Mere i en her sag?K_Nielsen skrev:Nix, den står i skabet endnu.OverSjanten skrev:Kom der nogensinde en afgørelse fra ACV til dig?K_Nielsen skrev:Umiddelbart har de ikke den samme holdning i ACV.![]()
Jeg har en SIG 552 der er forlænget 45mm for at få piben over 30 cm, den forlængelse har en skidt indvirkning på præcisionen og jeg forhørte mig så hos ACV om muligheden for at fjerne den, under henvisning til ACØ´s tilkendegivelse.
Jeg hørte så intet før jeg efter et par måneder rykkede for et svar, og svaret var at det kunne man ikke sige noget gennerelt om, men at det var til individuel vurdering, jeg skulle i stedet indsende en ansøgning på ændringen.
I mellemtiden er forlængelsen faldet af under skud da den kun var limet/krympet på, hvilket jeg oplyste dem om, og jeg fik så at vide at jeg skal lade riflen stå i skabet, indtil afklaring, hvilket for så vidt er fint nok, den passer jo ikke længere med de registrerede data.
Jeg kunne forvente noget behandlingstid, da sagen skulle forbi en fagkonsulent.
Spændende hvad det ender med. (og hvornår)![]()
Yderst interessant, at det ene nationale Administrationscenter ikke blot følger afgørelser taget i det andet.
Jeg har for en måned siden rykket igen, sagen var nu sendt til rigspolitiet for en udtalelse...
30/60-reglen, der ikke ville dø.
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 412 times
- Been thanked: 967 times
- Kontakt:
Re: 30/60-reglen, der ikke ville dø.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
- K_Nielsen
- Silver Member
- Interesser: Riffel og pistolskydnng
- Geografisk sted: Syd-Jylland
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 29 times
NixBofhenator skrev:Mere i en her sag?K_Nielsen skrev:Nix, den står i skabet endnu.OverSjanten skrev:Kom der nogensinde en afgørelse fra ACV til dig?K_Nielsen skrev:Umiddelbart har de ikke den samme holdning i ACV.![]()
Jeg har en SIG 552 der er forlænget 45mm for at få piben over 30 cm, den forlængelse har en skidt indvirkning på præcisionen og jeg forhørte mig så hos ACV om muligheden for at fjerne den, under henvisning til ACØ´s tilkendegivelse.
Jeg hørte så intet før jeg efter et par måneder rykkede for et svar, og svaret var at det kunne man ikke sige noget gennerelt om, men at det var til individuel vurdering, jeg skulle i stedet indsende en ansøgning på ændringen.
I mellemtiden er forlængelsen faldet af under skud da den kun var limet/krympet på, hvilket jeg oplyste dem om, og jeg fik så at vide at jeg skal lade riflen stå i skabet, indtil afklaring, hvilket for så vidt er fint nok, den passer jo ikke længere med de registrerede data.
Yderst interessant, at det ene nationale Administrationscenter ikke blot følger afgørelser taget i det andet.
Jeg har for en måned siden rykket igen, sagen var nu sendt til rigspolitiet for en udtalelse...

