Geværfejl koster et års fængsel

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
HVK
Platin Member
Platin Member
Interesser: 2. VK.
Geografisk sted: Østjylland
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 12 times
Been thanked: 31 times

Re: Geværfejl koster et års fængsel

Indlæg af HVK » 19. jul 2010, 19:04

Danpanik skrev:Vi skal først have lavet en inddeling i A & B mennesker, dem der bestemmer, og dem der bare skal holde kæft.

Den skal jeg nok lave - når nu Lycon er optaget af andre opgaver.

Hvor skal jeg sende den hen ?
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning"
Erwin Rommel

Brugeravatar
LiberalLegion
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Militære håndvåben og Pistoler
Geografisk sted: Nørresundby-Nordjylland

Indlæg af LiberalLegion » 19. jul 2010, 19:46

Danpanik skrev:Tjah, det er nemt med hundehvalpene, for mennesket er over hunde i hierakiet. Men mennesker er det sværere.

Vi skal først have lavet en inddeling i A & B mennesker, dem der bestemmer, og dem der bare skal holde kæft. Eller måske endnu bedre, A & B, og så C, som er dem det går ud over.

A bestemmer hvem der må leve og hvem der skal dø.

A & B har stemmeret.

C vil med tiden blive en mindre og mindre gruppe, hvorfor det er naturligt at nogle fra B rykker ned i C, og nogle fra A rykker ned i B.

Til sidst er vi kun medlemmer af MENSA tilbage, eller osse har der været en borgerkrig. Jeg tror mest på det sidste !

Borgerkrigen kan vi dog forsøge at forhindre ved præventivt at stramme våbenloven, så INGEN civile har våben, for dem har de intet at bruge til !

Så skal vi så lige have defineret en ny form for 'læge', da den gamle form jo redder liv, og forsker for at forebygge sygdomme.

Den nye 'læge', vi kan kalde ham 'bøddel', skal så, på anvisning fra A holdet, sørge for at C ikke formerer sig.

Vi skal også have et nyt Politi, da det gamle havde til opgave at beskytte borgeren. Dette nye Politi skal overvåge borgeren, og specielt skolebørnenes resultater, og rapportere til A hvis nogen falder udenfor normen.

Er der noget Jeg har glemt :neutral: Så vi kan få det perfekte samfund :bowdown:

Okaaay... skræmmende.
Anyway, alt det fra før, om at folk med jagttegn, godt må aflive nødstedte dyr, med hvad der nu lige er til rådighed. Her er en af mine egne oplevelser med det. Følgende skete for en måneds tid siden

En morgen ringer en god ven og gammel skolekammerat, og siger, at der "løber" en krave rundt i hans baghave, og den har tilsyneladene, en "afrevet" vinge. Jeg spørger ham så om, hvorfor at han ringer til mig, og beder ham om at aflive dyret. Han fortæller så, at han for det første ikke ved hvordan han skal gøre det, og for det andet, at han ikke kan fange dyret. Efter et par minutters diskusion, om hvorvidt en fugl med "afrevet" kan fanges eller ej, bliver vi enige om, at jeg tager en smut forbi ham med det samme. Jeg medbringer min Hatsan 125 cykkelpumpe. I haven ser jeg i første omgang intet, men efter et par minutter, kommer en alikke nærmest hoppende, ind i haven, præcis som en helt rask fugl ville gøre. Sådan da... Jeg kan godt se at der er noget galt med vingen, dog ikke at den er totalt afrevet, den mere hænger løst i knoglen. Jeg prøver i første omgang at fange den, men måtte sande, at det var totalt umuligt. Tro det eller lad vær. Jeg får smækket et hævl i bøssen, og skyder fuglen, hvorefter den bliver gravet ned i kammeratens have.

