Hus ransaget af seks betjente!

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 210 times
Been thanked: 196 times

Re: Hus ransaget af seks betjente!

Indlæg af Caspian1911 » 12. jul 2010, 20:57

Thomas1911 skrev:Sig mig, har du/i læst dette på våbenforummet NVF? Spurgte jeg, og det bekræftede han. Han fortalte at ”nogen” var blevet nervøse over det jeg have postet på forummet, og efterfølgende var politimesteren i Roskilde tillige blevet nervøs. De havde derfor iværksat en efterforskning og undersøgt sagen nærmere.
MVH
Thomas

Eks-mistænkt for brud på våbenloven!
Noget skræmmende dukkede pludselig op i min hukommelse.

Da jeg, tilbage i 2007 tror jeg det var, solgte min Colt Python til en gut fra Roskilde politikreds, ville politiet også ransage hans hjem. Det forlød sig, at våbnet, han var ved at købe af mig, var stjålet fra Brøndby Skytteforening tilbage i 80'erne. De havde bare lige glemt at kigge ordentligt på serienummeret.
Roskilde politi har tilsyneladende et stort ønske om at ransage skytter og våbensamleres hjem.

Hvorfor politiet ikke kontaktede mig, da jeg var den med tilladelsen til våbnet, fatter jeg den dag i dag stadig ikke :???:
Hvor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!

Brugeravatar
Lerche
Platin Member
Platin Member
Interesser: mad, jagt, skyning
Geografisk sted: der ude ved rakkerne
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Indlæg af Lerche » 12. jul 2010, 21:40

Refraktorius skrev:
lerche skrev:
Thomas1911 skrev: dette tror jeg nu også der var lidt fornuftig for med våbentiladelse osv har de vel også lovhemel til at se våben våbenskab osv
uden en entlig ransagskendelse
Nej, når du har ladetilladelse og samlertilladelse har de lov til at bese selve samlingen, laderum og krudtopbevaring. Det er ikke en blanko-check til at ransage.
Almindelig våbentilladelse giver ikke nogen "ret" til at kontrollere dine våben (eller resten af din bolig).

det er da ikke det der står i jagt og vildt. der står man giver sit samtygge til de må se hvad man har
ok ville da ikke undre mig om det også er forkert
Lerche der glæder sig til 16 maj

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)

Indlæg af Gunnut » 13. jul 2010, 14:23

Jeg må tilslutte mig indlægget, hvori det fremføres at der nok ligger en hel del mere til grund for den beskrevne ransagning, end forfatteren, enten ved eller oplyser. Ok man skal passe på med at sige: "Han var nok lidt ude om det selv!", men man må også have bare en lille smule tiltro til at det danske politi ikke bruger vores skattepenge på en så total ubegrundet måde, som det er beskrevet.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Ledsmoke
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Vonge
Has thanked: 3 times

Indlæg af Ledsmoke » 20. jul 2010, 16:11

Gunnut skrev:Jeg må tilslutte mig indlægget, hvori det fremføres at der nok ligger en hel del mere til grund for den beskrevne ransagning, end forfatteren, enten ved eller oplyser. Ok man skal passe på med at sige: "Han var nok lidt ude om det selv!", men man må også have bare en lille smule tiltro til at det danske politi ikke bruger vores skattepenge på en så total ubegrundet måde, som det er beskrevet.

Hvorfor?

Fordi politiet tolker våbenloven ligeså vilkårligt som de lyster?
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=53&t=14700

Fordi politifolk generelt ikke aner noget videre om våbenloven?
SKV2 / våbentilladelse via jagttegn / samlertilladelser / regler om våben før ruder konge var knægt osv osv

Fordi man kan være sikker på at ligegyldigt hvilken tekst der står i lovgivningen så er der politikredse og politimænd der kører den maksimalt restriktive linie og hvis beslutninger kun omstødes af årelange sagsforløb som det er set herinde og på andre fora?

