ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
InMySights
Silver Member
Silver Member
Interesser: jagt og regulering af skadedyr
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 12 times

Re: ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro

Indlæg af InMySights » 6. feb 2022, 11:04

Doubletap skrev:
5. feb 2022, 21:34
Martin G skrev:
5. feb 2022, 19:22
TMF skrev:
5. feb 2022, 17:16
Hejsa
Købte en revolver og en pistol 9/1-22 der begge skulle på en SKV4...
Formanden modtog godkendte papirer Idag d. 5/2-22
Har aldrig fået godkendt SKV så hurtigt... :rock:
Så der sker da et eller andet i systemet.
De er søgt gennem Vingsted
De sidste ansøgninger fik lige en over nakken inden det nye system blev taget i brug.

Købte selv en .40 som blev søgt gennem Brøndby d. 19/12 den er ikke færdig endnu. Men flere i min forening som har søgt senere gennem vingsted har deres på vej med posten
Jeg sendte en ansøgning på en Ruger 10/22 13. december og en på en '94 winchester 16. januar. Jeg har ikke hørt noget til nogen af dem endnu. Med mindre de prioriterer SKV ansøgninger over ansøgninger til jagt/regulering synes jeg ikke det virker til at der er ret meget system i hvilke ansøgninger de behandler hvornår🙄
Prøv at ringe ind med et undskyld, jeg ved i har travlt, og spørg meget høfligt om du har lavet fejl eller kan supplere med oplysninger.
Kan ikke love det hjælper men min kom ret hurtigt efter. Dog fyldt med fejl :D
.177
.5,5
22LR
243W
12/70

Tamamo
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt, våben mm.
Geografisk sted: Ikast-Brande
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times

Re: Våbentilladelse med sælger i udlandet

Indlæg af Tamamo » 7. feb 2022, 21:48

Jeg kommer lige i tvivl. Jeg har bestilt fem magasiner og søgt tilladelse til disse. Dog kommer riflen også med et magasin, hører denne under import tilladelsen til riflen eller skal jeg også søge import tilladelse til dette magasin?

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Indlæg af C-X » 7. feb 2022, 21:52

Det er næppe et problem. Du har jo import tilladelse til riflen, når tid er :blink:

Hvad er du ved at købe? Jeg er blot nysgerrig. Fik selv en Ruger Precision Rimfire ind den vej :biggrin:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Tamamo
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Tamamo » 7. feb 2022, 22:19

C-X skrev:
7. feb 2022, 21:52
Det er næppe et problem. Du har jo import tilladelse til riflen, når tid er :blink:

Hvad er du ved at købe? Jeg er blot nysgerrig. Fik selv en Ruger Precision Rimfire ind den vej :biggrin:
Jeg har købt en Izhmash Saiga MK106. Må indrømme, at jeg ikke er så vild med polymer, så jeg skal have fundet noget træ at putte på den. :fun:

Billede

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 7. feb 2022, 22:24

Slap af, den er grim! :shock:

Jeg ville ikke ændre noget, den ser pænt bad ass ud som den er :numberone:
Dejligt med noget andet end bare AR.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Tamamo
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Tamamo » 7. feb 2022, 22:29

C-X skrev:
7. feb 2022, 22:24
Slap af, den er grim! :shock:

Jeg ville ikke ændre noget, den ser pænt bad ass ud som den er :numberone:
Dejligt med noget andet end bare AR.
Enig, alle har en AR, men hvor mange har en AK? :fun:
Tusind tak for at hjælpen, jeg sætter stor pris på at du svarer på alle mine spørgsmål. :numberone:

Superliga
Gold Member
Gold Member
Interesser: Historiske våben, skydning
Geografisk sted: Midt-vest jylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Indlæg af Superliga » 8. feb 2022, 20:15

Tamamo skrev:
7. feb 2022, 22:19

Jeg har købt en Izhmash Saiga MK106. Må indrømme, at jeg ikke er så vild med polymer, så jeg skal have fundet noget træ at putte på den. :fun:
Den ser ud lige som den skal, træ gik af mode i 70'erne :twisted:
Ellers skal jeg nok hjælpe dig af med den når du får den hjem :biggrin:

Tamamo
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Tamamo » 9. feb 2022, 15:34

C-X skrev:
5. feb 2022, 17:27
Det søgte og fik jeg, men magasinerne kom så meget senere, at jeg måtte søge en import tilladelse til dem specifikt, da jeg havde hentet riflen og afsluttet den anden. Så fik jeg sendt magasinerne.
Jeg står lidt i et problem med hensyn til de magasiner. Jeg har bestilt dem til at blive sendt til Clauberg i Flensburg, sådan at de kan afhentes samtidig med riflen. Dog har jeg lige snakket med Danske Bank, der har blokeret overførslerne, og de fik det nærmest til at lyde som om, at jeg var ved at skulle begå terror fordi jeg har bestilt riffel og magasiner før jeg egentlig havde tilladelse, selvom jeg har forklaret, at jeg har ansøgt om import tilladelse. Manden i røret mente, at jeg skulle have tilladelserne før jeg købte. Jeg vil bare lige være 100% sikker i min sag. Det jeg har gjort er følgende:

1. Jeg har købt en riffel og fået sælger til at sende den til Clauberg i Flensburg.
2. Jeg har forsøgt at købe 5 magasiner fordelt over to butikker, da magasiner til riflen er ret sjældne, hvorfor jeg også har købt så mange, så jeg har lidt i reserve. Disse har jeg bedt begge butikker om at sende til Clauberg.
3. Jeg har søgt import tilladelse til riffel samt magasiner.

Er det mig der er galt på den? Jeg kan selvfølgelig dokumentere det hele.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 629 times

Indlæg af Ras.Killing » 9. feb 2022, 15:39

Tamamo skrev:
7. feb 2022, 22:19
C-X skrev:
7. feb 2022, 21:52

Billede
Noooooo! Den er da maks fed som den er der :biggrin:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 9. feb 2022, 15:42

Hvad helvede rager det din bank?

Hvornår du betaler, kommer ikke dem ved og det du foretager dig er 100 % lovligt, modsat mange af deres aktiviteter...

Brugeravatar
ilden_fri
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Uh o æ land
Has thanked: 83 times
Been thanked: 33 times

Indlæg af ilden_fri » 9. feb 2022, 15:47

Tamamo skrev:
9. feb 2022, 15:34
Efter min mening (skal altså ikke tages for andet) er du ikke galt på den:

Danske Bank skal overhovedet ikke blande sig i, hvilke overførsler du foretager. Hvis Danske Bank mener, at der er et problem, skal banken indberette til relevante myndigheder.

"Gør det du er bedst til - det gør vi!" Godt - så lad være med at gøre jer kloge på lovlige køb af våben i udlandet :giggle:

Brugeravatar
ilden_fri
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Uh o æ land
Has thanked: 83 times
Been thanked: 33 times

Indlæg af ilden_fri » 9. feb 2022, 15:48

Efter visse udfordringer med vaskeribranchen har benævnte bank et nært samarbejde med "relevante myndigheder" :getout:

Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 101 times
Been thanked: 103 times

PAC udsteder pt ikke tilladelser

Indlæg af Luluselsker » 9. feb 2022, 17:52

Hej forum
har idag som så mange andre dage haft en samtale med en af de flinke fruer hos PAC
og meldingen er at nye system har så mange fejl at de i nu 14 dage ikke fysisk har kunnet udstede en tilladelse hvorfor der må påregnes betydeligt længere ventetid....

hvad man så vil mene omkring det må ligge den enkelte til men dette er as of idag 9feb 2022 meldingen
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

LJ
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 71 times
Been thanked: 105 times

Re: PAC udsteder pt ikke tilladelser

Indlæg af LJ » 9. feb 2022, 18:09

:rolf: :puke: Det er jo definitionen på tragikomisk!

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 9. feb 2022, 18:22

Fedt! Jeg har lige søgt en tilladelse... :mad:

Porgys
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: fritid
Geografisk sted: vestsjælland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Indlæg af Porgys » 9. feb 2022, 18:27

Har søgt for 14 dage siden... :angry:

O27
Gold Member
Gold Member
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 6 times

Indlæg af O27 » 9. feb 2022, 18:52

Håber det er tidlig aprilsnar, der er da uhyggelig lang ekspeditionstid i forvejen…. :mad:

618henrik
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Terrænpistol
Geografisk sted: Tureby
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Indlæg af 618henrik » 9. feb 2022, 18:54

Hmmm, mon en skv4 kommer under begrebet "fysisk tilladelse"?

