Våben import fra tyskland..... Hvordan?
-
- Banned
- Interesser: Skyd
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 47 times
Våben import fra tyskland..... Hvordan?
Jeg er faldet over et par våben fra tyskland som jeg godt kunne tænke mig.
Hvordan er procedurerne og ikke mindst hvad koster det?
Hvordan er procedurerne og ikke mindst hvad koster det?
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1072 times
Re: Våben import fra tyskland..... Hvordan?
Dét er forholdsvis nemt.
Du søger en dansk importtilladelse, hvor du angiver våben og sælger.
Når du har dén, sender du den til den tyske sælger, der med dén i hånden kan søge om tysk eksporttilladelse.
Du skal ligeledes søge en dansk våbentilladelse eller lade våbnet registrere via SKV (jeg antager at der er tale om skydevåben til jagt eller sport).
Politiet behandler først din ansøgning om våbentilladelse, når våbnet ER importeret og du har bekræftet importen. Dette gør du ved at underskrive importtilladelsen og sende den retur til politiet.
Hvis der er tale om et SKV registreret våben, kan jeg ikke lige huske hvornår de ønsker at modtage ansøgningen.... Men ring til dem. De har prøvet det før.

Den seneste import betalte jeg 165 euro for.
Dette inkluderede ca. 50 euro for eksporttilladelsen og 115 euro for fragt med godkendt transportør.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Politiet behandler vel våbenansøgningen samtidigt med importtilladelsen? Du kan jo ikke importere et våben fra udlandet, som du ikke har tilladelse til at besidde i DK. Ellers står du til to år i fængsel herhjemme for ulovlig våbenbesiddelse.
Man ansøger om våbentilladelse og importtilladelse samtidigt, og disse må vel også blive udstedt samtidigt.
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Det kan godt være de behandler dem samtidig, men du får først din våbentilladelse, når du har kvitteret for din import.Flugteren skrev: ↑22. okt 2020, 17:50Politiet behandler vel våbenansøgningen samtidigt med importtilladelsen? Du kan jo ikke importere et våben fra udlandet, som du ikke har tilladelse til at besidde i DK. Ellers står du til to år i fængsel herhjemme for ulovlig våbenbesiddelse.
Man ansøger om våbentilladelse og importtilladelse samtidigt, og disse må vel også blive udstedt samtidigt.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- Agamemnon
- Moderator
Nej.Flugteren skrev: ↑22. okt 2020, 17:50
Politiet behandler vel våbenansøgningen samtidigt med importtilladelsen? Du kan jo ikke importere et våben fra udlandet, som du ikke har tilladelse til at besidde i DK. Ellers står du til to år i fængsel herhjemme for ulovlig våbenbesiddelse.
Importtilladelsen giver ret til at erhverve og besidde, men ikke bære eller anvende våbnet i 3 måneder (6 måneder for forhandlere) fra udstedelsen.
Du kan sagtens indgive ansøgning.... Men de behandler den ikke, før de ved at våbnet er i landet.
Dét giver faktisk udmærket mening.
Hvad nu hvis du fik våbentilladelsen før våbnet var importeret og handlen gik i vasken.
Så skulle du til at overbevise politiet om at du aldrig har været i besiddelse af et våben, på trods af at du har en tillade til det.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 412 times
- Been thanked: 969 times
- Kontakt:
Ved SKV våben sendes import tilladelse og SKV ansøgning til SKV sammen.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
-
- This member is
- Interesser: IPSC, jagt, genladning og luft
- Geografisk sted: Bornholm
- Has thanked: 193 times
- Been thanked: 44 times
Det var da lige en øjenåbner for mit vedkomne. Jeg har selv søgt våbentilladelse og importtilladelse for 4 uger siden på en AR10 riffel fra en svensk forhandler. Jeg troede nemlig også, at man fik begge tilladelser samtidigt.
- Vigilante
- Gold Member
- Interesser: Genladning, langdistance
- Geografisk sted: Odense
- Geografisk sted: Fyn
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 37 times
Alle de gange ( og det er nogle stykker efterhånden) jeg har købt våben i Tyskland, har jeg sendt ansøgning om våbentilladelse og importtilladelse samtidigt. Importtilladelsen kommer normalt først.
