Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2017
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 653 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Oscar123 » 7. nov 2020, 10:12

Bofhenator skrev:
7. nov 2020, 09:22
...har lige aflyst en tur på skydebanen med et par med-NVFere, fordi jeg har ondt i hovedet og halsen...

Havde det været normalt havde jeg poppet et par panodiler og taget afsted, men det dur jo ikke.

Æv! Er sur.
I de ”gode gamle dage” – dvs. før coronaen – havde rådet været at tage et par stive rom-toddyer. De gør ikke nødvendigvis en rask men gør det sjovere at være syg. Men i disse tider er der vist kun ”at ride den af…”.

God bedring. Håber at det blot er alm. ”upasseligehed”…

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2117
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 475 times
Been thanked: 312 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Greyberd63 » 7. nov 2020, 10:14

Bofhenator skrev:
7. nov 2020, 09:22
...har lige aflyst en tur på skydebanen med et par med-NVFere, fordi jeg har ondt i hovedet og halsen...

Havde det været normalt havde jeg poppet et par panodiler og taget afsted, men det dur jo ikke.

Æv! Er sur.
God bedring, og den rigtige beslutning i disse tider, håber at det er noget, der bare kan klares med romtoddy og panodiler.

Mvh
Grey

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 850
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 98 times
Been thanked: 119 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af DB89 » 7. nov 2020, 10:54

Ja i uge 7 i år var jeg til indendørs koncert i Hamborg med måske 7-8.000 mennesker, hvor jeg havde noget der føltes som en mellemting mellem forkølelse og influenza. Den var ikke gået idag, der havde den nærmere stået på selvisolation indtil testsvar :neutral:

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1522
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3335 times
Been thanked: 414 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Kalthoff » 8. nov 2020, 18:47

Minkedræber Frederiksen har ramt de internationale finansmedier:
Back in September, Danish Prime Minister Mette Frederiksen laughed off a reporter’s question about coronavirus infections in mink farms.

Fast-forward to November, and Frederiksen’s stance has radically changed. She’s announced plans to kill Denmark’s entire mink population -- which, at 17 million, outnumbers humans in the country by a factor of three. The news has caught the attention of health officials across the world after Frederiksen warned that certain strains of the coronavirus -- having apparently jumped from mink back into humans -- developed mutations that could undermine the efficacy of any vaccines.

Scientists reacted with plenty of head scratching at first, along with calls to see some supporting evidence from the Danes backing drastic measures that will cripple the country’s fur industry. On Friday, officials said they’d shared the entire genome sequence of at least one mink-related strain of the coronavirus. That was enough to convince some outside researchers that Frederiksen wasn’t overreacting.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... ld-worried

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2117
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 475 times
Been thanked: 312 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Greyberd63 » 8. nov 2020, 18:52

Kalthoff skrev:
8. nov 2020, 18:47
Minkedræber Frederiksen har ramt de internationale finansmedier:
Back in September, Danish Prime Minister Mette Frederiksen laughed off a reporter’s question about coronavirus infections in mink farms.

Fast-forward to November, and Frederiksen’s stance has radically changed. She’s announced plans to kill Denmark’s entire mink population -- which, at 17 million, outnumbers humans in the country by a factor of three. The news has caught the attention of health officials across the world after Frederiksen warned that certain strains of the coronavirus -- having apparently jumped from mink back into humans -- developed mutations that could undermine the efficacy of any vaccines.

Scientists reacted with plenty of head scratching at first, along with calls to see SOME supporting evidence from the Danes backing drastic measures that will cripple the country’s fur industry. On Friday, officials said they’d shared the entire genome sequence of at least one mink-related strain of the coronavirus. That was enough to convince SOME outside researchers that Frederiksen wasn’t overreacting.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... ld-worried
Med et tab på mellem 60 og 90 kr. per skind, ville det vel ikke have taget lang tid, før minkavlerne var bukket under aligevel.

https://www.tv2nord.dk/nordjylland/pris ... e-saa-hoej

Mvh
Grey

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 8. nov 2020, 19:14

Så derfor ville jeg ikke brokke mig hvis jeg var minkavler, ham jeg kender er i hvert fald ok med det selv om det aldrig er rart at se sit livsværk forsvinde.
10-22