Kan du ikke være sød at komme med nogle relevante indspark der viser at det ikke er så skidt som jeg mener det er. Helst med nogle artikler eller lignende. Og gerne nogle der måske endda er fra FYN hvor våbenloven er ude kraft efter netop politiets forgodtbefindende.

Og så lige til sidst. Hvorfor ikke skrive det ligeud at du mener der er noget råddent ved Thomas1911 forklaring siden han har fået den behandling. Den der halvkvædede vise med at " der nok ligger en hel del mere til grund for " ligner dig dårligt. Egentlig ikke ment som nogen personkritik, men det ligner dig ikke at skrive "imellem linierne".

Og så fatter jeg ikke en brik af alle dem der bare vil lukke onkel blå ind hvis de kommer forbi uden at de har læst på lektien først og fået opgaven rettet hos rektor.
De har skisme bare at holde orden i deres papirer og jeg fornemmer i modsætning til en del andre debattører, at de aldrig var kommet ud til Thomas1911 for at kigge hvis der havde været en dommer inde over først. Og havde Thomas1911 sagt til dem "Nej de herrer, i bedes fremskaffe en dommerkendelse i overensstemmelse med gældende retspraksis" er jeg næsten også sikker på at den var faldet til jorden dér!!
Jeg forstår dog udmærket at de i så fald har muligheden for at sige " Det er meget meget mistænkeligt Thomas1911, vi foretager en ransagning efter paragraf...." så ville Thomas1911 stå meget bedre mht erstatning og til at få dækket psykologudgifter samt måske at få en undskyldning af det lokale politi, hvilket jeg forstår stadig er praksis i enkelte politikredse.
Mvh Ledsmoke

Et demokrati er kun så godt som de informationer der tilgår dets borgere.

Fakta : Loven gælder kun for dem der bliver fanget!

Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member
Geografisk sted: Nordjylland.
Has thanked: 33 times
Been thanked: 24 times

Indlæg af Topcat » 20. jul 2010, 16:35

Leadsmoke: :goodpost:
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.

Death_by_Recoil
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt og våben
Geografisk sted: Midtsjælland

Indlæg af Death_by_Recoil » 20. jul 2010, 17:02

Leadsmoke: :goodpost:

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Gunnut » 20. jul 2010, 17:53

Ledsmoke skrev: Kan du ikke være sød at komme med nogle relevante indspark der viser at det ikke er så skidt som jeg mener det er. Helst med nogle artikler eller lignende. Og gerne nogle der måske endda er fra FYN hvor våbenloven er ude kraft efter netop politiets forgodtbefindende.
Nej naturligvis kan jeg ikke komme med nogle indspark fra Fyn om at virkeligheden nok er anderledes end du beskriver, men din tiltro til og din skræk for politiet er meget tankevækkende og behøver hvis ikke den store debat.
Ledsmoke skrev:Og så lige til sidst. Hvorfor ikke skrive det ligeud at du mener der er noget råddent ved Thomas1911 forklaring siden han har fået den behandling. Den der halvkvædede vise med at " der nok ligger en hel del mere til grund for " ligner dig dårligt. Egentlig ikke ment som nogen personkritik, men det ligner dig ikke at skrive "imellem linierne".
Nu mener jeg bestemt ikke jeg har skrevet noget mellem linjerne. Det står ganske klart, at det er mit klare indtryk at en så stor indsatsstyrke næppe ville kikke forbi, fordi en NVF medlem har skrevet på NVF og måske FB at han er ved at købe en ny pistol (naturligvis i den form det er skrevet på). Men du kan jo selv komme med de indspark fra Fyn du mener er relevante, for at anskueliggøre at retsplejeloven er sat ud af drift på Fyn.

