Er hamstring ikke bare helt naturlig menneskelig overlevelsesstrategi?

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Er hamstring ikke bare helt naturlig menneskelig overlevelsesstrategi?

Indlæg af PSindrup » 15. mar 2020, 12:44

I forlængelse af vores to tråde om coronavirussen, og den deraf følgende hamstring, kan jeg ikke lade være med at spørge:
Er hamstring ikke bare helt naturlig menneskelig overlevesstrategi?

Der er mange her der er "preppere" i større eller mindre grad. I hvert fald i en grad der har overrasket mig.

De folk der hamstre, gør de ikke præcis det samme, men bare "i allersidste øjeblik"?

Er det ikke et helt naturligt urinstinkt at hamster, for at klare sig igennem krisen (vinteren)?

Det syntes jeg er en interessant diskussion, som jeg ikke selv kender svaret på ...

Peter
Senest rettet af PSindrup 15. mar 2020, 13:07, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Er hamstring ikke bare helt naturlig menneskelig overlevelsesstrategi?

Indlæg af Bofhenator » 15. mar 2020, 13:02

PSindrup skrev:
15. mar 2020, 12:44
I forlængelse af vores to tråde om coronavirussen, og den deraf følgende hamstring, kan jeg ikke lade være med at spørge:
Er hamstring ikke bare helt naturlig menneskelig overlevesstrategi?

Der er mange her der er "preppere" i større eller mindre grad. I hvert fald i en grad der har overrasket mig.

De folk der hamstre, gør de ikke præcis det samme, men "bare i allersidste øjeblik"?

Er det ikke et helt naturligt urinstinkt at hamster, for at klare sig igennem krisen (vinteren)?

Det syntes jeg er en interessant diskussion, som jeg ikke selv kender svaret på ...

Peter
At forberede sig i god tid lægger ikke noget pres på ens medmennesker, man lægger til side mens der er rigeligt til alle.

At hamstre når man tror (mere eller mindre korrekt) der ER knaphed på diverse er sølle og udsætter de svageste af ens medmennesker for risiko.

Det naturlige urinstinkt, ift at lægge til side til vinteren, er vel netop at man gør det i god tid?

Urinstinkt ift at overleve når tingene er gået galt, der er hamstring mest i familie med at slå naboen ihjel og æde hans mad?

Når vi når ned til reguler overlevelse i behovspyramiden, hvis man selv sulter, eller endnu værre, ens børn, så tror jeg alle kneb gælder. Men der er man ikke når man køber 8 pakker lokumspapir i stedet for de to man rent faktisk har brug for...

Og ja, det er en interessant diskussion, med mange nuancer.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Er hamstring ikke bare helt naturlig menneskelig overlevelsesstrategi?

Indlæg af BentxBetjent » 15. mar 2020, 13:04

Det enkelte menneske kan være klogt.
Mennesker i flok er drevet ligeså meget af deres instinkter som dyr.
Vi trues, sidemanden hamstrer toiletpapir => det gør vi også. Samlet set er det denne ens reaktion der har været med til at sørge for artens overlevelse. Men nogle få tåber kan også sætte gang i en kædereaktion så vi som lemminger kaster os udover klippekanten.
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Er hamstring ikke bare helt naturlig menneskelig overlevelsesstrategi?

Indlæg af HR » 15. mar 2020, 13:40

Hamstring er ikke rationel og tjener ikke til nogens overlevelse. Der er en helt klar forskel på at regne ud hvor meget hø ens dyr skal bruge fra oktober til maj, for så at arbejde efter det mål hen over sommeren. Og så den hjernedøde massepsykose der fik folk på vesterbro til at slås om lokumspapir. Hamstring er netop ikke rationel. Hvor kom ideen fra at der ville blive mangel på toiletpapir? Den eneste grund til at der har været så meget som en antydning af at der skulle blive mangel på det er at folk hamstrede. Og derfor hamstrede de. :freak:

Jeg har et lille lager af de mest nødvendige ting. Da corona begynte at tage eksponentielle forløb i nye udbrudsområder chekkede jeg lige beholdningen og supplerede med 3 kg pasta, lidt bolognese mix på glas og 3 pakker bagselv rugbrødsblandinger. Ikke noget jeg kan overleve på i måneder. Men nok til at jeg ikke behøver at gå i panik over at en flok skrigende kællinger ribber brugsen i panik. Det lille lager (inklusiv en fuld fryser og hvad der ellers lige er i skabene) kobler mig fri af massepsykosen.

