Kære forum
Der er to ting jeg holder meget af: kørsel på motorcykel og skydning/jagt.
Derfor påtænker jeg at begynde at transportere mig og riffel til og fra skydebane, revir og hjemadresse på motorcykel.
Det burde jo i udgangspunktet ikke være et problem, da loven dybest set siger 3 ting om transport af våben i den sammenhæng:
1) at det skal foregå forsvarligt, hvilket vil sige under konstant opsyn og uden at uvedkommende kan komme til det,
2) det skal opbevares i lukket etui, hvis det transporteres andre steder end på anvendelsesstedet,
3) transporten må ikke forstyrre den offentlige orden (skræmme folk).
Det lyder jo meget enkelt, og det er det også, nå det sker i et lukket bagagerum i en bil. Men hvad med på motorcykel?
Hvordan gør i andre, hvis I da overhovedet gør det? Og har I haft nogle "erfaringer"/afklaringer med ordensmagten i den sammenhæng?
Min ide er at transportere det i et foderal som er fastspændt på motorcyklen med remme. Ammunition og bundstykke har jeg i jakkelommen.
Problemet er, at transporten ikke forgår mellem "Lars tyndskids" marker, men via offentlig vej, herunder motorvej, og igennem by(læs udkanten af Storkøbenhavn).
Transport af jagtriffel på MC - fortolkning og erfaringer modtages
- FBN
- Platin Member
- Interesser: Alt med/om våben :-)
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 101 times
Re: Transport af jagtriffel på MC - fortolkning og erfaringer modtages
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt, grej og bushcraft
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Transport af jagtriffel på MC - fortolkning og erfaringer modtages
Fedt, mange tak!
Havde lavet en søgning på "motorcykel", så derfor var den tilsyneladende ikke dukket op i første omgang