ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
100Radsbar
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt & Historiske Våben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 747 times
Been thanked: 90 times

Re: ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro

Indlæg af 100Radsbar » 6. apr 2022, 11:31

Tamamo skrev:
6. apr 2022, 11:10
PAC kontakte mig igen i dag, at man åbenbart ikke kan importere våben, hvor serienummeret ikke står på piben, bundstykket og noget tredje, hvilket jo praktisk talt forbyder samtlige ældre våben fra at blive importeret. Kan det virkelig passe, at man ikke kan vente med at få serienummeret slået i, når man har importeret dem?
De fleste gamle militær rifler, så som K98k, Mosin ´, har serienummer på de fleste dele (Lås, Pibe, Magasinbund)
Dog har de fleste Mosin ikke serie nummer på låsestol, kun på piben, lås, og magasinbund.

Ofte er de dog ikke nummerens, men så skal de forskellige numre vel registreres på tilladelsen?
7,62x54R Glory to the Mosin.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 327 times
Been thanked: 947 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 6. apr 2022, 12:22

Tamamo skrev:
PAC kontakte mig igen i dag, at man åbenbart ikke kan importere våben, hvor serienummeret ikke står på piben, bundstykket og noget tredje, hvilket jo praktisk talt forbyder samtlige ældre våben fra at blive importeret. Kan det virkelig passe, at man ikke kan vente med at få serienummeret slået i, når man har importeret dem?
Nummer-kravet gælder alle våben som importeres til EU, ikke kun nyproducerede våben. Og ja, dete kan IKKE importeres til EU, før delene er nummereret. Det er ikke nyt, det fremgår tydeligt af EU-direktivet som er mere end 2 år gammelt.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Tamamo
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt, våben mm.
Geografisk sted: Ikast-Brande
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times

Indlæg af Tamamo » 6. apr 2022, 12:37

Fast Fumble skrev:
6. apr 2022, 12:22
Tamamo skrev:
Nummer-kravet gælder alle våben som importeres til EU, ikke kun nyproducerede våben. Og ja, dete kan IKKE importeres til EU, før delene er nummereret. Det er ikke nyt, det fremgår tydeligt af EU-direktivet som er mere end 2 år gammelt.
Den er allerede i EU, de sagde specifikt at den heller ikke kunne importeres mellem to EU-lande uden nummerne.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 629 times

Indlæg af Ras.Killing » 6. apr 2022, 12:43

Tamamo skrev:
6. apr 2022, 12:37
Fast Fumble skrev:
Tamamo skrev:
Den er allerede i EU, de sagde specifikt at den heller ikke kunne importeres mellem to EU-lande uden nummerne.
Hvornår er piben produceret?

Kommer den direkte fra producent eller en forhandler?
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 327 times
Been thanked: 947 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 6. apr 2022, 12:58

Tamamo skrev:
Fast Fumble skrev:
Tamamo skrev:
Ah, ja det fastsættes af de enkelte medlemslandes implementering af direktivet, og den husker jeg ikke detaljeret nok, så det kan faktisk godt være vi har over-implementeret lidt dér, så den skal nummereres færdigt inden importen.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Tamamo
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Tamamo » 6. apr 2022, 13:00

Ras.Killing skrev:
6. apr 2022, 12:43
Tamamo skrev:
Fast Fumble skrev:
Tamamo skrev:
Hvornår er piben produceret?

Kommer den direkte fra producent eller en forhandler?
Ingen anelse for at være helt ærlig. Jeg har søgt og søgt og søgt, men det er umuligt at finde information om, hvordan man ser, hvornår den er lavet. Selv på russisk kan jeg ikke finde det. Den er søgt som produceret efter 2018 for at være sikker.

