Jagt efterår 2007.

Her kan alt om jagt, vildtpleje og naturoplevelser diskuteres og erfaringer udveksles.
Brugeravatar
Zubra
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2119
Tilmeldt: 30. mar 2005, 01:00
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Jagt efterår 2007.

Indlæg af Zubra » 31. aug 2007, 20:03

I morgen tidlig er efterårets første jagtdag.

Er der nogen der skal ud at sidde efter hjort, ræv eller på ande eller gåsejagt!!

Knæk og Bræk!

Lad os alle håbe på en god efterårs seson, og lad os så få en melding her på tråden om hvordan det er gået.

Det er ærgeligt at duerne først må skydes den 1 Okt. Der er rigtig mange af dem nu hvor markerne er ryddet.
________
Zubra
Lev livet mens du er her, det gentages ikke!

Brugeravatar
FUB
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 387
Tilmeldt: 6. jun 2004, 22:14
Geografisk sted: For enden af søen
Kontakt:

Re: Jagt efterår 2007.

Indlæg af FUB » 1. sep 2007, 09:40

Jep.. Var ude at sidde efter dåhjorten her til morgen

Så 2 dåer og 2 dåkalve i tirsdags, da jeg var ude og fodre, så der skulle da lige undersøges om der ikke var en med cykelstyr på.

Så dog ingen, men til gengæld 7 stk råvildt og en masse duer....

Lasse_N
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 73
Tilmeldt: 24. okt 2005, 17:34
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Vejle
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Re: Jagt efterår 2007.

Indlæg af Lasse_N » 1. sep 2007, 15:18

Var afsted efter ænder og gæs øst for Viborg her til morgen.

Vi fik 17 ænder (gråænder og krikker) - 4 mand, så det var en rigtig dejlig morgen, med fugle på vingerne.

Knæk og bræk

Brugeravatar
Raven
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 951
Tilmeldt: 9. jul 2006, 20:52
Interesser: Jagt, genladning
Geografisk sted: Jammerbugten
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times

Re: Jagt efterår 2007.

Indlæg af Raven » 1. sep 2007, 22:18

Jamen jeg var også afsted til morgen, i håb om en enkelt rapand eller to <+: Morgenen tegnede ellers ikke til andejagt med næsten skyfri himmel og nul vind!!!
Jeg skulle mødes med tre jagtkammerater kl 0400. Så vækkeuret ringede først gang kl 0315. Og igen kl 0324 og jeg blev først rigtig vågen kl 0345 da vores datter begyndte at brokke sig over at min telefon ringede hele tiden.... FOOOK hvor blev jeg meeeget vågen ::_=> Nå men altså nåede jeg at brygge kaffe, komme i tøj mv. og køre 18 km, for så at troppe op til morgenkaffe og dram kl 0418.. Vores jagt ligger ud til Limfjorden og strækker sig over diger og skov ca. 2 km langs med fjorden. Med alt den plads, er der altid plads til alle mand uden at vi kommer til at genere hinanden. Vi var således klar til jagt ca. kl 0500. Jeg har altid lidt svært ved at skelne noget når der er mørkt, så jeg brugte de første 45 min. på at snurre rundt som en snurretop efter vingesus fra alle retninger. Da lyset begyndte at kunne anes, var der sku også ænder i luften. Brugte de første par skud på en forban... hurtig krikand. Anden var åbenbart døv, for den fløj videre. Det ville nu også være mærkeligt andet, for da jeg skød i øst fløj den i vest \#^ Jeg fandt ved den lejlighed også ud af, at jeg havde proppet nogle Kent no4 fast steel magnum patroner i bøssen. Dem gider jeg sku ikke at skyde efter krikænder med. De slår så forbandet hårdt mod min "spinkle" skulder, specielt når jeg ikke er klædt på med tre lag tøj++ Desuden havde jeg ikke fået skuldret bøssen ordentlig, det resulterede i at jeg også fik en på kæben af kolben. Way to go Jesper, så er linien ligesom lagt....
Til min gru finder jeg udaf, at jeg kun har taget disse famøse patroner med i tasken.. mine alternativer, ligger i bilen :,.>(/ Nå men jeg må jo fortsætte med disse kæbeklaskere. Endnu en døv and kom forbi. Ja der kom såmend masser af ænder, men som altid, enten 10 meter for langt ude eller så kom der så mange, at jeg aldrig fik fokus på en enkelt i flokken, inden de var væk igen....
Jeg kunne da høre, at jeg ikke var den eneste der prøvede lykken!! Der blev lystigt "baldret" rundt omkring. Nå men ænder til mig skulle det åbenbart ikke blive til :???: Så må man jo istedet nyde den suveræne solopgang. Prøv at tænke på hvad folk går glip af >>_: når man ikke kommer på jagt.. Man har jo "næsten" ondt af dem. Men også kun næsten. En af jagtkompisserne sendte en sms ved syv tiden, om at jeg hellere måtte komme op til ham, for der var der ænder og så enda på skudhold.. Han havde skudt 6. så nu kunne jeg tage over. Vel andkommet, nassede jeg en håndfuld 5.ere af ham og så var det bare at komme i skjul.. Det kort af det lange blev, at vi kl 1000 kunne drage ind til kaffe med 11 krik- og to gråbasser <;/> vi endte op med at nedlægge ialt 13 krikænder og tre gråænder.. denne første morgen i september!!
Solopgang 010907.jpg
Nu forhenværende medlem af Danmarks Jægerforbund. Indtil de bekendte kulør ift. kommende naturnationalparker!!