Superliga
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 521
Tilmeldt: 24. nov 2008, 23:19
Interesser: Historiske våben, skydning
Geografisk sted: Midt-vest jylland
Has thanked: 24 times
Been thanked: 45 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Superliga » 8. nov 2020, 19:52

Greyberd63 skrev:
8. nov 2020, 18:52
]

Med et tab på mellem 60 og 90 kr. per skind, ville det vel ikke have taget lang tid, før minkavlerne var bukket under aligevel.

https://www.tv2nord.dk/nordjylland/pris ... e-saa-hoej

Mvh
Grey
Mjaa, et underskud er stadig bedre end ingen indtjening. De avlere jeg har snakket med har været i begge grøfter, men det de alle er bekymrede for, er om de nu bliver spist af med en snollet hjælpepakke. Banken vil stadig have penge næste år, men der har de ingenting.

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2117
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 475 times
Been thanked: 312 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Greyberd63 » 8. nov 2020, 20:09

Superliga skrev:
8. nov 2020, 19:52
Greyberd63 skrev:
8. nov 2020, 18:52
]

Med et tab på mellem 60 og 90 kr. per skind, ville det vel ikke have taget lang tid, før minkavlerne var bukket under aligevel.

https://www.tv2nord.dk/nordjylland/pris ... e-saa-hoej

Mvh
Grey
Mjaa, et underskud er stadig bedre end ingen indtjening. De avlere jeg har snakket med har været i begge grøfter, men det de alle er bekymrede for, er om de nu bliver spist af med en snollet hjælpepakke. Banken vil stadig have penge næste år, men der har de ingenting.
Hvis du taber mellem 60 og 90 kr. per skind, så har du ingen indtjening, og skal enten tære på opsparing eller låne penge.
Faldende priser er startet før C.vid19, så tror ikke at priserne vil stige i de kommende år.

Mvh
Grey

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 8. nov 2020, 22:32

BentxBetjent skrev:
7. nov 2020, 06:59
Timber skrev:
6. nov 2020, 23:14
Oooog, den store sømæske til kisten for minksagaen, er vist fundet frem nu...
Henrik Qvortrup om misinformation om mutation: Vi har fået spundet en historie på ærmet


https://www.bt.dk/politik/henrik-qvortr ... wqKPmJ1qN8
Oooog du spiser naturligvis af chokoladen fra svigermor da det jo kun er en æske ud af 100 der er forgiftet.
Altså, hvis vi tager den på samme præmisser som coronaen, nemlig der er over 99% chance for jeg IKKE får den, og får jeg den, så er overlevelseschancen igen langt over 99%, så ja... Statistisk set dør jeg snarere af medfølgende livstilssygdomme p.g.a. alt for meget chokoladeindtag, end corona... :blink:

mmm, chokolade..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2917
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Senserazer » 9. nov 2020, 09:28

Så har regeringen åbent indrømmet at de bevidst har ageret ulovligt i forbindelse med nedslagtningen af mink, og afviklingen af en hel industri. De mente ganske enkelt ikke de havde tid til demokratiet, og tid til at Folketinget vedtog ny lovgivning.
Hvis man ikke her kan se hvad det er for en tendens, der viser sig i regeringens ageren, så gruer jeg gevaldigt for vores fremtidige samfund.
Håndteringen af den her situation kommer til at danne grundlaget for, om regeringen (en hvilken som helst fremtidig regering) er nødt til at handle inden for lovens rammer, eller kan handle fuldstændig frit af folket.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 9. nov 2020, 11:10

Senserazer skrev:
9. nov 2020, 09:28
Så har regeringen åbent indrømmet at de bevidst har ageret ulovligt i forbindelse med nedslagtningen af mink, og afviklingen af en hel industri. De mente ganske enkelt ikke de havde tid til demokratiet, og tid til at Folketinget vedtog ny lovgivning.
Hvis man ikke her kan se hvad det er for en tendens, der viser sig i regeringens ageren, så gruer jeg gevaldigt for vores fremtidige samfund.
Håndteringen af den her situation kommer til at danne grundlaget for, om regeringen (en hvilken som helst fremtidig regering) er nødt til at handle inden for lovens rammer, eller kan handle fuldstændig frit af folket.
Det kunne være sjovt, hvis du kunne argumentere for den der påstand.
Hvem i regeringen har indrømmet det? Hvor? Hvornår?

