Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 14. sep 2020, 10:43

10-22 skrev:
14. sep 2020, 10:33
Så hvis man er i tvivl så vælg en uden ventil, og så lev med risikoen for div lunge problemer som følgeskade af maskebrug.
Kan du underbygge den påstand?

Peter

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Kleth » 14. sep 2020, 10:49

10-22 skrev:
14. sep 2020, 10:33
Tja den fungere fint i det offentlig rum, du skal bare være sikker på at du ikke selv smitter.
Så hvis man er i tvivl så vælg en uden ventil, og så lev med risikoen for div lunge problemer som følgeskade af maskebrug.

Hvis jeg havde bøvl med min lunger så ville jeg altid vælge en maske med ventil.
Det forudsætter selvfølgelig at jeg selv havde styr på min egen smitte status.

25875_SST_Corona_Mundbindindsats_Folder_A5_Digital_0907(1).pdf

Men ud over det så med giv jeg at det kan sende et forkert signal til andre.
Min kammerat der arbejder på en akutmodtagelse, må kun anvende mundbind i højst 3t ad gangen af samme grund :thumbup: . Derfor tager jeg heller ikke ind på kontoret; 2x1t transport og 8t på kontoret, hvor vi også opfordres til at bære mundbind, så skal jeg have mundbind på i 10t om dagen og det vil jeg ikke udsætte mig selv for. Og skrivelsen fra SST nævner ikke noget om at der ikke må være udblæsningsventil.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Kleth » 14. sep 2020, 10:54

Iøvrigt en artikkel fra DSR om anvendelsen af mundbind
https://dsr.dk/amir-kompasset/viden-og- ... igtsmasker
Din arbejdsplads skal sikre, at du og dine kolleger, så vidt det overhovedet er muligt, maksimalt benytter FFP3-masker i 3 timer i døgnet.
Opstår der situationer, hvor masken bæres i længere tid, er det meget vigtig, at I får mulighed for at holde pauser uden masker.
Det er desuden vigtigt, at I henvender jer til ledelsen, hvis I oplever åndedrætsgener, eksem, m.m. Så skal der findes andre løsninger.
Bliver I pålagt at bære maskerne i mere end 3 timer, og der ikke tages hensyn til ovenstående omkring pauser og gener – opfordrer DSR jer til, at I kontakter jeres TR eller jeres DSR Kreds
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 14. sep 2020, 10:59

Tak.

Tilbage til det evige spørgsmål: Hvornår mon vi "får lov til at" vende tilbage til et normalt liv - som vi kendte det før corona?

Bliver vi mon nødt til at vente til der kommer en vaccine om måske 1-1½ års tid?

Det er fandenmig en mærkelig tid vi lever I :impatient:

Og for at der ikke skal herske nogen tvivl.
Jeg følger de retningslinjer som regeringen udstikker, uanset hvad jeg personligt mener om dem.
(Jeg syntes i øvrigt at de fleste har været helt fine indtil nu)

Peter

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 14. sep 2020, 11:09

Det er velkendt at en grisetryne er noget møg at have på, Og at du kan få problemer med vand i din lunger og div former for eksem.

https://dsr.dk/amir-kompasset/viden-og- ... igtsmasker
10-22

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 14. sep 2020, 11:12

10-22 skrev:
14. sep 2020, 11:09
Det er velkendt at en grisetryne er noget møg at have på, Og at du kan få problemer med vand i din lunger og div former for eksem.

https://dsr.dk/amir-kompasset/viden-og- ... igtsmasker
Men hvad med mundbind af denne type?
Det bliver vel ikke problematisk efter 3 timer, eller hür?

Peter
Vedhæftede filer
mundbind-billede_1_1_2.png
mundbind-billede_1_1_2.png (55.96 KiB) Vist 5607 gange

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 14. sep 2020, 13:15

PSindrup skrev:
14. sep 2020, 11:12
10-22 skrev:
14. sep 2020, 11:09
Det er velkendt at en grisetryne er noget møg at have på, Og at du kan få problemer med vand i din lunger og div former for eksem.

https://dsr.dk/amir-kompasset/viden-og- ... igtsmasker
Men hvad med mundbind af denne type?
Det bliver vel ikke problematisk efter 3 timer, eller hür?

