Information om våbenloven ang. knive

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 210 times
Been thanked: 196 times

Re: RE: Re: Information om våbenloven ang. knive

Indlæg af Caspian1911 » 20. jul 2016, 09:33

Kambiri skrev:
Evil-Honda skrev:Bøde ifølge den nye knivlov i Kalundborg
http://sn.dk/Kalundborg/21-aarig-ramt-a ... kel/585650
En 21-årig mand fra Kalundborg var en af de første til at føle konsekvenserne af den nye knivlov.
Han blev ved 4-tiden natten til søndag på et værtshus i Kordilgade fundet i besiddelse af en kniv med en bladlængde på seks centimeter.
Efter den gamle knivlov gjorde han ikke noget ulovligt, men med den nye lov er det blevet forbudt at bære kniv i nattelivet.
Politiet konfiskerede derfor hans kniv, og han kan se frem til at modtage en bøde.
Hvad f...... laver han også der med en kniv i lommen? Undskyld mig men det er sku i orden at få en bøde for det!

Sendt fra min SM-G388F med Tapatalk
Hvad er der galt i at have en kniv i lommen der? Jeg er meget stor modstander af lovgivning, der straffer på formodning om ugerning.

Jeg har stort set altid en kniv i lommen, og selv om jeg er på værtshus kl 04:00, så bliver jeg altså ikke skingrende sindssyg og står og flagrer med den, eller stikker kniven i andre mennesker.
Hvor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!

Timber
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 124 times
Been thanked: 178 times

Indlæg af Timber » 20. jul 2016, 10:00

Caspian1911 skrev:
Kambiri skrev:
En 21-årig mand fra Kalundborg var en af de første til at føle konsekvenserne af den nye knivlov.
Han blev ved 4-tiden natten til søndag på et værtshus i Kordilgade fundet i besiddelse af en kniv med en bladlængde på seks centimeter.
Efter den gamle knivlov gjorde han ikke noget ulovligt, men med den nye lov er det blevet forbudt at bære kniv i nattelivet.
Politiet konfiskerede derfor hans kniv, og han kan se frem til at modtage en bøde.
Hvad f...... laver han også der med en kniv i lommen? Undskyld mig men det er sku i orden at få en bøde for det!

Hvad er der galt i at have en kniv i lommen der? Jeg er meget stor modstander af lovgivning, der straffer på formodning om ugerning.

Jeg har stort set altid en kniv i lommen, og selv om jeg er på værtshus kl 04:00, så bliver jeg altså ikke skingrende sindssyg og står og flagrer med den, eller stikker kniven i andre mennesker.
Præcis... Her hvor jeg bor, var det ikke unormalt i hvert fald i "gamle dage", at fredagsbajeren trak lidt ud for håndværkeren, Så der kunne man godt finde arbejdsbuksklædte fyre med tommestok, blyant og stanleykniv siddende på værtshus kl. 2 om natten, uden at der nødvendigvis blev stukket nogen ned af den grund.. Faktisk er jeg sikker på at der slet ikke blev stukket nogen ned.. Selvom der af og til var et par stykker der fik "stukket" sig en på gummerne... :fun:
M.v.h. Timber

Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Kenned
Platin Member
Platin Member
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 231 times
Been thanked: 215 times

Indlæg af Kenned » 20. jul 2016, 10:13

Kambiri skrev:

Som en hel generel betragtning, så må jeg indrømme at jeg synes det er et problem at EDB begrebet er fjernet for små lommeknive. Hvis man vitterlig går rundt med en lille foldekniv i lommen altid, så synes jeg det er meget at forlange at folk - inden de går ud af døren - skal kende planerne for resten af dagen, og om det kunne indbefatte at man kom til at befinde sig i en situation hvor der ikke må bæres "EDC" kniV.

Hilsen Kenneth

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 410 times
Been thanked: 960 times
Kontakt:

Re: Information om våbenloven ang. knive

Indlæg af Bofhenator » 20. jul 2016, 11:56

Det kan godt være jeg er fjollet, men jeg har en bobble-kuvert med en masse frimærker og min egen adresse med i tasken, altid. Står jeg pludselig i en situation hvor jeg skal noget hvor jeg ikke kan have kniven med, så ryger den i kuverten og dukker op hjemme et par dage (eller 5... post.dk i ved nok) senere...