Mvh
K_Nielsen
K_Nielsen
- Ninjakebab
- Silver Member
- Interesser: Lave ting, skyde med ting
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 39 times
Hvad med nu?K_Nielsen skrev: ↑4. sep 2017, 19:07NixBofhenator skrev:Mere i en her sag?K_Nielsen skrev:Nix, den står i skabet endnu.OverSjanten skrev:Kom der nogensinde en afgørelse fra ACV til dig?K_Nielsen skrev:Umiddelbart har de ikke den samme holdning i ACV.![]()
Jeg har for en måned siden rykket igen, sagen var nu sendt til rigspolitiet for en udtalelse...![]()
![]()

I øvrigt mener jeg at riskiks er en af de mest ligegyldige opfindelser
-
- Newbie
- Interesser: Pistol og Riffel Skydning
- Geografisk sted: Solrød
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 19 times
Minimums længden er desværre blevet lavet om til 60 Cm i total længde men kun for halvautomater
Våben bek
§5 Stk. 3. Politiet, herunder Politiets Efterretningstjeneste, kan ikke efter stk. 1 og 2 give tilladelse til at indføre, erhverve, besidde, bære eller anvende
§5 stk. 3 nr 4. halvautomatiske pistoler med centraltænding, med et indbygget magasin på over 20 patroner, halvautomatiske rifler eller geværer med centraltænding, med et indbygget magasin på over 10 patroner, samt halvautomatiske rifler eller geværer, som kan afkortes til en længde på mindre end 60 cm. ved hjælp af en folde- eller teleskopkolbe eller en kolbe, der kan tages af uden værktøj, medmindre ansøgeren den 13. juni 2017 havde en gyldig tilladelse til våbnet, eller
Håber det besvare dit spørgsmål
Mvh Pellse
Våben bek
§5 Stk. 3. Politiet, herunder Politiets Efterretningstjeneste, kan ikke efter stk. 1 og 2 give tilladelse til at indføre, erhverve, besidde, bære eller anvende
§5 stk. 3 nr 4. halvautomatiske pistoler med centraltænding, med et indbygget magasin på over 20 patroner, halvautomatiske rifler eller geværer med centraltænding, med et indbygget magasin på over 10 patroner, samt halvautomatiske rifler eller geværer, som kan afkortes til en længde på mindre end 60 cm. ved hjælp af en folde- eller teleskopkolbe eller en kolbe, der kan tages af uden værktøj, medmindre ansøgeren den 13. juni 2017 havde en gyldig tilladelse til våbnet, eller
Mvh Pellse
Senest rettet af Pellse 11. dec 2020, 17:05, rettet i alt 1 gang.
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt og pistol og langdistance
- Geografisk sted: Thy!
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 24 times
Det gælder vel kun halvautomatiske rifler/geværer, sådan som jeg afkoder teksten.Pellse skrev: ↑11. dec 2020, 16:39Minimums længden er desværre blevet lavet om til 60 Cm i total længde
Våben bek
Mvh Pellse
- Ninjakebab
- Silver Member
Ja, sådan ser det ud. Centraltændt, vel at mærke! Som jeg læser det må man lave f.eks. en Ruger 10/22 med 20cm løb og foldekolbeGåsPåGaffelen skrev: ↑11. dec 2020, 16:44Det gælder vel kun halvautomatiske rifler/geværer, sådan som jeg afkoder teksten.
-
- Platin Member
- Interesser: Skydning, jagt og MC
- Geografisk sted: Øst-Sjælland
- Has thanked: 349 times
- Been thanked: 160 times
Ja måske - men i det afsnit der omhandler længde står der ikke centraltændt - det er kun i afsnittene om magasinkapacitet..Ninjakebab skrev: ↑11. dec 2020, 20:58Ja, sådan ser det ud. Centraltændt, vel at mærke! Som jeg læser det må man lave f.eks. en Ruger 10/22 med 20cm løb og foldekolbeGåsPåGaffelen skrev: ↑11. dec 2020, 16:44Det gælder vel kun halvautomatiske rifler/geværer, sådan som jeg afkoder teksten.
- OverSjanten
- Gold Member
- Interesser: Våben & Jagt
- Geografisk sted: Vejle kommune
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 79 times
Que?

Keep your Friends close, but your enemies closer...(To the ground. Suppressed by massive sustained automatic fire!)
En "M.B.-losophy"
En "M.B.-losophy"
-
- Silver Member
- Interesser: genladning
- Geografisk sted: sjælland
- Has thanked: 34 times
naaah LHL læser loven lidt u kronoligisk, det skal læses i sammenhængen så SAMT gælder i §5 Stk. 3. nr 4 som sammenhæng mellem §5 Stk. 3. og §5 Stk. 3. nr.4OverSjanten skrev: ↑13. dec 2020, 09:22Que?(Var det lige en Random grammatikundervisning, eller har jeg misset noget.)
det bruges faktisk som en opdeling.
