pba helveds hagl fra gamo

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Brugeravatar
Færingen
Newbie
Newbie
Indlæg: 14
Tilmeldt: 25. sep 2007, 15:04
Geografisk sted: Færøerne.

pba helveds hagl fra gamo

Indlæg af Færingen » 26. sep 2007, 21:31

sad i bilen og lurede skeptisk på pakken med pba haglen da jeg kørte hjem fra den lokale grejpusher han havde ringet og sagt at nu var gamo,s nu vidunder hagl kommet.husk på heroppe går der lidt tid før man får de nye ting på market.jeg har læst og hørt en del men vil gerne drage mine egne erfaringer.så jeg måtte straks til Torshavn efter et par pakker. :mad:
Nu skal jeg prøve at gøre en lang historie kort.
nu er jeg så heldig at min kælder er ca 10 meter lang iden ene ende har jeg opsat en 4*4 træstolpe fra loft til gulv hvor mit kuglefang/skydekasse sidder i samme højde som min kone,s nye vaskemaskine/tørrertrumle som står ca 40 cm til højre for stolpen.
første skud Zap-- godt smæld men hva er nu det ingen pling ??hmmm går en tur hen til kuglefanget ingen huller hva fanden er nu det?? knækker geværet kigger i løbet ingen hagl???ser til min rædsel at jeg har skudt hul i en sort pose med børnenes vintertøj som står på en reol bag stolpen,ca 20cm til højre for kuglefanget..jøøøøseesss tænker jeg den er helt gal.
4 nye skud ingenting kan ikke samle dem på et a4 ark .
det 5 skud zaappp-- godt pling men ser til mine bange anelser en stor bule på min kones nye tørretrumle :shock:

konklusion pba hagl er noget lort ..
Fakta.. skal nok købe en ny tørretrumle til min kone hun har ikke snakket til mig i to dage.. :,.>(/
En vindstille dag på Færøerne ..Hmmmm.

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3159
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 205 times

Re: pba helveds hagl fra gamo

Indlæg af Grendel » 26. sep 2007, 21:38

Færingen skrev:
konklusion pba hagl er noget lort ..
Fakta.. skal nok købe en ny tørretrumle til min kone hun har ikke snakket til mig i to dage.. :,.>(/
Damn, Det var nogle dyre lærepenge <+: håber lidt for dig den stod for udskifning alligevel...
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: pba helveds hagl fra gamo

Indlæg af Yamamoto » 26. sep 2007, 21:45

Hmm, 20 cm sideværts på 10 meter er ret meget, lad mig holde mig langt væk fra de hagl...

Brugeravatar
Færingen
Newbie
Newbie
Indlæg: 14
Tilmeldt: 25. sep 2007, 15:04
Geografisk sted: Færøerne.

Re: pba helveds hagl fra gamo

Indlæg af Færingen » 26. sep 2007, 22:07

Jeg skød med mit gamo shadow 1000 ved ikke om de er mere precise med et gevær med mindre udgangshastighed :???:
En vindstille dag på Færøerne ..Hmmmm.

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1436
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 38 times
Been thanked: 118 times

Re: pba helveds hagl fra gamo

Indlæg af Cygnus X » 27. sep 2007, 04:03

haglene er super lette....og når de vælter ud supersonisk bliver de kastet rundt af trykbølgen....jeg havde ikke forstillet mig 20 cm på 10 meter....

Fakta er at det er et pladder hagl....som en eller anden markedførings gut har fundet på for at hæve Gamo's geværers hastighed, da vi alle ved at alle undtagen rigtige lufttosser køber geværet fordi det kan skyde 350 m/s i modsætning til en hw97k's noget mere moderate hastighed..jeg ved godt hvad jeg vil købe

bare surt endnu en faldt i fælden
pick my lock and meet my glock

Jeppe
Newbie
Newbie
Indlæg: 21
Tilmeldt: 28. aug 2007, 08:50
Geografisk sted: Vendsyssel SØ

Re: pba helveds hagl fra gamo

Indlæg af Jeppe » 27. sep 2007, 11:52

Hej til Færøerne
Har en Gamo Hunter 440 - 5,5 og har på 15 meter haft gode resultater med Gamo Pro Magnum hagl så det var måske en mulighed at prøve dem hvis du ikke allerede har førsøgt det.
En anelse bedre - men knapt målbart - resultat med H&N Diabolo Baracuda.

http://www.punkt1.dk/default.asp?mode=c ... assed=true" target="_blank" target="_blank

Og så skulle du måske lige besøge dette link :mad:

Fortsat god skydning :-;>/

Brugeravatar
kt8
Banned
Banned
Indlæg: 670
Tilmeldt: 16. maj 2005, 19:09
Geografisk sted: NordJylland

Re: pba helveds hagl fra gamo

Indlæg af kt8 » 27. sep 2007, 15:10

Jeppe skrev:Hej til Færøerne
Har en Gamo Hunter 440 - 5,5 og har på 15 meter haft gode resultater med Gamo Pro Magnum hagl så det var måske en mulighed at prøve dem hvis du ikke allerede har førsøgt det.
En anelse bedre - men knapt målbart - resultat med H&N Diabolo Baracuda.