Der er lovhjemmel til at aflive smittede mink, og raske mink indenfor 7,8km fra inficerede mink farme. Er der aflivet raske mink på farme der er længere væk end 7,8km?
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1522
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3335 times
Been thanked: 414 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Kalthoff » 9. nov 2020, 11:57

Fast Fumble skrev:
9. nov 2020, 11:10
Det kunne være sjovt, hvis du kunne argumentere for den der påstand.
Hvem i regeringen har indrømmet det? Hvor? Hvornår?

9. november 2020 kl. 7:40

Men regeringen har endnu ikke hjemmel i lovgivningen til at tvinge alle minkavlere i hele landet - altså også farme uden for Nordjylland - til at aflive usmittede dyr.

Det skriver flere politikere på sociale medier, og det bekræfter fødevareminister Mogens Jensen (S) i en skriftlig kommentar til Altinget og andre medier.
https://www.altinget.dk/artikel/regerin ... -alle-mink

Søndag d. 8. nov. 2020 - kl. 22:14
Det bekræfter fødevareminister Mogens Jensen (S) over for Ekstra Bladet.

'Regeringen har besluttet, at det hastede, situationens alvor taget i betragtning.

Derfor har man vurderet, at man ikke kunne afvente ny lovgivning, inden man meldte dette ud,' skriver han i et skriftligt svar til Ekstra Bladet.
https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... ng/8359183


At den socialdemokratiske regering vælger at medlægge en branche uden lovgrundlag, finder jeg på ingen måde "sjovt", for nu at bruge dit eget udtryk.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 9. nov 2020, 12:43

Kalthoff skrev:
9. nov 2020, 11:57
At den socialdemokratiske regering vælger at medlægge en branche uden lovgrundlag, finder jeg på ingen måde "sjovt", for nu at bruge dit eget udtryk.
Ja, udtrykket må du gerne bruge, det var bare ikke nedlæggelsen af branchen jeg brugte det om.
Jeg efterlyste noget der kunne argumentere for, eller sandsynliggøre, at det der var sket, rent faktisk var ulovligt. Det var nemlig min klare opfattelse, at der ikke er aflivet mink endnu, udover dem der er lovhjemmel til (altså op til 7,8km fra smittede besætninger).

Og så vidt jeg ved, er det kun i Nordjylland der aflives besætninger, så jeg er stadig ikke sikker på at der er sket noget ulovligt - endnu.

At der tegner sig et billede af en defacto afvikling af mink-branchen er ... Ja, det er jo som det er.
Men at den defacto afvikling kan gennemføres udenom folketinget (hvis den altså kan det, det er jo ikke i mål endnu), det finder jeg udemokratisk. Sammenhold den sag med epidemi-lovgivningen som lige nu er til behandling, som giver en voldsom magt til en regering under en pandemi (tvangs karantæne/behandling/test/vaccine/indlæggelse), så synes jeg det er den mindst demokratisk-sindede regering vi har haft i min levealder.

Jeg forstår ikke helt hvorfor! Jo, mink-sagen kan jeg let se støttepartiernes indflydelse i, men epidemi-loven? Hvorfor skal Danmark drejes i den retning? Vi har da et særdeles velfungerende demokrati, hvorfor nu lave ridser og skrammer i det?