- K_Nielsen
- Silver Member
- Interesser: Riffel og pistolskydnng
- Geografisk sted: Syd-Jylland
- Has thanked: 76 times
De nævner her våbnets totallængde, hvad med pibelængden?Pellse skrev: ↑11. dec 2020, 16:39Minimums længden er desværre blevet lavet om til 60 Cm i total længde men kun for halvautomater
Våben bek
Mvh Pellse

Mvh
K_Nielsen
K_Nielsen
-
- Newbie
- Interesser: Pistol og Riffel Skydning
- Geografisk sted: Solrød
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 19 times
Piben må være så kort som den kan være Dog hvis det er en halvauto skal riflen have en total længde på 60cmK_Nielsen skrev: ↑14. dec 2020, 09:18Pellse skrev: ↑11. dec 2020, 16:39Minimums længden er desværre blevet lavet om til 60 Cm i total længde men kun for halvautomater
Våben bek
De nævner her våbnets totallængde, hvad med pibelængden?(Som var mit problem, da piben var/er ~10" som jo er under 30 cm)
Mvh Pellse
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
En repeterriffel i .300BLK med dæmper og ultrakort løb kunne være særdeles interessant til småvildtsjagt på ræv og hare.
- Ninjakebab
- Silver Member
Det åbner faktisk for nogle ret spændende sammensætninger. Tak for specificeringen Pellse og LHL, kan godt se de 60cm gælder alle halvauto, uagtet om det er rand, eller centraltændt.
Og så tænker jeg straks, hvordan måler man totallængden i tilfælde af man har en AR med så kort løb at det er skjult i forskæftet/handguard? Forreste punkt på forskæftet/handguard burde jo være det der i så fald bliver målt, da det kræver værktøj at skille ad - og differentieringen mellem folde og fast kolbe bliver netop nævnt som noget "der kræver værktøj at adskille".
I så fald kan man lave nogle søde AR variationer (uden foldekolbe) med rigtig kort løb hvor en lyddæmper også er skjult i handguard. Det er da lidt frækt
EDIT: Præciseret at forskæfte=handguard
Og så tænker jeg straks, hvordan måler man totallængden i tilfælde af man har en AR med så kort løb at det er skjult i forskæftet/handguard? Forreste punkt på forskæftet/handguard burde jo være det der i så fald bliver målt, da det kræver værktøj at skille ad - og differentieringen mellem folde og fast kolbe bliver netop nævnt som noget "der kræver værktøj at adskille".
I så fald kan man lave nogle søde AR variationer (uden foldekolbe) med rigtig kort løb hvor en lyddæmper også er skjult i handguard. Det er da lidt frækt

EDIT: Præciseret at forskæfte=handguard
Senest rettet af Ninjakebab 14. dec 2020, 13:21, rettet i alt 1 gang.
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Piben måles fra kammer til munding.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- Platin Member
Da der ikke er krav til løbslængde, er det totallængden der er interessant og der må en evt handguard tælle med, selv om den går længere frem end mundingen.Ninjakebab skrev: ↑14. dec 2020, 12:16Det åbner faktisk for nogle ret spændende sammensætninger. Tak for specificeringen Pellse og LHL, kan godt se de 60cm gælder alle halvauto, uagtet om det er rand, eller centraltændt.
Og så tænker jeg straks, hvordan måler man totallængden i tilfælde af man har en AR med så kort løb at det er skjult i forskæftet? Forreste punkt på forskæftet burde jo være det der i så fald bliver målt, da det kræver værktøj at skille ad - og differentieringen mellem folde og fast kolbe bliver netop nævnt som noget "der kræver værktøj at adskille".
I så fald kan man lave nogle søde AR variationer (uden foldekolbe) med rigtig kort løb hvor en lyddæmper også er skjult i forskæftet. Det er da lidt frækt![]()
Jeg er ved at kigge på en kort 22lr og der kommer dæmper til at løbe i handguard, men for at gå med livrem og seler, kommer den til at holde 60cm selv uden handguard. Tør ikke andet..
- WRanG
- Bronze Member
- Interesser: Krybdyr, våben,
- Geografisk sted: 7800 skive
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 6 times
Hvor går grænsen imellem en riffel og en pistol ? er det kaliberen ?
Vil man med disse svar, hvor der i mine trætte øjne kun er 'længde regler' på halv autoer, ikke kunne lave en Obrez og gå på jagt med den ?
- Den giver nok næppe meget kød til fryseren, udover ens håndled
Vil man med disse svar, hvor der i mine trætte øjne kun er 'længde regler' på halv autoer, ikke kunne lave en Obrez og gå på jagt med den ?

