Riffel på anden adresse end sin egen? Er det muligt?
- Kevlarsjæl
- Bronze Member
- Interesser: Riffel, pistol
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 5 times
Riffel på anden adresse end sin egen? Er det muligt?
Jeg har prøvet at finde reglerne for om det er tilladt for min bror, at have en riffel i et af mine skabe. Den er på SKV2 og jeg har selv på SKV2 rifler. Der er noget man kan søge om hos PAC, men så vil de have et journal nummer? Er det kun jægere der kan opbevare deres våben hos andre? Eller er det tilladt for et SKV2 våben.
På forhånd tak
På forhånd tak
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Re: Riffel på anden adresse end sin egen? Er det muligt?
Det må han ikke, når I ikke tilhører samme husstand.
Han må derimod have et skab, som du ikke har adgang til indholdet af, på din bopæl.
Han må derimod have et skab, som du ikke har adgang til indholdet af, på din bopæl.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- Kevlarsjæl
- Bronze Member
Ja okay så han kunne i princippet bare overtage det ene skab på min adresse. Det er kun midlertidigt nemlig. Men ved du hvordan man søger om det?
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Man kontakter PAC og oplyser den adresse, hvor våbenet skal flyttes til, hvis man allerede har tilladelse.
Ellers vil jeg mene, at han blot skal oplyse din adresse, som opbevaringsplads, i ansøgningen. Jeg har dog aldrig ansøgt SKV.
Sørg for at han har begge nøgler til skabet! Om han har nøgle til din bopæl er irrelevant. Du skal bare ikke have adgang til hans våben, overhovedet.
Ellers vil jeg mene, at han blot skal oplyse din adresse, som opbevaringsplads, i ansøgningen. Jeg har dog aldrig ansøgt SKV.
Sørg for at han har begge nøgler til skabet! Om han har nøgle til din bopæl er irrelevant. Du skal bare ikke have adgang til hans våben, overhovedet.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- Kevlarsjæl
- Bronze Member
Tak for svaret, det giver god mening.C-X skrev: ↑11. jan 2023, 11:06Man kontakter PAC og oplyser den adresse, hvor våbenet skal flyttes til, hvis man allerede har tilladelse.
Tror vi må ringe til dem for kan ikke se nogen steder det kan lade sig gøre uden et journal nummer.

-
- Newbie
- Interesser: Jagt
- Been thanked: 1 time
Hvis det er en ny tilladelse, er der ikke noget journal nummer. Jeg ringede til PAC og fik at vide, at jeg bare skulle bruge PV-nummeret i stedet.Kevlarsjæl skrev: ↑11. jan 2023, 16:08Tror vi må ringe til dem for kan ikke se nogen steder det kan lade sig gøre uden et journal nummer.
![]()
- Kevlarsjæl
- Bronze Member
Talte med min formand, han sagde bare send dem en mail og sig hvor riflen er fremadrettet? Det er ikke lykkes at komme igennem på tlf til PAC.Missingno skrev: ↑19. jan 2023, 21:33Hvis det er en ny tilladelse, er der ikke noget journal nummer. Jeg ringede til PAC og fik at vide, at jeg bare skulle bruge PV-nummeret i stedet.Kevlarsjæl skrev: ↑11. jan 2023, 16:08Tror vi må ringe til dem for kan ikke se nogen steder det kan lade sig gøre uden et journal nummer.
![]()
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 410 times
- Been thanked: 960 times
- Kontakt:
Du kan evt overveje at gøre det via eboks, så kan du dokumentere du har gjort det hvis det en dag skulle blive nødvendigt.Kevlarsjæl skrev: ↑20. jan 2023, 16:26Talte med min formand, han sagde bare send dem en mail og sig hvor riflen er fremadrettet? Det er ikke lykkes at komme igennem på tlf til PAC.Missingno skrev: ↑19. jan 2023, 21:33Hvis det er en ny tilladelse, er der ikke noget journal nummer. Jeg ringede til PAC og fik at vide, at jeg bare skulle bruge PV-nummeret i stedet.Kevlarsjæl skrev: ↑11. jan 2023, 16:08Tror vi må ringe til dem for kan ikke se nogen steder det kan lade sig gøre uden et journal nummer.
