Hvordan søger jeg bedst tilladelse til en Ruger Mini 14 i .223 halvauto?
-
- Banned
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Syddjurs
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 3 times
Re: Hvordan søger jeg bedst tilladelse til en Ruger Mini 14 i .223 halvauto?
Jeg synes det er langt ude at der er så mange ting der er anderledes "bare fordi" et våben er Halv-auto, der er ligefrem behov for en særlig afdeling, lige så skal du være en aldeles pålidelig person for at kunne erhverve. Har stadig ikke fået et brugbart kvalificeret svar på hvad det vil sige. Ja så begynder tingene sgu at blive langt ude i min verden.
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 409 times
- Been thanked: 960 times
- Kontakt:
Jeg tænker din opfattelse af brugbarheden af de svar du har fået herinde er ligefrem proportional med den pris du har betalt for dem.
Om de er kvalificerede, tjah, hvis du vil have en jurist til at give et ægte kvalificeret svar, så betaler du også ved kasse 1.
Jeg vil så mene du har fået glimrende brugbare svar, de tager udgangspunkt i det rod der er vores våbenlov, de bliver desværre ikke mere klare end det udgangspunkt de kan gives ud fra.
Men hiv fat i en jurist og betal ham for at give dig et svar, så er det kvalificeret. Om det er mere brugbart end de svar du har fået herinde tvivler jeg på ;-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
Hanlons razor
- NSander
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, ww2
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 342 times
Det er muligt de ikke SKAL, men ville det være urimeligt ? Hvis jeg spørger en synsmand, og jeg kan få synet en hjemmebygget sæbekassebil med raketmotor uden bremser, så ville jeg også forvente at han sagde "nej" fremfor "hmm, du kan prøve at køre ind i min synshal, det koster 500, men så finder vi ud af det"
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Nej, det ville ikke være urimeligt - men hvornår er staten nogensinde rimelig?NSander skrev: ↑17. feb 2021, 17:57Det er muligt de ikke SKAL, men ville det være urimeligt ? Hvis jeg spørger en synsmand, og jeg kan få synet en hjemmebygget sæbekassebil med raketmotor uden bremser, så ville jeg også forvente at han sagde "nej" fremfor "hmm, du kan prøve at køre ind i min synshal, det koster 500, men så finder vi ud af det"
- WRanG
- Bronze Member
- Interesser: Krybdyr, våben,
- Geografisk sted: 7800 skive
- Been thanked: 6 times
sidst jeg snakkede med PAC, ang en ansøgning der ikke kom videre i systemet. Blev jeg omstillet til en derinde hvor jeg også hørte til om jeg ville kunne få en 7.62x39 halvauto igennem systemet.
Hun sagde at det ville ikke kunne lade sig gøre da den ikke overholdt joule kravet til klasse 1 vildt., og derfor vil hun anbefale mig at jeg sparede min egen tid, og penge... Så, det kommer vel lidt an på hvem man snakker med derinde, hvilket svar man får.
Dog tror jeg "resultatet" ved en sådan ansøgning ville være den samme, ligegyldigt hvem der ender med sagsbehandlingen... såfremt det rent faktisk er muligt ville det da undre, men glæde mig.
Hun sagde at det ville ikke kunne lade sig gøre da den ikke overholdt joule kravet til klasse 1 vildt., og derfor vil hun anbefale mig at jeg sparede min egen tid, og penge... Så, det kommer vel lidt an på hvem man snakker med derinde, hvilket svar man får.
Dog tror jeg "resultatet" ved en sådan ansøgning ville være den samme, ligegyldigt hvem der ender med sagsbehandlingen... såfremt det rent faktisk er muligt ville det da undre, men glæde mig.