Er det helt tovligt? Må indrømme jeg ikke helt kan gennemskue og jeg har tabt småkagerne her...
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Sirupate
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Blankvåben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 11 times
Been thanked: 16 times

Indlæg af Sirupate » 20. jul 2016, 12:45

Bofhenator skrev:Det kan godt være jeg er fjollet, men jeg har en bobble-kuvert med en masse frimærker og min egen adresse med i tasken, altid. Står jeg pludselig i en situation hvor jeg skal noget hvor jeg ikke kan have kniven med, så ryger den i kuverten og dukker op hjemme et par dage (eller 5... post.dk i ved nok) senere...

Er det helt tovligt? Må indrømme jeg ikke helt kan gennemskue og jeg har tabt småkagerne her...
Lyder meget fornuftigt - udover at det selvfølgelig er PostDK. I disse dage har jeg større tillid til flaskepost, men hvad kan man gøre.

Som et kuriosum kan jeg nævne at jeg engang for mange år siden (98-99) skulle følge en kæreste til flyet. Da jeg skulle med ind i venteområde, skulle jeg visiteres - og den Buck folder jeg altid havde på mig dukkede op. Den rare sikkerhedsvagt tilbød mig at holde den indtil jeg kom tilbage. I dag var AKS nok blevet tilkaldt og jeg var efter rettergang og offentlig udhængning som ravende psykopat endt fattig, forarmet og undsagt på et sømandshjem i Fredericia med udsigt til en tidlig død som eneste lyspunkt i livet.

iPhone 6S + Tapatalk
Those who beat their swords into plowshares usually end up plowing for those who kept their swords.
-Benjamin Franklin

Radioactive_Man
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Skyde- og blankvåben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Indlæg af Radioactive_Man » 23. jul 2016, 18:06

Fra politiets retningslinjer:
"Ifølge forarbejderne til loven vil det som hidtil ved vurderingen af, om der foreligger et anerkendelsesværdigt formål bl.a. indgå, hvordan kniven er udformet. Det forhold, at kniven er enhåndsbetjent, vil i den forbindelse efter omstændighederne kunne tillægges betydning. Kan det lægges til grund, at der er tale om enhåndsbetjent foldekniv særligt udformet med henblik på brug som et hurtigtrækkende angrebs- eller stikvåben, og som generelt ikke ses at have et fornuf-tigt formål, vil der sjældent kunne foreligge et anerkendelsesværdigt formål med at bære en kniv på offentligt tilgængelige steder."

Det er kun et spørgsmål om tid, før alle der har købt "rigtige" enhåndsbetjente knive (med hul, stud, flipper eller lignende) begynder at få problemer med strisserne, for det er jo farlige, farlige angrebsvåben. Jeg spår, at en eller anden jæger eller fisker snart får problemer på den konto, selvom formålet med at gå med kniv i den sammenhæng er fuldt anerkendelsesværdigt.

I retningslinjerne står også, at multiværktøjer i bilen skulle være ok, men hvad så hvis toolet er enhåndsbetjent. Er det så ok, eller gør enhåndsbetjeningen mig til forbryder?

Den nye infoside hos politiet rummer mere end dobbelt så meget tekst som den gamle. I guder, for en "forenkling" af knivloven.

EDIT: Redigeret for sproglig klarhed.
Senest rettet af Radioactive_Man 23. jul 2016, 20:06, rettet i alt 1 gang.

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Indlæg af C-X » 23. jul 2016, 19:44

:goodpost:

Præcis min frygt. Det her ender galere end galt.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Birk
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: jagt
Geografisk sted: 3700

Indlæg af Birk » 24. jul 2016, 08:02

Hvis kniven er designet som jagtkniv, f. eks. Victorinox Hunter Pro og bæres i forbindelse med jagt, må den da i følge den nye knivlov være lovlig og formålet anderkendelsværdigt ?

