Spørgsmål omkring import af blankvåben og def af disse + ...

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Brugeravatar
Finkeldinken
Newbie
Newbie
Interesser: Blankvåben generelt.
Geografisk sted: Roskilde

Spørgsmål omkring import af blankvåben og def af disse + ...

Indlæg af Finkeldinken » 30. apr 2009, 15:34

Vær hilset godtfolk (og skidtfolk egentlig også; hvorfor diskriminere fra starten? ;))

Først og fremmest skal jeg lige advare om, at der er en forum-n00b tilstede her, hvilket selvfølgelig øger risikoen for grumme basale spørgsmål, der er blevet svaret på en et utal af gange før, men jeg håber, I vil bære let over med mig, hvis det er tilfældet hérunder...

Jeg har egentlig flere spørgsmål, men vil som udgangspunkt samle dem i en enkelt tråd og se, om det ikke skulle være nok:

1: Hvad er den juridiske definition egentlig på et blankvåben?
Hvordan skelner man(jeg) imellem hvilke af de snit-/prik-redskaber jeg ejer og gerne vil anskaffe mig, der kræver særlige tilladelser, og hvilke, der ikke gør, og hvilke argumenter hører med, hvis jeg skal udtale mig korrekt om emnet?
Jeg har forskellige replika og rekvisitter, der "ligner" noget, man bør have en tilladelse til; men har også kig på mere fra samme skuffe, men er ifm. bestilling fra udlandet kommet i tanker om, hvorvidt jeg bør have en importtilladelse til nogle "pap"-daggers, jeg gerne vil have fingre i.
Jeg synes, det er svært at læse sig frem til en klar skillelinje i de kilder jeg har fundet indtil nu...?

Er der nogle, der har et bud?

Det skal nævnes, at jeg har min blankvåbentilladelse allerede og har haft den i en del år, så det er mest ifm. import/importtilladelser og evt. problemer med transporten undervejs, som jeg kan forudse.

2: Hvordan undgår jeg, at mine varer (som måske ikke engang altid vil klassificeres som blankvåben) når til DK, bare for at blive returneret til afsender af PostDK, hvis de synes, det ligner knive eller lignende?

3: Jeg påtænker at købe lidt tingeltangel fra siden www.kultofathena.com - er der nogle, der har erfaringer med dem, de vil dele?

På forhånd tak,
Fink
If all the world's a stage, I want to operate the trap door. ~ Paul Beatty

Brugeravatar
Jesper1973
Gold Member
Gold Member
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Sønderjylland
Been thanked: 4 times

Re: Spørgsmål omkring import af blankvåben og def af disse + ...

Indlæg af Jesper1973 » 30. apr 2009, 18:58

Send en PB til Gator - han har prøvet at importere blankvåben, så han kan helt sikert hjælpe dig med dine spørgsmål
Mvh
Jesper

Det er bedre at have en riffel og ikke have brug for den, end at have brug for en riffel og ikke at have den

Brugeravatar
Finkeldinken
Newbie
Newbie
Interesser: Blankvåben generelt.
Geografisk sted: Roskilde

Re: Spørgsmål omkring import af blankvåben og def af disse + ...

Indlæg af Finkeldinken » 3. maj 2009, 22:54

Lovely, det gør jeg så...og ellers så er det jo ikke værre end der må lidt trial and error til, hvis Gator ikke har tid.

Tak Jesper! :)
If all the world's a stage, I want to operate the trap door. ~ Paul Beatty

Besvar