Mvh.
Jesper Hansen

Lasse_N
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 73
Tilmeldt: 24. okt 2005, 17:34
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Vejle
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Re: Jagt efterår 2007.

Indlæg af Lasse_N » 1. sep 2007, 22:27

Hej Jeper,

lækker beretning du havde der fra denne pragtfulde morgen ... Jeg havde også kun 4'er med i KEnt faststeel magnum, men krikkerne kom ikke så hurtigt, så fik da nogle succer med dem ...
De pakker i øvrigt ret godt sammen med et skud af de patroner :)

Brugeravatar
Minjet
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 427
Tilmeldt: 12. mar 2007, 14:45
Geografisk sted: Region Midt
Has thanked: 2 times

Re: Jagt efterår 2007.

Indlæg af Minjet » 1. sep 2007, 22:30

Hold da helt op, hvor jeg græmmer mig over, at jeg ikke kom afsted på jagt i morges.

Den solopgang er da bare totalt i orden og udbyttet af selve jagten kunne jeg også godt have "nøjes" med.

Fine billeder!
Med venlig hilsen

Michael

Slettet bruger

Re: Jagt efterår 2007.

Indlæg af Slettet bruger » 1. sep 2007, 22:33

Hej Jesper.

Flot historie og super flotte billeder.

Lidt misundelig er man jo altid når man ikke selv har været af sted og når det er at man "elsker" at skyde krikænder.

Men tillykke med resultatet. ;.;<

Fishbone
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 56
Tilmeldt: 22. maj 2005, 16:14
Geografisk sted: Sjælland

Re: Jagt efterår 2007.

Indlæg af Fishbone » 2. sep 2007, 08:41

Fede billeder og en god historie, tak for det.
Havde desværre ikke kameraet med, men sad på træk ved Suseåen i aftes.
Der var rigtig godt gang i den med masser af krikker og grå, men jeg synes lige jeg skulle justere foranholdet fra lerduebanen ::-;< .
Jeg fik dog tre grå med hjem. Til jer der først kommer afsted i dag ... knæk og bræk ... og husk myggebalsam!!!

Brugeravatar
SHR 30.06
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 819
Tilmeldt: 9. maj 2007, 14:34
Interesser: Jagt, Jagt og jagt.....
Geografisk sted: Midtjyske Højderyg
Has thanked: 21 times
Been thanked: 60 times

Re: Jagt efterår 2007.

Indlæg af SHR 30.06 » 2. sep 2007, 17:45

Jeg var ude i går morges. Lillemor er begyndt som studerende i KBH, så jeg skulle selvfølgelig have hende opvartet på hendes første "hjemme"-weekend efter studiestart. Men jeg kom ud til premieren.

Det blev til denne rævehvalp. 120m ude. Skudt skråt forfra med 13g. Lapua.

Men en dejlig morgen ´hvor meget blev set. 3 rådyr, 3 harer, 2 kokke og en masse ænder..... Dem skal vi jo så ha kigget på i næste uge :)

Knæk og bræk til jer alle og rigtig god jagt i næste par måneder.
Hvorfor nøjes med tysk teknik når der kan stå finsk finmekanik i skabet?

