Gamo CFX kikkertskinne

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: Gamo CFX kikkertskinne

Indlæg af Yamamoto » 11. aug 2007, 22:06

Werecat skrev: Det er mellem 50m banen og 200m banen ikke?
Denne søndag er vi på terrænbane 13, det er helt ude i det fjerneste hjørne. Dem der kommer kl 11 mødes udenfor vagten, snupper et par vogne ved indgangen, henter plader til 6-8 baner og triller så ud i 'skammekrogen' her http://www.findvej.dk/?longitude=12.556 ... &maptype=3" target="_blank med alt vores grej.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Gamo CFX kikkertskinne

Indlæg af Sort » 12. aug 2007, 00:19

lige en ting.. hvis det regner står mit lift derud af og så kommer jeg ikke, det har jeg det i øvrigt fint med, for jeg er ikke helt glad for regn på min nye skyder.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: Gamo CFX kikkertskinne

Indlæg af Yamamoto » 12. aug 2007, 08:46

Vejrmeldingen ser nogenlunde ud

"Først på dagen kun lidt sol, men i løbet af eftermiddagen nogen eller en del sol, dog også mulighed for en enkelt byge. Temp. mellem 18 og 23 grader og svag til jævn nordvestlig og vestlig vind. I aften tørt og klart med ret svag vind omkring sydvest."

så mon ikke at det går. På den anden siden sagde vejrmeldingen i går 3 mm regn og det hvor jeg var lørdag eftermiddag fik vi 70-80 mm i løbet af 1.5 time.

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Gamo CFX kikkertskinne

Indlæg af Werecat » 12. aug 2007, 16:45

Sorts Chrony måler CFXen med 4,5 Gamo match til 265 m/s. Gamo Raptor til 335 m/s dvs ikke supersonisk (så tæt på og dog så langt fra :,.>(/ ).

Tak for prøveskydningen, selv om jeg var for groggy efter nattevagt til rigtig at skyde. Jeg vil prøve at finde tid til at kigge forbi igen, inden vejret bliver for usselt til den slags. Så skulle jeg også gerne have tunet aftrækket.

:sleep: :sleep: :sleep: :sleep:
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: Gamo CFX kikkertskinne

Indlæg af Yamamoto » 13. aug 2007, 00:24

Vi er på igen på torsdag, 17-19:30 på terrænbane _12_ for dem som skulle have lyst.

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Gamo CFX kikkertskinne

Indlæg af Werecat » 23. aug 2007, 04:27

Så fik jeg installeret aftrækstun.

Jeg var skuffet..... Jeg havde muligvis (for) høje forventninger.

Aftrækket er, som lovet, meget let at installere. Ingen problemer der. Jeg læser hurtigt, også på engelsk ("arbejdsskade") men brugte længere tid på at læse instruktionerne end jeg brugte på at udføre dem. Det er skrevet meget udførligt, lidt uoverskueligt, fordi de lige med Gamo CFX i starten henviste til en note hen mod slutningen. Men alt i alt absolut let og ingen problemer.

Aftrækket bliver lettere, men hvis det (som mit var) ikke er flydende, men "hopper", er det også sådan efter aftrækker skift. Jeg havde ligeledes håbet på at kunne justere aftrækket, så jeg kan få det som på min pistol, min m/95 ("min" ;-) ) og den cal. .22 anshütz riffel jeg skyder med i ny og næ. Jeg foretrækker, som tidligere skrevet, at der reelt ingen vandring er mellem det hårde aftræk starter, og skuddet går. Det kan jeg ikke få, hverken med den gamle eller den nye aftrækker.

Men var det 188,- værd. JA absolut.

Jeg har ingen efterresultater endnu, idet jeg har fået et gangbrud i foden (gået for langt med for meget på ryggen, med for lidt træning :oops: ), og det det gør så ondt at stå i skydestilling at jeg ikke har været motiveret for at skyde mange skud.
Men det kommer.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Brugeravatar
kt8
Banned
Banned
Indlæg: 670
Tilmeldt: 16. maj 2005, 19:09
Geografisk sted: NordJylland

Re: Gamo CFX kikkertskinne

Indlæg af kt8 » 23. aug 2007, 23:40

Jeg fatter ikke at folk køber en gamo hvis de vil ha en perfekt aftrækker, min aftrækker er standard og har ingen planer om at købe en anden, den er ganske udmærket, for jeg forventede ikke et olympisk aftræk da jeg købte den ::-;<

Køb dog en Weihrauch hvis I vil ha et perfekt aftræk :;:#
"This is my BOOMSTICK"

Korto34
Newbie
Newbie
Indlæg: 21
Tilmeldt: 16. mar 2007, 08:49
Geografisk sted: Syd SJ

Re: Gamo CFX kikkertskinne

Indlæg af Korto34 » 24. aug 2007, 09:14

Hej Har selv købt en Gamo CFX
og er super glad for den

derfor har jeg valgt at forsøge at forbedre den med det famøse aftræk

tror ikke det har noget med for høje forventninger at gøre at man vil lave om på det men mere ønsket om at optimere
noget man er glad for
( lidt lige som frækt undertøj til en kæreste man syntes er super dejlig)

glæder mig til at se og mærke foreskellen ved det nye aftræk

Besvar