- History is written by the victors -
-
- Banned
Jeg tror vi går lidt forbi hinanden. Det er jo ikke fordi jeg ikke synes jeg har fået et udmærket svar herinde fra. Men jeg synes det svar jeg har fået, kan håndhæves under paragraf 48. Så hvad betyder det andet sludder. Ligeså står der vedrørende pistol, at der kun kan gives tilladelse i "ganske" særlige tilfælde Hvad er det? Betyder det så jeg har spilt alt min tid i den lokale sammenspiste skytteforening? Ganske særlige tilfælde er jo ikke længere jagt i udlandet, ligeså er våben tilsyneladende "snart" ikke noget man må hygge sig med længere i DK.Bofhenator skrev: ↑17. feb 2021, 15:08Jeg tænker din opfattelse af brugbarheden af de svar du har fået herinde er ligefrem proportional med den pris du har betalt for dem.
Om de er kvalificerede, tjah, hvis du vil have en jurist til at give et ægte kvalificeret svar, så betaler du også ved kasse 1.
Jeg vil så mene du har fået glimrende brugbare svar, de tager udgangspunkt i det rod der er vores våbenlov, de bliver desværre ikke mere klare end det udgangspunkt de kan gives ud fra.
Men hiv fat i en jurist og betal ham for at give dig et svar, så er det kvalificeret. Om det er mere brugbart end de svar du har fået herinde tvivler jeg på ;-)
- Bofhenator
- Moderator
- Kontakt:
Det ganske særlige tilfælde ift pistol er 2 års medlemskab og aktiv skydning i en skytteforening. Hvis du kun er en en skytteforening for at få mulighed for tilladelse til en pistol, så ja, så har du sgu nok spildt tiden.GoldLuck skrev: ↑17. feb 2021, 23:02Jeg tror vi går lidt forbi hinanden. Det er jo ikke fordi jeg ikke synes jeg har fået et udmærket svar herinde fra. Men jeg synes det svar jeg har fået, kan håndhæves under paragraf 48. Så hvad betyder det andet sludder. Ligeså står der vedrørende pistol, at der kun kan gives tilladelse i "ganske" særlige tilfælde Hvad er det? Betyder det så jeg har spilt alt min tid i den lokale sammenspiste skytteforening? Ganske særlige tilfælde er jo ikke længere jagt i udlandet, ligeså er våben tilsyneladende "snart" ikke noget man må hygge sig med længere i DK.Bofhenator skrev: ↑17. feb 2021, 15:08Jeg tænker din opfattelse af brugbarheden af de svar du har fået herinde er ligefrem proportional med den pris du har betalt for dem.
Find dog en forening du sætter pris på?
/bofh
Hanlons razor
Hanlons razor
-
- Banned
Ja det er der jo så ikke noget nyt i. Har skam kendskab til en forening, (jeg sætter pris på) men det er sgu ikke det fedeste at man skal kører 70 km for at kunne skyde lidt pistol. Nu er det jo så også lidt dobbeltmoralsk,at man gerne vil have statsstøtten, men helst undgå nye medlemmer.Bofhenator skrev: ↑18. feb 2021, 00:11Det ganske særlige tilfælde ift pistol er 2 års medlemskab og aktiv skydning i en skytteforening. Hvis du kun er en en skytteforening for at få mulighed for tilladelse til en pistol, så ja, så har du sgu nok spildt tiden.GoldLuck skrev: ↑17. feb 2021, 23:02Jeg tror vi går lidt forbi hinanden. Det er jo ikke fordi jeg ikke synes jeg har fået et udmærket svar herinde fra. Men jeg synes det svar jeg har fået, kan håndhæves under paragraf 48. Så hvad betyder det andet sludder. Ligeså står der vedrørende pistol, at der kun kan gives tilladelse i "ganske" særlige tilfælde Hvad er det? Betyder det så jeg har spilt alt min tid i den lokale sammenspiste skytteforening? Ganske særlige tilfælde er jo ikke længere jagt i udlandet, ligeså er våben tilsyneladende "snart" ikke noget man må hygge sig med længere i DK.Bofhenator skrev: ↑17. feb 2021, 15:08Jeg tænker din opfattelse af brugbarheden af de svar du har fået herinde er ligefrem proportional med den pris du har betalt for dem.
