Det har fået mig til at tænke på en episode som ligger ca 13 år tilbage, og tænke videre derfra. På vej hjem en vinternat bliver jeg stoppet af politiet. De fortæller at det drejer sig om en spritkontrol.
Jeg står ud af bilen og følger med hen til patruljevognen og puster. Da jeg ikke har drukket begynder betjenten i stedet at udspørge mig. Han vil vide hvor jeg har været og hvor jeg er på vej hen.
Da jeg går hen til min bil igen, har den anden betjent gennemrodet den og alt ligger hulter til bulter..
På daværende tidspunkt var jeg bare 18 år og syntes det var møgirriterende, men nu er jeg begyndt at tænke på om det overhovedet var lovligt...?? Behøvede jeg at svare på deres spørgsmål..?? Og var det lovligt at rode gennem min bil uden at spørge først.??
Hvis jeg nu feks. havde haft en våbenkuffert liggende på bagsædet, måtte de så have gået i den uden at spørge først, såfremt jeg kunne fremvise jagttegn...????
Jeg har været en del på youtube og kigget videoer fra USA. De har en forfatning som meget specifikt beskytter dem på flere steder.. Hvad har vi i DK..??

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at få startet en god tråd om vores rettigheder her til lands.. Eks. hvad skal der til for at politiet må rode i din bil, visitere dig, tilbageholde dig, entre dit hjem osv.?? Har du pligt til at stå ud af dit køretøj hvis du bliver stoppet..?? Jeg har tusind ting der kører rundt i mit hovede lige nu, men vil starte tråden her fra en ende af.. Er i forvejen træt af at bo i en formynderisk lilleputstat hvor politikerne næsten dikterer farven på lort..