/HR
Senest rettet af HR 15. mar 2020, 13:43, rettet i alt 1 gang.
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Er hamstring ikke bare helt naturlig menneskelig overlevelsesstrategi?

Indlæg af ReneKJ » 15. mar 2020, 13:42

PSindrup skrev:
15. mar 2020, 12:44
Er det ikke et helt naturligt urinstinkt at hamster, for at klare sig igennem krisen (vinteren)?
Når man taler om at noget er "naturligt" så skal man huske på at naturen i virkeligheden er et møg-ubehageligt sted som vi har gjort meget for at lægge bag os.
Mord, drab, tyveri ,voldtægt osv er helt almindelige i naturen, men ikke velset i civiliserede samfund.

Det kan godt være at hamstring er et naturligt instinkt, men det er skidt for samfundet som helhed.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Er hamstring ikke bare helt naturlig menneskelig overlevelsesstrategi?

Indlæg af Bofhenator » 15. mar 2020, 13:52

HR skrev:
15. mar 2020, 13:40
...Hvor kom ideen fra at der ville blive mangel på toiletpapir?...
Jeg tror det startede fordi nogen læste at kinesiske bevæbnede bander stjal toiletpapir. Så har folk tænkt "det må være vigtigt" og så ellers slået hjernen fra...

Her er lidt om hvad det ellers kan bruges til:

youtu.be/vuTNN0AOJVs
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Er hamstring ikke bare helt naturlig menneskelig overlevelsesstrategi?

Indlæg af HR » 15. mar 2020, 14:08

Præcis. Og det var der nogle italienere der havde hørt om og så rippede de italien. Og ganske vist, så blev der mangel på papir. Og det så danskerne... Fænomenet bag er helt naturligt (positiv feed back loop). Det er bare ikke nogen overlevelsesstrategi.
Bofhenator skrev:
15. mar 2020, 13:52
HR skrev:
15. mar 2020, 13:40
...Hvor kom ideen fra at der ville blive mangel på toiletpapir?...
Jeg tror det startede fordi nogen læste at kinesiske bevæbnede bander stjal toiletpapir. Så har folk tænkt "det må være vigtigt" og så ellers slået hjernen fra...
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7549
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Er hamstring ikke bare helt naturlig menneskelig overlevelsesstrategi?

Indlæg af Raptor357 » 15. mar 2020, 14:55

Jeg er sikker på at hamstring er naturligt når man bliver usikker. Det er mere udpræget i områder hvor jeg vil betegne folk som mindre robuste.
Ved man at det er slut om 12 uger, og at dagligvare butikkerne samt apotekerne bliver holdt åbne, så er alle langt mere sikre.
Jeg er ikke en prut bedre, jeg har bestilt to stor bøtte af en særlig creme som barnebarnet skal bruge, en af hver slags som kan bruges. Mit sociale hensyn dæmpes når en af den nærmeste famillie er truet alvorligt på helbredet.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 883
Tilmeldt: 17. nov 2015, 20:49
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 215 times
Been thanked: 153 times

Re: Er hamstring ikke bare helt naturlig menneskelig overlevelsesstrategi?

Indlæg af Ingsorsi » 15. mar 2020, 15:08

PSindrup skrev:
15. mar 2020, 12:44
Der er mange her der er "preppere" i større eller mindre grad. I hvert fald i en grad der har overrasket mig.

De folk der hamstre, gør de ikke præcis det samme, men bare "i allersidste øjeblik"?
Det er jo netop timingen der gør at det ikke er det samme.
Rettidig omhu.

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Er hamstring ikke bare helt naturlig menneskelig overlevelsesstrategi?

Indlæg af Lassescout » 16. mar 2020, 12:42

Jeg overvejer i hvert fald kraftigt at hamstre diesel for tiden.