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 1193 times
- Been thanked: 185 times
Meget ofte.Flugteren skrev: ↑17. feb 2021, 18:21Nej, det ville ikke være urimeligt - men hvornår er staten nogensinde rimelig?NSander skrev: ↑17. feb 2021, 17:57Det er muligt de ikke SKAL, men ville det være urimeligt ? Hvis jeg spørger en synsmand, og jeg kan få synet en hjemmebygget sæbekassebil med raketmotor uden bremser, så ville jeg også forvente at han sagde "nej" fremfor "hmm, du kan prøve at køre ind i min synshal, det koster 500, men så finder vi ud af det"
Jeg er i det store og hele tilfreds med "min stat"

Peter
- Caspian1911
- Moderator
- Interesser: IPSC, gamle danske våben
- Has thanked: 210 times
- Been thanked: 196 times
Jeg synes godt nok, det er noget af nogle postulater, du kommer med her. Kan du uddybe det med sammenspiste skytteforeninger, der kun ønsker statsstøtte og ingen nye medlemmer?GoldLuck skrev: ↑18. feb 2021, 02:28Ja det er der jo så ikke noget nyt i. Har skam kendskab til en forening, (jeg sætter pris på) men det er sgu ikke det fedeste at man skal kører 70 km for at kunne skyde lidt pistol. Nu er det jo så også lidt dobbeltmoralsk,at man gerne vil have statsstøtten, men helst undgå nye medlemmer.Bofhenator skrev: ↑18. feb 2021, 00:11Det ganske særlige tilfælde ift pistol er 2 års medlemskab og aktiv skydning i en skytteforening. Hvis du kun er en en skytteforening for at få mulighed for tilladelse til en pistol, så ja, så har du sgu nok spildt tiden.GoldLuck skrev: ↑17. feb 2021, 23:02Jeg tror vi går lidt forbi hinanden. Det er jo ikke fordi jeg ikke synes jeg har fået et udmærket svar herinde fra. Men jeg synes det svar jeg har fået, kan håndhæves under paragraf 48. Så hvad betyder det andet sludder. Ligeså står der vedrørende pistol, at der kun kan gives tilladelse i "ganske" særlige tilfælde Hvad er det? Betyder det så jeg har spilt alt min tid i den lokale sammenspiste skytteforening? Ganske særlige tilfælde er jo ikke længere jagt i udlandet, ligeså er våben tilsyneladende "snart" ikke noget man må hygge sig med længere i DK.Bofhenator skrev: ↑17. feb 2021, 15:08Jeg tænker din opfattelse af brugbarheden af de svar du har fået herinde er ligefrem proportional med den pris du har betalt for dem.
De foreninger jeg kender til, kan jeg slet ikke genkende, i det du skriver her.
Hvor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!
-
- Platin Member
- Interesser: Westernskydning og genladning
- Geografisk sted: hovedstadsområdet
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 160 times
Nu kan der jo være flere grunde til at en klub ikke ønsker nye medlemmer, nogle klubber har fyldt op, så hvis man skal kunne holde en rimeligt service overfor de nuværende medlemmer, så lukker man i en periode for flere nye.GoldLuck skrev: ↑18. feb 2021, 02:28Ja det er der jo så ikke noget nyt i. Har skam kendskab til en forening, (jeg sætter pris på) men det er sgu ikke det fedeste at man skal kører 70 km for at kunne skyde lidt pistol. Nu er det jo så også lidt dobbeltmoralsk,at man gerne vil have statsstøtten, men helst undgå nye medlemmer.Bofhenator skrev: ↑18. feb 2021, 00:11Det ganske særlige tilfælde ift pistol er 2 års medlemskab og aktiv skydning i en skytteforening. Hvis du kun er en en skytteforening for at få mulighed for tilladelse til en pistol, så ja, så har du sgu nok spildt tiden.GoldLuck skrev: ↑17. feb 2021, 23:02Jeg tror vi går lidt forbi hinanden. Det er jo ikke fordi jeg ikke synes jeg har fået et udmærket svar herinde fra. Men jeg synes det svar jeg har fået, kan håndhæves under paragraf 48. Så hvad betyder det andet sludder. Ligeså står der vedrørende pistol, at der kun kan gives tilladelse i "ganske" særlige tilfælde Hvad er det? Betyder det så jeg har spilt alt min tid i den lokale sammenspiste skytteforening? Ganske særlige tilfælde er jo ikke længere jagt i udlandet, ligeså er våben tilsyneladende "snart" ikke noget man må hygge sig med længere i DK.Bofhenator skrev: ↑17. feb 2021, 15:08Jeg tænker din opfattelse af brugbarheden af de svar du har fået herinde er ligefrem proportional med den pris du har betalt for dem.
