Jeg oplever SKV2 behandlingstider på fornyelser på 3-4 uger fra jeg sender skemaerne til jeg har plastikkortet retur.Lycon skrev:Jeg ringede i morges til ACØ og talte med dem om samme. De kunne oplyse at ekspeditionstiden er mellem 1 til 2 uger.Raptor357 skrev:De er meget varierende. jeg har ting liggende fra start december men jeg har modtaget ting fra januar.Marius skrev:Er der nogen der kender aktuel ekspeditionstid hos ACØ?
Nu stigerventetiderne hos både ACØ og ACV...
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 410 times
- Been thanked: 960 times
- Kontakt:
Re: Nu stigerventetiderne hos både ACØ og ACV...
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
Hanlons razor
- LapuaMagnum
- Platin Member
- Interesser: Jagt, IPSC langspyt
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 395 times
- Been thanked: 105 times
Jeg ansøgte d. 9 februar og den blev sendt d. 24 februar, så nu er det bare op til pesten og få den frem så jeg modtager den måske mandag hvis jeg er ekstrem heldig og måske fredag næste uge
Ventetiden er altid for lang lige meget hvordan man vender og drejer det når man glæder sig. Man ønsker jo at tilladelsen skal ligge i hånden allerede når man overvejer at købe noget. Jeg fik dog en usædvanlig god service fra ACV Holstebro
, med ændring af adresse og tilladelse, og han sender den endda til en ønsket adresse.
Det er længe siden jeg har glædet mig så meget til en lille riffel så ventetiden har været ulidelig og jeg har næsten fået stress af det
mvh

Ventetiden er altid for lang lige meget hvordan man vender og drejer det når man glæder sig. Man ønsker jo at tilladelsen skal ligge i hånden allerede når man overvejer at købe noget. Jeg fik dog en usædvanlig god service fra ACV Holstebro

Det er længe siden jeg har glædet mig så meget til en lille riffel så ventetiden har været ulidelig og jeg har næsten fået stress af det

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!
-
- Gold Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 100 times
Og husker at der så skal en ”Ansøgning om udførsel af våben' til fra DK, når man ikke har våbenpas, er det midlertidigt skal man udfylde en blanket hos skat!!.Christ skrev:Dette er korrekt, det fungerer fint online og alt på tulværket, bare sæt N/A i pas nummer308 W skrev:Kan du ikke deklarere dine våben ved de svenske toldere?
Sendt fra min D5803 med Tapatalk
https://www.politi.dk/NR/rdonlyres/E5E1 ... A_0315.pdf
Denne blanket skal du anvende, hvis du permanent ønsker at udføre våben og
ammunition til et EU/EØS land.
Tilladelse til udførsel kan kun gives såfremt der foreligger en indførselstilladelse fra
modtagerlandet. Denne indførselstilladelse skal indsendes sammen med ansøgningn om
udførsel.
Hvis udførslen er af midlertidig karakter, f.eks. jagt- og fiskerejser, deltagelse i
konkurrenceskydning i et EU/EØS-land (dog undtaget Færøerne og Grønland) kan man
benytte et europæisk våbenpas.
Ønsker du permanent at udføre våben og ammunition til lande uden for EU/EØS skal du
søge justitsministeriet.
Ved udførsel indtil 3 måned
Midlertidig udførsel fra Danmark
Personer, der er bosiddende i Danmark, kan ved ophold i indtil 3 måneder udføre våben til brug ved jagt, fiskeri og konkurrenceskydning samt ammunition hertil i rimeligt omfang fra Danmark.
Inden for EU
• Benyt europæisk våbenpas eller
• Udfyld deklaration til SKAT
Uden for EU
• Udfyld deklaration til SKAT
https://www.politi.dk/NR/rdonlyres/33E6 ... 5_0215.pdf
- Marius
- Admin
- Interesser: jagt, skydning, natur
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 193 times
- Been thanked: 349 times
Intet nyt om min SKV2 ansøgning, der er nu gået +8 uger 