I en telefonsamtale med en ledende medarbejder ved PAC spurgte jeg ind til ideen om at importere våbenet alene med importtilladelsen i hånden. Der blev grinet hånligt og sagt at det var da noget værre vrøvl.
Jeg tror det er bedst at have alle tilladelser på plads før man slæber noget Bang med over grænsen.
I en telefonsamtale med en ledende medarbejder ved PAC spurgte jeg ind til ideen om at importere våbenet alene med importtilladelsen i hånden. Der blev grinet hånligt og sagt at det var da noget værre vrøvl.
Jeg tror det er bedst at have alle tilladelser på plads før man slæber noget Bang med over grænsen.
"There are rules, goddamnit!" (Walter, The Big Lebowski)
- Agamemnon
- Moderator
Jeg har også sendt dem samtidigt.Vigilante skrev: ↑22. okt 2020, 19:39Alle de gange ( og det er nogle stykker efterhånden) jeg har købt våben i Tyskland, har jeg sendt ansøgning om våbentilladelse og importtilladelse samtidigt. Importtilladelsen kommer normalt først.
Men har altid fået importtilladelsen først og først fået våbentilladelsen, en rum tid efter den underskrevne importtilladelsen var sendt retur til politiet.
Jeg tvivler desuden på, at de ville tillade en privatperson at importere et våben, hvis de var i tvivl om at personen efterfølgende kunne meddeles tilladelse til det pågældende våben.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
-
- Banned
Hvis man har våbenbog som feks våbenhandler eller mekaniker, så er det vel nok med import tilladelsen i første omgang og så skrive den ind i bogen
- Topcat
- Platin Member
- Geografisk sted: Nordjylland.
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 24 times
Næh, der er vi desværre nogen der er kommet i klemme før i tiden...
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.
- Agamemnon
- Moderator
Dét virker så knapt så gennemtænkt, fra deres side.

Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
- Caspian1911
- Moderator
- Interesser: IPSC, gamle danske våben
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 211 times
- Been thanked: 196 times
Sådan var alle importer før i tiden. Få våbnet til landet via importtilladelsen, så kan vi se på tilladelsen bagefter.
Hvorfor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!
- SKS
- Silver Member
- Interesser: Riffel & Pistol
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Been thanked: 11 times
Jeg har importeret fra Tyskland i år, du indsender ansøgning om import- og våbentilladelse samtidig, de behandler begge dele og sender dig så import tilladelsen, herefter har du som privat person 3mdr til at importere våbnet (sælger søger eksport tilladelse), når du har våbnet i hænderne kvitterer du din import tilladelse og PAC sender dig så din våbentilladelse som allerede ligger klar. det tog 5 dage fra jeg havde importeret til jeg havde våbentilladelsen i hånden. Hvis det er en pistol/revolver skal du lige en tur forbi politi stationen så de kan kontrollere at den er lang nok.
Quando Omni Flunkus Moritati
- Backfast
- Bronze Member
- Interesser: 2.vk , historiske militærvåben
- Geografisk sted: Midtthy
- Been thanked: 1 time
Da jeg sidste år vandt en auktion på egun ( Colt 1911 45ACP ) fik jeg en importtill. og denne samt SKV2 ansøgning blev sendt til Vingsted.Da jeg så fik tilladelsen , blev der sendt en kopi af denne til forhandleren i Tyskland , så de kunne konstatere at jeg havde opnået till. til pistolen. Jeg går ud fra at de IKKE sender et våben til DK uden at have sikret at man har till. til den. Jeg var efterfølgende på politistationen og fremvise våbnet.
backfast
-
- This member is
- Interesser: IPSC, jagt, genladning og luft
- Geografisk sted: Bornholm
- Has thanked: 193 times
- Been thanked: 44 times
Lige en opdatering til denne tråd.
Jeg har i dag modtaget min importtilladelse til en riffel købt i Sverige, hvor der fulgte en udførlig vejledning med. Kort fortalt, så har Agememnon gjort det som deres vejledning siger. Man får kun selve våbentilladelsen, når PAC har modtaget en underskrevet importtilladelse.
Man skulle næsten tro, at de kigger med herinde, og derfor har lavet den vejledning
Jeg har i dag modtaget min importtilladelse til en riffel købt i Sverige, hvor der fulgte en udførlig vejledning med. Kort fortalt, så har Agememnon gjort det som deres vejledning siger. Man får kun selve våbentilladelsen, når PAC har modtaget en underskrevet importtilladelse.