Beklager men for mig er det en latterlig tanke at Fyn er blevet til en Redneck, Bubba republik, hvor politiet bare laver et SWAT og så køre forbi og vender vrangen ud på huset, på baggrund af det indlæg, vi alle har læst her på NVF.
Ledsmoke skrev:er jeg næsten også sikker på at den var faldet til jorden dér!!
Jamen nær ved og næsten slår ingen mand af hesten, så lad os håbe at der har været LANGT større grund til at en indsatsstyrke er dukket op, med mindre de via PET har fået en risikovurdering, der viser, at den pågældende beboer kan karakteriseres som "farlig gerningsmand" (og her med ikke nogen skjult hentydning om, at nogen her på NVF skulle være gerningsmand), men jeg vil som dig være "næsten sikker på" at der ligger nogle ret heftige argumenter til grund for den form for ransagning, som er beskrevet. At der så kan være tale om en idiot har haft et horn i siden på den pågældende og derfor har lavet en anonym falsk anmeldelse etc. kan sagtens være tilfældet, men at den pågældende politikreds skulle være så total uduelige og så ekstrem Gung-Ho og helt og aldeles uden kontrol og samtidig gennemførte amatører, har jeg nok lidt svært ved at tro.

Nu kan jeg læse dit indlæg forkert, men for mig antyder du, at der er tale om en ulovlig ransagning. Det betyder, at du karakterisere den pågældende politikreds som værende så uvidende og ekstrem uprofessionelle, at de vil tage den risiko, at såfremt de havde fundet "noget", ville de stå svagt i retten, med mulige konsekvenser for alle i samfundet.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
L Empereur
Bronze Member
Bronze Member
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Indlæg af L Empereur » 20. jul 2010, 18:42

Morten Jepsen skrev:
ThomasSommer skrev:Det indlæg som har vækket Politiets mistanke kan læses her: http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=14&t=26160
Jeg kan virkelig ikke se at det indlæg / tråd indeholder noget som helst som kan danne grundlag for en mistanke om ulovlig våbenbesiddelse.
Jeg kan kun være enig med Morten og Gunnut. Jeg tror simpelthen ikke på at politiet rykker ud og gennemsøger et hus på grund af det her indlæg og en kommentar på facebook om at "jeg har købt noget spændende" Der må ligge noget mere bag.
Det er ikke nok at tro, man skal vide!

Brugeravatar
BoPe
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 79 times
Been thanked: 38 times

Indlæg af BoPe » 20. jul 2010, 20:53

Det tror jeg så til gengæld godt på at de gør :razz:

Denne affære smager lidt af at der er sket en ganske normal arbejdsplads-cluster-fuck-up. Det er helt normalt og sker på alle arbejdspladser - det er heller ikke noget at skamme sig over eller prøve at bortforklare. Det er aldrig "the crime" det er altid "the cover up" der er det virkeligt ødelæggende i sådan en sag.

Det er ligesom læger der glemmer en saks inde i en patient, eller blikkenslageren der får koblet drikkevandet på afløbet - eller den der fly mekaniker som fik taget de forkerte skruer så kaptajnen blev suget ud af flyvinduet (heldigvis kun halvt) i 10 km. højde.

Det er sådan noget der sker på arbejdspladser.

Det sker så bare lidt oftere hvis man ikke sørger for, at holde en professionel standard og sørger for, at der er procedurer på plads (så som i dette tilfælde en dommer kendelse - eller en helt klar forretningsgang for hvad, hvornår og hvordan man ransager når der ikke er tid til en dommerkendelse).

Hvis der så på arbejdspladsen trives en nul fejls kultur og gerne kombineret med en eller anden version af "de var selv ude om det" / "der var nu nok noget om det" og den hastigt deraf følgende "... og derfor er det ikke MIN skyld" så går der hurtigt Franz Stangl i den i varierende grad - hvor graden primært er afh. af arbejdets karakter (en murer kan lave et skævt gulv, en politimand kan krænke, en læge kan invalidere - og det hele kan gå frygteligt galt og ende med døden i alle tilfælde).

Jeg har været på forskellige arbejdspladser og ingen steder blev der lavet så meget lort i den som dér hvor man sagde: "Her begås der ingen fejl!"

At lave politiarbejde er ikke spor anderledes end at drive et atomkrafværk, være bane ansvarlig på en skydebane eller oprere på små søde mindreårige børn med fregner, lysthår og store intelligente blå øjne:

- Der er nogle faste procedurer der skal følges
- Når der er uheld skal uheldet evalueres (så det såvidt muligt ikke gentages)
- Det skal påses, at man ALTID følger procedurerne og dokumenterer udførligt der hvor man afviger fra dem (for det kan man blive nødt til - selvom der står "altid").