Det kan også være personligt, at man mener du ikke passer ind i deres klub miljø, det er forøvrigt kun Junior medlemmer,der udløser støtte, og det er ikke fra staten, men kommunale kr. der kommer.
Mvh
Grey
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 947 times
- Kontakt:
Nogen gange morer jeg mig lidt over hvor forkælede og forskruede vi kan blive, når vi får lullet os ind i et fast verdensbillede.GoldLuck skrev: ↑18. feb 2021, 02:28Ja det er der jo så ikke noget nyt i. Har skam kendskab til en forening, (jeg sætter pris på) men det er sgu ikke det fedeste at man skal kører 70 km for at kunne skyde lidt pistol. Nu er det jo så også lidt dobbeltmoralsk,at man gerne vil have statsstøtten, men helst undgå nye medlemmer.
Helt generelt er der opstået en opfattelse, også i Danmark, om at demokrati er en grunliggende menneskerettighed, og at den ikke kan afskaffes - i hvert fald ikke indefra.
Dengang jeg kørte motorsport, var jeg priviligeret. Jeg kørte kun på jord, så hvor jeg kun kørte 70km to gange om ugen med trailer med motorcykel i for at træne, så kunne flere af mine klubkammerater, som kørte på asfalt, kun træne et par gange om måneden, og oftest i Tyskland. Vi pistolskytter skal bare smide en pistol i en taske, og køre 70 km, og så er det et kæmpe problem?
At man skal finde en klub der passer en, er der ikke noget nyt i. Da jeg kørte motocross, boede jeg faktisk 7-8 km fra en klub/bane, men fordi jeg ikke syntes klub/bane passede til mig, havde jeg "hjemklub" 70km væk, hvor klub/bane/mig passede bedre sammen.
Jeg er selvfølgelig heldig at jeg bor et sted hvor der er 10 skytteforeninger indenfor 25km afstand fra mit hjem, så der er noget at vælge imellem, men jeg er naturligvis stadig nødt til at finde den klub, hvor jeg føler mig bedst hjemme. (Og det gjorde jeg for 20 år siden).
De klubber der nu er i mit område, har hver nogle muligheder og begrænsninger. Nogle har kun indendørs faciliteter, nogle kun riffelskydning, nogle har hårde miljø begrænsninger. Derudover har de forskellige områder de satser på, og andre de nedprioriterer.
At bruge det til at kalde foreninger for dobbeltmoralske, snakke om statsstøtte og undgå nye medlemmer, det demonstrerer en udpræget mangel på forståelse for hvordan skytteforeninger fungerer, og hvilke vilkår de opererer under.
Men i mødet med en skytteforening, er det en rigtig god idé at tjekke hvilke muligheder de tilbyder. Kan det passe med dine behov, så kan du jo starte der. Når så dine behov ændrer sig, kan du jo søge en forening der passer bedre, og så enten skifte forening, eller supplere med den nye forening. Min skytteforening tilbyder nogle muligheder som ikke mange andre i området tilbyder, så vi har medlemmer som er aktive i både 2 og 3 andre skytteforeninger - og det har vi det fremragende med! Nogle skyder sortkrudt i en forening, skeet i en anden, 15m bane i en tredje og IPSC i en fjerde - og det er da fint at man kan det, for det er svært at rumme det hele i en og samme forening (vil du opdage, hvis du deltager i arbejdet med det praktiske i din forening).
Dobbeltmoralsk? Næh, meget forskellige regelsæt og krav, meget store miljø krav til skydebanerne. Dermed afgrænser de fleste foreninger hvad de vil dække. (Caspians forening er den eneste jeg kender i Jylland som favner MEGET bredt).
Det med statsstøtten forstår jeg ikke, det må du gerne uddybe. (Det tror jeg er noget du har misforstået).
