K.M. skrev:Der er forskel på selvstramning og forskellig tolkning af loven. Jeg ser selvstramning som f.eks. når politiet (eller andre) begynder at opfinde regler selv, men her i tråden har der jo blot været tale om forskellig opfattelse af hvordan lovens bogstav skal forstås. Og hvis du ikke ønskede dette input, var det måske dumt at lave en tråd om det?
Du har jo tydeligvis selv læst loven omkring det, så hvis du var helt sikker på hvordan det skulle forstås, så var der vel ingen grund til at lave tråden? Jeg ser det et eller andet sted som lidt fjollet at lave en tråd, og allerede efter første svar siger du "sådan tolker jeg det altså ikke", og derefter kalder du folk, som tolker det anderledes end dig selv, for selvstrammere... Så kunne du jo bare gøre som du selv syntes fra start af. Og hvis du oven i købet har vendt det med en advokat, så har han vel også en ret god ide om, hvordan man tolker sådan noget lovtekst, i forhold til os "amatører" herinde.
Synes lidt at der er en unødigt provokerende tone, specielt i dit sidste indlæg hvor du ligefrem "udfordrer" folk, der ikke er enige med dig, til at melde dig til politiet... Det giver jo ingen mening, medmindre det udelukkende er provokation for provokationens skyld.
Jeg mener jeg, i mit første indlæg, gjordet opmærksom på, at jeg netop IKKE ønskede denne diskution, men blot efterlyste erfaringer med, hvor meget gennemskæring af baskylen, der skulle til, før politiet godtog det som gennemskæring.
Dette prøvede jeg så at tydeliggøre i mit fjerde indlæg. Men åbenbart ikke godt nok.
Det er da taget til efterretning, og jeg må så huske at gøre mig umage med at tydeliggøre mine spørgsmål endnu mere næste gang.
At jeg ikke var i tvivl om hvorvidt man selv måtte skære sit gevær igennem, og havde drøftet det med mn advokat (som er en privat og god ven), var årsagen til, at jeg frabad mig kommentare omkring dette, da jeg ikke mente det vedkom sagen. Jeg kunne så (og burde) nok have undladt at svare på de indlæg.
Ja, en del af sidste indlæg var blot provokation for provokationens skyld. Indrømmet. Der stikker en lille provokerende djævel i mig en gang imellem

Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!