Til dem der skriver en eller anden version af: "Der er nok mere om det" eller "politiet ved hvad de gør" - er der kun at sige, at 99,9 % af alle konspirations teorier og myter om alvidende organisationer kan forklares med en eller anden kombination af sjusk, uheld og almindelig dårskab i den pågældende sitiuation :razz:

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Gunnut » 20. jul 2010, 20:59

He, he jamen klart en politikreds planlægger og gennemføre en SWAT operation på baggrund af et uskyldigt NVF indlæg.

PS Jeg undre mig så bare over det store opbud, for der stod hvis ikke noget i indlægget om at den pågældedne var kendt som "farlig gerningsmand" etc.

Any way klart det er politiet der har lavet en FUBAR.....he, he denne tråd er ved at udvikle sig til god underholdning.

0 - 1 til Redneck politikredsen på Fyn

:popkorn:
-Sir Winston Churchill

Brugeravatar
BoPe
Silver Member
Silver Member

Indlæg af BoPe » 20. jul 2010, 21:50

Der er jo også den mulighed at folkene i gruppevognen ikke så sig selv som "et SWAT team" - og heller ikke var det rent administrativt. Når jeg kører på gaden i København er gruppe patruljer da ret almindelige i deres fine blå "Golf vogne".

Det var nok bare den vogn der tilfældigvis var ledig og den vogn hvor initiativ tagerne til denne lidt uheldige "borger kontrol" var med.

Tidspunktet virker som om det er valgt fordi at der var man på vagt: Borgeren var jo ikke hjemme - og man ransagede jo ikke mens han var ude - så hvad var den dybere plan - var der en dybere plan - SKULLE der være en dybere plan :???: (det er derfor man har forretningsgange - så er der nemlig altid en plan :biggrin: ).

De har vel i sitiuationen vel heller ikke set sig selv som "ransagere" - de blev jo trods alt inviteret indenfor af borgeren selv - ja man får endda en hyggelig sludder om våben sågar. Jeg mener, det er jo en normal dag på jobbet for politifolkene.

Jeg gætter nu, men der hvor "fejl-punktet" formentlig ligger, er i en kort "fantasi brist" hos alle de involverede politifolk - inkl. deres juridiske chef, hvor de glemmer at offentligheden først og fremmest oplever dem som POLITI :twoguns: og ikke som Jens, Peter, Bente og Ole som de jo OGSÅ er. Og så triller snebolden ligeså stille derfra. Det er derfor man har eller bør have checklister og regler - så sparer man både sig selv og andre for fejl og dårlige oplevelser

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Gunnut » 20. jul 2010, 21:55

BoPe skrev:Der er jo også den mulighed at folkene i gruppevognen ikke så sig selv som "et SWAT team" - og heller ikke var det rent administrativt. Når jeg kører på gaden i København er gruppe patruljer da ret almindelige i deres fine blå "Golf vogne".
Vi prøver lige igen:
Thomas1011 skrev:3 patruljebiler og en indsatsledervogn
-Sir Winston Churchill

Brugeravatar
BoPe
Silver Member
Silver Member

Indlæg af BoPe » 20. jul 2010, 22:13

En større kage i nælderne end jeg havde regnet med - det havde jeg fortrængt i min uendelige tillid til politi etaten :smile:

Nå, men så har de vel en god forklaring i rapporten... Et sådant opbud og ingen dommerkendelse :shame: - det havde været lidt kikset hvis de ikke var blevet lukket ind :smile:

Der er enten nogle procedurer eller noget lovgivning der skal strammes op her i Danmark - dén tror jeg ikke var gået i Amerika - og hvad der er godt nok til Amerika er godt nok til Danmark

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Gunnut » 20. jul 2010, 22:27

BoPe skrev:Der er enten nogle procedurer eller noget lovgivning der skal strammes op her i Danmark - dén tror jeg ikke var gået i Amerika - og hvad der er godt nok til Amerika er godt nok til Danmark
Eller der kan være forhold som vi bare ikke har fået oplyst :blink:

Det lyder lidt som om, at alle bare mener at der er langt større sandsynlighed for at en politikreds opføre sig som en flok Hill Billies, end der måske kunne være forklarende årsager, som vi bare ikke har fået oplyst.
-Sir Winston Churchill

Universal 2.0

Indlæg af Universal 2.0 » 21. jul 2010, 00:13

I still say there had to be more to it than Internet postings.

