C-X skrev: ↑6. aug 2019, 13:58
Vi griner tit ad amerikanernes evne til, at konstant udfordre våbenloven, således de kan få mest muligt tilladt (se bare AR riflerne i Californien), mens det i DK er politiet, der ser hvor meget de kan gradbøje våbenloven, så de kan ulovliggøre ellers lovlydige borgeres våben.
De er så bare så heldige i USA at hver stat har for vane at skrive helt specifikt hvad du ikke må. Lovtekst er så ret firkantet, og er der så fortolkninger/gradbøjninger af det emne, og det på én eller anden måde ikke dækkes specifikt af lovteksten - så er det jo ... voilá.... lovligt.
I Dk forbyder man bare hele lortet indenfor området, så er den skid slået.
Selv våbenfabrikanterne gør samme krumspring for at tryne visse stater, hvilket også skete med .50BMG Barrett rifler.
Jamen, så tilbød Barrett bare præcis samme riffel i en nyopfundet kaliber der i bund og grund kan præcis det samme, og intet er opnået.
Barrett tryner så efterfølgende staten ved at nægte at sælge .50BMG-riflerne til militæret og politiet i den stat, samt hvis øvrige stater gribes i at sende pågældende stats våben til service hos Barrett, ryger "hjælpe-staten" bare på No-Go-listen også.
Så ved jeg bare ikke hvor meget det holder i længden.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.