Mvh P-F
Øhh hvad tænker du på her, samlertilladelse til pistoler er normalt kun til pistoler fabrikeret indtil 1890, som jeg lige husker det.C-SB skrev:han kan dog starte med at ansøge om samlertilladelse til omtalte våben
Nej der er §13 punkt 4. som åbner for muligheden af at samle på historiske og teknisk interessante pistoler/våben. Det er dog en betalings 420/840 kroners tilladelse til hvert enkelt våben.Mindstorm skrev:Øhh hvad tænker du på her, samlertilladelse til pistoler er normalt kun til pistoler fabrikeret indtil 1890, som jeg lige husker det.C-SB skrev:han kan dog starte med at ansøge om samlertilladelse til omtalte våben
Jeg har ikke tidligere hørt om nogen, der har fået sådan en paragraf 13 punkt 4 tilladelse til en "moderne" pistol/en pistol fra krigens tid. Har du??Lycon skrev:Nej der er §13 punkt 4. som åbner for muligheden af at samle på historiske og teknisk interessante pistoler/våben. Det er dog en betalings 420/840 kroners tilladelse til hvert enkelt våben.Mindstorm skrev:Øhh hvad tænker du på her, samlertilladelse til pistoler er normalt kun til pistoler fabrikeret indtil 1890, som jeg lige husker det.C-SB skrev:han kan dog starte med at ansøge om samlertilladelse til omtalte våben
De findes skam.Kruffe skrev:Jeg har ikke tidligere hørt om nogen, der har fået sådan en paragraf 13 punkt 4 tilladelse til en "moderne" pistol/en pistol fra krigens tid. Har du??Lycon skrev:Nej der er §13 punkt 4. som åbner for muligheden af at samle på historiske og teknisk interessante pistoler/våben. Det er dog en betalings 420/840 kroners tilladelse til hvert enkelt våben.Mindstorm skrev:Øhh hvad tænker du på her, samlertilladelse til pistoler er normalt kun til pistoler fabrikeret indtil 1890, som jeg lige husker det.C-SB skrev:han kan dog starte med at ansøge om samlertilladelse til omtalte våben
Hvad er chancen for at få sådan en igennem? Er det op til den enkelte sheriff at vurdere, hvorvidt ens historiske interesse er "stor nok" til f.eks. en ww2 pistol? Hvis man endelig får sådan en tilladelse, så må man vel ikke andet end at sidde hjemme i privaten og beundre den? Går ud fra at tage den med på skydebanen er "no go"?Langenge skrev:De findes skam.Kruffe skrev:Jeg har ikke tidligere hørt om nogen, der har fået sådan en paragraf 13 punkt 4 tilladelse til en "moderne" pistol/en pistol fra krigens tid. Har du??Lycon skrev:Nej der er §13 punkt 4. som åbner for muligheden af at samle på historiske og teknisk interessante pistoler/våben. Det er dog en betalings 420/840 kroners tilladelse til hvert enkelt våben.Mindstorm skrev:Øhh hvad tænker du på her, samlertilladelse til pistoler er normalt kun til pistoler fabrikeret indtil 1890, som jeg lige husker det.C-SB skrev:han kan dog starte med at ansøge om samlertilladelse til omtalte våben
Chancen vil jeg ikke udtale mig om. Ja det er, som udgangspunkt op til det lokale våbenkontor. Nej du må ikke skyde med den, eller købe ammo til den. Den skal i våbenskab, og du kan ikke bruge den til andet end at sidde og kigge på den.Kruffe skrev:Hvad er chancen for at få sådan en igennem? Er det op til den enkelte sheriff at vurdere, hvorvidt ens historiske interesse er "stor nok" til f.eks. en ww2 pistol? Hvis man endelig får sådan en tilladelse, så må man vel ikke andet end at sidde hjemme i privaten og beundre den? Går ud fra at tage den med på skydebanen er "no go"?
Ja det har jeg, det er der mange eksempler på, og helt konkret ved jeg at der er til både P08, C96, Hi Standard og PPK.Kruffe skrev:Jeg har ikke tidligere hørt om nogen, der har fået sådan en paragraf 13 punkt 4 tilladelse til en "moderne" pistol/en pistol fra krigens tid. Har du??Lycon skrev:Nej der er §13 punkt 4. som åbner for muligheden af at samle på historiske og teknisk interessante pistoler/våben. Det er dog en betalings 420/840 kroners tilladelse til hvert enkelt våben.Mindstorm skrev:Øhh hvad tænker du på her, samlertilladelse til pistoler er normalt kun til pistoler fabrikeret indtil 1890, som jeg lige husker det.C-SB skrev:han kan dog starte med at ansøge om samlertilladelse til omtalte våben
Åååhhhhhh ikke igen. Den har været oppe en million gange.PawB skrev:Våben fra besættelsestiden
§ 15. Modtager politiet en ansøgning om tilladelse til at besidde et våben, der må formodes at hidrøre fra besættelsestiden, skal ansøgeren opfordres til at dokumentere sin adkomst til våbnet. Må det formodes, at våbnet er undergivet statens ejendomsret, skal sagen forelægges for Justitsministeriet.
