Egentligt tankevækkende som den "store flådestation" i Kjøvenhawn har ændret sig så meget siden 1908 og frem til i dag.
-
- Gone But Not Forgotten
- Indlæg: 199
- Tilmeldt: 11. okt 2005, 22:53
- Geografisk sted: sydjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 42 times
Egentligt tankevækkende som den "store flådestation" i Kjøvenhawn har ændret sig så meget siden 1908 og frem til i dag.
Egentligt tankevækkende som den "store flådestation" i Kjøvenhawn har ændret sig så meget siden 1908 og frem til i dag......
Senest rettet af Refraktorius 1. okt 2020, 16:56, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift skiftet til fremragende linje fra indlægget
Begrundelse: overskrift skiftet til fremragende linje fra indlægget
- Caspian1911
- Moderator
- Indlæg: 4083
- Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
- Interesser: IPSC, gamle danske våben
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 565 times
- Been thanked: 369 times
Re: Flådens leje
Ja, der kan man da snakke om betragtelig udflytning.
Skibet under tagpladerne må være Jylland, før den blev bugseret til Ebeltoft.
Skibet under tagpladerne må være Jylland, før den blev bugseret til Ebeltoft.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP
~ John Glenn, RIP
- Taxen
- Silver Member
- Indlæg: 400
- Tilmeldt: 7. dec 2011, 10:03
- Interesser: Gamle Luftgevære og Gravhunde
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 81 times
Re: Flådens leje
Træskibet til venstre hed vidst Fyen. Jylland kom først til Juelsminde og der efter Ebeltoft. Min Far sov på Jylland da han var på lejerskole i København før krigen.
Taxen
Taxen
- Refraktorius
- Admin
- Indlæg: 21720
- Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 465 times
- Been thanked: 2370 times
Re: Egentligt tankevækkende som den "store flådestation" i Kjøvenhawn har ændret sig så meget siden 1908 og frem til i d
Byer er nærmeste levende organismer. De vokser og udvikler sig. Nogen gange forvitrer og dør de også.
I gamle dage lå der også masser af tung industri og risikovirksomheder inde i byerne.
I gamle dage lå der også masser af tung industri og risikovirksomheder inde i byerne.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
- Grendel
- Platin Member
- Indlæg: 3159
- Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
- Interesser: Pistolskydning, IPSC
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 170 times
- Been thanked: 205 times
Re: Egentligt tankevækkende som den "store flådestation" i Kjøvenhawn har ændret sig så meget siden 1908 og frem til i d
Sjovt med hjuldamperen der slår bak hele vejen ind ( eller er det ud?!)
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin
Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.
lass es schwimmen in Benzin
Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.
-
- This member is
- Indlæg: 539
- Tilmeldt: 29. jul 2008, 16:58
- Interesser: Danske Marinevåben+tilbehør
- Geografisk sted: Gentofte
- Has thanked: 90 times
- Been thanked: 176 times
Re: Egentligt tankevækkende som den "store flådestation" i Kjøvenhawn har ændret sig så meget siden 1908 og frem til i d
Se på billed 2, i øverste venstre hjørne, en damper med 2 hvide skorstene, det er det daværende Kongeskib Dannebrog
som også var hjuldamper, det blev afløst af det nuværende Kongeskib i ca.1935.
Mvh. Marinerevolver
som også var hjuldamper, det blev afløst af det nuværende Kongeskib i ca.1935.
Mvh. Marinerevolver
- Refraktorius
- Admin
- Indlæg: 21720
- Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 465 times
- Been thanked: 2370 times
Re: Egentligt tankevækkende som den "store flådestation" i Kjøvenhawn har ændret sig så meget siden 1908 og frem til i d
Undskyld for off-topic.
Hvordan styrede hjuldampere?
Kunne hjulene styres uafhængigt af hinanden, eller kørte de sammen, og så styrede man med et ror?
Det første burde give fantastisk manøvredygtighed, det andet ville være teknisk en hel del nemmere at konstruere.
Hvordan styrede hjuldampere?
Kunne hjulene styres uafhængigt af hinanden, eller kørte de sammen, og så styrede man med et ror?
Det første burde give fantastisk manøvredygtighed, det andet ville være teknisk en hel del nemmere at konstruere.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
-
- Bronze Member
- Indlæg: 121
- Tilmeldt: 26. maj 2011, 18:18
- Interesser: gamle fund
- Geografisk sted: sjælland
- Been thanked: 22 times
Re: Egentligt tankevækkende som den "store flådestation" i Kjøvenhawn har ændret sig så meget siden 1908 og frem til i d
Nu er der jo flere typer af, hjuldampere. Et hjul agter, eller 2. på siderne.
Fælles for disse, er at de bliver styret af et ror, hvor af de fleste sad inden under agterstavnen, hvor det store skovlhjul ikke havde nået at lave turbulens i vandet, så styring bliver nærmest umulig.
Jeg har aldrig hørt, eller set andre måder at styre på.
Mvh
Noname.
Fælles for disse, er at de bliver styret af et ror, hvor af de fleste sad inden under agterstavnen, hvor det store skovlhjul ikke havde nået at lave turbulens i vandet, så styring bliver nærmest umulig.
Jeg har aldrig hørt, eller set andre måder at styre på.
Mvh
Noname.
Nedlæg hjemmeværnet, sportsklubber kan selv betale for vejvisere og p-vagter.
-
- Silver Member
- Indlæg: 206
- Tilmeldt: 31. dec 2010, 21:40
- Interesser: Modelfly Veteranfly Luftvåben
- Geografisk sted: Midtjylland Aidt
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 20 times
Re: Egentligt tankevækkende som den "store flådestation" i Kjøvenhawn har ændret sig så meget siden 1908 og frem til i d
Normalt kører begge hjul på samme aksel men slæbe/bugserbåde i havnene havde 2 maskiner 1 til hvert hjul og som du selv er inde på gjorde det dem meget manøvredygtige og derfor brugte man slæbebåde med hjul længe efter skruer var blevet normale for alle andre skibe.