Peter
Det bliver ikke problematisk med anvendelse af sådanne almindelige mundbind, ellers så havde alverdens kiruger og andet sygehuspersonale potentielle problemer i udførelsen af deres daglige arbejder uanset corona eller ej.

Udfordringer med nogle folks nervøsitet ved anvendelse af mundbind er i min optik overdreven og i vidt omfang opstået, fordi folk ikke forstår at skelne mellem FFP 1, FFP2, og FFP3, og så tror nogle, at de begrænsninger, der gælder for brugen af FFP3, gælder alle mundbind.
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

Fastanhol
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 21. feb 2020, 19:48
Interesser: genladning
Geografisk sted: sjælland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 75 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fastanhol » 14. sep 2020, 19:11

Filtrerende maske uden forsyning af luft dvs rent lunge kraft - Max 3 timer dagligt hvad enten der er P1/P2/P3

REFERENCE:
https://at.dk/regler/at-vejledninger/aa ... ern-d-5-4/

Ingen begrænsninger for på mundbind jeg har kunne finde.

Hvis man har luft forsyning enten fra turbo enhed, flaske eller kompressor er det 6 timer.
Det eneste der i princippet beskytter med virus er p3

Men i løbet af de sidste mange måneder har jeg læst meget og mange undersøgelser konklusionen synes at blive at:
P2 nedsætter smitterisiko via aerosoler/dråber for bæreren 80-95%
P1 kun Ca 50%
3 lags ansigts masker filtrer Ca 20-30%

Men 3 lags nedsætter en corona sygs smitte evne med Ca 50%.

Har alle 3 lags maske på nedsættes smitte evnen med 95%

Jeg har prøvet 14 timers semi hårdt arbejde på en dag med ffp2 maske på, tilbage i juli pga en opgave som bare skulle laves pga en lovændring, hvor vi var flere håndværkere i en lejlighed i kbh. Det var forfærdeligt.
Jeg kunne mærke det 3 dage efter i lungerne. Selv med 2 pauser på en times tid i min bil iløbet af de 14 timer dagen.

Jeg har handlet dagligvarer med maske med ventil siden marts har kun 1 gang set en anden i min butik med maske og jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle til at nedsætte min risiko for andres skyld når alle andre er ligeglade og ikke har brugt maske alt den tid.
Så jeg dropper ikke min maske med ventil hvis det skulle blive forbudt at anvende ffp2 med ventil.
Senest rettet af Fastanhol 14. sep 2020, 19:15, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Werecat » 14. sep 2020, 19:14

Kleth skrev:
14. sep 2020, 10:49
Min kammerat der arbejder på en akutmodtagelse, må kun anvende mundbind i højst 3t ad gangen af samme grund :thumbup: . Derfor tager jeg heller ikke ind på kontoret; 2x1t transport og 8t på kontoret, hvor vi også opfordres til at bære mundbind, så skal jeg have mundbind på i 10t om dagen og det vil jeg ikke udsætte mig selv for. Og skrivelsen fra SST nævner ikke noget om at der ikke må være udblæsningsventil.
Der er INTET sundhedsskadeligt ved at have en maske FFP 2 eller 3 på i tre timer. Det er arbejdsmiljø.
Og rent smittemæssigt er FFP 2 ganske sufficient til både hospitalsbrug og "civilt" brug. Vi bruger kun FFP 3 masker til COVID-19 ved risiko for aerosol dannelse (respirator patienter hvor slangen kan komme fra, indgreb i lungerne f.eks. bal eller trachealsug).
Sådan smittemæssigt er FFP 2 at foretrække for samfundet, for de har ikke ventil og beskytter brugerens omgivelser i tilfælde af at han er smittet.
Jeg har endnu ikke rejst med offentlige transportmidler, men i tilfælde at jeg skal det mens vi skal bruge maske, bruger jeg en FFP 2.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Fastanhol
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 21. feb 2020, 19:48
Interesser: genladning
Geografisk sted: sjælland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 75 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fastanhol » 14. sep 2020, 19:16

