Nu er det jo også vigtigt at huske på at det i forvejen er ulovligt at have ulovlige våben, samt at skyde efter og på andre mennesker fordi det er ulovligt. Ligeledes er det også er ulovligt at bruge ellers lovlige våben til ulovlige foretagender.
Men hvis vi gør det endnu mere ulovligt, så kan det være de kan lære det!
Regeringens lovforslag - Ny bandepakke.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydevåben...
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 69 times
-
- Gold Member
- Interesser: Ammunition
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 185 times
Re: Regeringens lovforslag - Ny bandepakke.
Jeg synes at der er langt fra din oprindelige påstand til det som det er blevet (måske) dokumenteret indtil nu!
Jeg har tidligere lavet en opgørelse ud fra de kilder som jeg havde adgang på daværende tidspunkt, den opgørelse viste at Politi og Forsvar mister langt flere våben hvert år end skyttemiljøet har mistet de sidste mange mange år.
Jeg mener at jeg skrev om opgørelsen her på fora, så måske opgørelsen kan genfindes.
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"
-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 503 times
Re: Regeringens lovforslag - Ny bandepakke.
Jeg kan ikke stå for en IT-arkæologisk udfordringRigsby skrev: ↑24. aug 2022, 20:26Jeg synes at der er langt fra din oprindelige påstand til det som det er blevet (måske) dokumenteret indtil nu!
Jeg har tidligere lavet en opgørelse ud fra de kilder som jeg havde adgang på daværende tidspunkt, den opgørelse viste at Politi og Forsvar mister langt flere våben hvert år end skyttemiljøet har mistet de sidste mange mange år.
Jeg mener at jeg skrev om opgørelsen her på fora, så måske opgørelsen kan genfindes.

Rigsby skrev: ↑4. feb 2018, 12:48Min opfattelse er at DR, eller nogle andre medier i dette land for den sags skyld, ikke er sat i verden for at udbrede sandheder, kun nyheder.
Jeg gad ikke lige skrive det igen så derfor har jeg sakset mit indspark fra en anden tråd her på foraet.
------------
Uanset om man kan lide det eller ej så er den største mængde af våben i Danmark blevet stjålet fra ...... Ja, gæt selv: Staten
Ved indbrudet på Antvortskov blev der stjålet 44 stk Fuldautomatiske rifler og fra 2007 til 2014 har Forsvaret og politiet til sammen mistet 329 skydeklare våben, så i det lys så tror jeg at risikoen for at Politiet og forsvaret forsyner det kriminelle miljø er langt større end jægere og sportsskytter.
-----------
Når betjentens udtalelser ses i dét lys, så virker det som om at han ikke aner hvad som er op eller ned, men det skal som sædvanligt ikke afholde nogen fra at udtale sig.
Måske skulle man ændre trådens overskrift til: "Dansk Politi og forsvar forsyner kriminelle med våben" gad vide om det ville blive årsag til et par klik eller tre?
Gad vide om den såkaldte journalist kigger med her?