Problemet er at jeg ikke ved, om det var lovligt. For det første var det en allike, som så vidt jeg ved er fredet, for det andet var det ikke til at bedømme om fuglen, var døende, eller led på nogen måde. Min beslutning var bl.a basseret på, at en fugl uden vinger, er det samme som en fisk uden finner, altså en temmelig død fugl. Knoglen som vingen hang og dinglede i, var okay betændt, selvom at fuglen hoppede frisk rundt.

Nu ved jeg godt at det nok ikke var århundrets forbrydelse, hvis det var imod loven, men kan nogen fortælle, om dette også gælder som en lovlig aflivning?
PRO REGE ET GREGE - FOR KONGE OG FOLK

Brugeravatar
Danpanik
Platin Member
Platin Member
Interesser: At lære andre at skyde.
Geografisk sted: Midtsjælland

Indlæg af Danpanik » 19. jul 2010, 20:25

HVK skrev: Hvor skal jeg sende den hen ?
Hmm, det havde Jeg ikke lige tænkt på ! Vi skal naturligvis have et Over over menneske, der bestemmer ALT !! Naturligvis.

Jeg stemmer på Axel Strøby !!
Inside every little problem there is a big one, trying to get out !

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 1 time

Indlæg af Gunnut » 20. jul 2010, 11:43

Hans Rytter skrev:(selv om "kamphundene" ligger langt bagefter gravhundene i bidestatestikken.)
:popkorn:

He, he gad vide hvad befolkningen svare, hvis EB laver en rundspørge:

Vil du helst angribes af en gravhund eller kamphund?

Det er en underholdende tråd, meeeeeeen vi er hvis ved at komme lidt langt ud. Jeg kunne godt skrive et par sider om gravhundebideskader, sammenlignet med kamphundebideskader og jeg tror nok de fleste, selv her på NVF, ville svare gravhund til ovenstående spørgsmål, meeeen hvis ovenstående quote, er et forsøg på at argumentere for at kamphunde ikke skal underlægges restriktioner og det evt. i stedet skal være gravhunde der skal sættes fokus på, så er vi godt nok langt ude.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
ChiefOne
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Alt der kan sige bang
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 44 times
Kontakt:

Indlæg af ChiefOne » 20. jul 2010, 12:38

Der er en lille detalje du har glemt.
I lille DK har vi magtens tredeling med lovgivende, udøvende og dømmende.
Ikke Adolfs tusindårs rige.
Med hensyn til menneske højere placering i herakiet, så har jeg set resterne af et par grønlandske hundeførere, hvis hunde havde en anden mening om placeringen.
Vi er øverst i kraft af vores våben, uden våben er vi bare hundemad på to ben.

Brugeravatar
Danpanik
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Danpanik » 20. jul 2010, 14:15

Hans Rytter skrev:Der er en lille detalje du har glemt.
I lille DK har vi magtens tredeling med lovgivende, udøvende og dømmende.
Ikke Adolfs tusindårs rige.
Det har Jeg skam ikke glemt, der skal bare være bemandet fra A-holdet :yo:
Hans Rytter skrev: Med hensyn til menneske højere placering i herakiet, så har jeg set resterne af et par grønlandske hundeførere, hvis hunde havde en anden mening om placeringen.
Vi er øverst i kraft af vores våben, uden våben er vi bare hundemad på to ben.
Naturligvis, derfor skal A-holdet selvfølgelig have maskinpistoler. Det kunne jo være at ikke bare hundene, men også C-holdet havde en 'forkert' mening :twisted:

Brugeravatar
ChiefOne
Bronze Member
Bronze Member
Kontakt:

Indlæg af ChiefOne » 20. jul 2010, 14:52

Nej Gunnut, det er et forsøg på at få lidt målestokforhold.
Jeg ser gerne restriktioner på "kamphunde", men det er mest rettet mod fjolset i den anden ende af snoren (hvis hunden da har snor på).
At slå sunde og raske hunde ihjel, fordi et par kriminelle hashhandlere ikke kan styre deres hunde, svarer lidt til at forbyde og tvangsskrotte alle golfer og BMW fordi et par unge fjolser har kørt vanvidskørsel og pløjet gennem en flok fodgængere.
Jeg har haft både gravhunde og "kamphunde". Børn stikker gerne hovedet ned til en gravhund med ansigtsskader til følge (selvom man har forklaret dem og deres dorske forældre, at det kan være en rigtig dårlig ide), men en "kamphund", så holder de afstanden.
E.B har jo lige forlangt en bestemt gravhund aflivet, da den gentagne gang har "skambidt" Garden.
Det er endnu engang det personlige ansvar, der mangler. Det er stadig nemmere at dræbe hunden, end manden. Jeg ville ikke have et problem med, at det blev omvendt. (Jeg er ret sikker på, at det kun vil ske en gang, derefter vil alle hunde være i snor, og under ejerens fulde kontrol.)
Der er mange hunderacer i dag, som er så indavlede, at en del hunde løber rundt som tikkende bomber. (Puddel, schæfer, hønsehunde, gravhunde. m.fl.)
Der er mennesker, som ikke kan finde ud af at tage deres personlige ansvar. Når det sker, så må andre tage over og træffe beslutningerne for dem.

Brugeravatar
ChiefOne
Bronze Member
Bronze Member
Kontakt:

Indlæg af ChiefOne » 20. jul 2010, 15:37

Hvis nogen brænder efter at smide flere penge i kassen:

Konto til borgere der gerne vil betale mere i skat
Skatteministeriet har den 20. maj 2010 oprettet en konto, som borgere, der gerne vil betale mere i skat, kan indbetale på.

På baggrund af en henvendelse fra en borger, har Skatteministeriet oprettet en konto, hvor borgere, der gerne vil betale mere i skat, kan indbetale på.

Indbetalinger kan foretages på følgende kontonummer:

Reg. Nr. 0216, Kontonr.: 4069162134

Denne konto kan alene bruges af borgere, der gerne vil betale mere i skat. Kontoen kan derfor ikke bruges til indbetaling af restskat, moms og afgift.

Hvis du er heldig, så kan du blive nummer 101, som indbetaler, og så kan det være at det samlede beløb kommer over 20.000 kr.Flertallet vil gerne betale mere i skat for at undgå nedskæringer i velfærden jvf. meningsmålingerne.( Skal nok retteligt være, at flertallet gerne vil have, at nogen andre betaler mere i skat, så de selv kan undgå nedskæringer i deres egen velfærd.) Hurra for hyklernationen Danmark

Brugeravatar
Danpanik
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Danpanik » 20. jul 2010, 16:03

Du kommer nok til at indse, at dét at regere og styre en nation, det er ikke helt lige til. Ikke hvis alles, og ikke bare egne interesser skal tilgodeses. Der er mere i det end vovhunde og mennesker der formerer sig, uden at have fået lov ! :biggrin:

Brugeravatar
ChiefOne
Bronze Member
Bronze Member
Kontakt:

Indlæg af ChiefOne » 20. jul 2010, 17:24

Det er mange år siden, at jeg indså det.
Hundedrab og menneskeavl er for mig bare et par gode eksempler, når samfundet vælger de nemme løsninger.
Jeg håber dog stadigt, at nogen en dag vil komme igennem med JFK s: Spørg ikke, hvad dit land kan gøre for dig, spørg i stedet, hvad du kan gøre for dit land.
At "normale" forældre vælger at få et multihandicappet barn, frem for en mulig abort er deres valg. Her kan vi med en vis ret holde dem fast på konsekvenserne.
Mit spørgsmål er bare, om vi ikke alle svigter vores fælles ansvar, når vi vælger at vende det blinde øje til menneskelige avlseksperimenter, som de fleste kan se ender galt.
Når forældre som mentalt og fysisk ikke en gang kan tage vare på sig selv, og hvor vi erfaringsmæssigt ved, at det med 99,9% sandsynlighed vil ende med at barnet tvangsfjernes og får et livslangt ophold på en beskyttet anstalt.
Der er ikke tale om Adolf-land. Der er tale om at tage ansvar.

