Hvis man nu køber en riffel, hvor der er forskellige numre på diverse dele.
Hvad gør man så med hensyn til tilladelsen? Opgiver man bare nummeret på låsen?
Ikke nummerens riffel.
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 427 times
Ikke nummerens riffel.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
- Langenge
- This member is
Re: Ikke nummerens riffel.
Og er der forskellige numre på pibe og lås, så skal den bare registreres med 2 numre, eller?Dahl78 skrev:Politiet skal have nr på pibe,og lås resten er ikke vigtig
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
- Dahl78
- Gold Member
- Interesser: Historie/Hund
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
ja rigtig!Fik selv en riffel registreret fornyligt,lås nr passede ikke med våben nr,så jeg oplyste bare de to forskellige numre til politiet(eks lås-3456-vbr nr 3421)Langenge skrev:Og er der forskellige numre på pibe og lås, så skal den bare registreres med 2 numre, eller?Dahl78 skrev:Politiet skal have nr på pibe,og lås resten er ikke vigtig
slut prut finale

Bjarne er et fedt navn
- Langenge
- This member is
Super. Lige ud af landevejenDahl78 skrev:ja rigtig!Fik selv en riffel registreret fornyligt,lås nr passede ikke med våben nr,så jeg oplyste bare de to forskellige numre til politiet(eks lås-3456-vbr nr 3421)Langenge skrev:Og er der forskellige numre på pibe og lås, så skal den bare registreres med 2 numre, eller?Dahl78 skrev:Politiet skal have nr på pibe,og lås resten er ikke vigtig
slut prut finale

- Schweizertossen
- Gold Member
- Interesser: Historisk riffel skydning WW2
- Geografisk sted: Onsild.st
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
Der kan man bare se, der er forskæld på hvor man for registreret våben henne, jeg sendte en SKV2 ansøgning af med to nummerer på, et fra låsestolen og et fra bundstykket, det fra bundstykket blev slettet på SKV2 ansøgningen, med besked om at det kun var nummeret på låsestolen der skulle bruges..
- Mausertossen
- Platin Member
- Interesser: skydevåben
- Geografisk sted: Bagsværd
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 13 times
Og jeg har et Mauser-gadekryds i 6,5mm som er registreret på bundstykkets nummer. Der er heller ikke andre på riflen.
-S
-S
And the Lord said, “Let there be crackpots.”
And there were crackpots.
And there were crackpots.