Våben er til at skyde med, så jeg vil nok foretrække SKV2. ;-)Langenge skrev:Chancen vil jeg ikke udtale mig om. Ja det er, som udgangspunkt op til det lokale våbenkontor. Nej du må ikke skyde med den, eller købe ammo til den. Den skal i våbenskab, og du kan ikke bruge den til andet end at sidde og kigge på den.Kruffe skrev:Hvad er chancen for at få sådan en igennem? Er det op til den enkelte sheriff at vurdere, hvorvidt ens historiske interesse er "stor nok" til f.eks. en ww2 pistol? Hvis man endelig får sådan en tilladelse, så må man vel ikke andet end at sidde hjemme i privaten og beundre den? Går ud fra at tage den med på skydebanen er "no go"?Langenge skrev:De findes skam.Kruffe skrev:Jeg har ikke tidligere hørt om nogen, der har fået sådan en paragraf 13 punkt 4 tilladelse til en "moderne" pistol/en pistol fra krigens tid. Har du??Lycon skrev:Nej der er §13 punkt 4. som åbner for muligheden af at samle på historiske og teknisk interessante pistoler/våben. Det er dog en betalings 420/840 kroners tilladelse til hvert enkelt våben.Mindstorm skrev:Øhh hvad tænker du på her, samlertilladelse til pistoler er normalt kun til pistoler fabrikeret indtil 1890, som jeg lige husker det.C-SB skrev:han kan dog starte med at ansøge om samlertilladelse til omtalte våben
Ja men det var ikke det dit spørgsmål gik på.Kruffe skrev:Våben er til at skyde med, så jeg vil nok foretrække SKV2. ;-)Langenge skrev:Chancen vil jeg ikke udtale mig om. Ja det er, som udgangspunkt op til det lokale våbenkontor. Nej du må ikke skyde med den, eller købe ammo til den. Den skal i våbenskab, og du kan ikke bruge den til andet end at sidde og kigge på den.Kruffe skrev:Hvad er chancen for at få sådan en igennem? Er det op til den enkelte sheriff at vurdere, hvorvidt ens historiske interesse er "stor nok" til f.eks. en ww2 pistol? Hvis man endelig får sådan en tilladelse, så må man vel ikke andet end at sidde hjemme i privaten og beundre den? Går ud fra at tage den med på skydebanen er "no go"?Langenge skrev:De findes skam.Kruffe skrev:Jeg har ikke tidligere hørt om nogen, der har fået sådan en paragraf 13 punkt 4 tilladelse til en "moderne" pistol/en pistol fra krigens tid. Har du??Lycon skrev:Nej der er §13 punkt 4. som åbner for muligheden af at samle på historiske og teknisk interessante pistoler/våben. Det er dog en betalings 420/840 kroners tilladelse til hvert enkelt våben.Mindstorm skrev:Øhh hvad tænker du på her, samlertilladelse til pistoler er normalt kun til pistoler fabrikeret indtil 1890, som jeg lige husker det.C-SB skrev:han kan dog starte med at ansøge om samlertilladelse til omtalte våben
I know... Blot svar til Langenge ift man ikke må skyde med denLycon skrev:Ja men det var ikke det dit spørgsmål gik på.Kruffe skrev:Våben er til at skyde med, så jeg vil nok foretrække SKV2. ;-)Langenge skrev:Chancen vil jeg ikke udtale mig om. Ja det er, som udgangspunkt op til det lokale våbenkontor. Nej du må ikke skyde med den, eller købe ammo til den. Den skal i våbenskab, og du kan ikke bruge den til andet end at sidde og kigge på den.Kruffe skrev:Hvad er chancen for at få sådan en igennem? Er det op til den enkelte sheriff at vurdere, hvorvidt ens historiske interesse er "stor nok" til f.eks. en ww2 pistol? Hvis man endelig får sådan en tilladelse, så må man vel ikke andet end at sidde hjemme i privaten og beundre den? Går ud fra at tage den med på skydebanen er "no go"?Langenge skrev:De findes skam.Kruffe skrev:Jeg har ikke tidligere hørt om nogen, der har fået sådan en paragraf 13 punkt 4 tilladelse til en "moderne" pistol/en pistol fra krigens tid. Har du??Lycon skrev:Nej der er §13 punkt 4. som åbner for muligheden af at samle på historiske og teknisk interessante pistoler/våben. Det er dog en betalings 420/840 kroners tilladelse til hvert enkelt våben.Mindstorm skrev:Øhh hvad tænker du på her, samlertilladelse til pistoler er normalt kun til pistoler fabrikeret indtil 1890, som jeg lige husker det.C-SB skrev:han kan dog starte med at ansøge om samlertilladelse til omtalte våben
jajajaja, brokhovedLassescout skrev: P.S. @ Lycon, Langenge og Kruffe: kan I ikke redigere Jeres indlæg så I ikke citerer hinanden igen og igen og igen? Tråden bliver jo helt molestreret af det !
Våben og ammunition mv. i dødsboer og konkursboer
§ 35. Våben og ammunition mv., som indgår i et dødsbo eller et konkursbo, kan uden særskilt tilladelse besiddes af arvingerne, den som varetager boet på arvingernes vegne eller kurator i indtil 4 uger efter dødsfaldet eller konkursdekretets afsigelse.
Stk. 2. Inden udløbet af den i stk. 1 fastsatte frist skal der til politidirektøren indgives ansøgning om tilladelse, jf. § 2, eller ske afhændelse.
Stk. 3. Politidirektøren kan bestemme, at våben og ammunition mv., som indgår i et dødsbo eller et konkursbo, skal deponeres hos politiet eller en anden myndighed.
Stk. 4. Politidirektøren kan under særlige omstændigheder fastsætte en længere frist end anført i stk. 1.