- History is written by the victors -
-
- Platin Member
Det er formentlig et krav, at den kan anvendes som riffel, dvs. med kolbe til skuldring af våbnet. En Obrez har vel ikke en kolbe, men nærmest kun pistolgrebet tilbage. Det er noget, der tidligere har været diskuteret herinde, og hvor jeg blandt andet argumenterede for, at en Obrez kunne være en riffel, men jeg har ændret syn på sagen siden da.WRanG skrev: ↑18. dec 2020, 23:19Hvor går grænsen imellem en riffel og en pistol ? er det kaliberen ?
Vil man med disse svar, hvor der i mine trætte øjne kun er 'længde regler' på halv autoer, ikke kunne lave en Obrez og gå på jagt med den ?![]()
Hvis du vil have en "Obrez"-inspireret riffel, så tag et kig på den Iraqveteran8888 på YouTube har fremvist nogle gange. Det er en Mosin-Nagant med meget kort løb, gevind til dæmper og en justerbar AR-kolbe. Den overholder al dansk lovgivning.
-
- Silver Member
- Interesser: jagt/ våben
- Geografisk sted: jylland
- Geografisk sted: Harlev j
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 81 times
- Kontakt:
Citat: Bekendtgørelse om våben og ammunition
Bilag 4
Tekniske specifikationer for anordninger nævnt under artikel 1 i Kommissionens gennemførelsesdirektiv (EU) 2019/69 af 16. januar 2019:
1. Anordningerne er fremstillet på en sådan måde, at følgende krav er opfyldt:
a) anordningerne kan kun affyre pyroteknisk ammunition, hvis et mellemstykke er fastgjort på mundingen.
b) anordningen er forsynet med en permanent indretning, der forhindrer affyring af patroner ladet med faste hagl (enkeltskud eller repeter), faste kugler eller faste projektiler.
c) anordningerne er konstrueret til en patron, der er opført i, og som overholder kravene til, de dimensioner og andre standarder, der henvises til i tabel VIII i "Tables of Dimensions of Cartridges and Chambers (TDCC)" udarbejdet af Den Permanente Internationale Kommission for afprøvning af håndskydevåben (C. I. P.), da denne tabel anvendes i den version, der er gældende på tidspunktet for vedtagelsen af dette direktiv.
2. Anordningerne kan ikke ved hjælp af almindeligt værktøj ændres således, at de kan udsende eller ombygges til at udsende et hagl, en kugle eller et projektil ved hjælp af et brændbart drivmiddel.
3. Alle anordningernes væsentlige dele er konstrueret på en sådan måde, at de ikke kan påsættes eller anvendes som væsentlige dele i skydevåben.
4. Anordningernes løb kan ikke fjernes eller ændres, uden at anordningen lider væsentlig skade eller ødelægges derved.
5. I tilfælde, hvor anordningens løb ikke er længere end 30 cm eller anordningens samlede længde ikke overstiger 60 cm, skal der være permanente blokeringer i hele løbets længde, således at et hagl, en kugle eller et projektil ikke kan passere løbet ved hjælp af et brændbart drivmiddel, og således at eventuelt ikke udfyldt plads ved mundingen ikke overstiger en længde på 1 cm.
6. I tilfælde, hvor anordningen ikke er omfattet af punkt 5, skal der være permanente blokeringer i mindst en tredjedel af løbets længde, således at et hagl, en kugle eller et projektil ikke kan passere løbet ved hjælp af et brændbart drivmiddel, og således at eventuelt ikke udfyldt plads ved mundingen ikke overstiger en længde på 1 cm.
7. I alle tilfælde, hvad enten anordningen er omfattet af punkt 5 eller punkt 6, skal den første blokering i løbet placeres så tæt på anordningens kammer som muligt, på en sådan måde, at gas kan strømme ud af udgangshullerne.
8. For anordninger, der udelukkende er konstrueret til at affyre løse skud, skal de blokeringer, der er omhandlet i punkt 5 eller punkt 6, udfylde hele løbet, bortset fra et eller flere udgangshuller til udligning af gastrykket. Derudover skal blokeringerne udfylde hele løbet, således at der ikke kan affyres gas fra den forreste del af anordningen.
9. Alle blokeringer er permanente og kan ikke fjernes uden at ødelægge anordningens kammer eller løb.
For anordninger, der udelukkende er konstrueret til at affyre løse skud, er blokeringerne fremstillet af et materiale, der kan modstå skæring, boring og slibning (eller enhver anden lignende handling), og som har en hårdhed på mindst 700 HV 30 (jf. Vickers hårdhedsmåling).
