Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Brugeravatar
Taxen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 400
Tilmeldt: 7. dec 2011, 10:03
Interesser: Gamle Luftgevære og Gravhunde
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 81 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Taxen » 19. nov 2020, 07:19

Fik syn for sagen hvor godt mundbind virker. Jeg kommer kørende i bil ude på landet lige landevej flot vejr ingen andre mennesker inden for synsvide end de 3 indplicerede. På cykelsti modsat retning kommer en ung pige på cyckel med mundbind på. Lige efter hende kommer en bilist ene i bilen med mundbind på. Ingen af os 3 fik Corona smitte ved de møder. Hysteriet har taget overhånd. ok hvis de siger vi skal bruge dem når vi laver indkøb osv. Hvis klogskaben mener de har en effekt Men så må de også sørge for at ikke gøre folk så bange at alt sund fornuft forsvinder fra hovedet. De 2 mundbind skade helt sikkert mere end de gavnede.
Taxen

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 19. nov 2020, 08:08

HR skrev:
18. nov 2020, 18:59
Timber skrev:
18. nov 2020, 18:31
HR skrev:
18. nov 2020, 18:22
Timber skrev:
18. nov 2020, 18:14

Hvorfor ikke bare konkluder at skidtet ikke virker, fjerne tvangen, og så lade dem der vil, bruge det...
Og fordi der skal være en sammenhæng mellem resultat og konklusion.
HR
Resultatet er da at de ikke virker, eller i hvert fald meget marginalt?? Så må konklusionen da være den samme??
Nej, resultatet er ikke at det ikke virker. Resultatet er at datamaterialet er så tyndt at man intet kan sige ud fra studiet. Det er præcis derfor at 3 tidsskrifter har afvist at offentliggøre det. Det er simpelthen spild af tid og spalteplads.
HR
Hvor ved du det fra?
Der er mig bekendt ikke offentliggjort nogle begrundelser for afslagene ...
Serviceinfo: The Lancet afviser 99% af de artikler de får tilsendt, så det er der bestemt ikke noget mystisk ved.

Peter

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 19. nov 2020, 08:14

Jeg har noget svært ved at forstå opstandelsen omkring kravet om mundbind indendøre, hvor der er offentlig adgang. Det har muligvis ikke den store effekt, men det er uafklaret, om det har en signifikant effekt. Desuden er der er rig mulighed til at undlade at bruge mundbind, hvis man føler sig besværet af det.


Jeg tænker, at der er markant mere grund til bekymring over, at vi har en regering, der ulovligt har indsat politi og militær mod landets egne borgere, med henblik på at lukke et lovligt erhverv og aflive borgernes dyr.

Vi har en regering, der fremturede med sit ulovlige forehavende i flere dage efter, at det var blevet offentligt kendt, at regeringens ordre var ulovlige.

Vi har en regering, hvor det tilsyneladende er uomtvisteligt, at mindst 7 ministre cirka en måned forud for de pågåede ulovligheder, var orienteret om, at det pågåede ville være ulovligt.

Vi har en regeringen, der uden hjemmel udlover bonusser, og da regeringen ud af, at den ikke har hjemmel, fremturer den alligevel.

Vi har - muligvis - en regering, der i foråret uden hjemmel lukkede landets domstole.


Den slags regeringer er normalt noget man forbinder med en styreform, der starter med D - og det er ikke demokrati.
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 19. nov 2020, 08:43

Leon skrev:
19. nov 2020, 08:14
Jeg har noget svært ved at forstå opstandelsen omkring kravet om mundbind indendøre, hvor der er offentlig adgang. Det har muligvis ikke den store effekt, men det er uafklaret, om det har en signifikant effekt. Desuden er der er rig mulighed til at undlade at bruge mundbind, hvis man føler sig besværet af det.
En anden ting der helt overses i forbindelse med brug af mundbind er, at der er klare beviser på at bæreren af mundbind beskytter andre mod at blive smittet af bæreren (på samme måde som kirurgen der opererer dig forventes at benytte mundbind). Da der er mange tilfælde af raske smittebærere - folk der får covid-19 uden overhovedet selv at opdage det - og den ekstremt lange inkubationstid, giver det stadig god mening at bære mundbind for at beskytte vores medmennesker mod at blive smittet af dig/mig/os

Personligt kan jeg slet, slet ikke forstå at der er mennesker der ser det som et "overgreb" eller en krænkelse af individets grundlovssikrede frihedsrettigheder, at vi bliver bedt om at bære mundbind i det offentlige rum.