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Radis
- Platin Member
- Interesser: Pestcontrol,PCP,Pistolskydning
- Geografisk sted: Skanderborg
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 19 times
Nogle kommuner er begyndt at give støtte til ikke-juniormedlemmer.Greyberd63 skrev: ↑18. feb 2021, 08:54Nu kan der jo være flere grunde til at en klub ikke ønsker nye medlemmer, nogle klubber har fyldt op, så hvis man skal kunne holde en rimeligt service overfor de nuværende medlemmer, så lukker man i en periode for flere nye.GoldLuck skrev: ↑18. feb 2021, 02:28Ja det er der jo så ikke noget nyt i. Har skam kendskab til en forening, (jeg sætter pris på) men det er sgu ikke det fedeste at man skal kører 70 km for at kunne skyde lidt pistol. Nu er det jo så også lidt dobbeltmoralsk,at man gerne vil have statsstøtten, men helst undgå nye medlemmer.Bofhenator skrev: ↑18. feb 2021, 00:11Det ganske særlige tilfælde ift pistol er 2 års medlemskab og aktiv skydning i en skytteforening. Hvis du kun er en en skytteforening for at få mulighed for tilladelse til en pistol, så ja, så har du sgu nok spildt tiden.GoldLuck skrev: ↑17. feb 2021, 23:02Jeg tror vi går lidt forbi hinanden. Det er jo ikke fordi jeg ikke synes jeg har fået et udmærket svar herinde fra. Men jeg synes det svar jeg har fået, kan håndhæves under paragraf 48. Så hvad betyder det andet sludder. Ligeså står der vedrørende pistol, at der kun kan gives tilladelse i "ganske" særlige tilfælde Hvad er det? Betyder det så jeg har spilt alt min tid i den lokale sammenspiste skytteforening? Ganske særlige tilfælde er jo ikke længere jagt i udlandet, ligeså er våben tilsyneladende "snart" ikke noget man må hygge sig med længere i DK.Bofhenator skrev: ↑17. feb 2021, 15:08Jeg tænker din opfattelse af brugbarheden af de svar du har fået herinde er ligefrem proportional med den pris du har betalt for dem.
Det kan også være personligt, at man mener du ikke passer ind i deres klub miljø, det er forøvrigt kun Junior medlemmer,der udløser støtte, og det er ikke fra staten, men kommunale kr. der kommer.
Mvh
Grey
F.eks. Horsens.
Men juniormedlemmer er fortsat de mest “indbringende”.
-
- Banned
Det da dejligt at din økonomi er så fin. Som medlem i en skytteforening er det ikke mit job at have styr på banerne. Det er dem der har ansvaret for banerne. Kan man ikke i varetage denne opgave. Ja så skal man sgu finde noget andet at modtage støtte til.Fast Fumble skrev: ↑18. feb 2021, 10:05Nogen gange morer jeg mig lidt over hvor forkælede og forskruede vi kan blive, når vi får lullet os ind i et fast verdensbillede.GoldLuck skrev: ↑18. feb 2021, 02:28Ja det er der jo så ikke noget nyt i. Har skam kendskab til en forening, (jeg sætter pris på) men det er sgu ikke det fedeste at man skal kører 70 km for at kunne skyde lidt pistol. Nu er det jo så også lidt dobbeltmoralsk,at man gerne vil have statsstøtten, men helst undgå nye medlemmer.
Helt generelt er der opstået en opfattelse, også i Danmark, om at demokrati er en grunliggende menneskerettighed, og at den ikke kan afskaffes - i hvert fald ikke indefra.
Dengang jeg kørte motorsport, var jeg priviligeret. Jeg kørte kun på jord, så hvor jeg kun kørte 70km to gange om ugen med trailer med motorcykel i for at træne, så kunne flere af mine klubkammerater, som kørte på asfalt, kun træne et par gange om måneden, og oftest i Tyskland. Vi pistolskytter skal bare smide en pistol i en taske, og køre 70 km, og så er det et kæmpe problem?
