Underligt fuel trap solvent filter.

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Fastanhol
Silver Member
Silver Member
Interesser: genladning
Geografisk sted: sjælland
Has thanked: 34 times
Been thanked: 29 times

Underligt fuel trap solvent filter.

Indlæg af Fastanhol » 28. jun 2020, 20:17

Hvornår er det et fuel filter og hvornår er det noget andet

https://www.wish.com/product/5ef332acca ... =mobileweb

:TOS:

Jeg skulle ikke risikere mine tilladelser på det fuel filter der. Men der er da billigt.

Er der nogen der ved om man bare kan søge import tilladelse + tilladelse, og så er den fjong.

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 306 times
Been thanked: 1125 times

Re: Underligt fuel trap solvent filter.

Indlæg af Lassescout » 28. jun 2020, 20:24

Det er en lyddæmper, designet til at omgå lovgivning med andre definitioner end de danske.

Men bare rolig. Om ikke så længe kan du købe alle de lyddæmpere du har lyst til, fordi våbentilladelsen til din riffel kommer til at omfatte lyddæmpere på samme måde som den nu omfatter magasiner. Når det sker, køber du bare uden at risikere noget. Men der skal nok stadig importtilladelse til hvis du køber fra udlandet.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 81 times
Been thanked: 758 times

Indlæg af Flugteren » 28. jun 2020, 20:31

Lassescout skrev:
28. jun 2020, 20:24
Det er en lyddæmper, designet til at omgå lovgivning med andre definitioner end de danske.

Men bare rolig. Om ikke så længe kan du købe alle de lyddæmpere du har lyst til, fordi våbentilladelsen til din riffel kommer til at omfatte lyddæmpere på samme måde som den nu omfatter magasiner. Når det sker, køber du bare uden at risikere noget. Men der skal nok stadig importtilladelse til hvis du køber fra udlandet.
Jep. Solvent “traps” er ikke lyddæmpere i USA (medmindre du borer gennem den), så mange køber en solvent trap, indsender en Form 1 til ATF og får lov at lave deres egen lyddæmper på den baggrund.

De fungerer efter sigende fint til .22lr.

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 61 times
Been thanked: 161 times

Indlæg af HappyNanoq » 28. jun 2020, 21:42

Lassescout skrev:
28. jun 2020, 20:24

Jeg vil nu IKKE sige det er en lyddæmper.! På ingen måde. Slet ikke i USA med alle de papirer/godkendelser man skal igennem med ATF.!
At realiteten er at de højest sansynligt ender som lyddæmpere, er en anden ting.

Jeg kan personligt gå med til at de er et " 80% færdiggjort "-emne, beregnet til at blive færdiggjort til lyddæmper.
Præcis ligesom man kan købe 80%-færdiggjorte AR15 dele, som metalemne der betegnes som 80% AR15 receiver. Som 80% er den endnu ikke et våben, men gøres der det mindste ved den, så klapper fælden medmindre man har papirerne i orden.

80% er grænsen for hvornår det er et arbejdsemne der endnu ikke er en FFL-tilladelsespligtig våbendel/våben/våbentilbehør.
Man kan købe samtlige de dele i USA, og skrue dem sammen, uden at bekymre sig om at komme over 80%-grænsen - men når man borer hullet/hullerne til projektilet, så er den gal og papirerne/registreringen skal være i orden, for fra dét øjeblik er det tilladelsespligtigt og defineres som fremstilling af en FFL-pligtig del.

Wish har nok valgt at ligge der, da de så kan sælge til USA som sikkert er et stort marked.

Så ejer man bare én 'cup' eller front til lygten med hul i, er man over 80% og kan komme i svære problemer derovre.

Syntes det er skægt, at fra jeg byggede min egen lyddæmper i Grønland - ud af en MagLite, og 90% af medlemmerne på GunBroker-forummet gjorde nar af mig med det og endda var fornærmede over at jeg ødelagte en perfekt ny MagLite 3D cell stavlygte til projektet.

Så er det skægt at se alle de dele man i dag kan købe til.... MagLite.... til at lave sin egen 'solvent trap' eller 'adapter'(aner så ikke hvad den skal adaptere).

Et eksempel er :
https://www.preppersdiscount.com/store/ ... ters_.html

Har forøvrigt stadig min lyddæmper, og den er også registreret ligesom den var tilbage i 2004-05 hvor jeg flyttede kort til nordjylland.
Og den virker fænomenalt.

I USA er der fuldt lovligt at eje solvent traps, 'adapters', og fuel filters (kan nu ikke se hvad de skal filtrere.?)
Andre steder i verden der ikke er så regulerede, kan man sikkert godt producere enkeltkomponenterne og sælge dem, da de i sig selv ikke er våben/våbendel/tilladelsespligtig våbentilbehør.

Men Dk Politi/Tolderne vil nok undre sig og måske stille spørgsmål.
Så man er nødt til at se det fra afsenderlandets side - kina er nok fløjtende ligeglad, da det er varer solgt ud af landet der trækker økonomi hjem og det nok ikke direkte er tilladelsespligtigt, så de sender bare skidtet. Handlende i USA er normalt forsigtige, da de skal være 100% sikre på at det også KAN exporteres uden tilladelse... ellers står de til stygge straffe og føderalt fængsel.

Dk har nok ikke haft tilfældet endnu, så det må blive en prøvesag på den første man fanger og lade den sag danne precedens.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 413 times
Been thanked: 972 times
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 29. jun 2020, 09:23

HappyNanoq skrev:
28. jun 2020, 21:42
...

Dk har nok ikke haft tilfældet endnu, så det må blive en prøvesag på den første man fanger og lade den sag danne precedens.
De er importeret med importtilladelse til DK allerede.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
SKS
Silver Member
Silver Member
Interesser: Riffel & Pistol
Geografisk sted: Sønderjylland
Been thanked: 12 times

Indlæg af SKS » 29. jun 2020, 15:28

Har haft sådan et brændstoffilter i drejebænken for lave huller i det, pris og kvalitet følges ad, den dæmper som sådan fint nok en 22lr, men det er godt nok noget kineser skrammel.
Quando Omni Flunkus Moritati

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 306 times
Been thanked: 1125 times

Indlæg af Lassescout » 29. jun 2020, 15:48

Bofhenator skrev:
29. jun 2020, 09:23
HappyNanoq skrev:
28. jun 2020, 21:42
...

De er importeret med importtilladelse til DK allerede.
Så er de vel også importeret som lyddæmper. Og så er det en lyddæmper, intet problem i det. Problemet opstår hvis man bestiller den uden importtilladelse, og onkel blå så beslutter at det er en lyddæmper. Det bliver hurtigt træls i en længere periode.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Besvar