Also, BoPe, just for good measure; there is a "cluster fuck" and there is a "fuck up" but I have never heard of a "cluster-fuck-up." :razz:

http://en.wiktionary.org/wiki/cluster_fuck

http://en.wiktionary.org/wiki/fuck_up

Brugeravatar
Ledsmoke
Silver Member
Silver Member
Geografisk sted: Vonge
Has thanked: 3 times

Indlæg af Ledsmoke » 21. jul 2010, 00:41

Det med Fyn kommer af sådan noget som den her kommentar fra lassescout i en anden tråd:

http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.p ... n&start=50

Det er vist efterhånden blevet standard viden jer på Fyn at halvautomater kan de ikke lide og hvis der er plastik på dem så er det helt fy fy. Og jagt i udlandet? Ja det skal man vist snart "bevise" at man har.

Det er desuden en offentlig hemmelighed at våbenentusiaster ansat hos en større tøj, grej og våbenforretning her på Fyn, flytter deres adresse til Silkeborg området hvert 9,5 år når tilladelserne skal fornys. De magter bare ikke kampen med den lokale polis.

Og så vil jeg bare sige at jeg mener at have berettiget grund til at have min sunde skepsis skarpslebet når det kommer til Politiets gøren og laden. Og jeg er helt sikker på at vi skal være glade for at vores domstoles magt ikke er blevet begrænset mere end den er af diverse lovpakker for rockere, bander og terrorister. Det illustreres blandt andet af

http://www.nordjyske.dk/indland/forside ... 593506,5,4
Hvor politiet glemmer nogle hundrede af patronerne fra Antvorskov kaserne røveriet i vejkanten da de kører.
De er aldrig blevet fundet.

Eller
http://www.fyens.dk/article/1553352:Ode ... bandeleder
Hvor man glemmer at køre en berygtet bandeleder i retten..

Eller ham her, han er for vild
http://www.berlingske.dk/danmark/betjen ... g-tyverier

Alle ovenstående sager er nogle jeg har i frisk erindring fra det indeværende år. Min skepsis består.

Jeg hæfter mig desuden ved at du skriver at du mener at politiet vil stå svagere i retten hvis de havde fundet noget under en ransagning på tyndt grundlag. Hvor har du det fra. Indtil sidste år levede vi i et land hvor politiet skulle undersøge sig selv hvis der var nogen der klagede over politiet. Hvor banan republik hubba bubba er det ikke? Man skulle jo af indlysende årsager henvende sig til politiet med sin klage over politiet... Så lad nu ikke nationalfølelserne overtage den kolde analyserende tilgang til virkeligheden her i Dannevang.
Mvh Ledsmoke

Et demokrati er kun så godt som de informationer der tilgår dets borgere.

Fakta : Loven gælder kun for dem der bliver fanget!

Brugeravatar
BoPe
Silver Member
Silver Member

Indlæg af BoPe » 21. jul 2010, 09:32

Kære Universal

"arbejdsplads-cluster-fuck-up" er mit lille bidrag til at forbedre det fantastiske engelse-amerikanske sprog. Hvor skal I blot nøjes med "ombudsman" som låne ord? Nu får I også "arbejdsplads" et ord jeg personligt synes er smukkere end det mere prosaiske "workplace". Og så endda kombineret med "fuck" så der også er noget for de unge og de hippe og hip hopperne og gangsterrapperne :eek: ja, jeg er en glad banan og i al ubeskedenhed stolt over mine verbale evner :twisted:

Brugeravatar
Takleberry
Bronze Member
Bronze Member
Geografisk sted: Nordøst fyn

Indlæg af Takleberry » 21. jul 2010, 13:00

BoPe skrev: Nå, men så har de vel en god forklaring i rapporten... Et sådant opbud og ingen dommerkendelse :shame: - det havde været lidt kikset hvis de ikke var blevet lukket ind :smile:
Bliver man ikke lukket ind - tja så går man bare ind alligevel :blink: jf. regler klart defineret i Retsplejeloven.