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Indlæg af C-X » 24. jul 2016, 08:35

Birk skrev:Hvis kniven er designet som jagtkniv, f. eks. Victorinox Hunter Pro og bæres i forbindelse med jagt, må den da i følge den nye knivlov være lovlig og formålet anderkendelsværdigt ?
Måske... Men hvad så når en vælger en kniv med et klingedesign i form af en tanto eller karambit?
Den slags er jo sindssygt farlige angrebsknive, såkaldte assault knives. Særligt hvis den er sort.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Birk
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Birk » 24. jul 2016, 10:03

Fik ellers tudet ørene fulde herinde af, at der ikke længere var noget der hed farlige knive, men at det kun var et spørgsmål om anderkendelses værdigt formål og da jagt, fiskeri mm. er anerkendelse værdige formål, må det vel være i forbindelse med ikke planlagte daglige gøremål, at de kigger på knivens formål og måske, måske ikke vil anderkende knive der åbnes med en hånd, tantoknive mm.?

Radioactive_Man
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Skyde- og blankvåben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1 time

Indlæg af Radioactive_Man » 24. jul 2016, 10:37

Birk skrev:Hvis kniven er designet som jagtkniv, f. eks. Victorinox Hunter Pro og bæres i forbindelse med jagt, må den da i følge den nye knivlov være lovlig og formålet anderkendelsværdigt ?
Jeg forstår på politiets skriftlige udgydelser, at man her vil lægge vægt på, at der er hul i klingen, og at kniven derfor er det, som i tidligere knivlove har været betegnet som en "hurtigtrækskniv".

Iøvrigt står der stadig på min blankvåbentilladelse, at hurtigtræksknive ikke er tilladt. Er der nogen der ved, om vi alle skal have ny blankvåbentilladelse?

Brugeravatar
Wildlife
This member is
This member is
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Has thanked: 189 times
Been thanked: 163 times
Kontakt:

Indlæg af Wildlife » 25. jul 2016, 20:26

Det er nu 20 dage siden jeg søgte blankvåbentilladelse, intet hørt endnu, udover kvittering for ansøgning på mail d. 5. juli..

Mon de er ferieramte eller bare langsomme?
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

MichaelMejer
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Blankvåben og luftrifler
Geografisk sted: Kongernes Nordsjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Indlæg af MichaelMejer » 25. jul 2016, 20:36

Wildlife skrev:Det er nu 20 dage siden jeg søgte blankvåbentilladelse, intet hørt endnu, udover kvittering for ansøgning på mail d. 5. juli..

Mon de er ferieramte eller bare langsomme?
Mon ikke det bare er en kombination af begge dele...

Brugeravatar
Wildlife
This member is
This member is
Kontakt:

Indlæg af Wildlife » 28. jul 2016, 11:31

Nu ringede jeg lige til ACV for at høre hvor langt min ansøgning var kommet..

Den ligger til vurdering hos deres konsulenter, da de ikke lige ved hvilket ben de skal stå på i forhold til knivloven, så der går nok et stykke tid endnu inden den kommer videre..

Vedkommende jeg talte med havde dog en idé om at den nok ville blive afvist... Men så kan vi jo prøve en klagesag derfra..

Så jeg prøver da at påminde dem igen midt i august.. Er der nogle krav om sagsbehandlingstid man kan pege på hvis de trækker sagen ud i evigheder?

Brugeravatar
Wildlife
This member is
This member is
Kontakt:

Indlæg af Wildlife » 28. jul 2016, 21:47

Nå, det er åbenbart dag for svar fra det offentligt.

Har netop modtaget nedenstående som svar på mit spørgsmål om hvorvidt jeg må have en kniv eller et multitool liggende fast i bilen.

De kunne godt lige have nævnt hvilke omstændeligheder de mener der kan tale for eller imod at man har en kniv i bilen..