Mink-branchen var i gang med at dø alligevel, nu fik den bare et utidigt nakkeskud. Ja, det er træls, men om 10 år var den alligevel sten-død.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Taxen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 400
Tilmeldt: 7. dec 2011, 10:03
Interesser: Gamle Luftgevære og Gravhunde
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 81 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Taxen » 9. nov 2020, 13:16

https://www.tv2fyn.dk/fyn/aflivningen-e ... ndig-knust
Fyn langt fra de smittede områder . Ja vi må jo ikke håbe der er andre brancher der måske er døde om 10 år, der lige ryger med når minken er væk. Eller de siger til alle våben ejere i har 10 dage til at aflevere våben til destruktion. Kom selv og se dem køre gennem kværnen.
Taxen

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 9. nov 2020, 13:29

Taxen skrev:
9. nov 2020, 13:16
https://www.tv2fyn.dk/fyn/aflivningen-e ... ndig-knust
Fyn langt fra de smittede områder . Ja vi må jo ikke håbe der er andre brancher der måske er døde om 10 år, der lige ryger med når minken er væk. Eller de siger til alle våben ejere i har 10 dage til at aflevere våben til destruktion. Kom selv og se dem køre gennem kværnen.
Taxen
Ja, eller at himlen falder ned, eller jorden går under.
Det vil alt sammen være rigtig træls.
Hold dog op med det pjat!

Hvilke andre brancher ser du, som er ved at dø af sig selv (underskud på 60-90 kr pr mink), som kan danne nye mutationer af Corona, og sprede dem til mennesker? Hvilke våben kan smitte med nye varianter af Corona på 10 dage?

Vanvittigt vilde overdrivelser og stråmænd har aldrig været gode i debatter. Okay, det kan være svært at bevare fokus i denne tid, især hvis man er minkavler, og må se sit livsgrundlag trukket væk under sig på få dage, men der ER en pandemi, og der ER en smittefare. Og så kan sådan noget ske.
Om smittefaren er proportional med midlerne der anvendes, må man danne sig en mening om. Og mener man at midlerne lige nu (aflivning, nedlæggelse af branche) er for voldsomme, så skal man også huske at afsætte en solid margen til regeringens råderum - de står med ansvaret for en befolknings sikkerhed, og kan derfor komme til at trække for hårdt i nødbremsen af og til. Det må der levnes plads til. Så hvornår er det "for hårdt" der hives i nødbremsen?
Jeg er meget i tvivl. Men jeg er ikke i tvivl om at når man så tyer til aflivning, så skal man gøre det ordentligt, og der skal ikke dukke video'er op med lidende mink der trækker aflivningen ud ved at hive efter luft i sprækker og hjørner, og man skal ikke sprede døde mink over mange kilometer motorvej. Det er simpelthen FOR amatør-agtigt! Her MÅ falde sigtelser for overtrædelse af dyreværnsloven, og for at sprede farligt affald.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2917
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Senserazer » 9. nov 2020, 13:31

»Regeringen har besluttet, at det hastede situationens alvor taget i betragtning. Derfor har man vurderet, at man ikke kunne afvente ny lovgivning, inden man meldte dette ud.«
- Mogens Jensen

Det synes jeg er en utroligt alarmerende udmelding. Regeringen gør noget de synes er rigtigt, selvom de ved det er ulovligt, fordi de ikke synes de gider vente på Folketinget. Wow.

Jeg tror ikke de har været inde på farmer udenfor de 7.8km endnu, men de har truet alle minkavlere til selv at begynde aflivning, og lovet dem en bonus for alle de mink de nåede at aflive inden i dag. Sådan skal en regering ikke opføre sig. Det er fuldstændig absurd hvor totalitær en drejning vi har taget på så kort tid, og det er skræmmende hvor mange, der ikke er oprørte over det.

Om minkbranchen i forvejen var ved at dø er irrelevant. Den slags må markedet tage sig af. Nu er det regeringens ansvar at få industrien op på samme niveau igen, og så kan vi afvikle den derefter. Latterligt dyrt og pointless? Jep. Fuldstændig nødvendigt for vores demokrati. Også jep.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2368 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 9. nov 2020, 16:21

Og smittetallet er vist stukket helt af i Stockholm:
https://www.dn.se/sthlm/var-femte-stock ... idsmittad/

Cirka 20% positive test.

:shock: :getout:
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2917
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Senserazer » 9. nov 2020, 17:48

Refraktorius skrev:
9. nov 2020, 16:21
Og smittetallet er vist stukket helt af i Stockholm:
https://www.dn.se/sthlm/var-femte-stock ... idsmittad/

Cirka 20% positive test.