At man skal finde en klub der passer en, er der ikke noget nyt i. Da jeg kørte motocross, boede jeg faktisk 7-8 km fra en klub/bane, men fordi jeg ikke syntes klub/bane passede til mig, havde jeg "hjemklub" 70km væk, hvor klub/bane/mig passede bedre sammen.
Jeg er selvfølgelig heldig at jeg bor et sted hvor der er 10 skytteforeninger indenfor 25km afstand fra mit hjem, så der er noget at vælge imellem, men jeg er naturligvis stadig nødt til at finde den klub, hvor jeg føler mig bedst hjemme. (Og det gjorde jeg for 20 år siden).
De klubber der nu er i mit område, har hver nogle muligheder og begrænsninger. Nogle har kun indendørs faciliteter, nogle kun riffelskydning, nogle har hårde miljø begrænsninger. Derudover har de forskellige områder de satser på, og andre de nedprioriterer.
At bruge det til at kalde foreninger for dobbeltmoralske, snakke om statsstøtte og undgå nye medlemmer, det demonstrerer en udpræget mangel på forståelse for hvordan skytteforeninger fungerer, og hvilke vilkår de opererer under.
Men i mødet med en skytteforening, er det en rigtig god idé at tjekke hvilke muligheder de tilbyder. Kan det passe med dine behov, så kan du jo starte der. Når så dine behov ændrer sig, kan du jo søge en forening der passer bedre, og så enten skifte forening, eller supplere med den nye forening. Min skytteforening tilbyder nogle muligheder som ikke mange andre i området tilbyder, så vi har medlemmer som er aktive i både 2 og 3 andre skytteforeninger - og det har vi det fremragende med! Nogle skyder sortkrudt i en forening, skeet i en anden, 15m bane i en tredje og IPSC i en fjerde - og det er da fint at man kan det, for det er svært at rumme det hele i en og samme forening (vil du opdage, hvis du deltager i arbejdet med det praktiske i din forening).
Dobbeltmoralsk? Næh, meget forskellige regelsæt og krav, meget store miljø krav til skydebanerne. Dermed afgrænser de fleste foreninger hvad de vil dække. (Caspians forening er den eneste jeg kender i Jylland som favner MEGET bredt).
Det med statsstøtten forstår jeg ikke, det må du gerne uddybe. (Det tror jeg er noget du har misforstået).
-
- Platin Member
- Interesser: Westernskydning og genladning
- Geografisk sted: hovedstadsområdet
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 160 times
Du lyder ikke som et medlem jeg kunne tænke mig at have.GoldLuck skrev: ↑18. feb 2021, 11:47Det da dejligt at din økonomi er så fin. Som medlem i en skytteforening er det ikke mit job at have styr på banerne. Det er dem der har ansvaret for banerne. Kan man ikke i varetage denne opgave. Ja så skal man sgu finde noget andet at modtage støtte til.Fast Fumble skrev: ↑18. feb 2021, 10:05Nogen gange morer jeg mig lidt over hvor forkælede og forskruede vi kan blive, når vi får lullet os ind i et fast verdensbillede.GoldLuck skrev: ↑18. feb 2021, 02:28Ja det er der jo så ikke noget nyt i. Har skam kendskab til en forening, (jeg sætter pris på) men det er sgu ikke det fedeste at man skal kører 70 km for at kunne skyde lidt pistol. Nu er det jo så også lidt dobbeltmoralsk,at man gerne vil have statsstøtten, men helst undgå nye medlemmer.
Mvh
Grey
-
- Banned
Du lyder ikke som en der burde modtage statsstøtte.Greyberd63 skrev: ↑18. feb 2021, 11:51Du lyder ikke som et medlem jeg kunne tænke mig at have.GoldLuck skrev: ↑18. feb 2021, 11:47Det da dejligt at din økonomi er så fin. Som medlem i en skytteforening er det ikke mit job at have styr på banerne. Det er dem der har ansvaret for banerne. Kan man ikke i varetage denne opgave. Ja så skal man sgu finde noget andet at modtage støtte til.Fast Fumble skrev: ↑18. feb 2021, 10:05Nogen gange morer jeg mig lidt over hvor forkælede og forskruede vi kan blive, når vi får lullet os ind i et fast verdensbillede.GoldLuck skrev: ↑18. feb 2021, 02:28Ja det er der jo så ikke noget nyt i. Har skam kendskab til en forening, (jeg sætter pris på) men det er sgu ikke det fedeste at man skal kører 70 km for at kunne skyde lidt pistol. Nu er det jo så også lidt dobbeltmoralsk,at man gerne vil have statsstøtten, men helst undgå nye medlemmer.