Peter

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3318 times
Been thanked: 413 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Kalthoff » 19. nov 2020, 09:25

Forskere på Københavns Universitet, KU, har længe arbejdet med planer om at vaccinere danske mink mod covid-19.

Via kontrollerede forsøg skulle planerne munde ud i en egentlig vaccinationsstrategi. Forskerne redegjorde i oktober for tankerne på møder med Fødevarestyrelsen.

Inden projektet nogensinde blev realiseret, besluttede regeringen i begyndelsen af november, at alle mink i Danmark skulle aflives.
https://jyllands-posten.dk/jperhverv/EC ... nere-mink/

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 19. nov 2020, 09:38

Timber skrev:
19. nov 2020, 00:13
Jeg undrer mig bare over den fokus på smittetal.. Jeg mener, skal man fokusere på noget, bør det da være antallet af indlagte, og til dels døde.. Det er jo her belastningen er primært..
Nu udtaler du dig jo så upræcist at det er svært at forstå hvad du mener, men mens du tænker over hvad dit budskab egentlig er, så kommer her min opfattelse:

Der er fokus på antal døde, når man vil måle på hvor galt det er gået de enkelte lande under pandemien. Det er dog et svært sammenligneligt tal, da store udsving i demografi giver meget store forskelle i hvor mange en population mister til COVID-19. Fx ser man i mange afrikanske lande ikke de store antal døde, da den generelle sundhedstilstand er så ringe, at mere banale sygdomme har aflivet borgerne, før de nå en alder eller sundhedstilstand, hvor COVID-19 bliver farlig. Italien har høje tabstal, da deres befolkning er den ældste i Europa, og dermed mere udsat for COVID-19.

Der er fokus på antal indlagte, når man vil måle på hvor presset samfundet er af pandemien. Det er dog et svært sammenligneligt tal, da der er store forskellige i hvor store udsving i indlæggelser de enkelte landes sygehusvæsner kan kapere, og hvor mange intensiv- og respirator pladser de enkelte lande råder over. England har fx rigtig mange intensiv pladser, og et stort beredskab, så de kan klare en noget større spike i intensiv indlæggelser, end fx Danmark.

Der er fokus på smittetal, når man vil styre samfundstiltag, for at undgå overbelastning af sygehusvæsenet. Der er nemlig udvikling i smitte tallene ca. 1-2 uger FØR der er udvikling i antal indlæggelser, og herfra er der igen 1-2 ugers latenstid, før der er udvikling i antal døde.
Timber skrev:
19. nov 2020, 00:13
Og her ligger vi da i den grad i den lave ende, og har egentlig gjort det under hele perioden..
Og det er en del mere nice end at ligge i den høje ende. Men at ligge "lige på" er naturligvis nicest, det er bare svært at ramme.
En regering som uden at vakle, afvikler et helt fag, som værn mod muligheden for nye COVID varianter, skal man nok forventer sigter mod den lave ende...
Timber skrev:
19. nov 2020, 00:13
Der er nok en hel del der er testet positiv uden nogen symptomer overhoved.. Kender da til et par tilfælde.. Men det bør da så rette fokus hen på testens pålidelighed..Eller rettere følsomhed... Efter min mening er den alt for følsom..Det kan da sagtens give nogle flere "positivt" testede, uden de nødvendigvis er syge, eller smittebærere..
Det må du meget gerne poste noget evidens for (eller bare dokumentation for påstanden), for det lyder for mig ... dumt.
Det ER jo fastslået, at man sagtens kan smitte, uden at have symptomer, og man sagtens kan have en Sars Corona Virus 2 infektion uden nogensinde at udvikle symptomer - det er jo bl.a. det der gør at smitten spredes så hurtigt - nemlig at den spredes af folk som ikke ved de er smittet!
Jeg har ingen studier set, der påviser at tests er "for følsomme".
Timber skrev:
19. nov 2020, 00:13
Hvad gør vi den dag der er 200000 positivt testede, og kun en indlagt?? Lukker hele landet???
Det samme som vi gør den dag himlen falder ned.
Undrer os over hvordan det kunne ske, for det er da voldsomt usandsynligt.
(Det er vist det man kalder en stråmand?)
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Greyberd63 » 19. nov 2020, 09:46