http://www.punkt1.dk/default.asp?mode=c ... assed=true" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Og så skulle du måske lige besøge dette link :mad:

Fortsat god skydning :-;>/
Sælger de hagl i PUNKT1..det er sku nyheder for mig :???:
"This is my BOOMSTICK"

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: pba helveds hagl fra gamo

Indlæg af Slettes3 » 27. sep 2007, 15:23

Færingen skrev:sad i bilen og lurede skeptisk på pakken med pba haglen da jeg kørte hjem fra den lokale grejpusher han havde ringet og sagt at nu var gamo,s nu vidunder hagl kommet.husk på heroppe går der lidt tid før man får de nye ting på market.jeg har læst og hørt en del men vil gerne drage mine egne erfaringer.så jeg måtte straks til Torshavn efter et par pakker. :mad:
Nu skal jeg prøve at gøre en lang historie kort.
nu er jeg så heldig at min kælder er ca 10 meter lang iden ene ende har jeg opsat en 4*4 træstolpe fra loft til gulv hvor mit kuglefang/skydekasse sidder i samme højde som min kone,s nye vaskemaskine/tørrertrumle som står ca 40 cm til højre for stolpen.
første skud Zap-- godt smæld men hva er nu det ingen pling ??hmmm går en tur hen til kuglefanget ingen huller hva fanden er nu det?? knækker geværet kigger i løbet ingen hagl???ser til min rædsel at jeg har skudt hul i en sort pose med børnenes vintertøj som står på en reol bag stolpen,ca 20cm til højre for kuglefanget..jøøøøseesss tænker jeg den er helt gal.
4 nye skud ingenting kan ikke samle dem på et a4 ark .
det 5 skud zaappp-- godt pling men ser til mine bange anelser en stor bule på min kones nye tørretrumle :shock:

konklusion pba hagl er noget lort ..
Fakta.. skal nok købe en ny tørretrumle til min kone hun har ikke snakket til mig i to dage.. :,.>(/
Set over den brede linie, kommer der ikke noget godt fra "El Crappo". De må ha´verdens bedste marketingafd, for ellers var der ingen der gad at købe deres produkter. <=>

Et godt tysk luftgevær a la Weihrauch eller de engelske Theoben eller Air Arms er at foretrække.....men de koste osse noget mere.....og alligevel er det faktisk billigere at købe kvalitet fra beyndelsen....men det er der nogen der aldrig opdager. >><>>:
I min verden er El Gamohagl noget man smelter om til fiskeblylodder, eller skyder af i en slangebøsse.. :vomit:

El Gamo er et bevis for at den sidste "sucker" ikke er født endnu... :roll:( sorry, couldn`t resist in saying such)

Brugeravatar
Færingen
Newbie
Newbie
Indlæg: 14
Tilmeldt: 25. sep 2007, 15:04
Geografisk sted: Færøerne.

Re: pba helveds hagl fra gamo

Indlæg af Færingen » 27. sep 2007, 18:03

Hej igen jeg har også et gamo 1250 i 5.5 som jeg er meget tilfreds med .skyder små serier med 5 skud på 20 meter i haven når vejret tillader udedørskydning med en samling på 30 mm som jeg selv er ganske tilfreds med :) ved godt det kan gøres bedre men det kommer :evil: da skyder jeg med pro magnum da vi ikke kan købe andet end gamo hagl heroppe.men har lige bestilt hagl fra NVF som jeg venter spændt på at postmand Per kommmer med :mad:
En vindstille dag på Færøerne ..Hmmmm.

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: pba helveds hagl fra gamo

Indlæg af Yamamoto » 27. sep 2007, 22:26

Havde lige fingrene i et par dåser Gamo hagl i dag og fik bekræftet mine forbehold. Uens i størrelse med grimme 'støbe-rester' på mange af dem eller ditto huller hvor bly-pillen har været for lille. Det kan godt være at de har fancy faconer, men de skyder ikke specielt godt...

Jeppe
Newbie
Newbie
Indlæg: 21
Tilmeldt: 28. aug 2007, 08:50
Geografisk sted: Vendsyssel SØ

Re: pba helveds hagl fra gamo

Indlæg af Jeppe » 28. sep 2007, 10:40

Hej kt8

Skal ikke kunne sige om de sælger hagl - MEN JEG ER SIKKER PÅ AT DE SÆLGER TØRRETUMBLERE :eek:

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: pba helveds hagl fra gamo

Indlæg af Longrifle » 30. sep 2007, 18:25

Jeg har gode erfaringer med Gamo´s match hagl i 4,5 på de korte afstande i min CFX, samt med gamo´s TS 10, der er rigtig gode på de lange (50m +) afstande. Men bedst er nu H&Ns diabolo baracuda, der lige samler en kende bedre samt er mere ensartede.

H&Ns Finale Match og RWS Super H Point er også kanon-hagl.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Besvar