Sako 75 30.06
Sako vixen 223

Brugeravatar
Zubra
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2119
Tilmeldt: 30. mar 2005, 01:00
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Jagt efterår 2007.

Indlæg af Zubra » 2. sep 2007, 19:19

Den 1-9 er lige så stor en dag, som når bukkejagten går ind. Da jeg ikke har noget andejagt, så var planen at jeg ville sidde efter en ræv. Det gav ingen bonus i går. Her i dag til morgen kom jeg ikke afsted, var blevet færdig med høsten i går til aften, så der gik lige vel meget Glenn Moray 12 års i det hele.
Det er mærkeligt at en væske der har samme farve som p.. kan give en så stærk tiltrækningskraft til sengen. Det er næsten som røven har slået rod, og knolden har en mærkelig fornemmelse. :puke:

Det har været vildmosens dag i dag, så der har jeg været det meste af dagen. Her til aften smadder-regner det, så det bliver heller ikke nogen ræve-jagt i aften.

Jeg har aldrig set så mange fasaner med kyllinger som her under høstarbejdet, så det tegner til en god seson, og jeg har også været rundt for, at fylde fodertønderne op med hvede.
_______
Zubra
Lev livet mens du er her, det gentages ikke!

Brugeravatar
SHR 30.06
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 819
Tilmeldt: 9. maj 2007, 14:34
Interesser: Jagt, Jagt og jagt.....
Geografisk sted: Midtjyske Højderyg
Has thanked: 21 times
Been thanked: 60 times

Re: Jagt efterår 2007.

Indlæg af SHR 30.06 » 2. sep 2007, 20:13

Jamen tillykke med høsten. Så er det tid at koncentrere sig om jagten. :lol:

Er hovedet ved at være på højkant igen?

Har du ikke nogen krondyr at gå efter?

Jeg sidder så jeg kan være (ekstrem) heldig at møde en strejfer, men det er ræven jeg går efter i september med riflen. Vi har et lille andehul, men ikke mere end hvad 3 mand kan være med til, så det er vores lille guldæg, som bliver gemt til næste weekend.

Men at pürche ræv, kan være en meget spændende oplevelse og så er det jo også revirpleje, når man tænker på det øvrige vildt.

Ikke nogen der har prøvet at sidde efter kragerne endnu?
Hvorfor nøjes med tysk teknik når der kan stå finsk finmekanik i skabet?

Sako 75 30.06
Sako vixen 223

Brugeravatar
Hunter_Deluxe
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 274
Tilmeldt: 6. feb 2007, 11:06
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Syd-Vestjylland
Geografisk sted: Syd-Vestjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Jagt efterår 2007.

Indlæg af Hunter_Deluxe » 3. sep 2007, 14:06

Hej...

Jeg var da lige en smut på vernet i Lørdags hvor jeg var så heldig at skyde mine 2 første brunnakker og en gråand... Det er da tidligt at brunnakkerne er kommet i år!!! Jeg skal også ud og sidde efter rævene i aften!!!
Hunter_Deluxe

Sako Bavarian 30.06, Zeiss Duralyt 3-12X50
Remington 700 SPS tactical .223, Meopta 3-12 X 56 R1 r
Vallrud Vision VMAC-V8 Cal. 22

Browning B425 Special Waterfowl
Beretta Silverpigeon SPORTING

Brugeravatar
WillHuntForFood
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 59
Tilmeldt: 9. mar 2006, 09:03
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Kronjylland
Geografisk sted: Kronjylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 2 times

Re: Jagt efterår 2007.

Indlæg af WillHuntForFood » 3. sep 2007, 19:33

SHR 30.06 skrev:
Ikke nogen der har prøvet at sidde efter kragerne endnu?
Jooo, det har jeg da!! Men med et lidt pauvert resultat. Jeg skød søreme forbi til den eneste der kom... :evil:

Jeg havde min dejlige "papsøn" på 7 år med, og han er ikke verdensmester i at sidde stille så det kan jo også have spillet ind på vildtmængden <+: . Men han var vildt imponeret af braget fra haglgeværet...såeh deeet!

Jeg havde ellers store forventninger til jagten, for i bukkejagten har der været et solidt træk til majsensilagen. Men altså ikke igår.

Så jeg må vist afsted igen en anden dag.
Dén der tager spøg for spøg, og alvor kun alvorligt; han har forstået begge dele lige dårligt!