For anordninger, der ikke er omfattet af andet afsnit i dette punkt, er blokeringerne fremstillet af et materiale, der kan modstå skæring, boring og slibning (eller enhver anden lignende handling), og som har en hårdhed på mindst 610 HV 30. Løbet kan have en kanal langs dets akse, der gør det muligt at bortlede lokalirriterende midler eller andre aktive stoffer fra anordningen.
I begge tilfælde skal løbene konstrueres således, at følgende ikke kan forekomme:
a) Der kan ikke laves et hul i løbets længderetning, og et eksisterende hul i løbets længderetning kan ikke udvides.
b) Løbet kan ikke fjernes, medmindre anordningens ramme og kammeret ubrugeliggøres herved, eller når hele anordningen ændres så meget herved, at den ikke kan anvendes til at fremstille et skydevåben uden væsentlige reparationer eller tilføjelser.
10. Patronkammeret og løbet drejes, vippes eller forskydes i forhold til hinanden, således at der ikke kan indsættes ammunition i eller affyres ammunition fra anordningen. Hvis der er tale om anordninger af revolvertypen skal:
a) de forreste åbninger i tromlens kamre indsnævres for at sikre, at kugler blokeres i kamrene.
b) disse åbninger forskydes i forhold til kammeret.
Ændringer:
Bilag 4 indsat 16/4 2020 ved 2020-04-08-ÆB.413.
Bilag 4
Tekniske specifikationer for anordninger nævnt under artikel 1 i Kommissionens gennemførelsesdirektiv (EU) 2019/69 af 16. januar 2019:
1. Anordningerne er fremstillet på en sådan måde, at følgende krav er opfyldt:
a) anordningerne kan kun affyre pyroteknisk ammunition, hvis et mellemstykke er fastgjort på mundingen.
b) anordningen er forsynet med en permanent indretning, der forhindrer affyring af patroner ladet med faste hagl (enkeltskud eller repeter), faste kugler eller faste projektiler.
c) anordningerne er konstrueret til en patron, der er opført i, og som overholder kravene til, de dimensioner og andre standarder, der henvises til i tabel VIII i "Tables of Dimensions of Cartridges and Chambers (TDCC)" udarbejdet af Den Permanente Internationale Kommission for afprøvning af håndskydevåben (C. I. P.), da denne tabel anvendes i den version, der er gældende på tidspunktet for vedtagelsen af dette direktiv.
2. Anordningerne kan ikke ved hjælp af almindeligt værktøj ændres således, at de kan udsende eller ombygges til at udsende et hagl, en kugle eller et projektil ved hjælp af et brændbart drivmiddel.
3. Alle anordningernes væsentlige dele er konstrueret på en sådan måde, at de ikke kan påsættes eller anvendes som væsentlige dele i skydevåben.
4. Anordningernes løb kan ikke fjernes eller ændres, uden at anordningen lider væsentlig skade eller ødelægges derved.
5. I tilfælde, hvor anordningens løb ikke er længere end 30 cm eller anordningens samlede længde ikke overstiger 60 cm, skal der være permanente blokeringer i hele løbets længde, således at et hagl, en kugle eller et projektil ikke kan passere løbet ved hjælp af et brændbart drivmiddel, og således at eventuelt ikke udfyldt plads ved mundingen ikke overstiger en længde på 1 cm.
6. I tilfælde, hvor anordningen ikke er omfattet af punkt 5, skal der være permanente blokeringer i mindst en tredjedel af løbets længde, således at et hagl, en kugle eller et projektil ikke kan passere løbet ved hjælp af et brændbart drivmiddel, og således at eventuelt ikke udfyldt plads ved mundingen ikke overstiger en længde på 1 cm.
7. I alle tilfælde, hvad enten anordningen er omfattet af punkt 5 eller punkt 6, skal den første blokering i løbet placeres så tæt på anordningens kammer som muligt, på en sådan måde, at gas kan strømme ud af udgangshullerne.
8. For anordninger, der udelukkende er konstrueret til at affyre løse skud, skal de blokeringer, der er omhandlet i punkt 5 eller punkt 6, udfylde hele løbet, bortset fra et eller flere udgangshuller til udligning af gastrykket. Derudover skal blokeringerne udfylde hele løbet, således at der ikke kan affyres gas fra den forreste del af anordningen.
