HR skrev: ↑6. okt 2020, 12:11
KasperT12 skrev: ↑6. okt 2020, 10:58
Hej godt-folk!
Jeg har lige et spørgsmål til panelet, som måske er mere vidende end mig...
Det jo snart jul og derfor skal der findes ønsker - Ja, min familie er tidligt ude...
Jeg har sat sådan et sæt her på listen -
https://www.engelsons.se/4242-slaktset-orange
MEN!!! Jeg bliver faktisk i tvivl om nogen fra familien må importere det jf. knivloven?
og må jeg overhovedet selv, selvom jeg har jagttegn?
Det jo indenfor EU og det er køkkenudstyr..
Og ja, lign. sæt findes i DK, men det koster også 10 gange så meget

Less is more..
Et helt sæt knive med rullefolder og stål til 150 kr? Det er godt nok billigt hvis de er mere værd.....
Prøv at se på de her to i stedet. Det er knive der kan holde til daglig brug i en slagterforretning dag ud og dag ind år efter år. De tåler opvaskemaskine og det er det sidste sæt slagteknive du vil købe i dit liv, med mindre du smider dem væk. Og de er ikke en gang ret meget dyrere end de "svenske" knive (fra kina).
Victorinox udbener Flexibel
Varenummer: 5.6613.12
99,00 DKK
Victorinox slagterkniv 18 cm
Varenummer: 5.7603.18
179,00 DKK
/HR
Jeg er nok enig med HR. Det er nok for billigt til at være særligt godt. 149 SEK for 3 knive, et strygestål og rullemappe!
Jeg havde nok brugt pengene på victorinox eller f Dick knive i stedet. Det er nær religionskrig om man er til det ene eller andet.
Du får 2 styk gode knive til rundt 300, incl fragt, her:
https://www.markusheucher.com/de/messer ... 1288!2002)
Bestil til flere og fragten betyder mindre. De to nævnte knive her under koster i omegnen af 180 før fragt
En udbener (ausbeiner) på 13-15 cm om det skal være Flex eller ej er personlig præference.
En skærekniv (sortiermesser) på 15-18 cm, den ville jeg købe stiv.
Og så havde jeg sparet sammen til et ordentligt strygestål, de gode koster gerne lidt.
Med hensyn til lovligheden har jeg aldrig har problemer med slagte og kokkeknive, selv fra Japan og USA.
Jeg har da trods alt bestilt nogle stykker.