Bevares så er våbenkontoret på Fyn ikke ligefrem de mest våbenvenlige :wall: men "ofre" 3 patruljevogne + 1 indsatsleder uden grund, DET gør man bare ikke - der er simpelthen ikke recurser til det. Jeg siger bestemt ikke at trådstarter er en bandit - på ingen måde - men der har lagt et eller andet til grund for at der sendes det opbud. Det være sig en anmelder, som på det tidspunkt vurderes som meget troværdig eller andet, som vi ikke aner en dyt om.

Konspirationsteorier opstår ofte fordi man ikke har alle informationer :neutral: :getout:

Mvh Takleberry
"Recoil is like cheap scotch whisky, drink enough of it and you get to like it"

Universal 2.0

Indlæg af Universal 2.0 » 21. jul 2010, 15:34

BoPe... :razz:

Brugeravatar
Mausertossen
Platin Member
Platin Member
Interesser: skydevåben
Geografisk sted: Bagsværd
Has thanked: 28 times
Been thanked: 13 times

Indlæg af Mausertossen » 21. jul 2010, 16:05

Konspirationsteorier opstår ofte fordi man ikke har alle informationer
Det samme er jo ofte gældene når ordensmagten rykker ud. Hvis de havde alle informationer inden patruljevognen rullede afsted kunne enorme ressourcer spares. Et punkt hvor man måske kunne træne betjentene lidt bedre, var at spørge ind til anmelderens mistanker, alt for ofte ser vi at anmelderens vilde ideer er baseret på uvidenhed og (især) fordomme. Ikke uden grund har man i engelsk retspleje et begreb der hedder: "Wasting police time".
Skulle man få besøg af nogle betjente uden retskendelse: Luk dem først ind når de har udtalt at de vil undersøge stedet fx pga begrundet mistanke, jvf retsplejeloven. Skaf et, helst flere vidner. Få betjentenes navne og tjenestested, skriv dem ned. Før nøjagtig dagbog over ransagningen, få evt vidner til at gøre det samme. Tag billeder (video) under ransagningen, også af betjentene.
Søren
And the Lord said, “Let there be crackpots.”
And there were crackpots.

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Gunnut » 22. jul 2010, 13:06

Ledsmoke skrev:Det med Fyn kommer af sådan noget som den her kommentar fra lassescout i en anden tråd:

http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.p ... n&start=50
Æh helt ærlig, fordi en profil skriver:
Edit: Uups, ser lige at du bor på Fyn ligesom jeg. Så kan du jo foreløbig godt glemme den
i den tråd du henviser til, er det da INGEN som helst bevis for at politikredsen på Fyn har sat retsplejeloven ud af drift. Det er vel nærmere et udtryk for at nogle jægere er blevet tøsefornærmet over de ikke har fået en våbentilladelse og derfor kommer med bemærkninger omkring "våbenkontoret" på fyn.

