Afslag på fornyelse US Carbine
Afslag på fornyelse US Carbine
En US Carbine som jeg har haft som halv auto registreret til jagt i udlandet, siden 1997.
Blev sgu noget overrasket over afslag på fornyelse af tilladelsen.
Nogen herinde som har fået våbentilladelse til US Carbine i nyere tid?
- Randy M
- Platin Member
- Interesser: Jagt og våben
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 116 times
Re: Afslag på fornyelse US Carbine
Har du fået afslag på tilladelsen, eller er du "kun" nået til at de har sendt dig en partshørring hvor du skal svare på diverse spørgsmål?
Hvis du har fået definitivt afslag - Så klag over afgørelsen. Fortæl dem at intet har ændret sig ved dine forhold fra da du fik fornyet sidst. Alliere dig eventuelt med en advokat der kender til forvaltningsret. Og gør Jægerforbundet opmærksom på det.
Hvis du har fået definitivt afslag - Så klag over afgørelsen. Fortæl dem at intet har ændret sig ved dine forhold fra da du fik fornyet sidst. Alliere dig eventuelt med en advokat der kender til forvaltningsret. Og gør Jægerforbundet opmærksom på det.
- Lycon
- Admin
- Interesser: Special Operations Executive
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 595 times
- Been thanked: 601 times
- Kontakt:
Du skriver ikke om det er hos ACØ eller ACV?karabin skrev:En US Carbine som jeg har haft som halv auto registreret til jagt i udlandet, siden 1997.
Min gik igennem uden problemer: https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic. ... 61#p783161
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington
- Randy M
- Platin Member
Hvis man kan henvise til at andres lignene sager er behandlet anderledes, så er det et godt kort at have på hånden.
- Lycon
- Admin
- Kontakt:
NEJ, det skal man aldrig gøre, det eneste det resulterer i er at de heldige får trukket deres fornyelser tilbage. Man skal argumentere for sig selv og ikke trække andre ind i det.Randy M skrev:Hvis man kan henvise til at andres lignene sager er behandlet anderledes, så er det et godt kort at have på hånden.
Jeg var lidt luren ved at skrive det var lykkedes for mig uden sværdslag, netop fordi jeg var bange for at en ville trække mit eksempel frem med "Hvorfor må han når jeg ikke må".
- Randy M
- Platin Member
Det var ikke for at stille dig dårligere - eller få dig i fedtefadet. Jeg troede bare at man kunne henvise til forskelsbehandling og derved stå rigtig godt, uden at det ville ændre på f.eks din situation. Du har jo fået tilladelse kan man sige, så jeg havde ikke forestillet mig at den beslutning kunne laves om fordi en anden henviser til forskellen af behandling i de 2 sager. Det var på ingen måde for at træde nogen over tærene - og jeg undskylder slf hvis det er sket og trækker mit "gode råd" tilbage. Fik du egentlig opklaret det med hvorfor den var udstedt til 5 - og ikke 10år?Lycon skrev:NEJ, det skal man aldrig gøre, det eneste det resulterer i er at de heldige får trukket deres fornyelser tilbage. Man skal argumentere for sig selv og ikke trække andre ind i det.Randy M skrev:Hvis man kan henvise til at andres lignene sager er behandlet anderledes, så er det et godt kort at have på hånden.
Jeg var lidt luren ved at skrive det var lykkedes for mig uden sværdslag, netop fordi jeg var bange for at en ville trække mit eksempel frem med "Hvorfor må han når jeg ikke må".
- Lycon
- Admin
- Kontakt:
Helt i orden, jeg er også klar over at du ikke havde onde hensigter med dit råd, men det er bare ikke sådan det virker i praksis. Vores våben er kun til låns, og tilladelsen kan trækkes tilbage til hver en tid uden videre begrundelse. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at de hurtig vil konkludere at min er fornyet ved en fejl, og så trække min ene tilbage, frem for at skulle forny 10 andre der henviser til min sag.Randy M skrev:Det var ikke for at stille dig dårligere - eller få dig i fedtefadet. Jeg troede bare at man kunne henvise til forskelsbehandling og derved stå rigtig godt, uden at det ville ændre på f.eks din situation. Du har jo fået tilladelse kan man sige, så jeg havde ikke forestillet mig at den beslutning kunne laves om fordi en anden henviser til forskellen af behandling i de 2 sager. Det var på ingen måde for at træde nogen over tærene - og jeg undskylder slf hvis det er sket og trækker mit "gode råd" tilbage. Fik du egentlig opklaret det med hvorfor den var udstedt til 5 - og ikke 10år?Lycon skrev:NEJ, det skal man aldrig gøre, det eneste det resulterer i er at de heldige får trukket deres fornyelser tilbage. Man skal argumentere for sig selv og ikke trække andre ind i det.Randy M skrev:Hvis man kan henvise til at andres lignene sager er behandlet anderledes, så er det et godt kort at have på hånden.
Nej det med de 5 år er ikke opklaret. I betragtning af hvor svært andre har det med fornyelser, har jeg besluttet ikke at rode mere rundt i det, men blot glæde mig over fornyelsen, så må jeg så betale kroner 420,00 to gange på 10 år, men det kan jeg leve med. Den der lever stille lever godt.