Brugeravatar
Zubra
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2119
Tilmeldt: 30. mar 2005, 01:00
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Jagt efterår 2007.

Indlæg af Zubra » 3. sep 2007, 19:50

SHR 30.06 skrev:Jamen tillykke med høsten. Så er det tid at koncentrere sig om jagten. :lol:
Jow-tak, nu starter arbejdet med at få sået noget til næste år, så der går lige en tre uger hvor der skal køres noget traktor, men så er vil jo også tæt på den første Okt.
SHR 30.06 skrev: Er hovedet ved at være på højkant igen?
Ja-ja jeg kom da igennem søndagen selv om den virkede noget lang.
SHR 30.06 skrev: Har du ikke nogen krondyr at gå efter?
Ikke lige i tiden, jeg er gæst på drivjagter på kronvildt, og har nogen gange købt dagjagter.
________
Zubra
Lev livet mens du er her, det gentages ikke!

KimH
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1821
Tilmeldt: 16. apr 2006, 08:38
Interesser: Håndvåben - 2.ww våben
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 22 times
Been thanked: 33 times

Re: Jagt efterår 2007.

Indlæg af KimH » 5. sep 2007, 13:00

Kom ikke afsted D.1.SEP. da vi i vores konsortie har 2 andehuller, og det er blevet bestemt at der er fælles andejagt hver søndag, på skift mellem de 2 huller.
Men var derude i søndags, og der blev det til 2 gråbasser.
Dog savner jeg duejagten, da det var min måde at starte den nye sæson på :,.>(/ :evil:

Brugeravatar
Blondie
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 91
Tilmeldt: 9. sep 2006, 22:36
Geografisk sted: Hou - 8300 Odder
Has thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Jagt efterår 2007.

Indlæg af Blondie » 6. sep 2007, 17:44

Jeg kom heller ikke afsted den første. Vi var ellers nogen stykker der havde snakket om vi skulle ud og skyde krager. Men desværre var fredag den 31. den eneste mulige dato, at holde mit svende gilde (lidt forsinket godt nok. Men det blev aller helvedes brag af en fest. Så vennerne jeg skulle have være afsted med, og jeg, besluttede at vi ventede til den 2. om morgenen.

Den 2. skød jeg så den ene krage der kom til mine lokkere. To andre der sad et par hundrede meter fra mig, skød 9. De var så heldige at have fået pladsen hvor træk ruten tilsyneladende gik.

Kammeraten der havde os med skød intet.

Mandag aften blev jeg så inviteret på andetræk.Men mærkeligt nok var der intet træk den aften. Vi var ellers delt ud ved flere forskellige huller. Og i området plejer der at være MANGE ænder og gæs. Men vi får dem nok næste gang =)

Brugeravatar
Zubra
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2119
Tilmeldt: 30. mar 2005, 01:00
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Jagt efterår 2007.

Indlæg af Zubra » 6. sep 2007, 20:47

Var af sted for at kikke efter en ræv her i aften. Der kom godtnok ingen ræv, men jeg fik da set en af de bukke, jeg ikke fik her i sommer. Jeg sad i kanten af en majsmark, med udsigt over et stort areal mellem to remiser, hvor rævene plejer at trække i mellem. Lige før solnedgang kom bukken ud fra majsen et par hundrede m. fra mig, og i fuld spring passerede den mig på 25-30 m.

Det var en meget lille spidsbuk på vel en fem cm. Var den kommet for i sommer var den blevet skudt.

Jeg hører også til dem der begræder, at duejagten er blevet udskudt til okt. Der er bare mange af dem, lige i øjeblikket.

Jeg har mulighed for andejagt på en 2 km. strækning af Limfjorden, gennem vores lokale jagtforening. Dem der har været afsted har skudt enkelte, men de har siddet i afvandingsgrøfterne. Der har ikke været egentlig træk endnu.
_________
Zubra
Lev livet mens du er her, det gentages ikke!

Brugeravatar
SHR 30.06
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 819
Tilmeldt: 9. maj 2007, 14:34
Interesser: Jagt, Jagt og jagt.....
Geografisk sted: Midtjyske Højderyg
Has thanked: 21 times
Been thanked: 60 times

Re: Jagt efterår 2007.

Indlæg af SHR 30.06 » 8. sep 2007, 12:15

Vi var afsted på det første andetræk i aftes.

