Ingen “genladning” på nye hylstre...

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Re: Ingen “genladning” på nye hylstre...

Indlæg af C-X » 6. aug 2019, 19:08

Sortseer skrev:
6. aug 2019, 19:02
C-X skrev:
6. aug 2019, 12:58
(sikkert hjulpet på vej af en eller anden low life forhandler)
Kunne du ikke uddybe, uden at identificere den pågældende?
Nej, jeg ved blot hvad snakken går på. Rygter er rygter, og hvis vedkommende har et blakket ry i forvejen, er det let at blive sat i forbindelse med mere af samme.
Det er ikke svært at forestille sig, at en dansk forhandler finder priserne fra udlandet værende en gene for forretningsmodellen, og derfor vil sætte en stopper for det, vel vidende at det kan ramme vedkommende selv også. Så længe det rammer "de andre" mere, så kan der jo være en forøgelse af kundegrundlaget.

Så lad os parkere den her.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 61 times
Been thanked: 161 times

Indlæg af HappyNanoq » 6. aug 2019, 19:16

C-X skrev:
6. aug 2019, 13:58
Vi griner tit ad amerikanernes evne til, at konstant udfordre våbenloven, således de kan få mest muligt tilladt (se bare AR riflerne i Californien), mens det i DK er politiet, der ser hvor meget de kan gradbøje våbenloven, så de kan ulovliggøre ellers lovlydige borgeres våben.
De er så bare så heldige i USA at hver stat har for vane at skrive helt specifikt hvad du ikke må. Lovtekst er så ret firkantet, og er der så fortolkninger/gradbøjninger af det emne, og det på én eller anden måde ikke dækkes specifikt af lovteksten - så er det jo ... voilá.... lovligt.

I Dk forbyder man bare hele lortet indenfor området, så er den skid slået.

Selv våbenfabrikanterne gør samme krumspring for at tryne visse stater, hvilket også skete med .50BMG Barrett rifler.
Jamen, så tilbød Barrett bare præcis samme riffel i en nyopfundet kaliber der i bund og grund kan præcis det samme, og intet er opnået.

Barrett tryner så efterfølgende staten ved at nægte at sælge .50BMG-riflerne til militæret og politiet i den stat, samt hvis øvrige stater gribes i at sende pågældende stats våben til service hos Barrett, ryger "hjælpe-staten" bare på No-Go-listen også.

Så ved jeg bare ikke hvor meget det holder i længden.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 6. aug 2019, 19:19

Ja, Barrett er sgu cool :numberone:

Jeg foretrækker lovgivning præciseret, så alle kender reglerne, og kun den smule elastik der gør, at nogen kan blive behandlet ordentligt, hvis de ikke havde skumle hensigter, da de brød reglerne.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

10-22
Gold Member
Gold Member
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 58 times
Been thanked: 30 times

Indlæg af 10-22 » 6. aug 2019, 19:34

Kunne det ikke tænkes at der har siddet en forhandler, som har haft ualmindelig meget kløe i sit lille numse hul.
Over at der er et par stykker som måske har taget ordret genladning, til et niveau hvor det er blevet lidt for kommercielt.
Han har måske følt at der er lidt for mange patron kr som går hans næse forbi.

Det er set før i andre sager :thumbdown:

Hvis du fremstille ting for andre og tager penge for det, så bør der også være en produkt ansvars forsikring.
Jeg kender i hvert fald en politi mand som opfandt sine helt egen krave til ansvar forsikring, lige så snart han skulle give en tillades til div ting som sagde bang.
Hvilket sådan set var en ok ide, problemet var at han havde ikke lov hjemmel til at kræve det.
10-22

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 6. aug 2019, 19:38

Kombinationen af analkløe og begærlighed kan let gå helt galt... :getout:

:fun:

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 50 times
Been thanked: 428 times

Indlæg af Refraktorius » 7. aug 2019, 12:59

Tråden er vist nået til et punkt, hvor den kan låses og måske blive åbnet igen, hvis der kommer noget nyt.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Låst