Gad vide hvor mange af de danske mink farme, der er helt eller delvist ejet fra udlandet.

Denne artikle nævner 22, med blandt andet ejer fra kina.

https://finans.dk/erhverv/ECE12572078/u ... ctxref=ext

Mvh
Grey

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 585 times
Been thanked: 1030 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af HR » 19. nov 2020, 10:16

PSindrup skrev:
19. nov 2020, 08:08
HR skrev:
18. nov 2020, 18:59
Timber skrev:
18. nov 2020, 18:31
HR skrev:
18. nov 2020, 18:22
Timber skrev:
18. nov 2020, 18:14

Hvorfor ikke bare konkluder at skidtet ikke virker, fjerne tvangen, og så lade dem der vil, bruge det...
Og fordi der skal være en sammenhæng mellem resultat og konklusion.
HR
Resultatet er da at de ikke virker, eller i hvert fald meget marginalt?? Så må konklusionen da være den samme??

Nej, resultatet er ikke at det ikke virker. Resultatet er at datamaterialet er så tyndt at man intet kan sige ud fra studiet. Det er præcis derfor at 3 tidsskrifter har afvist at offentliggøre det. Det er simpelthen spild af tid og spalteplads.
HR
Hvor ved du det fra?
Der er mig bekendt ikke offentliggjort nogle begrundelser for afslagene ...
Serviceinfo: The Lancet afviser 99% af de artikler de får tilsendt, så det er der bestemt ikke noget mystisk ved.

Peter
Jeg henviser til de konspirationsteorier der var oppe omkring at studiet blev tilbageholdt fordi det skulle være kontroversielt og at ingen turde publicere det. Jeg pointerede dengang, lige som dig, at det er der ikke umiddelbart noget mærkeligt i. Og jeg gjorde opmærksom på de typiske grunde til at artikler bliver afvist. Nu har jeg læst den pågældende artikel. Og da en god del af min arbejdstid går med at lave fagfællekritik af videnskabelige artikler er det ikke svært at se at det studie er intetsigende og ikke kvalificerer til publikation i et toptidsskrift.
/HR

P.S. Alt respekt for forfatterne bag og deres ide. De må være gået i gang senest i marts måned med at planlægge, og de starter på et tidspunkt hvor smitten stiger ude af kontrol. Så at få et studie igennem og ud ASAP på det tidspunkt giver mening. Men de bliver overhalet af at smitten kommer under kontrol, og pludselig er deres anstrengelser forgæves. Den udvikling kunne de ikke forudse. Shit happens. Og så står de tilbage med en forpligtigelse om at vise resultatet, uanset hvor ligegyldigt det er. Over halvdelen af den videnskabelige produktion i verden består af den type skrald. Det er en velkendt sygdom i systemet.
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 19. nov 2020, 10:38

HR skrev:
19. nov 2020, 10:16
PSindrup skrev:
19. nov 2020, 08:08
HR skrev:
18. nov 2020, 18:59
Timber skrev:
18. nov 2020, 18:31
HR skrev:
18. nov 2020, 18:22
Timber skrev:
18. nov 2020, 18:14

Hvorfor ikke bare konkluder at skidtet ikke virker, fjerne tvangen, og så lade dem der vil, bruge det...
Og fordi der skal være en sammenhæng mellem resultat og konklusion.
HR
Resultatet er da at de ikke virker, eller i hvert fald meget marginalt?? Så må konklusionen da være den samme??

