Har sat ansøgning på afventning, selvom ekspeditionstiden er 6 uger
Forstår ikke helt hvad du er gal over, er det hele systemet, eller er det at de har en systemfejl, der gør at du skal udfylde et felt med teksten signalvåben.KKA skrev: ↑7. aug 2020, 14:46Har fået en erindring om fornyelse af våbentilladelse på en signalpistol(vederlagsfri) ultimo7/9-2020, og jeg tror, det er nemmere at bestå en kandidatuddannelse i oldgræsk end at komme igennem dette middelaldersystem
Har sat ansøgning på afventning, selvom ekspeditionstiden er 6 uger
8F3B4EE5-1CA0-411D-9F85-F32185E46FA4.jpeg
Efter jeg vandt over politiets falske anklager på mig kunne jeg gen-erhverve mine jagtvåben. Indsendte i slut marts anmeldelse på en haglbøsse og luftknaldert. Har endnu ikke fået papir på dette, men har dog kvitteringen på de blev anmeldt.
Du kræver forhåbentlig prisen for tilladelserne refunderet af politiet ? Du var jo uden skyld i, at de blev tilbagekaldt.Rigbymauser skrev: ↑7. aug 2020, 19:01Efter jeg vandt over politiets falske anklager på mig kunne jeg gen-erhverve mine jagtvåben. Indsendte i slut marts anmeldelse på en haglbøsse og luftknaldert. Har endnu ikke fået papir på dette, men har dog kvitteringen på de blev anmeldt.
Jo da.....men tror du de ville betale?..næ du....jeg blev bekostet at generhverve mine tilladelser. Jeg kunne bare klage over sagsbehandlingen bagefter fik jeg at vide.Lassescout skrev: ↑7. aug 2020, 20:38Du kræver forhåbentlig prisen for tilladelserne refunderet af politiet ? Du var jo uden skyld i, at de blev tilbagekaldt.Rigbymauser skrev: ↑7. aug 2020, 19:01Efter jeg vandt over politiets falske anklager på mig kunne jeg gen-erhverve mine jagtvåben. Indsendte i slut marts anmeldelse på en haglbøsse og luftknaldert. Har endnu ikke fået papir på dette, men har dog kvitteringen på de blev anmeldt.
Vær ikke ked af det. De elsker at beskylde folk for det ene og andet. Optag samtalen for din egen beskyttelse.Sviptue skrev: ↑9. aug 2020, 22:20Er lige blevet af PAC, beskyldt for at overtræde våbenloven pga forsinket ansøgning. Har selvfølgeligt ansøgt i tide (5/5) og har kvitteringer for dette (på trods af at det drejer sig om en lyddæmper, der på pågældende tidspunkt var tilladelseskrævende). Glæder mig til at ringe til dem og høre dem krympe sig i røret. Hvad pokker der meningen?
griner højt ja jeg sidder med en rollingblock jeg har haft på samlertilladelse i nu hvad 3 år og troeligt fået kvitteringer på hver gang jeg har haft til afgang osv.Rigbymauser skrev: ↑10. aug 2020, 17:50Vær ikke ked af det. De elsker at beskylde folk for det ene og andet. Optag samtalen for din egen beskyttelse.Sviptue skrev: ↑9. aug 2020, 22:20Er lige blevet af PAC, beskyldt for at overtræde våbenloven pga forsinket ansøgning. Har selvfølgeligt ansøgt i tide (5/5) og har kvitteringer for dette (på trods af at det drejer sig om en lyddæmper, der på pågældende tidspunkt var tilladelseskrævende). Glæder mig til at ringe til dem og høre dem krympe sig i røret. Hvad pokker der meningen?
Allerede i dag dvs første arbejdsdag efter jeg skrev til DJ, modtag jeg dette svar:Lars M. L. skrev: ↑7. aug 2020, 16:12Ja, det er noget lort!
Jeg har lige sendt nedenstående til DJ’s hovedbestyrelsesmedlem i våbenudvalget.
“ Kære Marie-Louise M. Achton-Lyng
Jeg skriver til dig, da du er hovedbestyrelsens repræsentant i Våbenudvalget.
Jeg har nogle konkrete problemer, som jeg vil henlede Jeres opmærksomhed på og et par løsningsforslag.
Jeg har haft jagttegn og riffel i mange år.
1) Den 24/6 købte jeg en ny riffel hos en forhandler. Jeg søgte naturligvis om våbentilladelse, inden jeg forlod butikken. Behøver jeg nævne, at jeg efter over 6 ugers sagsbehandling (eller mangel på samme) stadig venter på min nye våbentilladelse? Jeg hører, at nogen har oplevet sagsbehandlingstider på 9 uger. Det betyder reelt, at jeg muligvis ikke kan nå at få riffeltilladelse og våbenpas klar inden efterårets jagter i udlandet...
2) Det er glædeligt, at lyddæmpere ikke længere kræver en specifik tilladelse, men "blot" en våbentilladelse til riffel. Det bliver dog lidt besværligt, hvis man vil på jagt udenlands, hvor våbentilladelsen netop er dokumentationen for, at jeg har lovlig adkomst til lyddæmperen.
Jeg vil derfor foreslå, at DJ arbejder for:
ad 1) Som førstegangskøber af riffel (og i forbindelse med den årlige fornyelse af jagttegnet) må politiet rimeligvis lave et opslag i strafferegisteret, men at almindelig våbenhandel derefter kan registreres vha NemID på samme måde, som man omregistrerer en bil. Man hører jævnligt om fejlregistreringer af haglvåben, hvor politiet enten ikke har fået registreret køb eller salg korrekt. Af hensyn til de aktuelle ventetider på sagsbehandling for våbentilladelser m.m. tør man næsten ikke bede om indsigt i politiets register. Dette kunne også løses med et register, hvortil man har adgang med en selvbetjeningsløsning.
ad 2) Kunne DJ evt i samarbejde med Justitsministeriet, Rigspolitiet eller PAC lave et dokument, hvor af det fremgår, at en lyddæmper er tilladt at købe, opbevare og anvende med en gyldig våbentilladelse. Lidt efter samme princip, som vi kender det med jagtforsikringen, hvor man selv kan udprinte forsikringen på forskellige sprog via jagttegn.dk
God weekend
Med jægerhilsen
Lars M. L”
Vh Lars