Dog har jeg nu snakket med både PAC og våbenhandleren i Tyskland, og vi har aftalt, at våbenhandleren får laser engraveret serienummerene, og så får jeg import tilladelsen i dag, så jeg kan hente den, når dette er gjort. Der kommer til at gå lang tid før jeg importerer et våben igen... :rolf:

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 629 times

Indlæg af Ras.Killing » 6. apr 2022, 13:13

Fast Fumble skrev:
6. apr 2022, 12:58
...så det kan faktisk godt være vi har over-implementeret lidt dér...
Det skulle da ikke være første gang :banned:
Tamamo skrev:
6. apr 2022, 13:00
Ingen anelse for at være helt ærlig. Jeg har søgt og søgt og søgt, men det er umuligt at finde information om, hvordan man ser, hvornår den er lavet.
Man kunne jo evt. lave en lov om, at sådan noget skal fremgå af diverse stempler :biggrin:
Tamamo skrev:
Den er søgt som produceret efter 2018 for at være sikker.
Med mindre det er en tastefejl, så har du da også skudt dig selv i foden :giggle:

Lyder dog som en god løsning med lasergravering.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Peter
Platin Member
Platin Member
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 36 times
Been thanked: 51 times

Indlæg af Peter » 6. apr 2022, 20:22

Politiet vasker hæ.... øhh, forsvarer sig her:

https://mitjagtblad.dk/PAC-kommenterer- ... -122796405

Brugeravatar
Krung
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 96 times
Been thanked: 137 times

Indlæg af Krung » 7. apr 2022, 08:28

Peter skrev:
6. apr 2022, 20:22
Politiet vasker hæ.... øhh, forsvarer sig her:

https://mitjagtblad.dk/PAC-kommenterer- ... -122796405
Jeg synes faktisk politiet inkriminerer sig selv lidt her, da de indrømmer det er deres egen fejl at systemet ikke er parat, fremfor at det er det onde JM, der tvang dem.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308x2, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Gerdson39
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt- og riffelskydning
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 25 times

Indlæg af Gerdson39 » 7. apr 2022, 13:34

Tamamo skrev:
...

Dog har jeg nu snakket med både PAC og våbenhandleren i Tyskland, og vi har aftalt, at våbenhandleren får laser engraveret serienummerene, og så får jeg import tilladelsen i dag, så jeg kan hente den, når dette er gjort. Der kommer til at gå lang tid før jeg importerer et våben igen... :rolf:
Samme her, min "mellemforhandler" i Tyskland skal lige gravere løbet. Jeg fik næmlig opkald af PAC, de spurgte om alle dele er mærket ens, hvilket jeg desværre ikke kunne bekræfte.
Men... det er jo kun importtilladelsen. Eller bliver selve våbentilladelse så håndteret samtidigt?
“…a short, light, handy, versatile, utility rifle.” Cooper called his idea of this conceptualized carbine a “scout rifle.”

Tamamo
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Tamamo » 7. apr 2022, 14:37

Gerdson39 skrev:
7. apr 2022, 13:34
Tamamo skrev:
...

Samme her, min "mellemforhandler" i Tyskland skal lige gravere løbet. Jeg fik næmlig opkald af PAC, de spurgte om alle dele er mærket ens, hvilket jeg desværre ikke kunne bekræfte.
Men... det er jo kun importtilladelsen. Eller bliver selve våbentilladelse så håndteret samtidigt?
Min forståelse er, at de begynder på våbentilladelsen når du melder, at våbnet er hos dig, men det kan jo sagtens betyde flere ugers ventetid alligevel. :fun:

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Indlæg af C-X » 7. apr 2022, 15:58

Tamamo skrev:
7. apr 2022, 14:37
Gerdson39 skrev:
Tamamo skrev:
...

Min forståelse er, at de begynder på våbentilladelsen når du melder, at våbnet er hos dig, men det kan jo sagtens betyde flere ugers ventetid alligevel. :fun:
Praksis er omvendt. Nu får du ikke en import tilladelse, hvis du ikke kan opnå en våbentilladelse. Dog får du først våbentilladelsen, når import er afsluttet.

Da jeg importerede, skulle de ikke bruge mange dage, på våbentilladelsen, da den egentlig allerede lå klar og behandlet.

Det giver også ret god mening. Tidligere var der en del, der fik importeret våben, som de aldrig fik tilladelse til. Dyrt, besværligt og problematisk, for alle parter.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 410 times
Been thanked: 960 times
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 7. apr 2022, 21:30

Bofhenator skrev:
5. apr 2022, 19:56
Seneste nyt i farcen
https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj ... smeltning/
SKVs udtalelse fra samme møde:
07/04 2022: Her følger en status fra SKV på implementeringen af politiets nye våbenregister
Der er i øjeblikket store udfordringer med at få det nye våbenregister til at fungere optimalt, og resultatet er, at sagsbunkerne hos PAC vokser, så skytter, jægere og våbenhandlere ikke kan få deres sager behandlet.