Man skulle næsten tro, at de kigger med herinde, og derfor har lavet den vejledning

- Martin G
- Silver Member
- Interesser: IPSC & Steel Challenge
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 19 times
Ved import af pistol får man import tilladelse en lille uges tid før SKV kortet (men det afhænger mest af posten). Jeg ventede med at sende info til tyskland før jeg havde begge dele, for at undgå forvirring i tyskland. det var jo rart nok at have et dokument hvor både navn og våben var nævnt i andet end papirform.Øboen skrev: ↑29. okt 2020, 19:42Lige en opdatering til denne tråd.
Man skulle næsten tro, at de kigger med herinde, og derfor har lavet den vejledning![]()
Da jeg så var inde på stationen til fremvisning, det gik det super fint. Da importen blev stemplet og godkendt sagde de god dag. men nu skal vi så lige se din våbentilladelse.. Så ville klart vente til næste gang med at starte import indtil man har SKV kortet i hånden.
Import sedlen er jo midlertidig opbevarings bevis
“Der var et egern!”
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: Slettes
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 290 times
Caspian1911 skrev: ↑22. okt 2020, 21:06
Sådan var alle importer før i tiden. Få våbnet til landet via importtilladelsen, så kan vi se på tilladelsen bagefter.
Jeg har importeret våben til dk siden 1987. Jeg har altid fået importtilladelsen og våbentilladelsen men det samme. Hvad ville det nytte at opnå importtilladelse og få tilsendt er våben til sin adresse man ikke måtte besidde?..
Hej Alle sammen,
Jeg har ansøgt om en Import tilladelse på et vekselløbssæt på et 5,5 mm løb til et PCP luftvåben som skal anvendes til jagt.
Butikken jeg angivet i importansøgningen er Mundilar med deres adresse i Portugal
Nu vil jeg så lave en våben tilladelses ansøgning for et vekselløb med anvendelse til Jagt.
Under ansøgning digitalt, - kommer man så til sælger....
Hmmmm under sælger kan man kun anføre en Dansk adresse - og med køb i udlandet ???? hvad så?
Hvad gør man i denne situation?
Takker for assistance
Jeg ser frem til gode råd
Jeg har ansøgt om en Import tilladelse på et vekselløbssæt på et 5,5 mm løb til et PCP luftvåben som skal anvendes til jagt.
Butikken jeg angivet i importansøgningen er Mundilar med deres adresse i Portugal
Nu vil jeg så lave en våben tilladelses ansøgning for et vekselløb med anvendelse til Jagt.
Under ansøgning digitalt, - kommer man så til sælger....
Hmmmm under sælger kan man kun anføre en Dansk adresse - og med køb i udlandet ???? hvad så?
Hvad gør man i denne situation?
Takker for assistance

Jeg ser frem til gode råd
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Du anfører dig selv. Derefter kan du tilføje lidt fritekst i et kommentarfelt, hvor du henviser til din import. De ved godt at det er noget juks, og er ret large omkring det.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
Jeg angiver mig selv - det tænkte jeg nok men det er lidt hmmmmm
Super Jeg takker
Mundilar er vel egentlig helt ligeglad med eksport tilladelse osv. siden 5,5 mm i Portugal ikke er et FAC våben
Når jeg modtager importtilladelsen i Eboks. er det vel bare at bestille løbssættet, med magasiner og bede dem om at sende dem til min hjemme
adresse.
Selve registreringen af løbssættet gøres indenfor 8 dage via blanket - Men eftersom den nu er en uregistreret 4,5 mm skal den så registres som et 5,5 mm luftvåben eller et vekselløbssæt?
Er der nogen der ved hvor lang tid der går med en importtilladelse.
Takker
Super Jeg takker
Mundilar er vel egentlig helt ligeglad med eksport tilladelse osv. siden 5,5 mm i Portugal ikke er et FAC våben
Når jeg modtager importtilladelsen i Eboks. er det vel bare at bestille løbssættet, med magasiner og bede dem om at sende dem til min hjemme
adresse.
Selve registreringen af løbssættet gøres indenfor 8 dage via blanket - Men eftersom den nu er en uregistreret 4,5 mm skal den så registres som et 5,5 mm luftvåben eller et vekselløbssæt?

Er der nogen der ved hvor lang tid der går med en importtilladelse.