Hold nu kæft, det er billigt :biggrin: Men der skal mange liter til før det rigtigt betyder noget :???:
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
AshkenaZ
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 31
Tilmeldt: 3. aug 2006, 09:52
Interesser: Airsoft
Geografisk sted: Tølløse
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Re: Er hamstring ikke bare helt naturlig menneskelig overlevelsesstrategi?

Indlæg af AshkenaZ » 28. sep 2020, 09:56

Det sjove var jo at statsministeren sagde der IKKE var er grund til at hamstre eks toiletpapir og brød.
De sagde så i programmet på DR om preppere, at det så netop var de to ting de husker på, når de er nede og hamstre 🤷‍♂️

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Er hamstring ikke bare helt naturlig menneskelig overlevelsesstrategi?

Indlæg af PSindrup » 28. sep 2020, 10:04

AshkenaZ skrev:
28. sep 2020, 09:56
Det sjove var jo at statsministeren sagde der IKKE var er grund til at hamstre eks toiletpapir og brød.
De sagde så i programmet på DR om preppere, at det så netop var de to ting de husker på, når de er nede og hamstre 🤷‍♂️
Var der nogen logisk forklaring på den med toiletpapir?

Peter

PBP
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 104
Tilmeldt: 27. dec 2015, 23:27
Interesser: Skydning med pistol
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 12 times
Been thanked: 16 times

Re: Er hamstring ikke bare helt naturlig menneskelig overlevelsesstrategi?

Indlæg af PBP » 28. sep 2020, 11:13

Forklaringen kan være, at det er en ting folk meget nødigt vil undvære, og at det sagtens kan holde sig, og derfor alligevel aldrig vil "gå til spilde" hvis man køber for meget.
Jeg så et afsnit X-Files for lidt tid siden, hvor der også var udbrudt panik i en by pga. nogle insektangreb. Der var en scene fra en butik hvor folk selvfølgelig hamstrede insektmiddel (kan oversættes til håndsprit i den nuværende situation) - men også toiletpapir! Og det afsnit X-files er altså over 20 år gammelt. Jeg tror ikke det er første gang folk hiver lige netop det ned af hylderne.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Er hamstring ikke bare helt naturlig menneskelig overlevelsesstrategi?

Indlæg af PSindrup » 28. sep 2020, 11:36

PBP skrev:
28. sep 2020, 11:13
Forklaringen kan være, at det er en ting folk meget nødigt vil undvære, og at det sagtens kan holde sig, og derfor alligevel aldrig vil "gå til spilde" hvis man køber for meget.
Jeg så et afsnit X-Files for lidt tid siden, hvor der også var udbrudt panik i en by pga. nogle insektangreb. Der var en scene fra en butik hvor folk selvfølgelig hamstrede insektmiddel (kan oversættes til håndsprit i den nuværende situation) - men også toiletpapir! Og det afsnit X-files er altså over 20 år gammelt. Jeg tror ikke det er første gang folk hiver lige netop det ned af hylderne.
Det virker bare stadig vildt ulogisk. :freak:

Vi kan ikke overleve uden mad og drikke, men selv om det ikke er en lækker tanke, så overlever vi sgu da uden toiletpapir. :rock:
(Og hvorfor skulle vi løbe tør for netop det? Det kan jo, som du selv skriver, holde sig I det uendelige og kræver ikke alverden at producerer?) :???:

Peter

Brugeravatar
AshkenaZ
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 31
Tilmeldt: 3. aug 2006, 09:52
Interesser: Airsoft
Geografisk sted: Tølløse
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Re: Er hamstring ikke bare helt naturlig menneskelig overlevelsesstrategi?

Indlæg af AshkenaZ » 28. sep 2020, 12:23

Jeg mener ikke der var nogen logisk grund til hun nævnte netop toiletpapir. Måske at det er set før.

Men mindsettet hos folk der hamstrede i panik, var nøgleordene toiletpapir og brød. Ikke sammenhængen det blev sagt i, og det var så netop det der forsvandt først😑
Sådan fungere hjernen når den handler i panik.

PBP
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 104
Tilmeldt: 27. dec 2015, 23:27
Interesser: Skydning med pistol
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 12 times
Been thanked: 16 times

Re: Er hamstring ikke bare helt naturlig menneskelig overlevelsesstrategi?