Men så kan jeg jo vise dette svar til politiet hvis de afviser min ansøgning.. Jeg forudser en lang kamp i klagesystemet..
Vedhæftede filer
svar-fra-jm.jpg
svar-fra-jm.jpg (289.82 KiB) Vist 9897 gange

ReneKJ
This member is
This member is
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 503 times

Indlæg af ReneKJ » 29. jul 2016, 09:30

Wildlife skrev: De kunne godt lige have nævnt hvilke omstændeligheder de mener der kan tale for eller imod at man har en kniv i bilen..

Men så kan jeg jo vise dette svar til politiet hvis de afviser min ansøgning.. Jeg forudser en lang kamp i klagesystemet..
Det er da helt overlagt at du får sådan en bureaukrat-skrivelse som ikke svarer på noget som helst.

Der er åbenbart ingen som vil påtage sig at komme med klare regler for hvordan loven skal tolkes, så det bliver en endeløs række af personsager.

Egenligt er det sådan noget en grundlov burde beskytte imod.

Brugeravatar
Randy M
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt og våben
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 110 times
Been thanked: 116 times

Indlæg af Randy M » 4. aug 2016, 02:13

Når man ser hvordan den gamle knivlov blev "tolket" helt ud i det ekstremt absurde, så er jeg ikke særligt tryg ved at en betjent skal vurdere om mit foremål med en medtagen kniv er "anerkendelsesværdigt". Jeg er endnu mindre tryg ved at at min knivs udseende også skal vurderes, og om den er for "farlig" til det foremål jeg havde i tankerne. Der nævnes bla at det vil blive taget med i "vurderingen" hvis kniven er enhåndsbetjent. Min fantasi skal ikke på overarbejde for at forstille sig en betjent der synes det er overkill at have en foldekniv med hul til tommelfingeren med på en sheltertur, til jagt eller andet hvor man skulle formode der ikke var noget problem nu de var blevet lovlige. Så indtil videre er jeg ret forsigtig, jeg føler mig ikke sikker på at det jeg gør er lovligt, og der er sgu for meget at miste.

Jeg har set politiet har redigeret deres vejledning til knivloven efter den nye trådte i kraft. De har bla taget det ud med at spejdere ikke kan andvende knive på over 12cm.

Er der nogen der ved om vi nu med nogenlunde sikkerhed kan tage en +12cm kniv med ved overnatning i det fri, så længe den ikke en Rambo first blood movie replica knife?

Lige fra hoften: i forhold til macheter. Er der stadig nogenlunde enighed om at de kan bruges som redskab på privat grund? Afgrening af stammer, udtyndning af bevoksning osv?

Jeg havde egentlig tænkt mig at spørge JM, men da jeg er ufattelig dårlig til at formulere mig på et sprog de tager seriøst vil jeg helst være fri.

Jeg er uden internet de næste par dage, så hvis nogen er så flinke at svare er det ikke af uhøflighed jeg ikke reagere :beback: :blink:

Mvh Nicolai :razz:

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Has thanked: 268 times
Been thanked: 1158 times

Indlæg af Elbæk » 4. aug 2016, 09:10

De betjente jeg kender/omgås, siger at beskeden oppefra har været ret klar; gå efter de "faste kunder" (ie. de kriminelle) og folk som bærer kniv i nattelivet o.lign. "Huskereglen" lader til (kan jeg forstå) at være, at man skal afholde sig fra at være i besiddelse af en kniv på lokationer og til arrangementer hvor der er alkoholbevilling.
I samme åndedrag har beskeden været, at man ikke skal søge at "efterprøve" rammerne for den nye lov. Hvad dét præcis betyder, er der delte meninger om, men det lader til at den mest gængse tolkning er; "Lad være med at skabe en situation som vi oplevede det med den gamle lov!"
Ser man bort fra en enkelt lokal ældre pensioneret betjent, som er glad for at høre sig selv tale og anser sig selv for at være et alvidende orakel mht. våbenloven, uden dog at formå et imponere nogen, i hvert fald ikke undertegnede (samme pensionerede betjent påstår f.eks. til stadighed hårdnakket at alle låsbare knive er ulovlige), så har ingen af de betjente jeg har talt med vedr. knive, udtrykt det mindste om at der, som de er blevet briefet iht. den nye lov, skulle gøre sig noget særligt gældende mht. anerkendelsesværdigt foremål og enhåndbetjente knive.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Holten101
Gold Member
Gold Member
Interesser: Buejagt, buebyg og knive
Geografisk sted: Midtvestsjælland
Has thanked: 49 times
Been thanked: 41 times