Werecat skrev:
14. sep 2020, 19:14
Kleth skrev:
14. sep 2020, 10:49
Min kammerat der arbejder på en akutmodtagelse, må kun anvende mundbind i højst 3t ad gangen af samme grund :thumbup: . Derfor tager jeg heller ikke ind på kontoret; 2x1t transport og 8t på kontoret, hvor vi også opfordres til at bære mundbind, så skal jeg have mundbind på i 10t om dagen og det vil jeg ikke udsætte mig selv for. Og skrivelsen fra SST nævner ikke noget om at der ikke må være udblæsningsventil.
Der er INTET sundhedsskadeligt ved at have en maske FFP 2 eller 3 på i tre timer. Det er arbejdsmiljø.
Og rent smittemæssigt er FFP 2 ganske sufficient til både hospitalsbrug og "civilt" brug. Vi bruger kun FFP 3 masker til COVID-19 ved risiko for aerosol dannelse (respirator patienter hvor slangen kan komme fra, indgreb i lungerne f.eks. bal eller trachealsug).
Sådan smittemæssigt er FFP 2 at foretrække for samfundet, for de har ikke ventil og beskytter brugerens omgivelser i tilfælde af at han er smittet.
Jeg har endnu ikke rejst med offentlige transportmidler, men i tilfælde at jeg skal det mens vi skal bruge maske, bruger jeg en FFP 2.
De fleste næsten alle ffp2 masker jeg ser er med ventil.

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 14. sep 2020, 19:25

Fastanhol skrev:
14. sep 2020, 19:11
...

REFERENCE:
https://at.dk/regler/at-vejledninger/aa ... ern-d-5-4/

Ingen begrænsninger for på mundbind jeg har kunne finde.
....

Og det er nemlig pointen.

Der er jo ingen anbefalinger eller endsige krav om anvendelse af åndedrætsværn i det offentlige som følge af covid-19 - kun mundbind, men folk har tilsyneladende svært ved at skelne mellem åndedrætsværn og mundbind.

“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 14. sep 2020, 20:51

Tallene er på vej opad.

Det er stadig få pr. 100.000 sammenlignet med mange andre steder, men der skal gøres noget effektivt nu.

Så ja, jeg vil gætte på:
- mundbind ved indkøb og lignende
- restriktioner på nattelivet
- restriktioner/lukning af træningscentre (Pis! Jeg var lige kommet tilbage i normal form efter den sidste lukning)

Derudover så burde man også begrænse religiøse fjollerier (som har været nogen af de store smittespredere rundt om i verden) og festlighed burde kun være noget man gjorde i små grupper med de nærmeste.

Uddannelser og arbejdspladser bør der gøres alt hvad man kan for at holde kørende.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Herluf
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 581
Tilmeldt: 12. apr 2006, 22:52
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 168 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Herluf » 14. sep 2020, 21:16

Werecat skrev:
14. sep 2020, 19:14
Der er INTET sundhedsskadeligt ved at have en maske FFP 2 eller 3 på i tre timer. Det er arbejdsmiljø.
Og rent smittemæssigt er FFP 2 ganske sufficient til både hospitalsbrug og "civilt" brug. Vi bruger kun FFP 3 masker til COVID-19 ved risiko for aerosol dannelse (respirator patienter hvor slangen kan komme fra, indgreb i lungerne f.eks. bal eller trachealsug).
Sådan smittemæssigt er FFP 2 at foretrække for samfundet, for de har ikke ventil og beskytter brugerens omgivelser i tilfælde af at han er smittet.
Jeg har endnu ikke rejst med offentlige transportmidler, men i tilfælde at jeg skal det mens vi skal bruge maske, bruger jeg en FFP 2.
Tak, jeg har længe ledt efter noget som helst videnskabelige belæg for det med "vand i lungerne" uden at kunne finde noget. Jeg havde en diskussion med en kollega for et års tid siden. Jeg kunne finde på at bruge en FFP3 halvmaske i 5-6 timer uafbrudt når jeg arbejder med dimser der har rester af "eksotiske" projektiler. Og det har aldrig irriteret mig. Jeg gør det langt fra til dagligt dog.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 14. sep 2020, 21:25

Jeg griner egentlig af myndighedernes og mediernes ivrighed i at pumpe hysteriet op...