![]()
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
- Kevlarsjæl
- Bronze Member
Ja det er nok bedst den vej.Bofhenator skrev: ↑20. jan 2023, 19:35Du kan evt overveje at gøre det via eboks, så kan du dokumentere du har gjort det hvis det en dag skulle blive nødvendigt.Kevlarsjæl skrev: ↑20. jan 2023, 16:26Talte med min formand, han sagde bare send dem en mail og sig hvor riflen er fremadrettet? Det er ikke lykkes at komme igennem på tlf til PAC.Missingno skrev: ↑19. jan 2023, 21:33Hvis det er en ny tilladelse, er der ikke noget journal nummer. Jeg ringede til PAC og fik at vide, at jeg bare skulle bruge PV-nummeret i stedet.Kevlarsjæl skrev: ↑11. jan 2023, 16:08Tror vi må ringe til dem for kan ikke se nogen steder det kan lade sig gøre uden et journal nummer.
![]()

-
- Newbie
- Interesser: Jagt
- Been thanked: 1 time
Det lyder ikke rigtigt. Så skal det være fordi SKV er anderledes end jagttegn?Kevlarsjæl skrev: ↑20. jan 2023, 16:26Talte med min formand, han sagde bare send dem en mail og sig hvor riflen er fremadrettet? Det er ikke lykkes at komme igennem på tlf til PAC.
- Kevlarsjæl
- Bronze Member
Ja jeg ved hellere ikke om jeg helt tør stole på det…Missingno skrev: ↑20. jan 2023, 20:29Det lyder ikke rigtigt. Så skal det være fordi SKV er anderledes end jagttegn?Kevlarsjæl skrev: ↑20. jan 2023, 16:26Talte med min formand, han sagde bare send dem en mail og sig hvor riflen er fremadrettet? Det er ikke lykkes at komme igennem på tlf til PAC.
-
- Bronze Member
- Interesser: SKV, samling og lovgivning
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Her er muligheden for at registrere ny opbevaringsadresse:
https://politi.dk/vaaben/borger/registr ... tilladelse
https://politi.dk/vaaben/borger/registr ... tilladelse
- Kevlarsjæl
- Bronze Member
Nåh Update.
PAC ringede Igår til min lillebror og sagde ,det behøver du ikke ansøge om, det skal din skytteforening bare vide? Vores formand sagde det havde han aldrig hørt om?
PAC ringede Igår til min lillebror og sagde ,det behøver du ikke ansøge om, det skal din skytteforening bare vide? Vores formand sagde det havde han aldrig hørt om?
Senest rettet af Kevlarsjæl 15. jun 2023, 17:30, rettet i alt 1 gang.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Det ville jeg stille mig på bagben overfor, det er jo netop Politiet (myndighederne), som skal vide, hvor våbnet er opbevaret. Der skal heller ikke ansøges om skift af opbevaringsadresse, det er en simpel notifikation til Politiet om ændring af opbevaringsadresse.Kevlarsjæl skrev: ↑15. jun 2023, 05:55Nåh Update.
PAC ringede Igår til min lillebror og sagde ,det behøver du ikke ansøge om det skal din skytteforening bare vide? Vores formand sagde det havde han aldrig hørt om?
Få din lillebror til at melde ændring af opbevaringsadresse til PAC via e-Boks/Borger.dk/Politi.dk, så har han gjort sit.
Som andre også har sagt, så skal våbnet opbevares i et våbenskab adskilt fra dit eget, så du ikke har adgang til din brors våben.
- Kevlarsjæl
- Bronze Member
Ja det jo netop det han har gjort. Så ringede de Igår og sagde det behøvede han ikke, bare foreningen hvor våbnet er registret ved det. Lyder bare underligt. Men sagde også han skulle bede om det på skrift. Nu ringer jeg når de åbner og siger vi gerne vil have det på skrift.Flugteren skrev: ↑15. jun 2023, 08:41Det ville jeg stille mig på bagben overfor, det er jo netop Politiet (myndighederne), som skal vide, hvor våbnet er opbevaret. Der skal heller ikke ansøges om skift af opbevaringsadresse, det er en simpel notifikation til Politiet om ændring af opbevaringsadresse.Kevlarsjæl skrev: ↑15. jun 2023, 05:55Nåh Update.
PAC ringede Igår til min lillebror og sagde ,det behøver du ikke ansøge om det skal din skytteforening bare vide? Vores formand sagde det havde han aldrig hørt om?
Få din lillebror til at melde ændring af opbevaringsadresse til PAC via e-Boks/Borger.dk/Politi.dk, så har han gjort sit.
Som andre også har sagt, så skal våbnet opbevares i et våbenskab adskilt fra dit eget, så du ikke har adgang til din brors våben.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Det lyder også meget mærkeligt i mine ører, og selv på skrift vil jeg være tvivlsom, da en PAC-medarbejders ord jo ikke ligefrem er lovgivning/bekendtgørelse.
- Kevlarsjæl
- Bronze Member
Talte med lige med PAC nu her , de siger det samme. Det nok formanden ved hvor våbnet er opbevaret.