Takker
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 260 times
Så vidt jeg husker, fra tidligere diskussioner, så kan du ikke have et vekselsæt, til et uregistreret våben.
Du er nødt til at registrere, som et 5.5mm luftvåben, og så har du et uregistreret 4,5mm vekselset, til dette.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
Ok -det lyder egentlig logisk så det er nok den retning det skal gå.
Takker jeg prøver.
Nogen erfaring med import af Hagl og slugs fra udlandet - jeg kan ikke rigtigt finde nogen i DK der har noget på lager.
Jeg plejer at købe hagl i udlandet 10 æsker af gangen.
Ansøger i om import tilladelse fra udlandet? eller er der nogen forhandler der har feks. H&N HP slugs i 25 og 27 grain .217.
Jeg kan se at billigst er JSP Knock out slugs - men også typisk udsolgte.
Næstefter er H&N dem kan man godt finde på lager i udlandet.
Skal man i Import tilladelses ansøgningen angive Hver forskellige type? eller skal der en linie til for hver grain osv.
Takker jeg prøver.
Nogen erfaring med import af Hagl og slugs fra udlandet - jeg kan ikke rigtigt finde nogen i DK der har noget på lager.
Jeg plejer at købe hagl i udlandet 10 æsker af gangen.
Ansøger i om import tilladelse fra udlandet? eller er der nogen forhandler der har feks. H&N HP slugs i 25 og 27 grain .217.
Jeg kan se at billigst er JSP Knock out slugs - men også typisk udsolgte.
Næstefter er H&N dem kan man godt finde på lager i udlandet.
Skal man i Import tilladelses ansøgningen angive Hver forskellige type? eller skal der en linie til for hver grain osv.
-
- Banned
Lige for at få det på det rene.....
Er det sådan her det forgår?
1)Jeg køber et haglgevær over nettet i syd Tyskland.
2)Jeg betaler sælger (forretning) og modtager information om våbnet.
3)Jeg ansøger om import tilladelse og SKV.
4)når jeg har fået import tilladelsen sender jeg en kopi til sælger som klare tysk export tilladelse.
5) sælger sender efter aftale våbenet til en forhandler i flensburg. (billigere at betale tysk indlands våben fragt end tage helt til syd Tyskland)
6) jeg køre ned og henter det udelukkende med en import tilladelse. (værken våben eller transport tilladelse)
7) jeg køre direkte hjem og låser det ind i mit skab og sender indformation om at nu er våbenet importeret og er i min besiddelse. (det må ikke forlade mit skab og jeg har 3 måneder til at få styr på våben tilladelse)
8)våben tilladelse ankommer og jeg kan tage våbenet i brug. (i tilfælde af at SKV er langsom og jeg består jagttegn og haglprøve, som jeg starter på til januar og som tager over nogle måneder, så anmelder jeg bare mit "nye" jagtgevær.
Har jeg også ret i at man sagtens han have samme våben på SKV og på jagt tegn?
Skal et jagt gevær og riffel registrere i SKV for at må benyttes til sport?
Er det sådan her det forgår?
1)Jeg køber et haglgevær over nettet i syd Tyskland.
2)Jeg betaler sælger (forretning) og modtager information om våbnet.
3)Jeg ansøger om import tilladelse og SKV.
4)når jeg har fået import tilladelsen sender jeg en kopi til sælger som klare tysk export tilladelse.
5) sælger sender efter aftale våbenet til en forhandler i flensburg. (billigere at betale tysk indlands våben fragt end tage helt til syd Tyskland)
6) jeg køre ned og henter det udelukkende med en import tilladelse. (værken våben eller transport tilladelse)
7) jeg køre direkte hjem og låser det ind i mit skab og sender indformation om at nu er våbenet importeret og er i min besiddelse. (det må ikke forlade mit skab og jeg har 3 måneder til at få styr på våben tilladelse)
8)våben tilladelse ankommer og jeg kan tage våbenet i brug. (i tilfælde af at SKV er langsom og jeg består jagttegn og haglprøve, som jeg starter på til januar og som tager over nogle måneder, så anmelder jeg bare mit "nye" jagtgevær.
Har jeg også ret i at man sagtens han have samme våben på SKV og på jagt tegn?
Skal et jagt gevær og riffel registrere i SKV for at må benyttes til sport?