Faktum er at procentdelen i forhold til smittede og totalt antal testede, har ligget stabilt på 1% den sidste måned... Og vi har altså kun 50 indlagte...

Tager du det samlede antal smittede p.t op i hele DK's befolkning, ligger vi på hele 0,07% rundet op... Smag på tallet 0,07%..

Det er det beskedne tal vi lukker hele landet ned for... Jeg synes det er hysterisk...

Og ja, folk kan frivilligt iføre sig waders, regnfrakke, sydvest og mundbind.. Det styrer de selv.. Det skal dælme bare ikke være tvang..

Og endnu mere ja, jeg tager skam også hensyn.. Men jeg vil også have min frihed.. Og det har jeg ikke nu.. Jeg brækker mig snart af det her dødsangstcirkus... :puke:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 14. sep 2020, 21:37

Timber skrev:
14. sep 2020, 21:25
Jeg griner egentlig af myndighedernes og mediernes ivrighed i at pumpe hysteriet op...

Faktum er at procentdelen i forhold til smittede og totalt antal testede, har ligget stabilt på 1% den sidste måned... Og vi har altså kun 50 indlagte...

Tager du det samlede antal smittede p.t op i hele DK's befolkning, ligger vi på hele 0,07% rundet op... Smag på tallet 0,07%..

Det er det beskedne tal vi lukker hele landet ned for... Jeg synes det er hysterisk...

Og ja, folk kan frivilligt iføre sig waders, regnfrakke, sydvest og mundbind.. Det styrer de selv.. Det skal dælme bare ikke være tvang..

Og endnu mere ja, jeg tager skam også hensyn.. Men jeg vil også have min frihed.. Og det har jeg ikke nu.. Jeg brækker mig snart af det her dødsangstcirkus... :puke:
Jeg tror altså ikke, at der er nogen som taler om at lukke hele landet ned igen. Men jo, tiltag for at begrænse smitte, og beholde det lave antal smittede vi har nu.

Hvad er det for en frihed du går og mangler lige nu? Jeg går da ikke og føler mig frihedberøvet.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 14. sep 2020, 21:43

Scrapper skrev:
14. sep 2020, 21:37
Timber skrev:
14. sep 2020, 21:25
Jeg griner egentlig af myndighedernes og mediernes ivrighed i at pumpe hysteriet op...

Faktum er at procentdelen i forhold til smittede og totalt antal testede, har ligget stabilt på 1% den sidste måned... Og vi har altså kun 50 indlagte...

Tager du det samlede antal smittede p.t op i hele DK's befolkning, ligger vi på hele 0,07% rundet op... Smag på tallet 0,07%..

Det er det beskedne tal vi lukker hele landet ned for... Jeg synes det er hysterisk...

Og ja, folk kan frivilligt iføre sig waders, regnfrakke, sydvest og mundbind.. Det styrer de selv.. Det skal dælme bare ikke være tvang..

Og endnu mere ja, jeg tager skam også hensyn.. Men jeg vil også have min frihed.. Og det har jeg ikke nu.. Jeg brækker mig snart af det her dødsangstcirkus... :puke:
Jeg tror altså ikke, at der er nogen som taler om at lukke hele landet ned igen. Men jo, tiltag for at begrænse smitte, og beholde det lave antal smittede vi har nu.