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Gunnut » 20. jul 2010, 17:29

Hans Rytter skrev: E.B har jo lige forlangt en bestemt gravhund aflivet, da den gentagne gang har "skambidt" Garden.
aaaaaaaaaahhhhhhh skambidt og skambidt er nu også noget af en overdrivelse, der vil noget. De er blevet hapset i deres ben og støvler etc. Og ingen tvivl om at hunde, der går løs rundt og hapser skal holdes i snor etc. Men en gang i 80'eren var Golden retriver den mest biddende hund etc. etc. (alt er relativt). Any way at sammenligne en gravhund med en kamphund er som at sammenligne en gammel Diana luftbøsse med en ny Sauer i .308 (overdrivelse fremmer forståelsen.....hvilket jeg selv håber du er gået efter).
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
LiberalLegion
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af LiberalLegion » 20. jul 2010, 18:44

Gunnut skrev:
Hans Rytter skrev: E.B har jo lige forlangt en bestemt gravhund aflivet, da den gentagne gang har "skambidt" Garden.
aaaaaaaaaahhhhhhh skambidt og skambidt er nu også noget af en overdrivelse, der vil noget. De er blevet hapset i deres ben og støvler etc. Og ingen tvivl om at hunde, der går løs rundt og hapser skal holdes i snor etc. Men en gang i 80'eren var Golden retriver den mest biddende hund etc. etc. (alt er relativt). Any way at sammenligne en gravhund med en kamphund er som at sammenligne en gammel Diana luftbøsse med en ny Sauer i .308 (overdrivelse fremmer forståelsen.....hvilket jeg selv håber du er gået efter).
Den hund skulle bare have haft et GIV AGT! og en kugle, så havde der ikke været nogen problemer, og så havde pågældende garder, kunne fremstå som et normalt tænkende mennekser, i stedet for en paradise-svans.

Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member
Geografisk sted: Nordjylland.
Has thanked: 33 times
Been thanked: 24 times

Indlæg af Topcat » 20. jul 2010, 18:59

LiberalLegion skrev: Den hund skulle bare have haft et GIV AGT! og en kugle, så havde der ikke været nogen problemer, og så havde pågældende garder, kunne fremstå som et normalt tænkende mennekser, i stedet for en paradise-svans.
Nu er det jo gardere vi taler om... :giggle:
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.

Brugeravatar
LiberalLegion
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af LiberalLegion » 20. jul 2010, 20:35

Hvordan skal det forstås? :evil: Ej men helt ærligt, hvad skulle der være i vejen, for at skyde hunden, den angeb sgu da.

Og fra mine kilder, højt placeret i Forsvarskommandoen, kan jeg sige, at det på ingen måde, var Forsvarets intention, at indkalde mr. paradise. Just kidding.

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Gunnut » 20. jul 2010, 20:42

LiberalLegion skrev:Hvordan skal det forstås? :evil: Ej men helt ærligt, hvad skulle der være i vejen, for at skyde hunden, den angeb sgu da.

Og fra mine kilder, højt placeret i Forsvarskommandoen, kan jeg sige, at det på ingen måde, var Forsvarets intention, at indkalde mr. paradise. Just kidding.
Nu må i :mad: tage jer sammen.

Selv ikke en stor rank paradesoldat, som en garder (sorry joke) må skyde en lille bitte gravhund. Med mindre vi altså skal blive ved med at sammenligne en lille ca. 4 kg (or what ever) gravhund, med en kamphund. Ingen i forsvaret, som indgår i bevogtningstjeneste, må skyde noget som helst, med mindre der er tale om livstruende angreb. Hvis i vil deltage i debatten så må i som minimum have bare lidt styr på de forhold i udtaler jer om. Og det var ikke speciel møntet på dig "LeberalLegion" for i al fairness så spørger du jo egentlig om der skulle være noget i vejen med det. Svaret er JA for katten da, det ville være total grov tjenesteforsømmelse, som ville udløse en straf og givet også et spark ud af vagten (billedlig talt).
-Sir Winston Churchill

Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Topcat » 20. jul 2010, 21:21

LiberalLegion skrev:Hvordan skal det forstås? :evil:
Intern joke, du forstår den måske hvis du aftjener i hæren (måske undtaget Dronningens Livregiment :blink: ).