Mvh
Grey
- Caspian1911
- Moderator
I stedet for at postulere at foreningerne får statsstøtte, gider du så ikke lige forklare, hvad du mener. Det er ved at blive lidt ensporet at høre på.GoldLuck skrev: ↑18. feb 2021, 11:54Du lyder ikke som en der burde modtage statsstøtte.Greyberd63 skrev: ↑18. feb 2021, 11:51Du lyder ikke som et medlem jeg kunne tænke mig at have.GoldLuck skrev: ↑18. feb 2021, 11:47Det da dejligt at din økonomi er så fin. Som medlem i en skytteforening er det ikke mit job at have styr på banerne. Det er dem der har ansvaret for banerne. Kan man ikke i varetage denne opgave. Ja så skal man sgu finde noget andet at modtage støtte til.Fast Fumble skrev: ↑18. feb 2021, 10:05Det med statsstøtten forstår jeg ikke, det må du gerne uddybe. (Det tror jeg er noget du har misforstået).GoldLuck skrev: ↑18. feb 2021, 02:28Ja det er der jo så ikke noget nyt i. Har skam kendskab til en forening, (jeg sætter pris på) men det er sgu ikke det fedeste at man skal kører 70 km for at kunne skyde lidt pistol. Nu er det jo så også lidt dobbeltmoralsk,at man gerne vil have statsstøtten, men helst undgå nye medlemmer.
Mvh
Grey
Hvor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!
-
- Banned
Jeg mener alle skal være velkommen i en forening. Hvis det ikke er tilfældet at man er interesseret i at der kommer andre end ens egen lille indercirkel, bør det være for egen regning.
-
- Silver Member
- Interesser: genladning
- Geografisk sted: sjælland
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 29 times
hvad mener du med at det ikke er for egen regning?
Det er da netop det det er.
Nogen klubber låner rigtigt nok gratis lokaler under håndbold baner eller skøjtebaner eller under en skole
Ligesom forhold klubber låner baner af kommunen osv.
Men ofte kan sådanne lokaler lånes af alle foreninger. Hvis bare man spørger kommunen.
Det er jo et idrætsanlæg hvorfor skulle kommunen ikke udbyde en specifik idrætsgren hvis de har mulighed for det.
Hvilke midler tror du skytteforeninger får?
Og hvis du faktisk mener de fået noget hvor meget mener du så de får.
Hvad står der i regnskabet for den forening du er medlem af?
Det er da netop det det er.
Nogen klubber låner rigtigt nok gratis lokaler under håndbold baner eller skøjtebaner eller under en skole
Ligesom forhold klubber låner baner af kommunen osv.
Men ofte kan sådanne lokaler lånes af alle foreninger. Hvis bare man spørger kommunen.
Det er jo et idrætsanlæg hvorfor skulle kommunen ikke udbyde en specifik idrætsgren hvis de har mulighed for det.
Hvilke midler tror du skytteforeninger får?
Og hvis du faktisk mener de fået noget hvor meget mener du så de får.
Hvad står der i regnskabet for den forening du er medlem af?
Senest rettet af Fastanhol 18. feb 2021, 12:48, rettet i alt 1 gang.
- Caspian1911
- Moderator
Den forening jeg kommer i, er alle velkomne, når de vil overholde spillereglerne, som klubbens egne medlemmer opstiller på generalforsamlingen i form af vedtægterne. Ønsker et medlem noget ændret, kan det sagtens lade sig gøre. Der skal bare indsendes et ændingsforslag til generalforsamlingen, og har man argumenterne i orden og kan skaffe flertal, og det er lovligt i henhold til gældende regler, så kan forslaget blive vedtaget, og ændringen er sket. Sværere er det ikke.