Nej, resultatet er ikke at det ikke virker. Resultatet er at datamaterialet er så tyndt at man intet kan sige ud fra studiet. Det er præcis derfor at 3 tidsskrifter har afvist at offentliggøre det. Det er simpelthen spild af tid og spalteplads.
HR
Hvor ved du det fra?
Der er mig bekendt ikke offentliggjort nogle begrundelser for afslagene ...
Serviceinfo: The Lancet afviser 99% af de artikler de får tilsendt, så det er der bestemt ikke noget mystisk ved.

Peter
Jeg henviser til de konspirationsteorier der var oppe omkring at studiet blev tilbageholdt fordi det skulle være kontroversielt og at ingen turde publicere det. Jeg pointerede dengang, lige som dig, at det er der ikke umiddelbart noget mærkeligt i. Og jeg gjorde opmærksom på de typiske grunde til at artikler bliver afvist. Nu har jeg læst den pågældende artikel. Og da en god del af min arbejdstid går med at lave fagfællekritik af videnskabelige artikler er det ikke svært at se at det studie er intetsigende og ikke kvalificerer til publikation i et toptidsskrift.
/HR

P.S. Alt respekt for forfatterne bag og deres ide. De må være gået i gang senest i marts måned med at planlægge, og de starter på et tidspunkt hvor smitten stiger ude af kontrol. Så at få et studie igennem og ud ASAP på det tidspunkt giver mening. Men de bliver overhalet af at smitten kommer under kontrol, og pludselig er deres anstrengelser forgæves. Den udvikling kunne de ikke forudse. Shit happens. Og så står de tilbage med en forpligtigelse om at vise resultatet, uanset hvor ligegyldigt det er. Over halvdelen af den videnskabelige produktion i verden består af den type skrald. Det er en velkendt sygdom i systemet.
Tak! :thumbup:

Og nu er der så en overhængende risiko for at studiet bliver fejlfortolket som at mundbind overhovedet ikke virker.
For studiet viser jo heller ikke om bæreren af mundbind beskytter andre personer mod smitte fra den der bærer mundbind, da den del slet ikke indgik i studiet.

Peter

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 585 times
Been thanked: 1030 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af HR » 19. nov 2020, 10:43

Taxen skrev:
19. nov 2020, 07:19
Fik syn for sagen hvor godt mundbind virker. Jeg kommer kørende i bil ude på landet lige landevej flot vejr ingen andre mennesker inden for synsvide end de 3 indplicerede. På cykelsti modsat retning kommer en ung pige på cyckel med mundbind på. Lige efter hende kommer en bilist ene i bilen med mundbind på. Ingen af os 3 fik Corona smitte ved de møder. Hysteriet har taget overhånd. ok hvis de siger vi skal bruge dem når vi laver indkøb osv. Hvis klogskaben mener de har en effekt Men så må de også sørge for at ikke gøre folk så bange at alt sund fornuft forsvinder fra hovedet. De 2 mundbind skade helt sikkert mere end de gavnede.
Taxen
Ja, der er en del der ikke forstår hvordan tingene hænger sammen. Jeg har selv en nabo der står op klokken 6 hver morgen og spritter alle overflader i huset af selvom der ikke har været fremmede på besøg. Men det er et fåtal og jeg syntes egentligt ikke at hysteriet har overtag. Vi har et par procent på den ene fløj der har panikangst uden grund, og et par på den anden side der stædigt nægter at forstå noget så simpelt som at mundbind fanger de spytdråber der kommer når man taler.
/HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Parfait
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 335
Tilmeldt: 16. feb 2015, 17:06
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 248 times
Been thanked: 69 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Parfait » 19. nov 2020, 19:46

Hvad fanden er idéen blandt alle de alternative "visirer" der bruges rundt omkring?