Der er desværre – som ved implementeringen af andre nye it-systemer – en række kritiske fejl og mangler, som skal udbedres i det nye system. Det fortalte politidirektør i Midt- og Vestjyllands Politi, Helle Kyndigsen, på et møde mandag aften, hvor de relevante organisationer - DGI, Dansk Skytte Union, Danmarks Jægerforbund, Danmarks Våbenhandlerforening og Våbenhistorisk Selskab - deltog.

Politiet forsøger at holde ”våben-Danmark” orienteret via dette link: Klik her

Politidirektør Helle Kyndigsen fortalte på mødet, at hun er ked af situationen, men hun var ærlig og sagde, at hun håbede, at politiets nye våbenregister kunne blive overleveret i fuld drift fra leverandøren den 1. juli 2022.

SKV håber, at det holder stik, men forventer også, at PAC finder en midlertidig løsning, så skytterne, jægerne og våbenhandlerne kan få deres sager behandlet inden da. Det er vi i dialog med politidirektøren, PAC's ledelse og Rigspolitiet omkring. De kunne desværre ikke på mødet svare på diverse spørgsmål, men har lovet at give en tilbagemelding fredag eftermiddag. Da håber vi at få svar på vores spørgsmål, eller i det mindste en ny tidsfrist for hvornår de forventer at kunne svare.

Vi afventer bl.a. svar på følgende spørgsmål:
  • Hvor mange våbentilladelser har PAC udstedt, og hvor mange afventer behandling inden for de forskellige tilladelsestyper?
    Hvilken sagsbehandlingstid er der aktuelt på de forskellige typer af våbentilladelser?
    Hvordan prioriterer PAC i sagsbehandlingen?
    Hvilke overvejelser har PAC i forhold til at behandle ansøgninger på anden måde indtil det nye våbenregister fungerer, så forhandlere, jægere, skytter og foreninger får tilladelser og påtegninger i denne periode, selvom det må betyde, at PAC må foretage registreringer ved brug af andre systemer indtil det nye våbenregister er i drift?
    Hvornår forventer politiet en normal drift?
    Er der mulighed for dispensation til bære- og anvendetilladelser til våben på udløbne tilladelser?
    Hvordan hænger kravet om registrering af våbendele på våben indført eller købt efter 14. september 2018 sammen med gennemførelsesdirektivet?
    Kan politiet levere oversættelse af forhandlertilladelser med henblik på at lette forhandlernes samarbejde med udenlandske myndigheder og handelspartnere?
Formanden i DGI Skydnings landsudvalg, Lars Høgh, var i sidste uge til møde hos Justitsministeriet omkring problemerne. Alle organisationer står sammen, og gør alt hvad de kan for at lægge pres på, så sagsbunken, der p.t. ligger hos PAC, bliver behandlet hurtigst mulig.

Men på nuværende tidspunkt kan vi desværre ikke fortælle hvad ekspeditionstiden er.

Vi er klar over, at der intet nyt er i denne ”nyhed”, men I skal vide, at der arbejder på sagen.

Med venlig hilsen

SKV
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 410 times
Been thanked: 960 times
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 8. apr 2022, 23:47