Indlæg af PBP » 28. sep 2020, 12:36

Mette Frederiksen nævnte jo nok de ting, da det var brød og toiletpapir der netop var forsvundet fra hylderne i mange af de andre lande der var "foran" os i Corona-krisen. Jeg tror ikke hun kan få hele æren for, at det også var de ting folk gik efter her i Danmark.

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Er hamstring ikke bare helt naturlig menneskelig overlevelsesstrategi?

Indlæg af Lassescout » 28. sep 2020, 13:08

I det mindste hænger logikken da nogenlunde sammen når man hamstrer brød. Men jeg glemmer nok aldrig min forundring over hamstringen af gær under generalstrejken i 1998. Jeg var omme på den anden side af jorden i de 14 dage den varede, men vi fik nyheder over det der nymodens indernet. Vi hørte at danskerne hamstrede gær i vildskab og spurgte: Hvorfor fanden gør de det, er der ingen brød på hylderne? Jo jo, der var masser af brød i butikkerne og hos bagerne, alligevel hamstrede masserne gær!

Det har jeg stadig ikke forstået.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 97 times
Been thanked: 119 times

Re: Er hamstring ikke bare helt naturlig menneskelig overlevelsesstrategi?

Indlæg af DB89 » 28. sep 2020, 13:22

Lassescout skrev:
28. sep 2020, 13:08
I det mindste hænger logikken da nogenlunde sammen når man hamstrer brød. Men jeg glemmer nok aldrig min forundring over hamstringen af gær under generalstrejken i 1998. Jeg var omme på den anden side af jorden i de 14 dage den varede, men vi fik nyheder over det der nymodens indernet. Vi hørte at danskerne hamstrede gær i vildskab og spurgte: Hvorfor fanden gør de det, er der ingen brød på hylderne? Jo jo, der var masser af brød i butikkerne og hos bagerne, alligevel hamstrede masserne gær!

Det har jeg stadig ikke forstået.
Nu var jeg ikke så gammel dengang, men husker at der vist også var desperate folk, som forsøgte at købe gær ved bageren af de store pakker til erhvervs produktion :rolf:
Tror måske også det var dengang, hvor der var folk som kontaktede Shell Raffinaderiet for at høre, om de kunne komme derud og få tanket bilen - jeg tænker det bliver lidt svært at få studsen til at passe :shock:

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Er hamstring ikke bare helt naturlig menneskelig overlevelsesstrategi?

Indlæg af PSindrup » 28. sep 2020, 14:18

DB89 skrev:
28. sep 2020, 13:22
Lassescout skrev:
28. sep 2020, 13:08
I det mindste hænger logikken da nogenlunde sammen når man hamstrer brød. Men jeg glemmer nok aldrig min forundring over hamstringen af gær under generalstrejken i 1998. Jeg var omme på den anden side af jorden i de 14 dage den varede, men vi fik nyheder over det der nymodens indernet. Vi hørte at danskerne hamstrede gær i vildskab og spurgte: Hvorfor fanden gør de det, er der ingen brød på hylderne? Jo jo, der var masser af brød i butikkerne og hos bagerne, alligevel hamstrede masserne gær!

Det har jeg stadig ikke forstået.
Nu var jeg ikke så gammel dengang, men husker at der vist også var desperate folk, som forsøgte at købe gær ved bageren af de store pakker til erhvervs produktion :rolf:
Tror måske også det var dengang, hvor der var folk som kontaktede Shell Raffinaderiet for at høre, om de kunne komme derud og få tanket bilen - jeg tænker det bliver lidt svært at få studsen til at passe :shock:
Men de glemte samtidig at købe mel ... :twisted:

Peter

Smejen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 82
Tilmeldt: 16. dec 2016, 22:47
Interesser: Knive, knivfremstilling
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 33 times
Been thanked: 18 times

Re: Er hamstring ikke bare helt naturlig menneskelig overlevelsesstrategi?

Indlæg af Smejen » 28. sep 2020, 17:07

Var det ikke også dengang folk blev stoppet af politiet med benzin i åbne murerbaljer og lignende bag i deres biler, fordi det også blev hamstret i stor stil.. Det var sgu en tosset periode. Mælk blev også købt i 100vis af liter :grimasse:

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: Er hamstring ikke bare helt naturlig menneskelig overlevelsesstrategi?