Billede

Det er jo totalt meningsløst. Hvis der er en der nyser, eller personen selv gør, så flyver det jo allevegne.

Mvh Jakob

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7548
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Raptor357 » 19. nov 2020, 20:07

Parfait skrev:
19. nov 2020, 19:46
Hvad fanden er idéen blandt alle de alternative "visirer" der bruges rundt omkring?

Billede

Det er jo totalt meningsløst. Hvis der er en der nyser, eller personen selv gør, så flyver det jo allevegne.

Mvh Jakob
Formålet er at leve op til reglerne, ikke ånden i reglerne.
Den bliver helt sikkert spraymalet med kropsvæsker når man nyser, og det der sidder fast tages jo ud af ligningen :rolf:
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Aratan
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 405
Tilmeldt: 1. jul 2014, 12:48
Interesser: Jagt, natur og oplevelser
Geografisk sted: Vestsjaelland
Geografisk sted: Vestsjalland, Denmark
Has thanked: 32 times
Been thanked: 133 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Aratan » 19. nov 2020, 20:27

De er sviv beregnet til fødevareindustrien, til at holde snot og spyt ude af maden.

De er totalt nytteløse til virus...
12/76
.308
6,55x55
.22lr

Fastanhol
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 21. feb 2020, 19:48
Interesser: genladning
Geografisk sted: sjælland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 75 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fastanhol » 19. nov 2020, 20:48

Ja det er vist det man kalder en omgåelse.

Thors24
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 478
Tilmeldt: 17. maj 2013, 13:48
Interesser: jagt og natur
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 608 times
Been thanked: 165 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Thors24 » 19. nov 2020, 21:31

De er lovlige og godkendt i stedet for mundbind og visir.

Parfait
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 335
Tilmeldt: 16. feb 2015, 17:06
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 248 times
Been thanked: 69 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Parfait » 19. nov 2020, 21:43

Thors24 skrev:
19. nov 2020, 21:31
De er lovlige og godkendt i stedet for mundbind og visir.
Helt grotesk.

Måske skal man bare lade være med at gå så meget op i hvad der er lovligt. Nu er alle andre jo stoppet med det, selv politiet:
https://www.dr.dk/nyheder/politik/rigsp ... ar-ulovlig

Politibetjente har truet minkavlere for at få dem til at udføre handlinger der ikke var lovhjemmel til. Det er jo helt væk. Og vi har så en rigspolitichef der dækker over ulovligheder. Hvad bliver det næste?

Mvh Jakob

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 97 times
Been thanked: 119 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af DB89 » 19. nov 2020, 23:29

Tæller en nylonstrømpe over hovedet mon også som mundbind?

Brugeravatar
Herluf
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 581
Tilmeldt: 12. apr 2006, 22:52
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 168 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Herluf » 20. nov 2020, 19:16

Aratan skrev:
19. nov 2020, 20:27
De er sviv beregnet til fødevareindustrien, til at holde snot og spyt ude af maden.

De er totalt nytteløse til virus...
Hvis smittekilden primært er kontakt med kontaminerede flader, hvor man derefter tager hænderne til ansigtet, og ikke luftbårne partikler kan det have en vis virkning.
Om det er tilfældet i den nuværende situation ved jeg simpelthen ikke nok til at kunne sige.

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Slettes3 » 20. nov 2020, 20:40

Parfait skrev:
19. nov 2020, 21:43
Thors24 skrev:
19. nov 2020, 21:31
De er lovlige og godkendt i stedet for mundbind og visir.
Helt grotesk.

Måske skal man bare lade være med at gå så meget op i hvad der er lovligt. Nu er alle andre jo stoppet med det, selv politiet:
https://www.dr.dk/nyheder/politik/rigsp ... ar-ulovlig

Politibetjente har truet minkavlere for at få dem til at udføre handlinger der ikke var lovhjemmel til. Det er jo helt væk. Og vi har så en rigspolitichef der dækker over ulovligheder. Hvad bliver det næste?