:shock: :getout:
Men er det så reelle smittede, eller har man, ligesom i Danmark, så lave grænseværdier for hvornår man er "positiv", at selv raske mennesker ryger i den kategori. :???:
Herhjemme er det åbenbart nok at have en lille smule død virus i svælget, for at blive testet positiv. Det var ihvertfald tilfældet for et par uger siden. Hvis sølvpapirshatten strammede kunne man næsten mistænke regeringen for at justere på grænseværdierne efter behov :tinfoil:
Men jeg kender ikke forholdene i Sverige.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. feb 2008, 12:45
Geografisk sted: Nordjylland.
Has thanked: 100 times
Been thanked: 109 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Topcat » 10. nov 2020, 17:50

Så er der 1 stk. Fødevareminister på vej ind under bussen.-.

https://jyllands-posten.dk/politik/ECE1 ... ns-ansvar/
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2917
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Senserazer » 10. nov 2020, 18:36

Topcat skrev:
10. nov 2020, 17:50
Så er der 1 stk. Fødevareminister på vej ind under bussen.-.

https://jyllands-posten.dk/politik/ECE1 ... ns-ansvar/
Og det skal hun bare ikke slippe afsted med. Det er hendes ansvar, og regeringen må gå af.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 10. nov 2020, 18:54

Senserazer skrev:
10. nov 2020, 18:36
Topcat skrev:
10. nov 2020, 17:50
Så er der 1 stk. Fødevareminister på vej ind under bussen.-.

https://jyllands-posten.dk/politik/ECE1 ... ns-ansvar/
Og det skal hun bare ikke slippe afsted med. Det er hendes ansvar, og regeringen må gå af.
Det sker desværre ikke... Mette slagter Mogens Jensen ganske iskoldt på det her, og så går hun ud bagefter og siger nu er der gjort noget. Desuden har hun jo beklaget, så alt er skam vel... :puke:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2368 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 10. nov 2020, 19:31

Herhjemme ser kontakttallet til at være presset under 1 igen.

Og hvordan ser det så ud, når man fejler i kontrollen med en epidemi?
(Eller finder det politisk opportunt ikke at kontrollere den)
Vedhæftede filer
USA Corona Nerobefehl.jpg
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7308
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1071 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Langenge » 10. nov 2020, 19:53

Refraktorius skrev:
10. nov 2020, 19:31
...
(Eller finder det politisk opportunt ikke at kontrollere den)
:thumbup:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2368 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 10. nov 2020, 21:32

Nå, så er der også fundet corona i minkbesætninger i Billund.

Det ser ud til, at udlandet generelt lukker for os på den konto.
(Både forretningsfolk og fodboldspillere)

Hollænderne lukker deres minkproduktion ned.

I Polen laver de også mink i stor stil. De ser så ud til at have valgt bare at lade være med at teste deres mink...
(Måske skulle vi bare forære polakkerne til russerne ved først kommende lejlighed?)

Som tidligere nævnt har de også rigtigt travl i Stockholm.
(Den svenske vinderstrategi, I ved)
Vedhæftede filer
Stockholm 10 NOV.jpg
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Dane61
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 315
Tilmeldt: 1. jan 2007, 13:12
Interesser: Krigshistorie
Geografisk sted: Udkantsdanmark (mors)
Has thanked: 47 times
Been thanked: 56 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Dane61 » 10. nov 2020, 21:40

Refraktorius skrev:
10. nov 2020, 21:32


I Polen laver de også mink i stor stil. De ser så ud til at have valgt bare at lade være med at teste deres mink...
(Måske skulle vi bare forære polakkerne til russerne ved først kommende lejlighed?
Hold inde.
Vi skal lige have solgt de tomme minkbure og foderfabrikkerne til dem først
Ineptocracy (in-ep-toc'-Ra-cy) - a system of government where the least capable to lead are elected by the least capable of producing.

Socialism is the Philosophy of failure, the creed of ignorance, and the gospel of envy. Its inherent virtue is the equal sharing of misery

Besvar