Indlæg af Holten101 » 4. aug 2016, 09:28

Elbæk skrev:De betjente jeg kender/omgås, siger at beskeden oppefra har været ret klar; gå efter de "faste kunder" (ie. de kriminelle) og folk som bærer kniv i nattelivet o.lign. "Huskereglen" lader til (kan jeg forstå) at være, at man skal afholde sig fra at være i besiddelse af en kniv på lokationer og til arrangementer hvor der er alkoholbevilling.
I samme åndedrag har beskeden været, at man ikke skal søge at "efterprøve" rammerne for den nye lov. Hvad dét præcis betyder, er der delte meninger om, men det lader til at den mest gængse tolkning er; "Lad være med at skabe en situation som vi oplevede det med den gamle lov!"
Ser man bort fra en enkelt lokal ældre pensioneret betjent, som er glad for at høre sig selv tale og anser sig selv for at være et alvidende orakel mht. våbenloven, uden dog at formå et imponere nogen, i hvert fald ikke undertegnede (samme pensionerede betjent påstår f.eks. til stadighed hårdnakket at alle låsbare knive er ulovlige), så har ingen af de betjente jeg har talt med vedr. knive, udtrykt det mindste om at der, som de er blevet briefet iht. den nye lov, skulle gøre sig noget særligt gældende mht. anerkendelsesværdigt foremål og enhåndbetjente knive.
Det lyder rigtigt godt...lidt et "best case" scenarie ud fra de manglende rammer der nu engang er.

Jeg må indrømme at jeg går med min lille lommekniv (Boker Trance 42 eller Spyderco Ambitious) til hverdag igen, på arbejde, til og fra arbejde, på tanken, til bueskydning osv. Jeg lægger den i skuffen hvis vi skal ud og have en øl efter arbejde, til fodboldkamp eller lignende. Hvis jeg ved at jeg får brug for en kniv...i haven, i skoven, jagt, 3D stævne så tager jeg min Spyder PM2 eller en dolk med.
Jeg har ikke haft besvær med at administrere muligheden for at havne i en af de "black listede" situationer.

Pesimist som jeg er, så frygter jeg selvfølgelig hvordan loven bliver adminstreret i fremtiden, når alle har glemt retningslinierne og problemerne med den gamle lov, og når nye måletal tvinger en eller anden politichef til at teste loven. Well....den tid den sorg.

Cheers
“You cannot reason people out of a position that they did not reason themselves into.”
― Ben Goldacre

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Has thanked: 268 times
Been thanked: 1158 times

Indlæg af Elbæk » 4. aug 2016, 09:37

Jeg er optimist, med forbehold...

Indtil videre kan vi dog glæde os over at det lader til at loven, i praksis, bliver administreret som Søren Pind har lovet os... Og håbe at det forbliver derved :hmm:
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Randy M
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt og våben
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 110 times
Been thanked: 116 times

Indlæg af Randy M » 4. aug 2016, 13:29

Elbæk skrev:De betjente jeg kender/omgås, siger at beskeden oppefra har været ret klar; gå efter de "faste kunder" (ie. de kriminelle) og folk som bærer kniv i nattelivet o.lign. "Huskereglen" lader til (kan jeg forstå) at være, at man skal afholde sig fra at være i besiddelse af en kniv på lokationer og til arrangementer hvor der er alkoholbevilling.
Det var faktisk præcist det jeg håbede på. Jeg er ikke i tvivl om at intentionen med loven er fin. Så hvis det er hvad betjentene generelt har fået at vide, så synes jeg det er et godt skridt på vejen. Kunne heller ikke forestille mig politiet er interesseret i at være mere "besværlige" med den nye knivlov, og tolke i ekstremer som den gamle lov. Så det lyder jo fint :) Lad os håbe det bliver ved med at være sådan, det kunne være fedt :smile:

Mvh Nicolai

Brugeravatar
Wildlife
This member is
This member is
Kontakt:

Indlæg af Wildlife » 17. aug 2016, 10:17

Wildlife skrev:Nu ringede jeg lige til ACV for at høre hvor langt min ansøgning var kommet..