Strangeguy
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: jagt, våben hund
Geografisk sted: Falster
Been thanked: 11 times

Indlæg af Strangeguy » 9. feb 2022, 19:01

Man bliver så træt :wall:

Tig
Silver Member
Silver Member
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 13 times

Indlæg af Tig » 9. feb 2022, 19:05

Flot, måske hvis de hæver prisen igen på riffel tilladelser de har råd til ordentligt PC,er :mob:

Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 101 times
Been thanked: 103 times

Indlæg af Luluselsker » 9. feb 2022, 19:25

Porgys skrev:
9. feb 2022, 18:27
Har søgt for 14 dage siden... :angry:
pjat jeg venter siden 6 december på en dæmper tilladelse der ikke omfattes af reglerne for fritagelse af tilladelse :D den ja kommer jeg til at vente længe på
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

Brugeravatar
Krung
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 96 times
Been thanked: 137 times

Indlæg af Krung » 9. feb 2022, 19:32

Lidt længere oppe i tråden kan man læse om at PAC ventede på oplysninger fra sælger. Jeg fik beskeden 4 dage efter ansøgning, så det var fra den gang, de forsøgte at nå i bund, inden de skiftede system.

Jeg snakkede med sælger, som sagde de nok skulle svare på beskeden, når den dukkede op.

Der gik tid og jeg skrev til PAC om jeg skulle rykke sælger. Intet svar.

Endnu lidt tid senere, ringer jeg til dem for at høre hvad, der er galt. Det hele er i orden. Ansøgningen ligger i bunken, som behandles, når systemet virker.

Ok. Så må der bare ventes.

Her en måned senere, får jeg svar på min mail at de mangler svar fra sælger :wall:

Den ene ved ikke hvad den anden laver derovre. :angry:
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308x2, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Has thanked: 268 times
Been thanked: 1158 times

Indlæg af Elbæk » 9. feb 2022, 19:43

Luluselsker skrev:
9. feb 2022, 17:52
Hej forum
har idag som så mange andre dage haft en samtale med en af de flinke fruer hos PAC
og meldingen er at nye system har så mange fejl at de i nu 14 dage ikke fysisk har kunnet udstede en tilladelse hvorfor der må påregnes betydeligt længere ventetid....

hvad man så vil mene omkring det må ligge den enkelte til men dette er as of idag 9feb 2022 meldingen
Og uanset hvor længe det kommer til at tage dem at få systemet til at virke bare nogenlunde, så får de løn hver eneste dag... For vores skattepenge! Altimens de lammer en hel branche, som nu - på ubestemt tid - dårligt kan afsætte deres varer.

Man har skabt et system som våben- og IT fagligt er til dumpekarakter. Man har valgt at sætte det i søen - enten utestet eller vidende om at det ikke fungerende. Det er en skandale - intet mindre. Havde noget lignende foregået i en privat virksomhed, var de ansvarlige blevet afskediget - hvis ikke bortvist. Men, fordi der er tale om en off. myndighed, så må vi som borgere blot "påregne betydeligt længere ventetid". Hvor magtfuldkommen og tonedøv skal man være som myndighed, før man kan forestille sig at en sådan udmelding på nogen måde er acceptabel?

De har et system som hár vist sig at fungere, det må kunne tillempes gældende regler og sættes tilbage i værk, indtil de har fået repareret og gennemtestet deres nye system. Det er det eneste rimelige at gøre i den givne situation. Men, jeg har 100% ingen forventning om at det kommer til at ske. Til gengæld kan jeg, i lyset af tidl. off. IT skandaler, godt frygte at vi kan være ude i at der kommer til at gå måneder før der er et bare nogenlunde fungerende system oppe og køre - det er, hvis man ikke ender med at måtte indse at det nuværende forsøg er en blindgyde og skal til at starte forfra.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Sunscale
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt, Hund & Genladning
Geografisk sted: Salling
Has thanked: 13 times
Been thanked: 18 times