Hvad er dit point med at henvise til ovenstående tråd? Jeg kan ikke bruge ovenstående guote til nogen som helst i denne debat.
Ledsmoke skrev:Det er vist efterhånden blevet standard viden jer på Fyn at halvautomater kan de ikke lide og hvis der er plastik på dem så er det helt fy fy. Og jagt i udlandet? Ja det skal man vist snart "bevise" at man har.
Jamen "vist og vist". Det kan man altså ikke bruge til noget som helst. Det er muligt våbenkontoret på Fyn er autonome, men der fra og så til at argumentere for at retsplejeloven er sat ud af drift på Fyn...
Ledsmoke skrev:Det er desuden en offentlig hemmelighed at våbenentusiaster ansat hos en større tøj, grej og våbenforretning her på Fyn, flytter deres adresse til Silkeborg området hvert 9,5 år når tilladelserne skal fornys. De magter bare ikke kampen med den lokale polis.
Øhhh det tror jeg godt nok du bør dokumentere, hvis det skal bruges som et argument for at den pågældende ransagning var basseret på et amatør politi, som ikke havde undersøgt sagen godt nok. Det hele oser af, at du og andre er sure over nogle afslag på nogle våbentilladelser. Fair nok, men hvad har det med den pågældende ransagning at gøre?
Ledsmoke skrev:Og så vil jeg bare sige at jeg mener at have berettiget grund til at have min sunde skepsis skarpslebet når det kommer til Politiets gøren og laden.
Jamen det er da bare sundt at "stille spørgsmål", men der fra og så til at give udtryk for at loven praktisk talt er sat ud af kraft på Fyn, er der langt.
Ledsmoke skrev:http://www.nordjyske.dk/indland/forside ... 593506,5,4
Hvor politiet glemmer nogle hundrede af patronerne fra Antvorskov kaserne røveriet i vejkanten da de kører.
De er aldrig blevet fundet.
Ja det er da uheldigt, men er vel næppe på nogen ,måde et argument for at den omtalte ransagning ikke har været begrundet på bagrund af oplysninger som vi ikke kender.
Ledsmoke skrev:Eller
http://www.fyens.dk/article/1553352:Ode ... bandeleder
Hvor man glemmer at køre en berygtet bandeleder i retten..
Øh ja og så er det da ensbetydende med at hele politikredsen er total uduelige. Dine links er ikke på nogen måde bevis for, at du har ret i dine antagelser om, at den pågældende ransagning var basseret på dårlig politiarbejde.
Ledsmoke skrev:Eller ham her, han er for vild
http://www.berlingske.dk/danmark/betjen ... g-tyverier
1. Hvad pokker har han med Fyn at gøre?'

2. Det svare til at såfremt jeg kan finde en historie om et NVF medlem, der er knaldet for ulovlig våbenbesiddelse, så vil du acceptere dette som værende et bevis på at alle medlemmer af NVF har ulovlige våben.

Sorry jeg forstår simpelthen ikke hvor du vil hen.
Ledsmoke skrev:Jeg hæfter mig desuden ved at du skriver at du mener at politiet vil stå svagere i retten hvis de havde fundet noget under en ransagning på tyndt grundlag. Hvor har du det fra. Indtil sidste år levede vi i et land hvor politiet skulle undersøge sig selv hvis der var nogen der klagede over politiet. Hvor banan republik hubba bubba er det ikke? Man skulle jo af indlysende årsager henvende sig til politiet med sin klage over politiet... Så lad nu ikke nationalfølelserne overtage den kolde analyserende tilgang til virkeligheden her i Dannevang.
Se, når man ryger i retten for ulovlig våbenbesiddelse, eller noget andet kriminelt, så har man det, der hedder en forsvare. En sådan "fætter" vil (med mindre han er fra Fyn og er en red Neck), ganske givet påpege at det bevismateriale politiet har fundet hos den anklagede, er fundet i kraft af en ulovlig ransagelse (ok nu var ransagningen så ikke ulovlig).
-Sir Winston Churchill

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 327 times
Been thanked: 947 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 28. jul 2010, 17:28