Var på plads fem over otte. Vi skød seks ænder ialt. Jeg var så heldig at dubblere et par gråænder. Det er første gang jeg er sluppet afsted med det.

Desværre landede 4 af de seks i noget tæt morads som hundene ikke ville ud i, så rent faktisk kom vi kun hjem med 2 ænder på tasken i aftes. Men den ene af hundene var så dernede her til morgen hvor den fandt alle fire, så det var en rigtig god jagt.

Nu er der kun et billede af den ene af mine ænder, da de andre jo ikke var bjærgede i aftes. Og da jeg bor langt 40 min. kørsel fra vores jagt, gider jeg ikke derned for at tage billeder af de sidste, men alt i alt en jagt der var træls at tage fra i aftes, men skøn at få afsluttet lykkeligt her til morgen.

Forresten er jeg kommet til at købe et billigt stykke legetøj igår. Billeder følger når den er hentet på onsdag eller torsdag..... Våbentilladelsen skal lige i hus først. En knæklåsriffel fra Baikal i 222. rem. den er mest tænkt for sjov og så kunne jeg ikke lade være da den var sat godt ned.

Knæk og bræk i weekenden Knajter.
Vedhæftede filer
07092007042-1.jpg
07092007042-1.jpg (30.09 KiB) Vist 9579 gange
Hvorfor nøjes med tysk teknik når der kan stå finsk finmekanik i skabet?

Sako 75 30.06
Sako vixen 223

Wikke
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 28
Tilmeldt: 20. jun 2007, 17:57
Been thanked: 1 time

Re: Jagt efterår 2007.

Indlæg af Wikke » 8. sep 2007, 12:37

Var ude på fjorden med en kammerat i morges.. Der var ikke mange ænder i luften.. Men lidt over syv var der to gråbasser der slog til lokkerne.. Jeg skød den ene, og min kammerat den anden.

alt i alt en dejlig morgen, med pragtfuldt vejr. ;-)

Brugeravatar
Raven
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 951
Tilmeldt: 9. jul 2006, 20:52
Interesser: Jagt, genladning
Geografisk sted: Jammerbugten
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times

Re: Jagt efterår 2007.

Indlæg af Raven » 8. sep 2007, 12:43

SHR 30.06 skrev: Desværre landede 4 af de seks i noget tæt morads som hundene ikke ville ud i, så rent faktisk kom vi kun hjem med 2 ænder på tasken i aftes. Men den ene af hundene var så dernede her til morgen hvor den fandt alle fire, så det var en rigtig god jagt.
Nu er der kun et billede af den ene af mine ænder, da de andre jo ikke var bjærgede i aftes. Og da jeg bor langt 40 min. kørsel fra vores jagt, gider jeg ikke derned for at tage billeder af de sidste, men alt i alt en jagt der var træls at tage fra i aftes, men skøn at få afsluttet lykkeligt her til morgen.
Knæk og bræk i weekenden Knajter.
Jeg vil af samme årsag, helst jage om morgenen, således at man ikke skal stresses af mørket for at finde anskudt vildt!!
Jeg har stor respekt for jeres indsats ;.;< Sådan skal det bare være!!! Og som du ganske rigtig skriver, det er sku rart når man finder det der er nedlagt!!
Knæk og bræk fremover!!
Nu forhenværende medlem af Danmarks Jægerforbund. Indtil de bekendte kulør ift. kommende naturnationalparker!!

Mvh.
Jesper Hansen

Brugeravatar
SHR 30.06
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 819
Tilmeldt: 9. maj 2007, 14:34
Interesser: Jagt, Jagt og jagt.....
Geografisk sted: Midtjyske Højderyg
Has thanked: 21 times
Been thanked: 60 times

Re: Jagt efterår 2007.

Indlæg af SHR 30.06 » 8. sep 2007, 12:58

Jeg vil af samme årsag, helst jage om morgenen, således at man ikke skal stresses af mørket for at finde anskudt vildt!!
Jeg har stor respekt for jeres indsats Sådan skal det bare være!!! Og som du ganske rigtig skriver, det er sku rart når man finder det der er nedlagt!!
Ja, det er ganske enkelt en forløsning der kan redde hele weekenden, når man får en sms hvor de skriver at de har fundet dem alle sammen. Jeg skal huske at tage et stort kødben med til Bella næste gang jeg ser hende. <+:

Af nøjagtig samme grund har jeg faktisk netop været på telefon med svigerfar.

