DAO pakke stjålet af chauffør - hvad kan jeg gøre?
-
- Platin Member
- Interesser: jagt/luftvåben og bue
- Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 103 times
DAO pakke stjålet af chauffør - hvad kan jeg gøre?
Nå forum.
Det her bliver en af de lange
first off havde en mindre blodprop i fredags så hvis teksten er mudret er det derfor klumrer stadig lidt i skrift
Jeg får min kone til at indlevere 2 stk pakker med DAO 11/6-20
begge scannes modtaget og købere får SMS´er om at forsendelse er på vej
4 dage senere er INTET sket endnu
jeg blir taget fat i af ene køber (begge er iøvrigt også NVF´ere) om jeg kunne høre shoppen hvad der var sket
jeg flår fat i dem og den var afhentet samme nat af chaufføren i pakkekassen udenfor
- beskrivelse af pakkekasse er : sort plastikkumme med overfaldsbeslag og en 4cifret kodelås fra kinaland kunne meget lig de gule til sand om vinteren)
nå må have fat i dao kundeservice der blot siger det kan de ikke gøre ved men jeg skal kontakte shoppen da den må være der eller stjålet derfra
kontakter shoppen igen og shoppen kontakter DAO får samme melding
jeg kontakter dao igen for en melding om hvad de agter at gøre ved det og de svarer INTET da den ikke er hentet i shoppen iflg. deres scan
(ene er komisk nok scannet til udlandslevering trods den er til løgumkloster i sønderjylland JOTAK det er et uland på linje med lolland meeeeen de har dog bajere og bum)
jeg har siden været i kontakt med DAO et HAV af gange og fået alle tænkelige meldinger og metoder til at feje en af
ene så grov som det bliver
"ja tanken er jo nok ejet af en indvandrer og de stjæler jo med arme og ben" og "det er jo nok tøsen selv i shoppen der har taget den"
begge dele sagt MENS jeg står i pakkeshoppen med manden på medhør overfor ejeren der er sød dame ad pære dansk oprindelse med særdeles smageligt pæreformet korpus til at bevise det.
nu står jeg så her - indholdet i pakken er for ene omkring 3000kr og anden omkring 6000 kr og dao vil bare IKKE erstatte den
har talt med politiet der vil oprette en sag på det hvilket jeg afventer kvittering for i løbet af dagen idag
men har jeg nogen former for muligheder for at få dækket tabet eller kræve de finder frem til pakken eller andet ??
Det her bliver en af de lange
first off havde en mindre blodprop i fredags så hvis teksten er mudret er det derfor klumrer stadig lidt i skrift
Jeg får min kone til at indlevere 2 stk pakker med DAO 11/6-20
begge scannes modtaget og købere får SMS´er om at forsendelse er på vej
4 dage senere er INTET sket endnu
jeg blir taget fat i af ene køber (begge er iøvrigt også NVF´ere) om jeg kunne høre shoppen hvad der var sket
jeg flår fat i dem og den var afhentet samme nat af chaufføren i pakkekassen udenfor
- beskrivelse af pakkekasse er : sort plastikkumme med overfaldsbeslag og en 4cifret kodelås fra kinaland kunne meget lig de gule til sand om vinteren)
nå må have fat i dao kundeservice der blot siger det kan de ikke gøre ved men jeg skal kontakte shoppen da den må være der eller stjålet derfra
kontakter shoppen igen og shoppen kontakter DAO får samme melding
jeg kontakter dao igen for en melding om hvad de agter at gøre ved det og de svarer INTET da den ikke er hentet i shoppen iflg. deres scan
(ene er komisk nok scannet til udlandslevering trods den er til løgumkloster i sønderjylland JOTAK det er et uland på linje med lolland meeeeen de har dog bajere og bum)
jeg har siden været i kontakt med DAO et HAV af gange og fået alle tænkelige meldinger og metoder til at feje en af
ene så grov som det bliver
"ja tanken er jo nok ejet af en indvandrer og de stjæler jo med arme og ben" og "det er jo nok tøsen selv i shoppen der har taget den"
begge dele sagt MENS jeg står i pakkeshoppen med manden på medhør overfor ejeren der er sød dame ad pære dansk oprindelse med særdeles smageligt pæreformet korpus til at bevise det.
nu står jeg så her - indholdet i pakken er for ene omkring 3000kr og anden omkring 6000 kr og dao vil bare IKKE erstatte den
har talt med politiet der vil oprette en sag på det hvilket jeg afventer kvittering for i løbet af dagen idag
men har jeg nogen former for muligheder for at få dækket tabet eller kræve de finder frem til pakken eller andet ??
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne
-
- Platin Member
- Interesser: Buejagt
- Geografisk sted: Kbh nv
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 60 times
Re: DAO pakke stjålet af chauffør - hvad kan jeg gøre?
forrige jul forsvandt der først 18 og sidenhen 10 mere pakker af mine fra kioskens udendørs boxe, samme boxe og lås du der beskriver. på kioskens videoovervågning kunne man se 2 mørke mænd der tydeligvis havde koden til låsen. jeg fik erstattet det hele
-
- Platin Member
ok - er det noget der er et JNR ellr lignende på du kan dele som jeg kan referere til evt. for jeg står totalt låst her og eneste de har budt som plaster på såret er gratis fragt for min næste forsendelse

Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
-
- Platin Member
dao åd den selv din kom ikke over politi ?
-
- Platin Member
- Interesser: Buejagt
- Geografisk sted: Kbh nv
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 60 times
ja det var dao der betalte erstatning, jeg havde intet med politiet at gøre og det lød heller ikke som om dao var interesseret i at opklare hvorfra tyvene havde koden
-
- Platin Member
ok blev de så fuldt erstattet eller hvordan ? mere så jeg har noget at bruge som eksempel ved næste kamp med dem
- Wildlife
- This member is
- Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 163 times
- Kontakt:
Hvad siger deres fragtbetingelser, pris og kvalitet følges jo desværre ofte ad...Luluselsker skrev: ↑22. jun 2020, 12:37men har jeg nogen former for muligheder for at få dækket tabet eller kræve de finder frem til pakken eller andet ??
Hos GLS skal jeg f.eks. tilvælge ekstra forsikring for at få dækket værdier over grundbeløbet og det samme hos postnord.
Men det er så typisk også grej til kr. 20-25.000 vi sender land og rige rundt.
Edit: Kan se at de ifølge: https://www.dao.as/handelsbetingelser
1) Giver sig selv 10 dage til at lede efter pakken
og
2) Dækker op til kr. 1.000 pr. pakke der forsvinder eller går i stykker i deres varetægt.
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."
-
- Platin Member
im so fucked :(Wildlife skrev: ↑22. jun 2020, 13:35Hvad siger deres fragtbetingelser, pris og kvalitet følges jo desværre ofte ad...Luluselsker skrev: ↑22. jun 2020, 12:37men har jeg nogen former for muligheder for at få dækket tabet eller kræve de finder frem til pakken eller andet ??
Hos GLS skal jeg f.eks. tilvælge ekstra forsikring for at få dækket værdier over grundbeløbet og det samme hos postnord.
Men det er så typisk også grej til kr. 20-25.000 vi sender land og rige rundt.
Edit: Kan se at de ifølge: https://www.dao.as/handelsbetingelser
1) Giver sig selv 10 dage til at lede efter pakken
og
2) Dækker op til kr. 1.000 pr. pakke der forsvinder eller går i stykker i deres varetægt.
- Wildlife
- This member is
- Kontakt:

-
- Platin Member
oh well en ulykke kommer jo sjældent alene så gudskelov kun mønt men for helvede ens stolthed lider når tingene ikke kommer frem som aftalt
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 628 times
Hvad med din indbosforsikring? Den dækker vel tyveri? 

"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- Wildlife
- This member is
- Kontakt:
Kun fra egen bopæl...
-
- Gold Member
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 20 times
Åbenbart ikke ukendt at der mistes noget, ud fra din placering formoder jeg ikke det hjælper dig.
https://www.bt.dk/krimi/kaerestepar-sig ... ende-gange
https://www.bt.dk/krimi/kaerestepar-sig ... ende-gange
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt, Flugtskydning
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 29 times
jeg håber alt er okay, og ønsker god bedring!!Luluselsker skrev: ↑22. jun 2020, 12:37first off havde en mindre blodprop i fredags så hvis teksten er mudret er det derfor klumrer stadig lidt i skrift
noget pis med pakkerne, jeg håber du får noget erstatning, det er sgu surt når sådan noget sker.
-
- Platin Member
det går fremad - kæbetøjer sover og hænger lidt i ene side men ellers alt nogenlunde fornuftigtNKlausen skrev: ↑24. jun 2020, 00:18jeg håber alt er okay, og ønsker god bedring!!Luluselsker skrev: ↑22. jun 2020, 12:37first off havde en mindre blodprop i fredags så hvis teksten er mudret er det derfor klumrer stadig lidt i skrift
noget pis med pakkerne, jeg håber du får noget erstatning, det er sgu surt når sådan noget sker.
mht erstatning får jeg ikke en krone DAO sender et ukendt beløb til modtager af forsendelsen og jeg ender med at måtte dække det resterende
- Rahan
- Platin Member
- Interesser: Jagt og skydning.
- Geografisk sted: Holstebro
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 16 times
Det sker da heldigvis en gang imellem at de snupper skiderikkerne !!
https://www.tvmidtvest.dk/herning/kaere ... -pakkeboks
https://www.tvmidtvest.dk/herning/kaere ... -pakkeboks