Hvad er det for en frihed du går og mangler lige nu? Jeg går da ikke og føler mig frihedberøvet.
Vi har forsamlingsforbud, og mundbindskrav, samt opholdsforbud diverse steder..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 14. sep 2020, 21:54

Timber skrev:
14. sep 2020, 21:43
Scrapper skrev:
14. sep 2020, 21:37
Timber skrev:
14. sep 2020, 21:25
Jeg griner egentlig af myndighedernes og mediernes ivrighed i at pumpe hysteriet op...

Faktum er at procentdelen i forhold til smittede og totalt antal testede, har ligget stabilt på 1% den sidste måned... Og vi har altså kun 50 indlagte...

Tager du det samlede antal smittede p.t op i hele DK's befolkning, ligger vi på hele 0,07% rundet op... Smag på tallet 0,07%..

Det er det beskedne tal vi lukker hele landet ned for... Jeg synes det er hysterisk...

Og ja, folk kan frivilligt iføre sig waders, regnfrakke, sydvest og mundbind.. Det styrer de selv.. Det skal dælme bare ikke være tvang..

Og endnu mere ja, jeg tager skam også hensyn.. Men jeg vil også have min frihed.. Og det har jeg ikke nu.. Jeg brækker mig snart af det her dødsangstcirkus... :puke:
Jeg tror altså ikke, at der er nogen som taler om at lukke hele landet ned igen. Men jo, tiltag for at begrænse smitte, og beholde det lave antal smittede vi har nu.

Hvad er det for en frihed du går og mangler lige nu? Jeg går da ikke og føler mig frihedberøvet.
Vi har forsamlingsforbud, og mundbindskrav, samt opholdsforbud diverse steder..
Ja, men får det dig virkelig til at opleve den slags klaustrofobi?
Jeg håber da for dig, at du aldrig kommer i spjældet :smile:

Altså jo, jeg er da også ked af at jeg ikke kom til Rammstein koncert i august.
Og den Øl-messe jeg havde sat næsen op efter her til oktober er også udskudt. Men jeg klarer mig da nok.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 14. sep 2020, 22:23

Scrapper skrev:
14. sep 2020, 21:54
Timber skrev:
14. sep 2020, 21:43
Scrapper skrev:
14. sep 2020, 21:37
Timber skrev:
14. sep 2020, 21:25
Jeg griner egentlig af myndighedernes og mediernes ivrighed i at pumpe hysteriet op...

Faktum er at procentdelen i forhold til smittede og totalt antal testede, har ligget stabilt på 1% den sidste måned... Og vi har altså kun 50 indlagte...

Tager du det samlede antal smittede p.t op i hele DK's befolkning, ligger vi på hele 0,07% rundet op... Smag på tallet 0,07%..

Det er det beskedne tal vi lukker hele landet ned for... Jeg synes det er hysterisk...

Og ja, folk kan frivilligt iføre sig waders, regnfrakke, sydvest og mundbind.. Det styrer de selv.. Det skal dælme bare ikke være tvang..

Og endnu mere ja, jeg tager skam også hensyn.. Men jeg vil også have min frihed.. Og det har jeg ikke nu.. Jeg brækker mig snart af det her dødsangstcirkus... :puke:
Jeg tror altså ikke, at der er nogen som taler om at lukke hele landet ned igen. Men jo, tiltag for at begrænse smitte, og beholde det lave antal smittede vi har nu.

Hvad er det for en frihed du går og mangler lige nu? Jeg går da ikke og føler mig frihedberøvet.
Vi har forsamlingsforbud, og mundbindskrav, samt opholdsforbud diverse steder..
Ja, men får det dig virkelig til at opleve den slags klaustrofobi?
Jeg håber da for dig, at du aldrig kommer i spjældet :smile:

Altså jo, jeg er da også ked af at jeg ikke kom til Rammstein koncert i august.
Og den Øl-messe jeg havde sat næsen op efter her til oktober er også udskudt. Men jeg klarer mig da nok.
I det øjeblik det bliver tvang jeg skal iføre mig en bestemt beklædningsgenstand, det kan være en burka, hue, eller mundbind, ja så mener jeg det er et overgreb på min personlige frihed.. Altså princippet i det...

