Men kan man gå den anden vej, og få en SKV på en jagtriffel, der i forvejen er på jagttilladelse, og så ikke miste sin jagttilladelse på riflen?
Kan våben registreres til både jagt og bane brug
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 431 times
Re: Kan våben registreres til både jagt og bane brug
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 426 times
- Kontakt:
Men her er der så tale om en halvautomatisk riffel. I våbencirkulæret står der, at tillladelse til halvautomatiske rifler kun kan gives til jagt. Det er ikke tilfældet for en repeter-riffel.
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory
-
- Bronze Member
- Interesser: Skydning
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
ok men jeg nævnte ikke det var en halvauto da jeg spurgte PAC om lov til at bruge den til konkurrence
- Langenge
- This member is
Slet ingen med erfaring med at få en nuværende jagtriffel registreret i SKV også, uden at miste jagttilladelsen?
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
- Langenge
- This member is
Jeg gentager lige mit, snart et år gamle, spørgsmålLangenge skrev: ↑4. nov 2019, 19:37Slet ingen med erfaring med at få en nuværende jagtriffel registreret i SKV også, uden at miste jagttilladelsen?

Slet ingen med erfaring med at få en nuværende jagtriffel registreret i SKV også, uden at miste jagttilladelsen?
- NSander
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, ww2
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 342 times
Langenge skrev: ↑23. sep 2020, 16:43Jeg gentager lige mit, snart et år gamle, spørgsmålLangenge skrev: ↑4. nov 2019, 19:37Slet ingen med erfaring med at få en nuværende jagtriffel registreret i SKV også, uden at miste jagttilladelsen?:
Jeg skrev til Midt og vestjyllands politi igår. Svaret var:
"Til (mig)
Det er mulig at have samme riffel til jagt og SKV hvis våbenet kan godkendes begge steder.
Skal du have den på SKV2 er det formanden i den forening du er medlem af du sammen med skal ansøge – det er kun formanden der har adgang til SKV portalen.
Håber det er svar på dit spørgsmål.
Med venlig hilsen
xxxxx xxxxxx
Overassistent
- Langenge
- This member is
Tjaeee, jeg forsøger.
Så må vi se hvor meget kludder der går i det, når SKV sikkert forsøger at bede politiet afmelde den på den gamle tilladelse.
Så må vi se hvor meget kludder der går i det, når SKV sikkert forsøger at bede politiet afmelde den på den gamle tilladelse.
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 426 times
- Kontakt:
Du kan be' formanden om at sende et brev med, sammen med SKV2 ansøgningen, hvor I skriver at den ikke skal afmeldes. SKV portalen har mulighed for at vedhæfte flere PDF'er til en ansøgning.
Slava Ukraini!
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 262 times
Selvom Din AR 15 skulle være kastreret, til SINGLE SHOT, strander den på Retningslinier for Våbenregistrering afsnit 5:
Sakset herfra: https://mimer.dgi.dk/offentlig/CE840B35 ... 16007957665. Riflen må ikke visuelt ligne en fuldautomatisk riffel (militærriffel). Såfremt riflen kan henføres til kategorien ”stormgevær”, vil den ikke blive godkendt, uanset hvilken lade mekanisme/funktion riflen oprindeligt er produceret med. Som eksempler kan nævnes, at våbenplatforme som STG44, AK47, AR15 og FN FAL ikke vil blive godkendt. Dog kan visse Bolt Action rifler med rails montage godkendes efter en konkret vurdering i hvert enkelt tilfælde (særskilt ansøgning).
Hvis det link ikke virker, kan det findes her: https://www.dgi.dk/SKV/vaabenregistreri ... jledninger
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
- Hornum
- Bronze Member
- Interesser: Mercedes G, Militær, skydning
- Geografisk sted: Viborg
Jeg havde min gamle skytteforeningsmauser på både SKV og jagttilladelse samtidig.
Hvilket først gav problemer da jeg ikke længere var medlem af en skytteforening..
Hvilket først gav problemer da jeg ikke længere var medlem af en skytteforening..