Som overskriften siger mangler jeg en til at læse mit afslag fra fynspoliti og videre mit svar fra rigspolitiet, og så komme med noget tekst forslag. det drejer sig om en STI riffel
Venlig hilsen
Allan
Derfor kan det ikke lægges til grund for et afslag, at våbnet har militært udseende." ved vurderingen af et konkret våben i forbindelse med en ansøgning om tilladelse til erhvervelse til jagtbrug ses der ikke at være hjemmel til at tage hensyn til andre forhold end rent tekniske og sikkerhedsmæssige."
Det er vist en velkendt sag at der er én vis person på kontoret på Fyn, som konsekvent siger N.E.J.Lassescout skrev:Du kan godt stramme den en tand, og skrive, at det er påfaldende så hårdnakket netop Fyns Politi nægter tilladelse til halvautomatiske rifler under omstændigheder hvor andre politikredse giver tilladelse. Det er en overtrædelse af lighedsgrundsætningen efter hvilken loven burde være lige for alle. Det er også påfaldende, at Fyns Politi kun anvender ældre fejlbehæftede retskilder som støtter deres holdning om at give afslag, men ignorerer nyere cirkulæreskrivelser og meddelelser fra Justitsministeriet der betyder at der skal meddeles tilladelse.
Jammen hr. betjent - min AR skal jo males(savner min englesmiley fra MSN her)Evildoc skrev:Så prøv en halvauto riffel med et sjovt blacklook så er svaret tydeligt NEIN NEIN
Hvis der er udstedt tilladelse til det, så kunne det være rart at kunne referere til et journalnummer.Kruffe skrev:Der er udstedt tilladelse til AR15 så sent som for under 14 dage siden i Rødovre.... Farcen med forskellig praksis rundt om i landet fortsætter åbenbart. Troede jf. artiklen fra Jæger at der nu var blevet klarhed?? Hvis JM og Rigspolitiet har den holdning, som er meldt ud til Jægerforbundet, så burde det vel være en formsag at klage til Rigspolitiet og få medhold....og få Fyns Politi til at overholde gældende ret??
ja det er godt gået, sg*da !Evildoc skrev:Hehe nu var de så flinke at de har sendt et screenshot af deres våben database med 1 tilladelse der er givet, og 2 der er ophørt og 1 der er tilbage kaldt med journal nr
og cpr nr på på de personergodt gået Hr Betjentsen
Man skal ALDRIG i forbindelse med anke over et afslag, referer til andre der godt må, det eneste du riskerer er at genere disse mennesker der har været heldige at slippe igennem. Du skal i stedet argumentere ud fra lovteksten og informationsskrivelsen fra Jægerforbundet. Det er smagsløst og tarveligt, og det du egentligt siger med sådan en henvendelse er faktisk bare: "Buuhu... når jeg ikke må, så må han heller ikke".Timsen skrev:Hvis der er udstedt tilladelse til det, så kunne det være rart at kunne referere til et journalnummer.Kruffe skrev:Der er udstedt tilladelse til AR15 så sent som for under 14 dage siden i Rødovre.... Farcen med forskellig praksis rundt om i landet fortsætter åbenbart. Troede jf. artiklen fra Jæger at der nu var blevet klarhed?? Hvis JM og Rigspolitiet har den holdning, som er meldt ud til Jægerforbundet, så burde det vel være en formsag at klage til Rigspolitiet og få medhold....og få Fyns Politi til at overholde gældende ret??
Det er jo desværre altid nemt at give afslag når vores eneste argumenter er "jammen det har XXX fået tilladelse til". Hvis ikke vi kan referere til en konkret tilladelse som er gået igennem, så er det svært at hævde præcedens - og så vil et afslag jo nok være meget sandsynligt.
Der er jeg så ikke helt enig - og specielt ikke i "buhu"-kommentaren. Det handler slet ikke om "misundelse".Lycon skrev:Man skal ALDRIG i forbindelse med anke over et afslag, referer til andre der godt må, det eneste du riskerer er at genere disse mennesker der har været heldige at slippe igennem. Du skal i stedet argumentere ud fra lovteksten og informationsskrivelsen fra Jægerforbundet. Det er smagsløst og tarveligt, og det du egentligt siger med sådan en henvendelse er faktisk bare: "Buuhu... når jeg ikke må, så må han heller ikke".
Du tager jo slet ikke hensyn til det Lycon skriver.Timsen skrev: Der er jeg så ikke helt enig - og specielt ikke i "buhu"-kommentaren. Det handler slet ikke om "misundelse".
Det handler om at alle skal være lige for loven i et retssamfund - og vi har krav på at blive behandlet ens og jfr. loven.
Lovteksten og informationsskrivelsen fra Jægerforbundet er jo naturligvis det første man tager udgangspunkt i - og klager efter.
Hvis man derimod skal påvise forskelsbehandling i sagsforløbet, så ER man bare nødt til at kunne argumentere for andre sagers udfald.
En tilladelse til én ansøger, og et afslag til en anden, uden nævneværdig forskel i det ansøgte og i ansøgerens "juridiske status" (andet end at man bor i en forkert landsdel), mener jeg er et tungtvejende argument i enhver klagesag.
Et eksempel på dette er f.eks. arbejdsskadeerstatningssager, hvor én person kan få afslag, og en anden får erstatning - på samme skade.
Hvis den første klager med henvisning til den anden, hvis arbejdsskade blev godkendt, så har man en rimelig stærk sag.
Når ordensmagten ét eller andet sted, har vurderet at der kan gives tilladelse, så vil jeg da afgjort påstå, at med mindre der i MIN konkrete sag er noget, som LOVMÆSSIGT begrunder et afslag, så er en klage med begrundelsen at tilladelse er givet andetsteds under samme forudsætninger, et vægtigt argument.
Det er jo en kendt sag at politiet til enhver tid kan tilbagekalde tilladelser. Hvis vi alle begynder at pege fingre af "de heldige", bliver der nok hurtigt langt imellem dem.Lycon skrev:det eneste du riskerer er at genere disse mennesker der har været heldige at slippe igennem