Gunnut skrev:
BoPe skrev:Der er jo også den mulighed at folkene i gruppevognen ikke så sig selv som "et SWAT team" - og heller ikke var det rent administrativt. Når jeg kører på gaden i København er gruppe patruljer da ret almindelige i deres fine blå "Golf vogne".
Vi prøver lige igen:
Thomas1011 skrev:3 patruljebiler og en indsatsledervogn
Njah, jeg kan nu godt tro på at sagerne forholder sig som Thomas beskriver. Smuttere sker, både på min arbejdsplads, og hos etaten.
Jeg har kendskab til en ransagning trigget af et glemt kamera, med nogle billeder der blev tolket som "paramilitær træning". Det var det ikke, det var billeder fra et IPSC stævne, men det kom først frem senere, og politifolkene kendte ikke til IPSC.
Jeg har selv oplevet at bliver "indfanget" af 5 patruljevogne, og der var mindst en mere i aktion, kunne vi høre i radiokommunikationen, for der var også en patrulje ved anmelder. Det var bare 5 motorcykler på nat-tur, som af nogle søvnige borgere var blevet tolket som forsøg på tyveri af får fra en indhegning! Det er egentlig utroligt hvad man kan komme ud for, hvis man laver noget Hr. og Fru Jensen ikke er vant til.

Skidt sker, det er desværre en del af livet.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Gunnut » 1. aug 2010, 11:57

Fast Fumble skrev:
Njah, jeg kan nu godt tro på at sagerne forholder sig som Thomas beskriver. Smuttere sker, både på min arbejdsplads, og hos etaten.
Jamen det er der hvis heller ingen der benægter, blot argumenteres der for, at der måske var større sandsynlighed for at der var andre årsager, til det store politiopbud, end en "smutter".

Jeg har personligt oplevet 2 dødsfald blandt kolleger, pga en "smutter" (og desværre døde også nogle civile) og jeg betragter ellers mine kolleger som overordentlig professionelle. Jeg har også hørt, fra kolleger, om smuttere, der har kostet menneskeliv. Så shit happens, ingen tvivl om det.

MEN i denne tråd er det næsten blevet et "must" at påpege at praktisk talt hele politikredsen på Fyn består at betjente som er så dumme, at de ikke har styr på hverken loven eller deres eget ansvar etc.

Så jeg håber der ligger årsager til grund for det store politiopbud, som hverken "Thomas" eller vi andre kender og det ikke skyldes en flok Hill Billie betjente der har kedet sig og fået en "doughnut" for meget. Rent faktisk er der forhåbentlig LANGT mere sandsynlighed for at der har været en grund til det store opbud kontra en "smutter".
-Sir Winston Churchill

Brugeravatar
Aske
Silver Member
Silver Member
Interesser: Skydning, våben, historie
Geografisk sted: Jylland ude mod vest
Has thanked: 12 times
Been thanked: 5 times

Indlæg af Aske » 1. aug 2010, 12:45

Kan huske fra den glade ungdom, hvor jeg var efterlyst i 3 timer ....

Pludselig stod der to civile betjente ved hoveddøren og spurgte om jeg nu var den jeg er, hvilket jeg bekræftede. De spurgte så, om jeg ikke var kørt fra noget i dag, hvilket jeg så også bekræftede :oops: . Om de måtte komme indenfor, joda de måtte de da gerne. Derefter fatter den ene sin radio og siger ... Bare kom, vi er indenfor :shock: . Den sidste stod i haven.

De havde kun fået at vide, at de skulle hente en flugtbillist, der var kørt fra et færdselsuheld ... Jeg havde lavet en parkeringsskade uden at give skadeslidte meddelse herom og der var ingen mennesker, ud over fjolset himself her, involveret ..

Så ... Hvis nu, at etaten har modtaget en "meget dramatisk" anmeldelse om masser af ulovlige våben, ammo o.m.a, serveret med en masse frygt i stemmen. :???: Tjaaaaa, hvad ville du/I gøre som vagthavende ... :nolisten:
Nogen gange bliver man i tvivl om, hvorvidt man lever i et land eller en vittighed ... :impatient:

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Gunnut » 3. aug 2010, 10:13

Aske skrev: Så ... Hvis nu, at etaten har modtaget en "meget dramatisk" anmeldelse om masser af ulovlige våben, ammo o.m.a, serveret med en masse frygt i stemmen. :???: Tjaaaaa, hvad ville du/I gøre som vagthavende ... :nolisten:
Jamen det er jo hele mit point!!! :Hug:

Altså at der er andre årsager en lidt tekst på FB etc.
-Sir Winston Churchill

Besvar