Vi er blevet enige om at vi skal ha en rendegraver derud i næste uge og han skal hive det værste morads af søen så hundene kan komme rundt derinde. Det kan gøres for 2.000 spir og det er hver en øre værd hvis det kan hjælpe på problemet.

Jeg er også fortaleren i vores lille "tre-mands-konsortium" for at der kun skal være trækjagt fra morgenstunden af, men når jeg som 26-årig skal forklare de to "gamle" sådan noget, ender det som regel med en afstemning og der vinder deres dyne vist oftest <+: <+:

Men der sker noget på den front. Skal se om ikke jeg kan nå ned og få et før/efter billede af hullet.

Slet ingen der har skudt en stor flot fuldskuffel eller 16-ender endnu? Jeg har desværre ikke fundet ham enndu, men jeg skal også være mere end almindeligt heldig for at se sådan en kael på mit stykke.
Hvorfor nøjes med tysk teknik når der kan stå finsk finmekanik i skabet?

Sako 75 30.06
Sako vixen 223

Brugeravatar
Dr Phil
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 102
Tilmeldt: 11. apr 2006, 20:47
Interesser: Våben, jagt, fiskeri og hunde
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Jagt efterår 2007.

Indlæg af Dr Phil » 8. sep 2007, 13:59

Vi er et Konsortie hvor vi er 7 mand.. i morges havde vi således vores første jagt.. vi var 25 mand der skød og 9 hunde.
der blev i alt skudt 194 Ænder :eek: iforhold til samme jagt sidste år hvor der blev skudt 160..
alt i alt en god dag.. men desværre var der en god del "Støvregn" fra morgenstunden af.. men hvad betyder det!?!


På billedet ses desværre kun paraden efter første Træk. hvor der er ca. 135 Pippere på Paraden
Vh Phillip

Brugeravatar
Zubra
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2119
Tilmeldt: 30. mar 2005, 01:00
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Jagt efterår 2007.

Indlæg af Zubra » 10. sep 2007, 19:16

Tillykke med jagten.
Det var jo et drabeligt resultat. Er der skudt på opfløj, eller er det vilde der er kommet tilbage for at foragere.
_________
Zubra
Lev livet mens du er her, det gentages ikke!

Brugeravatar
Dr Phil
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 102
Tilmeldt: 11. apr 2006, 20:47
Interesser: Våben, jagt, fiskeri og hunde
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Jagt efterår 2007.

Indlæg af Dr Phil » 11. sep 2007, 10:27

Zubra skrev:Tillykke med jagten.
Det var jo et drabeligt resultat. Er der skudt på opfløj, eller er det vilde der er kommet tilbage for at foragere.
_________
Zubra
størstedelen er taget på opfløj, men der kom da også et par vilde..
Vh Phillip

Brugeravatar
SHR 30.06
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 819
Tilmeldt: 9. maj 2007, 14:34
Interesser: Jagt, Jagt og jagt.....
Geografisk sted: Midtjyske Højderyg
Has thanked: 21 times
Been thanked: 60 times

Re: Jagt efterår 2007.

Indlæg af SHR 30.06 » 18. sep 2007, 17:34

Forresten er jeg kommet til at købe et billigt stykke legetøj igår. Billeder følger når den er hentet på onsdag eller torsdag..... Våbentilladelsen skal lige i hus først. En knæklåsriffel fra Baikal i 222. rem. den er mest tænkt for sjov og så kunne jeg ikke lade være da den var sat godt ned.
Jeg lovede for et par uger siden at mit nye legetøj skulle vises frem.

Her er den så. Nys prøveskudt og om et par timer har den også været på sin første jagt.

Jeg havde den med i Bording for at få den indskudt og den lille laban er altså imponerende..... Den kunne i en skydebænk sætte 5 skud med i en 10 mm gruppe. og det var faktisk på "kun" et kvarter så den kunne køle af mellem skudene.

Men nu skal den med ud og hjælpe mig med at få fat i nogen ræve. ....... <+:

Nogen andre der har sådan en? Jeg fandt den hos jagtdirect.dk Han har vist to tilbage...... De sælges for 1.000 spir nu.

Praktiske oplevelser med russeren vender jeg tilbage til senere...... Knæk og bræk allesammen.
Hvorfor nøjes med tysk teknik når der kan stå finsk finmekanik i skabet?

Sako 75 30.06
Sako vixen 223

Besvar