Opdatering fra PACs egen mund:
OPDATE fra PAC
Kære alle.
Hermed en opdatering fra os om arbejdet med det nye våbenregister.
Aktuel status:
Status på de tilladelser vi kan behandle, fremgår på politi.dk/vaaben/driftsstatus. Flere af tilladelserne har meget stor volumen og efterspørgsel.
Det er dog værd at bemærke, at sagsbehandlingen sker med såkaldte work-arounds, da våbenregisteret endnu ikke understøtter hele sagsbehandlingen. Derfor tager sagsbehandlingen i øjeblikket væsentligt længere tid end sædvanligt.
PAC’s sagsproduktion og sagsbehandlingstid
Når våbenregisteret er fuldt implementeret vil det indeholde moduler til effektiv driftsstyring. Modulerne er endnu ikke udviklet, da vi prioriterer de funktioner, der giver os mulighed for sagsbehandling.
PAC har i denne uge fået adgang til de første statistiske data fra det nye våbenregister, der nu skal valideres og struktureres.
Vi har derfor endnu ikke et validt datagrundlag, der belyser den aktuelle produktion og sagsbehandlingstid.
PAC’s prioritering
I sagsbehandlingen på våbenområdet prioriterer PAC i krydsfeltet mellem flere forskellige hensyn. Der er et hensyn at tage til den generelle sikkerhed i samfundet, den enkelte borgers sikkerhed, ligesom der også er et hensyn at tage til erhvervslivet, jægere, skytter og foreninger.
Dette er ikke anderledes i den nuværende situation, hvor PAC har lange sagsbehandlingstider, dog således at vi forsigtig skeler til, hvor mængderne er størst.
Normal drift
Det er på nuværende tidspunkt vanskeligt at forudsige, hvornår driften på våbenområdet vil være normaliseret.
Projektet har i øjeblikket en tidsplan, der falder i to dele. Del I handler om at få systemet i stabil drift, hvor alle tilladelsestyper er understøttet, og fejl og mangler er udbedret. Ifølge planen skal dette ske inden udgangen af juni, Frem mod deadline vil der gradvis bliver åbnet mere og mere op for sagsbehandlingen.
Derefter vil der være en ophobning af ansøgninger, der skal behandles. Sagsbehandlingstiden vil her bl.a. afhænge af antallet af ventende ansøgninger.
Projektets Del II, som går fra efter sommerferien til udgangen af december 2022, indeholder alle nye muligheder i våbenregisteret, herunder digital adgang til, at man som borger kan se sine nuværende tilladelser m.v.
Alternativ sagsbehandling:
For at afhjælpe den aktuelle ophobning af sager har PAC undersøgt mulighederne for at behandle sager på anden vis uden om våbenregisteret. Ud fra en samlet vurdering af de tekniske bindinger og de nødvendige hensyn til sikkerhed, legalitet og fornuftig brug af nøgleressourcerne er der ikke bedre alternativer der kan nedbringe antallet af ventende ansøgninger og sagsbehandlingstiden.
Vi overvejer løbende tilførsel af ressourcer. Vi har indtil videre lånt medarbejdere fra andre afdelinger og ansat 10 vikarer. Derudover ansætter vi yderligere 15 vikarer, som vi håber kan starte allerede 1. juni 2022.
Tilbagekaldelser på baggrund af strafbare forhold
Både før og efter lanceringen af det nye våbenregister den 18. januar 2022 har politiet behandlet såkaldte vandelssager, herunder tilbagekaldelser på baggrund af strafbare forhold, der gør adgang til våben betænkeligt. Sikkerheden på våbenområdet er hovedformålet med våbenregistreret.
Mulighed for dispensation til bære- og anvendetilladelser til våben på udløbne tilladelser
Fra mange af de primære målgrupper på våbenområdet er der et stort ønske om en dispensationsordning, der giver borgere med våben på udløbne tilladelser mulighed for ikke blot at besidde, men også at bære og anvende deres våben, mens vi behandler deres ventende ansøgning.
Skal en sådan ordning sættes i værk, vil det bl.a. kræve en ændring af våbenbekendtgørelsen.
PAC har afdækket og beskrevet muligheder og konsekvenser ved at lave en sådan dispensationsordning. Det forventes at redegørelsen afleveres til Rigspolitiet inden påske.
EU-direktivet
Der har været rejst spørgsmål om, hvorfor vi opererer med den 14. september 2018 som skæringsdato for registrering af våbendele, når gennemførelsesdirektivet er fra 2019.
I det oprindelige våbendirektiv III var det i præamblen (forordet) anført, at alle skydevåben, der fremstilles eller importeres til unionen den 14. september 2018 eller derefter skal være forsynet med en tydelig permanent og unik mærkning.
Danmark ændrede derfor med virkning fra den 14. september 2018 våbenloven, således at alle våben, der indføres skal have våbendelene mærket. Det har derfor været et krav i Danmark siden denne lovændring i 2018.
Kravene i EU-direktivet og den danske våbenlovgivning er indeholdt i det nye våbenregister.
Erfaringer fra andre lande
I marts 2019 startede politiet dialog op med flere andre lande, bl.a. Norge, Finland og Island. På det tidspunkt havde hverken disse eller andre lande et it-system, der fuldt understøttede den nye EU-lovgivning.
Et enkelt land uden for EU, nemlig Canada, havde et velfungerende våbenregister, men ikke et it-system, som også kunne understøtte den faglige sagsbehandling fra ansøgning til tilladelse.
I afdækningen lagde politiet vægt på, at det nye våbensystem skulle understøtte våbenområdets organisering i dansk kontekst med både borgere, våbenhandlere og skytte- og jagtforeninger. Dette kunne ingen af de eksisterende systemer.
På den baggrund påbegyndte politiet arbejdet med at udvikle et nyt system særligt til Danmark. Kravene i EU-direktivet og den danske våbenlovgivning er indeholdt i det nye våbenregister.
Oversættelse af erhvervstilladelser
Våbenhandlerne har efterspurgt, at politiet leverer oversættelser af udvalgte tilladelser til særligt engelsk med henblik på at understøtte samarbejdet med udenlandske myndigheder og virksomheder.
I forvejen er tilladelser til ind- og udførsel oversat til engelsk og tysk af hensyn til toldmyndighedernes kontrol ved grænsen.
Forhandlertilladelserne er pt. ikke oversat til flere sprog, og vores forpligtelse til oversættelse gælder i de tilfælde, hvor vi selv er i kontakt med en udenlandsk part. Vi kommer ikke til at foretage manuel oversættelse af hver enkelt forhandlertilladelse, men hvis vi med relativt enkle greb kan levere en standardoversættelse til engelsk, vil vi gerne yde denne service. Det arbejder vi videre med at undersøge.
Næste møde
Vi arbejder videre med at planlægge et nyt møde i Våbendialogforum, sandsynligvis i Odense i slutningen af maj 2022.
Vi vil fortsat bestræbe os på at holde jer orienteret om, hvordan arbejdet skrider frem.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Ølgaard
This member is
This member is
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 104 times
Been thanked: 108 times

