Morten273 skrev:HappyNanoq skrev:LFuppen skrev:Næh - de ville bare gå ind i en Norsk jagtbutik og vælge den dæmper de skulle bruge.
Der købes de helt legalt på samme måde andre køber et rugbrød i en dansk fødevarebutik - 0 tilladelser kræves

Det lyder bekendt.

Ved i hvad "tilladelse" betyder oppe ved jer? eller har i overhovedet noget "lovgivning"

Fullauto: kun mod tilladelse, gives i praksis aldrig. Men tidligere kunne man godt købe halvauto og fullauto våben.
Halvauto er forbeholdt fangerne, og kan købes med fangerbevis (ikke egentlig tilladelse) Folk der ejede halvautos kunne få en tilladelse til disse, men måtte så ikke bruge dem til fangst.
Alle øvrige våben kan købes i "fri håndkøb"
Ammunition er der ligeledes IKKE begrænsninger på heller.
Håndvåben kun mod tilladelse, og denne gives sjældent - men det er muligt at få.
Der er ingen egentlige skydeklubber med riffelbaner/pistolbaner her i Grønland, men det er også de færreste fangere der ville betro deres liv til et håndvåben alligevel. Håndvåben skulle man syntes er gode til selvforsvar mod farlige dyrearter, menfangerne vil hellere have en relativ kraftig riffel i stedet.
Lyddæmpere er end ikke nævnt i våben eller jagtlovgivningen, og sælges ligeledes i "fri håndkøb"
De benyttes på alle slags våben og kan frit bruges til hyggeskydning og jagt, om man så lyster :)
Der er ikke krav om Skafor Blå skab - man ANBEFALER at våbnet står i ét rum, og ammunitionen ligger i et andet rum. (ikke et krav ;) )
Der er end ikke krav om importtilladelse ved indførsel af våben.
Den eneste årsag til at jeg får lavet importtilladelse, er at Dk politi kræver denne, for at måtte lave en eksporttilladelse.
Så det svarer til at Dk politi giver dig tilladelse til at købe vingummibamser i tyskland og få dem sendt.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.