Og nej, vi taler ikke arbejdsmæssige sikkerhedsforanstaltninger..

Det er muligt at jeg ikke personligt har været så meget ramt af det, men man kan jo sagtens skyde på principperne i det...

Jeg forstår forøvrigt ikke at man absolut skal hegles ned hver eneste gang man stiller sig lidt kritisk overfor tingene.. Har vi ikke demokrati i Danmark, hvor man har lov til at ytre sine meninger, uanset hvor upopulære disse må være??
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 14. sep 2020, 23:31

Timber skrev:
14. sep 2020, 22:23

Jeg forstår forøvrigt ikke at man absolut skal hegles ned hver eneste gang man stiller sig lidt kritisk overfor tingene.. Har vi ikke demokrati i Danmark, hvor man har lov til at ytre sine meninger, uanset hvor upopulære disse må være??
Jeg synes nu ikke du hegles ned.

Men uenig kan man da godt være, uden at det skal tages personligt.

Vi skal skam nok komme ud på den anden side af det her.
Forhåbentlig med nogle lærte lektier i sækken.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 14. sep 2020, 23:37

Scrapper skrev:
14. sep 2020, 23:31
Timber skrev:
14. sep 2020, 22:23

Jeg forstår forøvrigt ikke at man absolut skal hegles ned hver eneste gang man stiller sig lidt kritisk overfor tingene.. Har vi ikke demokrati i Danmark, hvor man har lov til at ytre sine meninger, uanset hvor upopulære disse må være??
Jeg synes nu ikke du hegles ned.

Men uenig kan man da godt være, uden at det skal tages personligt.

Vi skal skam nok komme ud på den anden side af det her.
Forhåbentlig med nogle lærte lektier i sækken.
Ja ok, det var nu ikke dig jeg mente.. Beklager.. :razz:

Men er skam blevet både latterliggjort, og decideret heglet ned, både herinde, og ikke mindst på FB...

Jeg håber sgu også på det her snart stopper, og vi kan få en normal hverdag igen..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 14. sep 2020, 23:44

Timber skrev:
14. sep 2020, 23:37

Men er skam blevet både latterliggjort, og decideret heglet ned, både herinde, og ikke mindst på FB...

Jeg håber sgu også på det her snart stopper, og vi kan få en normal hverdag igen..
Jeg er ked af at gøre, at du oplever den slags.

Det fører ikke noget fornuftigt med sig.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 14. sep 2020, 23:58

Scrapper skrev:
14. sep 2020, 23:44
Timber skrev:
14. sep 2020, 23:37

Men er skam blevet både latterliggjort, og decideret heglet ned, både herinde, og ikke mindst på FB...

Jeg håber sgu også på det her snart stopper, og vi kan få en normal hverdag igen..
Jeg er ked af at gøre, at du oplever den slags.

Det fører ikke noget fornuftigt med sig.
Nej, præcis...

Nu er jeg heldigvis tykhudet, så det generer mig ikke. Og jeg betragter det egentlig som en sejr når det begynder, for når man ikke har flere saglige argumenter, er det jo altid nemmere at gå efter manden..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 15. sep 2020, 06:38

Timber skrev:
14. sep 2020, 22:23


Jeg forstår forøvrigt ikke at man absolut skal hegles ned hver eneste gang man stiller sig lidt kritisk overfor tingene.. Har vi ikke demokrati i Danmark, hvor man har lov til at ytre sine meninger, uanset hvor upopulære disse må være??
Jo, og det medfører også at andre folk har lov at kritisere disse meninger. Og hvis man vil gå ned i de tekniske detaljer så er der ingen ytringsfrihed på private medier som Facebook eller NVF. :smile:

Og hvorfor du bliver heglet ned?
Præmissen er at vi kan komme igennem hvis vi i fællesskab acceptere restriktionerne. Folk der nægter kan dels opfattes som at de ikke bære deres del af byrden, og dels skabe nok modvilje til at den fælles indsats mister effekt.
Derfor er de ikke populære, og kan ligefrem blive set som en trussel.