Indlæg af Ølgaard » 9. apr 2022, 07:42

Våbenhandlere venter på tilladelser :oops:

:razz: :razz:
Vedhæftede filer
277371954_2086303058210100_4072750189495122510_n.jpg

Brugeravatar
Castle
Moderator
Moderator
Interesser: Skydning.
Geografisk sted: Nordsjælland.
Has thanked: 116 times
Been thanked: 3 times

Indlæg af Castle » 12. apr 2022, 04:59

Artikel fra BT:

https://www.bt.dk/samfund/jaegere-vente ... er-driller

Jægere venter på våbentilladelser - politiets systemer driller.
15.000 jægere risikerer, at de ikke når at få fornyet deres våbentilladelser, inden bukkejagten går i gang.
Americans have the right and advantage of being armed - unlike the citizens of other countries whose governments are afraid to trust the people with arms.

Porgys
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: fritid
Geografisk sted: vestsjælland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Indlæg af Porgys » 12. apr 2022, 05:29

Castle skrev:
12. apr 2022, 04:59
Artikel fra BT:

https://www.bt.dk/samfund/jaegere-vente ... er-driller

Jægere venter på våbentilladelser - politiets systemer driller.
15.000 jægere risikerer, at de ikke når at få fornyet deres våbentilladelser, inden bukkejagten går i gang.
Også EB:

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... er/9211292

De medtager dog blot et eksempel, hvor personen har ventet en måned.
Det er to og en halv måned siden jeg søgte på en riffel, desværre med vekselpibe.
Vekselpiber ligger nederst i bunken og PAC har endnu ikke rørt denne. :mad:

DB89
Gold Member
Gold Member
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 35 times
Been thanked: 20 times

Indlæg af DB89 » 12. apr 2022, 07:31

Snart 3 måneder siden jeg søgte om noget så simpelt som fornyelse af en samlertilladelse til blankvåben, og har intet hørt endnu. De burde ellers være i den simple ende at udstede, for det involverer ikke kravene om serienumre osv., som vist er deres store problem.