-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 257 times
Vær opmærksom på, at beder de om dokumentation, for hvor du vil bruge den, så vær opmærksom på følgende:
I Sverige er US M1 Carbine udelukket, da halvautomater oprindeligt udviklede til militære formål er forbudte til Jagt.
Derudover skal havlautomater til jagt, have et udseende, der minder om manuelt ladede jagtvåben.
I Norge, der står den ikke på listen, over de specifikke halvautomater, der er godkendte, til Jagt.
I Sverige er US M1 Carbine udelukket, da halvautomater oprindeligt udviklede til militære formål er forbudte til Jagt.
Derudover skal havlautomater til jagt, have et udseende, der minder om manuelt ladede jagtvåben.
I Norge, der står den ikke på listen, over de specifikke halvautomater, der er godkendte, til Jagt.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
Fik afslag ved ACV. Begrundelsen var at efter deres vurdering ikke tilstrækkelig behov for en halv auto til de småvildt arter ( såsom ræv og lign. ) som jeg oplyste om ved parts høring. Det kan efter deres mening gøres med repeter..... alt kan sgu da klares med repeter!!!!Hvorfor bliver der så overhovedet produceret halv auto jagt-rifler???
Men jeg har 4 uger til at klage til Rigspolitiet og det vil jeg. Kender et par jurister som vil hjælpe med formulering af klagen.
Men jeg har 4 uger til at klage til Rigspolitiet og det vil jeg. Kender et par jurister som vil hjælpe med formulering af klagen.
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Giv lige DJ et fyldestgørende skriv også, nu du er i gang 

V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- Robse
- Platin Member
- Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
- Has thanked: 168 times
- Been thanked: 126 times
Det er naturlig evolution - udvikling - menneskelig opfindsomhed:karabin skrev:Fik afslag ved ACV. Begrundelsen var at efter deres vurdering ikke tilstrækkelig behov for en halv auto til de småvildt arter ( såsom ræv og lign. ) som jeg oplyste om ved parts høring. Det kan efter deres mening gøres med repeter..... alt kan sgu da klares med repeter!!!!Hvorfor bliver der så overhovedet produceret halv auto jagt-rifler???
Hvorfor skulle bøvle med at lade selv, når vi kan få maskinen til det.
Det svarer lidt til at bede de statsansatte om at gå tilbage til blæk og papir
i stedet for edb / "it" , men intet nyt i det, blot almindelig "rant" !
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984
― George Orwell, 1984
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Point for handlekraft
Gå hårdt til politiet og deres makværk. Hold os endelig opdaterede!

Gå hårdt til politiet og deres makværk. Hold os endelig opdaterede!
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- Bronze Member
- Interesser: Skydning med historiske våben
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Held og lykke.
Jeg venter spændt på om jeg en dag for inddraget mine 2 tilladelser til US carabiner når de skal fornyes.
Det er fuldstændigt til grin, at man er efter dem, som har opført sig ordenligt i 20 år, hvorfor skulle man så lige pludselig nægte en person tilladelsen.
Hvis man vil begrænse adgangen til halvautomater,fordi man er bange for at de bliver stjålet, bør man bare stille større krav til opbevaringen.
Jeg venter spændt på om jeg en dag for inddraget mine 2 tilladelser til US carabiner når de skal fornyes.
Det er fuldstændigt til grin, at man er efter dem, som har opført sig ordenligt i 20 år, hvorfor skulle man så lige pludselig nægte en person tilladelsen.
Hvis man vil begrænse adgangen til halvautomater,fordi man er bange for at de bliver stjålet, bør man bare stille større krav til opbevaringen.
Hvilken kugle byder du uventede gæster?
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Det lyder jo næsten af fornuft, det dér!Thorkild K skrev:Held og lykke.
Den går bare ikke, når vi taler dansk/europæisk våbenlovgivning.
- OverSjanten
- Gold Member
- Interesser: Våben & Jagt
- Geografisk sted: Vejle kommune
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 79 times
Nowed nyt ?

Keep your Friends close, but your enemies closer...(To the ground. Suppressed by massive sustained automatic fire!)
En "M.B.-losophy"
En "M.B.-losophy"