Det lyder altså rigtigt godt når det bliver formuleret så formelt.

1. november 2013.Klingenborg skrev:hvornår får vi svar på om det bliver lovligt at bruge lyddæmper i dk?
Er det den, der der sidder fast i den sorte rem der er trukket bag sædet for at stoppe bib-alarmen?Langenge skrev:Selvom de endnu ikke er blevet tilladt til jagt, så må de vel bruges når man indskyder og træner med sine jagtvåben.
Og for øvrigt, så er de elendige til at åbne øl med. Derimod er den der metaldims, der hænger og dingler i enden af bilens sikkerhedssele, genial til at åbne øl med.
I mange tilfælde går det ikke umiddelbart at anvende lydpotten til indskydning, da der ofte er en forskel i træfpunkt med og uden dæmper.Langenge skrev:Selvom de endnu ikke er blevet tilladt til jagt, så må de vel bruges når man indskyder og træner med sine jagtvåben.
Og for øvrigt, så er de elendige til at åbne øl med. Derimod er den der metaldims, der hænger og dingler i enden af bilens sikkerhedssele, genial til at åbne øl med.
Nej, bip-alarmen fjernes bedst ved at slå den fra i bilens software via OBDII stikket, det virkede fint.Carsten Bo skrev: Er det den, der der sidder fast i den sorte rem der er trukket bag sædet for at stoppe bib-alarmen?
Tak til Lassescout for at sende NVF's høringssvar.Lycon skrev:Ja takket være Lasse Scout er følgende ordlyd afsendt:
Det er et rigtigt godt høringssvar. Lad os håbe at JM tager de gode høringssvar fra DJ og NVF med i overvejelserne.YoungDane skrev:Det er sgu noget spændende i DJs høringssvar - læs det hele her:
Meget spændende læsning, jeg kan også godt lide den del mht. røgsvagt krudt, tror kun det er i Danmark at man tror at røgsvagt krudt er ligeså farligt som TNT, det skal selvfølgelig behandles med respekt og omtanke, men når man ser på nogle af de krav der er til genladning er det noget overkill og når selv ikke FBI mener det, så må der jo være noget om detYoungDane skrev:Det er sgu noget spændende i DJs høringssvar - læs det hele her:
http://www.jaegerforbundet.dk/media/H%C ... bund_2.pdf
§19 stk 3 - Den med halvautomater. Godt gået af DJ tænker jeg.
Ja, det er sgu et rigtig godt høringssvar!YoungDane skrev:Det er sgu noget spændende i DJs høringssvar - læs det hele her:
Hej Finn.Finn Scheibye skrev: Jeg er især interesseret i, om der er nogen, der har formuleret bestemmelser, så lyddæmpere også kunne blive tilladt på sportsskydevåben?
Dét synes jeg, personligt, er et meget betænksomt træk af DJ.Danmarks Jægerforbund skrev:Danmarks Jægerforbund støtter ydermere en formulering af denne paragraf, der holder
mulighederne åbne for, at DGI kan tilføje lyddæmpere til deres skydeprogram, såfremt
et sådant ønske skulle opstå.
Fuldstændig enig!Agamemnon skrev:Hej Finn.Finn Scheibye skrev: Jeg er især interesseret i, om der er nogen, der har formuleret bestemmelser, så lyddæmpere også kunne blive tilladt på sportsskydevåben?
DJ nævner det i deres høringssvar:
Dét synes jeg, personligt, er et meget betænksomt træk af DJ.Danmarks Jægerforbund skrev:Danmarks Jægerforbund støtter ydermere en formulering af denne paragraf, der holder
mulighederne åbne for, at DGI kan tilføje lyddæmpere til deres skydeprogram, såfremt
et sådant ønske skulle opstå.
Endelig nogen der slår et slag for den fælles våbenejer-sag og ikke kun meler egen kage eller glæder sig over at lovstramninger ikke rammer dem selv.
STORfor det.
Sommetider er jeg nu meget glad for at være medlem af DJ.YoungDane skrev:Det er sgu noget spændende i DJs høringssvar - læs det hele her:
Det var da et nydeligt svar.YoungDane skrev:Det er sgu noget spændende i DJs høringssvar - læs det hele her:
Enig.Morten273 skrev:Det eneste der mangler i høringssvaret fra DJ er tilladelse til flere patroner i ½auto rifler, samt rivejern og motorbøsser (hagl) der ville 3+1 være fint og noget ala det samme til rifler i ½auto
Tonnytot skrev:Enig.Morten273 skrev:Det eneste der mangler i høringssvaret fra DJ er tilladelse til flere patroner i ½auto rifler, samt rivejern og motorbøsser (hagl) der ville 3+1 være fint og noget ala det samme til rifler i ½auto
2 patroners-begrænsningen er uden sammenligning det mest absurde og latterlige, der er sket i nyere tid.
Og pump action rifler, som kan være endnu hurtigereMorten273 skrev:Tonnytot skrev:Enig.Morten273 skrev:Det eneste der mangler i høringssvaret fra DJ er tilladelse til flere patroner i ½auto rifler, samt rivejern og motorbøsser (hagl) der ville 3+1 være fint og noget ala det samme til rifler i ½auto
2 patroners-begrænsningen er uden sammenligning det mest absurde og latterlige, der er sket i nyere tid.
Ja især når der ikke er nogen begrænsning på repeter rifler, så en Remington 700 med 20 skuds magasin er langt mindre farlig end en garand med 1+1 skud.... nårrh ja, og man kan immervæk repetere hurtigt, og især med nogle af de rettrækkere der findes idag for at undgå netop dette problem.