9. Alle blokeringer er permanente og kan ikke fjernes uden at ødelægge anordningens kammer eller løb.
For anordninger, der udelukkende er konstrueret til at affyre løse skud, er blokeringerne fremstillet af et materiale, der kan modstå skæring, boring og slibning (eller enhver anden lignende handling), og som har en hårdhed på mindst 700 HV 30 (jf. Vickers hårdhedsmåling).
For anordninger, der ikke er omfattet af andet afsnit i dette punkt, er blokeringerne fremstillet af et materiale, der kan modstå skæring, boring og slibning (eller enhver anden lignende handling), og som har en hårdhed på mindst 610 HV 30. Løbet kan have en kanal langs dets akse, der gør det muligt at bortlede lokalirriterende midler eller andre aktive stoffer fra anordningen.
I begge tilfælde skal løbene konstrueres således, at følgende ikke kan forekomme:
a) Der kan ikke laves et hul i løbets længderetning, og et eksisterende hul i løbets længderetning kan ikke udvides.
b) Løbet kan ikke fjernes, medmindre anordningens ramme og kammeret ubrugeliggøres herved, eller når hele anordningen ændres så meget herved, at den ikke kan anvendes til at fremstille et skydevåben uden væsentlige reparationer eller tilføjelser.
10. Patronkammeret og løbet drejes, vippes eller forskydes i forhold til hinanden, således at der ikke kan indsættes ammunition i eller affyres ammunition fra anordningen. Hvis der er tale om anordninger af revolvertypen skal:
a) de forreste åbninger i tromlens kamre indsnævres for at sikre, at kugler blokeres i kamrene.
b) disse åbninger forskydes i forhold til kammeret.
Ændringer:
Bilag 4 indsat 16/4 2020 ved 2020-04-08-ÆB.413.
Mvh
AHL
AHL
-
- Platin Member
Fik lige en våd drøm: https://www.youtube.com/watch?v=6LXav5KPYGo
Indtil jeg huskede denne tråd og at randtændte semi-auto også er omfattet af 60cm totallænde
Indtil jeg huskede denne tråd og at randtændte semi-auto også er omfattet af 60cm totallænde

-
- Platin Member
Den er da over 60 cm totallængde med kolben slået ud.458hunter skrev: ↑2. feb 2021, 15:37Fik lige en våd drøm: https://www.youtube.com/watch?v=6LXav5KPYGo
Indtil jeg huskede denne tråd og at randtændte semi-auto også er omfattet af 60cm totallænde![]()
-
- Platin Member
Ja, men det er desværre med foldet kolbe den skal holde de 60cmFlugteren skrev: ↑2. feb 2021, 16:09Den er da over 60 cm totallængde med kolben slået ud.458hunter skrev: ↑2. feb 2021, 15:37Fik lige en våd drøm: https://www.youtube.com/watch?v=6LXav5KPYGo
Indtil jeg huskede denne tråd og at randtændte semi-auto også er omfattet af 60cm totallænde![]()
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 294 times
Hvor står det?458hunter skrev: ↑2. feb 2021, 18:54Ja, men det er desværre med foldet kolbe den skal holde de 60cmFlugteren skrev: ↑2. feb 2021, 16:09Den er da over 60 cm totallængde med kolben slået ud.458hunter skrev: ↑2. feb 2021, 15:37Fik lige en våd drøm: https://www.youtube.com/watch?v=6LXav5KPYGo
Jeg har al tid målt folde og teleskob kolbe rifler i den kortest mulige position hvor den er brugbar.
Det vil sige kan skuldres og affyres.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1072 times
Dét står i ændring til våbenbekendtgørelsen af 12SEP2018Raptor357 skrev: ↑2. feb 2021, 22:25Hvor står det?458hunter skrev: ↑2. feb 2021, 18:54Ja, men det er desværre med foldet kolbe den skal holde de 60cmFlugteren skrev: ↑2. feb 2021, 16:09Den er da over 60 cm totallængde med kolben slået ud.458hunter skrev: ↑2. feb 2021, 15:37Fik lige en våd drøm: https://www.youtube.com/watch?v=6LXav5KPYGo
Jeg har al tid målt folde og teleskob kolbe rifler i den kortest mulige position hvor den er brugbar.
Det vil sige kan skuldres og affyres.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.