Foreningen har i øvrigt sin egen økonomi, kun støttet af et kommunalt tilskud, som gives til alle foreninger, der gør noget for ungdomsarbejdet. At foreningen så betaler mere tilbage til en udligningsordning for samtlige idrætshaller mm er en anden sag.
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 1193 times
- Been thanked: 185 times
Helt enig!Greyberd63 skrev: ↑18. feb 2021, 11:51Du lyder ikke som et medlem jeg kunne tænke mig at have.
Mvh
Grey

Glemmer du helt at klubberne både har en ret og en pligt til at se mulige kommende medlemmer an?
Det er ikke en ret at blive medlem af nogen forening i Danmark - det er et privilegium. Præcis som "medlemskab" her på NVF
Peter
-
- This member is
- Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
- Has thanked: 236 times
- Been thanked: 278 times
Jeg tror at den her kommentar forklarer en del. I en frivillig forening er det medlemmerne der driver værket. Du kan selvfølgelig holde din kæft, skyde og ikke løfte en finger. Det er der masser der gør og ingen der siger noget til til det. Men hvis du kommer med en højrøstet holdning om at andre er ansvarlige for at du kan skyde, så er du ikke velkommen som medlem.
Med hensyn til tilskud, så kan jeg give et eksempel fra min egen forening, for jeg har regnskabet liggende til revision (ups, endnu et stykke frivilligt arbejde nogen gør så du kan skyde). Vi har 250 medlemmer og kradser 25.000 kroner ind i kontingent. Vi har en omsætning på små 500.000. Og vi får et tilskud på 2.700 kr. Hele tilskuddet er givet til børn og unge, til et voksent medlem får vi nul. Og lokaler og grund er vores egne. Så drop den snak om tilskud.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!
-
- Banned
Det gør jeg ikke nej. Det er en del af jobbet. Ja der har vi den jo. Du har ikke ret til. Du er mindre værd, jeg er højere hævet end dig. Men man kan jo bare starte sin egen forening, Glemmer du ikke helt det?PSindrup skrev: ↑18. feb 2021, 12:57Helt enig!Greyberd63 skrev: ↑18. feb 2021, 11:51Du lyder ikke som et medlem jeg kunne tænke mig at have.
Mvh
Grey![]()
Glemmer du helt at klubberne både har en ret og en pligt til at se mulige kommende medlemmer an?
Det er ikke en ret at blive medlem af nogen forening i Danmark - det er et privilegium. Præcis som "medlemskab" her på NVF
Peter
-
- Banned
Der gives tilskud til alle.HR skrev: ↑18. feb 2021, 13:10Jeg tror at den her kommentar forklarer en del. I en frivillig forening er det medlemmerne der driver værket. Du kan selvfølgelig holde din kæft, skyde og ikke løfte en finger. Det er der masser der gør og ingen der siger noget til til det. Men hvis du kommer med en højrøstet holdning om at andre er ansvarlige for at du kan skyde, så er du ikke velkommen som medlem.
Med hensyn til tilskud, så kan jeg give et eksempel fra min egen forening, for jeg har regnskabet liggende til revision (ups, endnu et stykke frivilligt arbejde nogen gør så du kan skyde). Vi har 250 medlemmer og kradser 25.000 kroner ind i kontingent. Vi har en omsætning på små 500.000. Og vi får et tilskud på 2.700 kr. Hele tilskuddet er givet til børn og unge, til et voksent medlem får vi nul. Og lokaler og grund er vores egne. Så drop den snak om tilskud.
HR
- Bofhenator
- Moderator
- Kontakt:
Du har fuldstændig misforstået foreningslivet. Det er ikke dig der køber en vare. Du er medlem, med fuldstændig samme muligheder som alle de andre medlemmer.
Det er ofte ikke nogens "job". Som regel er alle ulønnede frivillige, forskellen på dig og dem der gør en indsats er at de har taget ansvar. Du piver bare. Få fingeren ud og gør en indsats. Søg indflydelse, så får du den.
Det er med andre ord lige så meget dit "job" som alle andre medlemmers "job", så mand dig op og hold op med at hyle.
/bofh
Hanlons razor
Hanlons razor