Den ligger til vurdering hos deres konsulenter, da de ikke lige ved hvilket ben de skal stå på i forhold til knivloven, så der går nok et stykke tid endnu inden den kommer videre..

Vedkommende jeg talte med havde dog en idé om at den nok ville blive afvist... Men så kan vi jo prøve en klagesag derfra..

Så jeg prøver da at påminde dem igen midt i august.. Er der nogle krav om sagsbehandlingstid man kan pege på hvis de trækker sagen ud i evigheder?
Nu ringede jeg igen til ACV for at høre hvor langt de var med min ansøgning, den lå stadigvæk til behandling hos en fagansvarlig der er ved at tygge på hvad der skal ske i min sag.

Jeg er velkommen til at rykke for svar igen d. 5. september hvor der er gået 2 måneder siden min ansøgning...

De har åbenbart kun pligt til at give mig en bekræftelse på at have modtaget min ansøgning indenfor 30 dage, men ikke noget krav om sagsbehandlingstid fik jeg at vide, så det kunne i teorien tage dem fem år inden de fik formuleret et afslag til mig...

Jeg venter spændt...

Brugeravatar
Wildlife
This member is
This member is
Kontakt:

Indlæg af Wildlife » 19. aug 2016, 17:29

Så kom der svar fra ACV - Endda et rigtig godt et af slagsen.

Det korte svar er: Jeg må gerne have min Gerber Gator liggende i bilen uden en særskilt tilladelse, så med den begrundelse har de afslået min ansøgning om tilladelse da de ikke mener det kræver at jeg har en tilladelse. :razz:

Det lange svar er herunder.
politibrev01.jpg
politibrev01.jpg (376.8 KiB) Vist 9261 gange
politibrev02.jpg
politibrev02.jpg (305.7 KiB) Vist 9261 gange

Birk
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Birk » 19. aug 2016, 19:30

Det er da positivt, at du må havde din Gerber Gator liggende fast i bilen til brug i uforudsete situationer, det skulle fjerne usikkerheden på det område, da bilen åbenbart ikke betragtes, som en del af det offentlige rum, så længe der er personer i den eller den er aflåst.
Nu kan man med god samvittighed have en kniv i bilen, eller lægge den fra lommen fra sig, hvis man skal færdes hvor knive er no-go.
Det skulle jo nok kunne lade sig gøre, at finde en passende kniv til det formål, som har et bredere anvendelses område, selv bruger jeg en HSR Black Hawk i bilen og svaret fra politiet , har virkelig fjernet en sten fra mit hjerte. :smile:

Brugeravatar
Wildlife
This member is
This member is
Kontakt:

Indlæg af Wildlife » 19. aug 2016, 22:31

Birk skrev:Det er da positivt, at du må havde din Gerber Gator liggende fast i bilen til brug i uforudsete situationer, det skulle fjerne usikkerheden på det område, da bilen åbenbart ikke betragtes, som en del af det offentlige rum, så længe der er personer i den eller den er aflåst.
Nu kan man med god samvittighed have en kniv i bilen, eller lægge den fra lommen fra sig, hvis man skal færdes hvor knive er no-go.
Det skulle jo nok kunne lade sig gøre, at finde en passende kniv til det formål, som har et bredere anvendelses område, selv bruger jeg en HSR Black Hawk i bilen og svaret fra politiet , har virkelig fjernet en sten fra mit hjerte. :smile:
Jeg er ihvertfald fint tilfreds, nu ser jeg ikke noget problem i at have min Gerber Gator liggende i bilen til hverdag, så kan den få lov til at erstatte den Lansky WL der tidligere boede i bilen :smile:

Besvar