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Gunnut » 20. jul 2010, 21:31

Topcat skrev:(måske undtaget Dronningens Livregiment :blink: ).
Som så blev nedlagt for vel over 10 år siden :twisted:
-Sir Winston Churchill

Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Topcat » 20. jul 2010, 21:34

Gunnut skrev:
Topcat skrev:(måske undtaget Dronningens Livregiment :blink: ).
Som så blev nedlagt for vel over 10 år siden :twisted:
Sorry, Den Kongelige Livgarde (ikke?) :oops:

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Gunnut » 20. jul 2010, 21:37

:blink:
-Sir Winston Churchill

Brugeravatar
LiberalLegion
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af LiberalLegion » 20. jul 2010, 22:53

Det er skam der, jeg skal aftjene værnepligt. :salute:
Men okay, jeg kan selvfølgelig godt se, at man jo ikke bare kan skyde den stakkels gravhund, den gør vel som dens instinkt fortæller den. What do I know? Men Gunnut, hvis Du har været garder, hvad ville Du så mene, at man burde gøre? Lade den bide, til dit ben er så ilde tilredt, at Du dør af blodtab, på mens Du endnu står op, og skriger med lukket mund?

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 592 times
Been thanked: 601 times
Kontakt:

Indlæg af Lycon » 20. jul 2010, 22:59

LiberalLegion skrev:Men okay, jeg kan selvfølgelig godt se, at man jo ikke bare kan skyde den stakkels gravhund, den gør vel som dens instinkt fortæller den. What do I know? Men Gunnut, hvis Du har været garder, hvad ville Du så mene, at man burde gøre? Lade den bide, til dit ben er så ilde tilredt, at Du dør af blodtab, på mens Du endnu står op?
Jeg havde vippet den en med kolben.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Danpanik
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Danpanik » 20. jul 2010, 23:54

Lycon skrev: Jeg havde vippet den en med kolben.
Øh, husk at den livlige kongegarde nu har GV M/95, og ikke længere M/50 !

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 592 times
Been thanked: 601 times
Kontakt:

Indlæg af Lycon » 21. jul 2010, 00:22

Danpanik skrev:
Lycon skrev: Jeg havde vippet den en med kolben.
Øh, husk at den livlige kongegarde nu har GV M/95, og ikke længere M/50 !
Nåå ja :oops: Men så havde jeg anvendt den jernbeslået støvlesnude, eller bruger de nu også moderne bløde combat-støvler?
Damit jeg føler mig gammel... :crying:
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
LiberalLegion
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af LiberalLegion » 21. jul 2010, 00:28

Så vidt jeg ved, bruger de den gamle m/58 støvle, til vagttjeneste idag.

Men man kunne jo... ja det lyder måske fjollet... men øhh... geværet kunne jo ved en "fejl", være blevet "vendt forkert", så at den fine skinnende bajonet, peger ned af... :neutral: :getout:

Men ellers kunne man vel bruge sablen, den er så vidt jeg ved, ikke skarp, og man kan altid brugen siden, på sablen. Men altså... så skal man vel også betale, ved at gejle sablen i 2000 timer bagefter, eller hva?

Brugeravatar
ChiefOne
Bronze Member
Bronze Member
Kontakt:

Indlæg af ChiefOne » 21. jul 2010, 11:12

Du har helt ret Gunnut, overdrivelse fremmer forståelsen.
Vi danskere elsker de nemme løsninger, så længe det er de andre det går ud over.

Besvar