SuneHJ
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 21 times
Been thanked: 14 times

Indlæg af SuneHJ » 12. apr 2022, 08:23

C-X skrev:
7. apr 2022, 15:58
Tamamo skrev:
7. apr 2022, 14:37
Gerdson39 skrev:
Tamamo skrev:
...

Praksis er omvendt. Nu får du ikke en import tilladelse, hvis du ikke kan opnå en våbentilladelse. Dog får du først våbentilladelsen, når import er afsluttet.

Da jeg importerede, skulle de ikke bruge mange dage, på våbentilladelsen, da den egentlig allerede lå klar og behandlet.

Det giver også ret god mening. Tidligere var der en del, der fik importeret våben, som de aldrig fik tilladelse til. Dyrt, besværligt og problematisk, for alle parter.
Jeg har ventet 10 uger på en import tilladelse. Jeg ringede til PAC for at spørge til den, og nu fik jeg at vide at jeg skulle søge våbentilladelse samtidig, så det gjorde jeg så og således 1085 kr. fattigere :impatient:
Den, i øvrigt meget flinke dame, kunne desværre ikke oplyse noget om behandlingstid, men det er jo nok fordi ingen i virkeligheden ved det. Jeg ender måske med at skulle betale en ret stor sum for det jeg har bestilt uden reelt at vide om jeg får tilladelse til det. Det afhænger jo lidt af sælgers velvilje (jeg har købt et riffelsystem direkte fra fabrikken).

LJ
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 71 times
Been thanked: 105 times

Indlæg af LJ » 12. apr 2022, 10:14

SuneHJ skrev:
12. apr 2022, 08:23
(jeg har købt et riffelsystem direkte fra fabrikken).
Så blev jeg nysgerrig, hvilket system er det?
(Beklager hvis det er for indiskret :smile: )

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Been thanked: 19 times

Indlæg af Martin G » 12. apr 2022, 10:50

Jeg har ventet i 16 uger på en SKV2 til pistol. Grov nr 3…

Sendt og betalt d. 19/12/21. Søgt via unionen.
“Der var et egern!”

Frantz
Banned
Banned
Interesser: Skyd
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 65 times
Been thanked: 47 times

Indlæg af Frantz » 12. apr 2022, 10:53

Martin G skrev:
12. apr 2022, 10:50

Martin jeg har sagt ril dig at din er blevet lagt neders i bunken og først bliver behandler til august....2023.... :grimasse:
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member

Indlæg af Martin G » 12. apr 2022, 11:48

Frantz skrev:
12. apr 2022, 10:53
Martin G skrev:

Martin jeg har sagt ril dig at din er blevet lagt neders i bunken og først bliver behandler til august....2023.... :grimasse:
Ja det er jo lige om lidt. I det her tempo ville det ik undre mig hvis det ender ud i en 40 års fødselsdags gave til mig selv 😝

Der er dog et par år endnu🙈
“Der var et egern!”

Frantz
Banned
Banned
Interesser: Skyd
Has thanked: 65 times
Been thanked: 47 times

Indlæg af Frantz » 12. apr 2022, 11:57

Martin G skrev:
12. apr 2022, 11:48
Frantz skrev:
Martin G skrev:

Ja det er jo lige om lidt. I det her tempo ville det ik undre mig hvis det ender ud i en 40 års fødselsdags gave til mig selv 😝

Uha lad os nu håbe det ikke sker..... så var det bedre hvis reglerne tillader dig at få den pistol karabin du altid snakker om i 40 års gave
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member

Indlæg af Martin G » 12. apr 2022, 12:50

Frantz skrev:
12. apr 2022, 11:57
Martin G skrev:
12. apr 2022, 11:48
Frantz skrev:
Martin G skrev:

Uha lad os nu håbe det ikke sker..... så var det bedre hvis reglerne tillader dig at få den pistol karabin du altid snakker om i 40 års gave
Man har jo lov til at drømme stort🤣
“Der var et egern!”

Besvar