"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson
- Jensen1973
- Bronze Member
- Interesser: Pistolskydning
- Geografisk sted: Tolne
- Has thanked: 204 times
- Been thanked: 14 times
6 uger (og 2 dage, men hvem tæller dog sådan nogen detaljer) for en SKV2 modtaget i dag, måske bør du kontakte dem? Den sidste uge har endda været hos Postnord, da den blev sendt fra SKV fredag d. 3.3.
SKV4 på en luftpistol til foreningen er gået igennem på 4 uger, indsent 8. februar og afsendt fra SKV 9 marts.
Edit: Det var så SKV/ACV, sorry
SKV4 på en luftpistol til foreningen er gået igennem på 4 uger, indsent 8. februar og afsendt fra SKV 9 marts.
Edit: Det var så SKV/ACV, sorry
Trying is the first step towards failure.
H.J. Simpson
H.J. Simpson
- Bofhenator
- Moderator
- Kontakt:
CO2 eller 5,5mm? Eller en anden grund til en luftpistol skal på SKV?Jensen1973 skrev: SKV4 på en luftpistol til foreningen
/bofh
Hanlons razor
Hanlons razor
- Jensen1973
- Bronze Member
CO2Bofhenator skrev:CO2 eller 5,5mm? Eller en anden grund til en luftpistol skal på SKV?Jensen1973 skrev: SKV4 på en luftpistol til foreningen
H.J. Simpson
H.J. Simpson
- Marius
- Admin
Den kære formand tager slæbet, jeg er ikke den eneste i klubben på 'venteliste'. Når man glæder sig til at træne, så føles det som lang tid :)Jensen1973 skrev:..måske bør du kontakte dem?
-
- Gold Member
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 20 times
Vi venter stadigvæk på en SKV2 som er indsendt i november.....
Måske forsvundet, eller problemer med at flytte fra jagttegn til SKV...
Måske forsvundet, eller problemer med at flytte fra jagttegn til SKV...
-
- Platin Member
- Interesser: jagt
- Has thanked: 2975 times
- Been thanked: 377 times
Folketingets Ombudsmand behandler klager over "Urimelig lang sagsbehandlingstid i politiet efter omorganiseringer":
http://www.ombudsmanden.dk/find/nyheder ... egoerelse/
Webside med opsummering:
http://www.ombudsmanden.dk/find/nyheder ... seringer_/
6. marts 2017
En lang række borgere kom i klemme, efter at politiet samlede behandlingen af sager om bl.a. kørekort i to administrative centre. Omorganiseringen medførte fra starten en betydelig ophobning af sager og en stigning i sagsbehandlingstiden.
F.eks. var der i august 2015 40.000 uafsluttede kørekortsager. Hver 10. sag havde på det tidspunkt være under behandling i mere end 8 måneder. Det tog over to år at normalisere driften.
I april 2015 bad ombudsmanden Administrativt Center Øst om en redegørelse for sagsbehandlingstiden i kørekortsager. I lyset af denne redegørelse blev undersøgelsen udvidet til også at omfatte Administrativt Center Vests sagsbehandlingstid i kørekortsager.
Senere udvidede ombudsmanden undersøgelsen til at omfatte centrenes sagsbehandlingstid i sager om Automatisk Trafikkontrol (ATK), tilladelser og våben.
I en endelig redegørelse konstaterer ombudsmanden, at centrenes sagsbehandlingstider i et stort antal sager over en lang periode væsentligt oversteg det acceptable. Ombudsmanden konstaterer også, at årsagen til problemerne bl.a. var fejlvurderinger og fejlberegninger foretaget i planlægningsfasen forud for etableringen af de administrative centre, herunder urealistiske forventninger til, hvornår der kunne opnås en rationaliseringsgevinst.
Fra 77 siders pdf med titlen "Endelig Redegørelse" fra Folketingets Ombudsmand:Hvornår er sagsbehandlingstiden for lang?
Der er ikke i forvaltningsloven eller anden lovgivning fastsat generelle regler om myndighedernes sagsbehandlingstid. Spørgsmålet om, hvornår en myndighed har brugt for lang tid på at behandle en sag, beror derfor på en konkret vurdering.
77 siders pdf med "Endelig Redegørelse":Jeg går derudover ud fra, at Rigspolitiet i lyset af erfaringerne fra dette projekt
i forbindelse med fremtidige omorganiseringer vil foretage en grundig og kri-
tisk vurdering af, hvor stor en – eventuel – rationaliseringsgevinst der kan op-
nås, og af, hvornår en sådan rationaliseringsgevinst vil indtræde.
På det foreliggende grundlag foretager jeg mig ikke mere i sagen.
http://www.ombudsmanden.dk/find/nyheder ... egoerelse/
Webside med opsummering:
http://www.ombudsmanden.dk/find/nyheder ... seringer_/
- Jensen1973
- Bronze Member
Nogen der kender den aktuelle ekspeditionstid på skv1 og skv3?
Sendte 3 stk pr mail for 4 uger siden og har intet hørt.
H.J. Simpson
H.J. Simpson
vi har lige fået en skv3 til boksen godkendt på ca 3 uger.Jensen1973 skrev:Nogen der kender den aktuelle ekspeditionstid på skv1 og skv3?
indsendt skv1 igår.
- Marius
- Admin
Ups.. og jeg skylder vist lige at sige, at min tilladelse kom så for en uges tid siden - så det tog ca. 2 måneder, hvilket vist må anses for værende hurtigt 

- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 947 times
- Kontakt:
Jeg fik også en igennem for en måneds tid siden, det tog over 3 mdr.
Den lange tid skyldtes dog to særlige forhold:
- Der var tale om en .40S&W som vistnok skal omkring JM eller rigspolitiet undervejs (jeg er IPSC skytte)
- Jeg købte ved forhandler og gav en anden pistol i bytte. Forhandleren skal have sin SKV2 på "byttepistolen" igennem FØRST, og derefter kan min nye tilladelse så behandles. En meget bureaukratisk procedure som giver forsinkelser.
Jeg bor i ACV-baglandet, men pistolen er registreret gennem SKV Brøndby, som jo er på Sjælland. Men mon ikke det stadig er ACV der skal behandle min SKV2?
Den lange tid skyldtes dog to særlige forhold:
- Der var tale om en .40S&W som vistnok skal omkring JM eller rigspolitiet undervejs (jeg er IPSC skytte)
- Jeg købte ved forhandler og gav en anden pistol i bytte. Forhandleren skal have sin SKV2 på "byttepistolen" igennem FØRST, og derefter kan min nye tilladelse så behandles. En meget bureaukratisk procedure som giver forsinkelser.
Jeg bor i ACV-baglandet, men pistolen er registreret gennem SKV Brøndby, som jo er på Sjælland. Men mon ikke det stadig er ACV der skal behandle min SKV2?
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Bofhenator
- Moderator
- Kontakt:
Jo, din vandelsgodkendelse sker på det center du er tilknyttet.Fast Fumble skrev:Jeg bor i ACV-baglandet, men pistolen er registreret gennem SKV Brøndby, som jo er på Sjælland. Men mon ikke det stadig er ACV der skal behandle min SKV2?
Jeg har lige fået to SKV2 tilladelser igennem (ikke til mig, men nogle gamle skytter med andre tilladelser i forvejen), det har taget i omegnen af 9 uger tror jeg... På helt almindelige våben og kalibre...
/bofh
Hanlons razor
Hanlons razor
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1071 times
Dét passer også udmærket med de ekspeditionstider, som SKV selv oplyser.Bofhenator skrev:Jo, din vandelsgodkendelse sker på det center du er tilknyttet.Fast Fumble skrev:Jeg bor i ACV-baglandet, men pistolen er registreret gennem SKV Brøndby, som jo er på Sjælland. Men mon ikke det stadig er ACV der skal behandle min SKV2?
Jeg har lige fået to SKV2 tilladelser igennem (ikke til mig, men nogle gamle skytter med andre tilladelser i forvejen), det har taget i omegnen af 9 uger tror jeg... På helt almindelige våben og kalibre...
- Vedhæftede filer
-
- SKV, ekspeditionstider 31MAR2017.PNG (181.43 KiB) Vist 5068 gange
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
-
- Silver Member
- Interesser: Skydning med 284win
- Geografisk sted: Smidt på Falster
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 16 times
Er det efterhånden ikke 2 år siden ombudsmanden udtalte sig om ventetiderne? De er vist ikke blevet forbedret, de lokale køreskoler piber nu.
- Jensen1973
- Bronze Member
Nå, jeg kan se at de har skruet op for ekspeditionstiderne siden jeg indsendte. De får en uge mere inden jeg rykker for dem 
Edit: SKV1 var i posten i dag. Så de 4 uger + Post Nord passer vist meget godt...

Edit: SKV1 var i posten i dag. Så de 4 uger + Post Nord passer vist meget godt...
Senest rettet af Jensen1973 1. apr 2017, 01:34, rettet i alt 1 gang.
H.J. Simpson
H.J. Simpson
- Oscar123
- This member is
- Interesser: Ildvåben og ildvand
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 342 times
- Been thanked: 400 times
Har i dag netop modtaget en SKV2 på en 22LR matchpistol – præcis 9 uger efter jeg sendte ansøgningen frem gennem vores fremragende formand, der naturligvis ekspederede den videre med det samme.
Jf. listen i grækerens indlæg kan der pt. angiveligt forventes 9 ugers ekspeditionstid ved ACØ - men da dette er ekskl. ”Post Nord-tid” skal jeg åbenbart være glad for at det gik så hurtigt…
Oscar123
Jf. listen i grækerens indlæg kan der pt. angiveligt forventes 9 ugers ekspeditionstid ved ACØ - men da dette er ekskl. ”Post Nord-tid” skal jeg åbenbart være glad for at det gik så hurtigt…

Oscar123
On scene - but unseen
-
- Bronze Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: Midt/Sydsjælland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
D. 28/3 modtog jeg et fysisk brev fra Rigspolitiet (hvilket altid er foruroligende) med besked om, at tilladelsen til mit kombivåben skulle fornys. Jeg ansøgte med det samme og har i dag modtaget den nye dateret 30/3.
De kan stadig udvise service
.
De kan stadig udvise service

Jeg har lige fået en 9mm behandlet på 4 uger 6 dage enda anmeldt til IPSC så den går via Brøndby som siges at være langsommere, har allerede lidt af hvert og købte sidst noget i december (en 45acp). Så måske de har genbrugt vandel godkendelsen? Hjemmehørende I øst.
SKV1 nu modtaget behandlet på ca 4½ uge incl posten til mig men sendt digitalt til acø. faktisk ikke slemt, følte det som længere tid.