Mvh Jakob

Politiet gør hvad det passer dem. Er det noget nyt?..

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3318 times
Been thanked: 413 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Kalthoff » 20. nov 2020, 20:45

50 .... eller 26 procent

I selve risikovurderingen står, at "Siden primo august 2020 er der konstateret smitte på 168 minkfarme i Region Nordjylland – alle med SARS-CoV-2 minkvariant. Sideløbende hermed er der konstateret en stigende forekomst af SARS-CoV-2 blandt borgere i Region Nordjylland, hvor nu ca. halvdelen skyldes SARS-CoV-2 minkvariant (for detaljer se Bilag 1)” .

Der er ikke dokumentation for at "ca. halvdelen" er smittet med minkvarianter. Skemaet viser derimod, at der blandt de 443 prøver, der er sekventeret siden primo august, er 116 smittet med minkvariant, dvs. 26 procent.
https://nordjyske.dk/nyheder/nordjyllan ... 61e45ac53c

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 21. nov 2020, 12:29

Mor Mættes skandale fortsætter:
Ekspertgruppe blev først spurgt til råds efter minkordre
DK-VET rådgiver regeringen om dyresygdomme, men blev først kontaktet af Fødevarestyrelsen efter minkordre.
https://politiken.dk/indland/art8008248 ... SnYZCuQRAc
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 21. nov 2020, 17:53

- I Danmark er smittetallet "højt men konstant". I Norge og Finland er det også konstant, men lavere.
- I Sverige er "den svenske vinderstrategi" vist efterhånden ved at være opgivet og de lukker ned, mens tallene høvler opad.
- Tyskland har tilsyneladende nået kapaciteten for deres sundhedssystem.
- Russerne har haft det hidtil højeste antal smittede (og deres folkesundhed er i forvejen udfordret)
- Canadierne har haft lave tal, men nu stiger det voldsomt i Toronto, der er sat i lockdown.
- Briterne stiger lineært og har ca. 1½ million tilfælde og 54.600 døde.
- Amerikanerne er ude af kontrol. Mere end 12 mio tilfælde og en kvart million døde.


Det er ikke ligefrem fordi der er så meget at juble over.

Godt nok er der vacciner på vej, men det vil tage flere måneder før de vil have nogen effekt.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 21. nov 2020, 18:39

Lidt mere “godt” nyt fra den kære leder, Mor Mette, til alle os, der er født efter 1966:

I
ly af mink-skandalen: Nu hæves pensionsalderen igen
https://www.bt.dk/politik/i-ly-af-mink- ... deren-igen
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

GåsPåGaffelen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 427
Tilmeldt: 18. maj 2015, 11:52
Interesser: Jagt og pistol og langdistance
Geografisk sted: Thy!
Has thanked: 84 times
Been thanked: 102 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af GåsPåGaffelen » 21. nov 2020, 19:34

Leon skrev:
21. nov 2020, 18:39
Lidt mere “godt” nyt fra den kære leder, Mor Mette, til alle os, der er født efter 1966:

I
ly af mink-skandalen: Nu hæves pensionsalderen igen
https://www.bt.dk/politik/i-ly-af-mink- ... deren-igen
Ahh, det er aftalt for længe længe siden. Det er vist bare Henrik Q der forsøger at holde sig relevant ved at piske lidt stemning op.

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 21. nov 2020, 19:47

GåsPåGaffelen skrev:
21. nov 2020, 19:34
Leon skrev:
21. nov 2020, 18:39
Lidt mere “godt” nyt fra den kære leder, Mor Mette, til alle os, der er født efter 1966:

I
ly af mink-skandalen: Nu hæves pensionsalderen igen
https://www.bt.dk/politik/i-ly-af-mink- ... deren-igen
Ahh, det er aftalt for længe længe siden. Det er vist bare Henrik Q der forsøger at holde sig relevant ved at piske lidt stemning op.
Det fremgår også af artiklen. Det er kommunikationstidspunktet han angriber - med rette.
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

Besvar