Indlæg af Sunscale » 9. feb 2022, 22:12

Hvade PAC været en privat virksomhed, så var de gået konkurs for længst...
Den største form for dovenskab er, at gøre tingene rigtigt første gang
.17 HMR - .223 Rem - 6,5x55 - .300 Win Mag - 3 x Tysk Langhåret Hønsehund

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Has thanked: 35 times
Been thanked: 19 times

Indlæg af Martin G » 9. feb 2022, 23:13

Tamamo skrev:
9. feb 2022, 15:34
C-X skrev:
5. feb 2022, 17:27
Det søgte og fik jeg, men magasinerne kom så meget senere, at jeg måtte søge en import tilladelse til dem specifikt, da jeg havde hentet riflen og afsluttet den anden. Så fik jeg sendt magasinerne.
Jeg står lidt i et problem med hensyn til de magasiner. Jeg har bestilt dem til at blive sendt til Clauberg i Flensburg, sådan at de kan afhentes samtidig med riflen. Dog har jeg lige snakket med Danske Bank, der har blokeret overførslerne, og de fik det nærmest til at lyde som om, at jeg var ved at skulle begå terror fordi jeg har bestilt riffel og magasiner før jeg egentlig havde tilladelse, selvom jeg har forklaret, at jeg har ansøgt om import tilladelse. Manden i røret mente, at jeg skulle have tilladelserne før jeg købte. Jeg vil bare lige være 100% sikker i min sag. Det jeg har gjort er følgende:

1. Jeg har købt en riffel og fået sælger til at sende den til Clauberg i Flensburg.
2. Jeg har forsøgt at købe 5 magasiner fordelt over to butikker, da magasiner til riflen er ret sjældne, hvorfor jeg også har købt så mange, så jeg har lidt i reserve. Disse har jeg bedt begge butikker om at sende til Clauberg.
3. Jeg har søgt import tilladelse til riffel samt magasiner.

Det er helt normalt at man betaler inden man får udleveret serienummere osv. både her i landet men så sandelig også i udlandet. Der er intet ulovligt i det. Det er sælgers garanti for at køber er seriøs. Og oftest udleveres der ikke serienummer, med mindre der som minimum er lagt et depositum. Så længe du ikke er i besiddelse har du dit på det rene.

Der skal laves export papir fra Tyskland, før du kan få udleveret dit våben. Før du kan få lavet export fra Tyskland, skal du have en gyldig import fra Danmark. så du kommer altså ikke i besiddelse før der er styr på de ting.. Og uden serienummer bliver det noget besværligt at ansøge om import til Danmark...

Med mindre import tilladelsen er lavet om siden oktober 2019. så behøver du mig bekendt ikke engang en våben tilladelse til det pågældende våben inden du modtager det. forudsat du er på dansk jord ved modtagelse, altså Du har fået det fragtet!

Min sidste import var dog på en SKV pistol! Men du kan jo se dine egne vilkår når du modtager import.
Min import fra oktober 2019 havde 3 vilkår, og de er som følger.

-Tilladelsen kan til enhver tid tilbagekaldes
- Våben og/eller ammunition må ikke anvendes FØR våbentilladelsen er udstedt.
- Tilladelsen skal straks tilbagesendes til politiet, hvis den ikke benyttes

Hvis du selv vil hente våbnet i Tyskland. Så skal du holde dig inden for tysk lov mht. besiddelse og transport. så der er det vel det sædvanlige med gyldig billed ID, Jagttegn, våbenpas osv.. Men det er kun så længe du befinder dig syd for grænsen. Når du krydser grænsen, så tager de danske regler over.

Så du beder bare din bankmand om at lave en overførsel. Alternativt ville jeg nok selv, se mig om efter en anden bank. Eller som minimum, en voksen rådgiver :biggrin:

EDIT! Kan se på politi.dk i deres FAQ, at det kræver både import OG en selvstændig tilladelse til våbnet at indføre det. Det har dog ingen betydning da begge ansøgninger følges i systemet og leveres på samme tid. Det gjorde min hvertfald.
Senest rettet af Martin G 10. feb 2022, 00:44, rettet i alt 1 gang.
“Der var et egern!”

Besvar