Du kan kalde det religion eller group-think, men det er vel ikke overraskende?

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 15. sep 2020, 07:26

Timber skrev:
14. sep 2020, 21:43
Scrapper skrev:
14. sep 2020, 21:37
Timber skrev:
14. sep 2020, 21:25
Jeg griner egentlig af myndighedernes og mediernes ivrighed i at pumpe hysteriet op...

Faktum er at procentdelen i forhold til smittede og totalt antal testede, har ligget stabilt på 1% den sidste måned... Og vi har altså kun 50 indlagte...

Tager du det samlede antal smittede p.t op i hele DK's befolkning, ligger vi på hele 0,07% rundet op... Smag på tallet 0,07%..

Det er det beskedne tal vi lukker hele landet ned for... Jeg synes det er hysterisk...

Og ja, folk kan frivilligt iføre sig waders, regnfrakke, sydvest og mundbind.. Det styrer de selv.. Det skal dælme bare ikke være tvang..

Og endnu mere ja, jeg tager skam også hensyn.. Men jeg vil også have min frihed.. Og det har jeg ikke nu.. Jeg brækker mig snart af det her dødsangstcirkus... :puke:
Jeg tror altså ikke, at der er nogen som taler om at lukke hele landet ned igen. Men jo, tiltag for at begrænse smitte, og beholde det lave antal smittede vi har nu.

Hvad er det for en frihed du går og mangler lige nu? Jeg går da ikke og føler mig frihedberøvet.
Vi har forsamlingsforbud, og mundbindskrav, samt opholdsforbud diverse steder..
Det overlever du sgu nok.

Og så er der i øvrigt ikke noget at grine jævnfør dit tidligere opslag.

Peter

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 15. sep 2020, 10:04

Werecat skrev:
14. sep 2020, 19:14
Der er INTET sundhedsskadeligt ved at have en maske FFP 2 eller 3 på i tre timer. Det er arbejdsmiljø.
Okay det var alligevel noget af en påstand :smile: , har du selv prøvet at have en maske på uden ventil og godkendt efter EN 149 på i tre timer ?
Jeg tænker ikke på et medicinske mundbind eller maske som er fremstillet og godkendt EN 14683,
Hvilket er ganske fint til medicinske brug men sådan set er piv utæt og ikke godkendt som et personligt værnemiddel.
Masken anvendes primært for at beskytte patienten. Den europæiske standard angiver, at maskens primære formål er at beskytte patienten mod smitsomme emner fra personalets næse og mund og derefter i visse situationer at beskytte brugeren mod eventuelle stænk fra kontaminerede væsker

Tænker på det som så smukt hedder en filtrerende ansigtsmaske som er fremstillet efter EN 149.
Og har du fået udført en maske test som man bør udføre, hvis man bruger den som en personligt værnemiddel.
Mine erfaring sige mig at masken skal sidde ganske ubehagelig tæt, og den kommer hurtig til at yde en stor modstand i din vejrtrækning.
Hvis du bare er i lidt dårlig form og bevæger dig en smule så kan du opleve at din maske er helt våd indvendig.
Din puls vil også stige da du skal arbejde mere for at trække vejret.
Inden for industrien har vi kæmpet i mange år for at bliver fri for filtrerende ansigtsmaske uden ventil, da folk fik lunge eksem af dem.
Det er i øverigt sik som er myndighed og styre godkendelse på masker efter EN 149 og det er sundhedsstyrelsen som er det på EN 14683.

Vi er enig i at et medicinske mundbind FFP2 er fuld ud tilstrækkeligt til det her formålet, men problemet opstår når folk begynder at bruge maske efter en149 som om det var et medicinske mundbind.

En maske test ser sådan her ud og kan udføres med et surt eller et sødt stof.


youtu.be/PthSES4O9d8
beskrivelse-af-maskeklassificeringer(1).pdf
(1.41 MiB) Downloadet 51 gange
10-22

Besvar