Indlæg af Cpt » 28. sep 2020, 19:44

Smejen skrev:
28. sep 2020, 17:07
Var det ikke også dengang folk blev stoppet af politiet med benzin i åbne murerbaljer og lignende bag i deres biler, fordi det også blev hamstret i stor stil.. Det var sgu en tosset periode. Mælk blev også købt i 100vis af liter :grimasse:
Jeg husker en gut der havde smidt et gammelt badekar bagi sin varevogn, så kunne der da lige være et par hundrede liter diesel hvis man bare ikke bremsede for hårdt op på vej hjem! :nolisten:

Jeg vil på jagt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 156
Tilmeldt: 16. okt 2019, 19:29
Interesser: Luftgevær og lystfiskeri
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 81 times
Been thanked: 40 times

Re: Er hamstring ikke bare helt naturlig menneskelig overlevelsesstrategi?

Indlæg af Jeg vil på jagt » 1. okt 2020, 17:26

Eller hvis man ved der er knaphed på lokumspapir, så er det ganske almindelig købmandskab at købe 1 Palle eller 2 og tjene et par skillinger på det, sådan fungere vores samfund :smile: med andre ord, hvis jeg solgte lokumspapir og folk hamstrede det, så ville jeg sætte prisen op :smile:

Og nu er der jo heller ikke nogen der dør af at mangle lokumspapir hvis det endelig er, så jeg kan ikke rigtig se problemet ?
War is when your government tells you who the enemy is….Revolution is when you figure it out by yourself..!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Er hamstring ikke bare helt naturlig menneskelig overlevelsesstrategi?

Indlæg af PSindrup » 2. okt 2020, 09:21

Cpt skrev:
28. sep 2020, 19:44
Smejen skrev:
28. sep 2020, 17:07
Var det ikke også dengang folk blev stoppet af politiet med benzin i åbne murerbaljer og lignende bag i deres biler, fordi det også blev hamstret i stor stil.. Det var sgu en tosset periode. Mælk blev også købt i 100vis af liter :grimasse:
Jeg husker en gut der havde smidt et gammelt badekar bagi sin varevogn, så kunne der da lige være et par hundrede liter diesel hvis man bare ikke bremsede for hårdt op på vej hjem! :nolisten:
Det ville nok være vanskeligt at balancerer hjem i carporten uden at spille ...

Peter

Aratan
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 405
Tilmeldt: 1. jul 2014, 12:48
Interesser: Jagt, natur og oplevelser
Geografisk sted: Vestsjaelland
Geografisk sted: Vestsjalland, Denmark
Has thanked: 32 times
Been thanked: 133 times

Re: Er hamstring ikke bare helt naturlig menneskelig overlevelsesstrategi?

Indlæg af Aratan » 2. okt 2020, 10:05

PSindrup skrev:
2. okt 2020, 09:21

Jeg husker en gut der havde smidt et gammelt badekar bagi sin varevogn, så kunne der da lige være et par hundrede liter diesel hvis man bare ikke bremsede for hårdt op på vej hjem! :nolisten:

Det ville nok være vanskeligt at balancerer hjem i carporten uden at spille ...

Peter
man undres, jeg har en gang på Nørrebro set en gut i en bil på vej ud på Lygten fra Silvan med en krydsfinerplade på taget.

Ingen tagbøjler og den var ikke fastgjort, ud over førerens venstre arm gennem vinduet og så holde i kanten...

Nogen der har lyst til at møde ham i en katastrofeopbremsning halvvejs hjemme???

Eller ham jeg så på vej ud på Helsingørmotorvejen med en vaskemaskine inde fra Elgiganten i Gentofte stikkende halvvejs ud af sin hatchback, eneste fastgørelse var konen der sad bagi med ryggen op af de opslåede bagsæder og holdt fast i emballagen...

Idioter er der nok af...
12/76
.308
6,55x55
.22lr

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Er hamstring ikke bare helt naturlig menneskelig overlevelsesstrategi?

Indlæg af Werecat » 2. okt 2020, 10:59

arrh, hvis man bare kører forsigtigt? :giggle:
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Besvar